A220 i A320neo oba pate od boljki novih motora, koliko će vremena trebati da se "ispegla" videćemo. Wizz se nada da će se flota očitaviti sledeće godine.
Ovi u Boingu su prolupali, oni izgleda od alata u fabrici koriste samo selotejp za spajanje delova, evo prekjučer je opet nešto otpalo pa se avion odmah vratio na JFK.
C919 takođe ima svojih problema, samo mesec dana nakon što je uveden u saobraćaj, na liniji iz Šangaja morao je da ga menja Airbus, posle je opet leteo, ali je leteo na mnogo manjoj visini nego regularno, pa se pretpostavlja da je bar na tom primerku postojao neki problem sa održavanjem pritiska u putničkoj kabini.
C919 ima veliki deo delova koji su faktički zapadna proizvodnja - 90% delova se trenutno ne proizvodi u Kini, mada je ideja da se vremenom osvoji proizvodnja svih delova, ali za C919 to prosto trenutno nije moguće.
C919 će verovatno ostati primarno za Kinu, trenutno ima preko 850 komada naručenih, što je više nego recimo slični Embraeri ili A220, ali knjiga narudžbi ima 24 kupca, a od tih 24 23 su državne kineske firme - od Comaca koji je državna firma avione naručuju opet samo kineske državne firme. Ali ajde u ekonomiji koja je potpuno upravljana poslednjih godina to nije neočekivano. Onaj 24 kupac je firma koja nikada nije prevezla nijednog putnika - startup GallopAir sa Bruneja koji je u vlasništvu nekog kineza.
Trenutno nema narudžbi sa strane jer trentuna verzija aviona niti ima domet niti fuel efficency kao Airbus ili Boing, mada bi avio kompanijama jako godilo da imaju još jednog pouzdanog proizvođača, jer je "lista čekanja" za Airbus 10 godina.
Ali motori Leap-1C koje koristi C919 su u startu 15% manje efikasni od onih koje koristi Airbus ili Boeing, jedan od razloga je upravo to što i C919 zavisi od uvoza motora, a prozvođači nisu skloni da kinezima isporučuju najnaprednije, jer obično "kopiraju tehnologiju" posle toga. Zbog ovoga mu je domet 3000 milja, dok je domet 737 MAX 3500 milja, a domet A320NEO 3900 milja. ALi C919 je ipak efikasniji od stare verzije A320 i Boeinga 737, ali sve aviokompanije gledaju da se dokopaju najefikasnijeg rešenja (od toga im može zavisiti i da li će preživeti na tržištu).
I sad i drugi problem, prozivodanja C919 još uvek nije dostigla "industrijski" nivo tj. brzinu, tako da ni naručivanje tog aviona sada apsolutno neće doprineti da ga dobijete išta pre nego Airbus ili Boeing, kasnije će se stvari ubrzati, ali tek 2030 se planira da budu u stanju da izgrade 150 godišnje. Ukupno od početka razvoja dosad ih je valjda napravljeno 10, a isporučeno 5 China Eastern Earlines-u.
Ove godine planiraju da dostignu proizvodnju 7 do 10 komada.
Apsurdno sporo zasada, i uz backlog naručen za kineske firme, saberite koliko će im trebati za prvih 850 naručenih komada...
Airbus valjda uspeva (doduše u svim varijantama) da završi sklapanje jednog dnevno (koliko ukupno traje proces to je druga stvar, ali po jedan se pojavljuje gotov).
I onda još na kraju dobiješ avion slabijih performansi. Tako da je to zasada igra za kineske kućne potrebe. Posle 2030, kada to postane industrijska proizvodnja, onda možda...
Ali ko zna šta će se dotada sve desiti.