Šta je novo?

Air Serbia

cena a332 u lizingu se krece od 200-600 hiljada € a as placa 500 hiljada mesecno. mislim da moze naci za 350 sigurno, nego je ovo bilo pod pritiskom etihada, ciji je jet bio partner
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682907#p682907:3c0jjxlh je napisao(la):
kojekude » 25 Nov 2019 08:43 am[/url]":3c0jjxlh]B737 YU-ANI je jutros poleteo na letu JU540 za Milano i blizu Banja Luke se okrenuo nazad za Beograd. Na FR24 se vidi da se relativno brzo (5 minuta) spustio sa 34 000 stopa na 10 000 stopa i tako leteo do Beograda. Takvo spuštanje i ta visina obično znače da je bio neki problem sa pritiskom vazduha u kabini, u svakom slučaju sleteo je bez problema:

Bio na ovom letu. Bio i Trinkijeri...
Nije bilo dekompresije, samo je iznad Banjaluke kapetan objavio emergency dok je bio uključen i na razglasu u kabini. Visina je smanjena bez naglog poniranja, maske su ispale sa desne strane kabine a sa leve strane jok, otvarali smo na ruke, mada se niko na kraju nije ni nadisao kroz te maske, niti je nestalo vazduha niti se osećalo da neki O2 struji. Neko je na plastičnoj kesi maske našao pečat JAT tehnike "Tested Date 09/2009", a meni je u ruci završio poklopac pregrade za maske sa datumom iz 1986. godine (valjda pozajmljen, YU-ANI je isporučen decembra 1985...)

Nisam ustanovio gde tačno u kabini je nešto zadimilo/zasmrdelo, uglavnom posle smanjivala visine odnekle se u kabini stvorila osoba sa prslukom linijskog održavanja koja je kao nešto otvarala, otprilike kao kada u elektroormariću gledaš gde je licna pregorela... Pa se proneo glas da ovim B733 lešinama treba onboard tehničar da ih krpi u letu...
Uglavnom YU-ANI je tako jedno dve godine nakon svog "penzionisanja" jutros sleteo sa iscimanim maskama, ništa se srećom nije zapalilo, Air Serbia je za manje od sat vremena isterala iz garaže YU-ANK, pa Jovo nanovo za Milano, ovog puta bez incidenata...

EDIT: Izgleda da nije bilo nikakve paljevine nego je spoljni vazduh iz WC-a negde gde nije dobro "dihtovalo" (ili neko nije dobro zatvorio spolja posle čišćenja WC-a??) aktivirao alarme za presurizaciju pa je pilot išao na emergency. Inače imam potvrdu iz JAT tehnike da je linijski mehaničar bukvalno pratilac leta (čitaj putnik!) na YU-AND/ANI/ANK između ostalog zato što to čudo nema ko da održava po aerodromima Evrope... A pošto je JAT Tehnika upravo prodata Poljacima, videćemo do kada će ovako da se leti sa požarnim mehaničarem...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682921#p682921:2j5qmlt1 je napisao(la):
Пантограф » Pon Nov 25, 2019 10:28 am[/url]":2j5qmlt1]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682917#p682917:2j5qmlt1 je napisao(la):
JohnnyLee » 25 Nov 2019 10:22 am[/url]":2j5qmlt1]

Мислим да је проблем нерешив, све док не ојачају довољно трансферну мрежу да могу да лете без разлике у зимском и у летњем реду летења (само да ван сезоне буду јефтинији). Не може се наћи формула за зиму ни са два дуголинијска авиона
Formula je nađena odavno, još je Kondić govorio da bi imali više fleksibilnosti sa dva aviona. Jedna od varijanti sa dva aviona je da tokom leta idu za Njujork svakodnevno, za Toronto dva puta i za Čikago tri puta. Prvi avion bi leteo 6x nedeljno za Njujork kao i sada, a drugi bi leteo ukupno 6x nedeljno od toga 1x Njujork, 2x Toronto i 3x Čigago. U zimskoj sezoni, jedan avion bi leteo ukupno 5-6x nedeljno, i to 2x Njujork, 1-2x Toronto i 2x Čikago. Nema više odmaranja 5x nedeljno kao sada. A drugi avion zimi? On bi išao na lizing tokom zimske sezone, kao što je recimo pre mesec dana Er Srbija uzela na kratko B767 EuroAtlantic, tako bi taj drugi A330 celu zimu zarađivao pare radeći za druge kompanije.

Sve je rešivo, samo što je ovaj Dankan izgleda doveden da se Er Srbija otarasi dugolinijskog saobraćaja.
 
Јеси ли сигуран да толико има путника? Где су ти путници сада? Мислиш чешће би летели?
Мени се чини да је зими могуће држати линију за Њујорк са новим А321XLR, али његов карго је минијатуран у односу на А330.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683101#p683101:275l244u je napisao(la):
peper.mint » 25 Nov 2019 11:02 pm[/url]":275l244u]A drugi avion zimi? On bi išao na lizing tokom zimske sezone, kao što je recimo pre mesec dana Er Srbija uzela na kratko B767 EuroAtlantic, tako bi taj drugi A330 celu zimu zarađivao pare radeći za druge kompanije.
Јој, па основна цака је да је тешко, или готово немогуће изнајмити авион некоме зими, тј. ван сезоне... Па хрватска компанија би лежала на злату да је то лако изводљиво. А пропада.

А и шта да изнајмиш ("даш на лизинг") ако није твоје? Значи, треба да купиш широкотрупца... ситница.

Најреалније је, дакле, да током лета други авион унајмљујеш са све туђим посадама, што би онда коштало ко Светог Петра кајгана.

Није то све баш тако једноставно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683099#p683099:c6cssast je napisao(la):
stanislaw » 25 Нов 2019, 22:55[/url]":c6cssast] A pošto je JAT Tehnika upravo prodata Poljacima, videćemo do kada će ovako da se leti sa požarnim mehaničarem...

доказ за ову тврдњу. друго, Ер Србија има своје одржавање, тако да човек вероватно и није Техникин
 
Nijedno rešenje nije idealno uključujući sadašnje gde se zimi leti 2 puta nedeljno a 5 dana sedi ispred hangara. Pomenuto rešenje je jedna od mogućih varijanti, za one koji hoće da nađu rešenje. Er Srbija sa sadašnjim menadžmentom izgleda da neće ni da traže rešenje za dugolinijsko proširenje. Guraće Njujork dok ne istekne tekući ugovor za A330 i to je kraj.

Sad ostaje da se vidi koju će od stranih dugolinijiskih kompanija da dovuče Vansi u sledećih par godina.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683246#p683246:3rrnk2ai je napisao(la):
peper.mint » 26 Nov 2019 04:26 pm[/url]":3rrnk2ai]Guraće Njujork dok ne istekne tekući ugovor za A330 i to je kraj.
Pretpostavka ili znaš nešto što mi ne znamo?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683259#p683259:4nrks3ee je napisao(la):
mvbg1 » Uto Nov 26, 2019 5:15 pm[/url]":4nrks3ee]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683246#p683246:4nrks3ee je napisao(la):
peper.mint » 26 Nov 2019 04:26 pm[/url]":4nrks3ee]Guraće Njujork dok ne istekne tekući ugovor za A330 i to je kraj.
Pretpostavka ili znaš nešto što mi ne znamo?

Znamo svi ali mnogi okreću glavu na drugu stranu. Linija za Njujork je dostigla maksimum 6 puta nedeljno i ne može ni češće ni bolje. Nove linije uvedene ove godine nisu na listi glavnih transfera za Njujork pa tu ništa ne doprinose. Konkurencija sa jednim presedanjem kao što je
LH povećava pritisak. Etihad ne pomaže. Država gleda da razvije Niš i Moravu a ne daleke destinacije. Er Srbija menadžment gleda da poveća čarter letove i proširi po Evropi. Vučić moli Kinu da opet uvedu liniju za Beograd. Vansi traži još malo vremena za destinacije preko 7 sati. Niko više od političara ne najavljuje Toronto, Čikago itd. Priče da im je trebao novi bilateralni ugovor sa Kanadom su odavno završene, bilateral potpisan i važeći još odavno pa ništa. Er Srbija ni jednu reč ne izgovara na temu širenja dugolinijskog saobraćaja. Kad je bila prilika da konvertuju A320NEO narudžbinu makar delimično na A321XLR koji može da leti do Njujorka, oni to nisu uradili. Lizing za postojeći A330 ističe najverovatnije u proleće 2021 ako je na pet godina. Kad se svi ovi delovi slože šta se dobije? (podseća me na stari vic o dva Rusa koja rade u fabrikama bicikla ali kad god spoje delove koje su doneli iz fabrika-uvek ispadne mitraljez!)
 
ali a321xlr ne odgovara jer malo tereta moze da prevozi, a to nam je veliki izvor novca. mislim da ce as nastaviti letove za jfk i posle 2021, mozda sa drugim avionom samo
 
Zanimljiva bi bila mogucnost ako bi AS po isteku lizinga (ako je stvarno 500k EVRA na mesec) uzela jedan A343. Jeste da su stariji, izvan "mode" i da trose vise goriva ali njihove mesecne cene se barem na bazi ovog iz 2018. (https://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=1399391) krecu izmedju $110k i $275k. Imaju znacajno veci MTOW za potencialni kargo i veci kapacitet u kabini od A332 a razlika u ceni lizinga bi mogla da pokrije razliku u potrosenom gorivu. Pritom vazi avion za jedan od najbezbednijih i najudobnijih ikad pa ko zna, mozda bi bio dobar - barem dok AS ne dodje na nivo gde moze sebi da priusti A358 ili A338neo.

A i mozda sad vise prica moja ljubav za A340 porodicu nego zdrav razum :D

EDIT: Ovo sam napisao misleci da je A343 najmanji u porodici ali ne, to je A342. A342 ima 240 sedista u dvoklasnoj konfiguraciji naspram 295 u A343 (MTOW je 275000kg vs 276500kg). A332 (A333) i A342 (A343) su braca po mnogim aspektima ali ako je mesecno A342/A343 100 hiljada jeftiniji od ekvivalentnog A332/A333, mozda bi bio mogucnost
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683345#p683345:2tca21ae je napisao(la):
stefanias » Sre Nov 27, 2019 12:46 am[/url]":2tca21ae]Zanimljiva bi bila mogucnost ako bi AS po isteku lizinga (ako je stvarno 500k EVRA na mesec) uzela jedan A343. Jeste da su stariji, izvan "mode" i da trose vise goriva ali njihove mesecne cene se barem na bazi ovog iz 2018. (https://www.airliners.net/forum/viewtopic.php?t=1399391) krecu izmedju $110k i $275k. Imaju znacajno veci MTOW za potencialni kargo i veci kapacitet u kabini od A332 a razlika u ceni lizinga bi mogla da pokrije razliku u potrosenom gorivu. Pritom vazi avion za jedan od najbezbednijih i najudobnijih ikad pa ko zna, mozda bi bio dobar - barem dok AS ne dodje na nivo gde moze sebi da priusti A358 ili A338neo.

A i mozda sad vise prica moja ljubav za A340 porodicu nego zdrav razum :D

EDIT: Ovo sam napisao misleci da je A343 najmanji u porodici ali ne, to je A342. A342 ima 240 sedista u dvoklasnoj konfiguraciji naspram 295 u A343 (MTOW je 275000kg vs 276500kg). A332 (A333) i A342 (A343) su braca po mnogim aspektima ali ako je mesecno A342/A343 100 hiljada jeftiniji od ekvivalentnog A332/A333, mozda bi bio mogucnost
Sa istog sajta, A346 se krece izmedju $225k i $325k sa, u uporedjenju sa A342/343 koji ima uske CFM56-5C (nizi bypass ratio) , ekonomicnijom RR Trent 500 porodicom motora kao i u A345. To znaci da je Air Serbiji privlacniji A345 verovatno nesto jeftiniji od navedene cifre. Prevozi 359 putnika u dve klase i ima izvanredne cargo mogucnosti. Ali nazalost, daleko prevelik za AS :(
 
34x не треба узимати, јер се не повлачи тај авион без везе из употребе. треба наставити са 332
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683412#p683412:1xpio1zc je napisao(la):
tragac » Sre Nov 27, 2019 1:46 pm[/url]":1xpio1zc]Sedite vi u uskotrupnom avionu sedam, osam sati...Ja sam sedeo pet i smučilo mi se letenje i avioni i vazduhoplovstvo na neko vreme...
slazem se potpuno, ja sam leteo etihadovim a332 fco-auh i sa a320 auh-beg. razlika je neuporediva pocevsi od ife do usluge, da ne pricam o udobnosti
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683412#p683412:1ucly2vm je napisao(la):
tragac » 27 Nov 2019 12:46 pm[/url]":1ucly2vm]Sedite vi u uskotrupnom avionu sedam, osam sati...Ja sam sedeo pet i smučilo mi se letenje i avioni i vazduhoplovstvo na neko vreme...
У чему је разлика ако је иста столица? Летео ЈАТ са 707 и за Аустралију, цео дан, а богме, пре тога летели и клипни авиони са још ужим трупом.
 
Nadam se da će biti udobniji i sa više zabave od Qatarovog A320. Od onoga je i JU 733 udobniji i bolji. Čak je i legroom veći na 733...Panto, jeste, leteli su nekad i cepelini za USA, ali mi treba da idemo napred, a ne nazad.
 
Ма, исто ти је то, ако ти стави мали размак између седишта у А330, а нормалан у 320 - онда ти је бољи А320 и до Чикага.
А, вала, у средњим редовима, између два пролаза у широкотрупцу, никако ми није удобно.
 
sedista u sirokotrupcima su sira nego u uskotrupcima.
sad kad je atlasglobal da kazemo bankrotirao, ne vidim razlog da se ne dozvoli turkishu da leti sa a333 ili cak mozda i b77w, iako mi nije jasno sto im to ranije nije dozvoljeno
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=682900#p682900:l9si83qp je napisao(la):
lukakaludjerovic » 25 Nov 2019 07:55 am[/url]":l9si83qp]lufthansa airbus a350-900 slece danas u 14:00. bilo bi lepo ako neko moze da nabavi sliku
ovo?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=683526#p683526:250wxlvu je napisao(la):
lukakaludjerovic » 27 Nov 2019 08:04 pm[/url]":250wxlvu]sedista u sirokotrupcima su sira nego u uskotrupcima.
sad kad je atlasglobal da kazemo bankrotirao, ne vidim razlog da se ne dozvoli turkishu da leti sa a333 ili cak mozda i b77w, iako mi nije jasno sto im to ranije nije dozvoljeno
Nije pravilo ovo za širokotrupce, ima čak i kompanija koje naguraju 9 sedišta u red u A330 umesto 8. Prostora u kabini A320 zaista ima dosta - ako se ne skrati prostor za noge. Baš nikakav problem ne bih imao da letim s njim za Kanadu, a imam metar i 90.

Turkish će sad Er Srbija verovatno pokušati da 'zbari' za kod-šer, a mislim da će onda biti tri dnevna leta sa širokotrupcem.
 
pa sad tri dnevna leta sa sirokotrupcem je vec previse, realnost je dva sa a333 ili jedan b77w i jedan a321
 
Не верујем да је превише; огромна је потражња из Турске, а цене су доста високе, један превозник испада, тако да...
 
Vrh