Šta je novo?

Air Serbia

Тегел се већ годинама руши, још од када се отвара Бранденбург. и срушиће га када отворе Бранденбург, за једно 25 година. ко зна, можда Швабе израчунају да им је јефтиније да обнове Темпелхоф него да отворе Бранденбург
 
lmao mogli su stvarno Tempelhof, da bude kao LCY u Londonu ili Bromma u Štokholmu. Brandenburg je 100% gotov ali postoje problemi sa PP zaštitom zbog čega ne mogu da prođu ICAO audit, ili tako nešto. On topic, najbolji put kroz vreme koji sam imao je YU-AND+TXL. Što bi rekli hipsteri - vintidž overloud.
 
Sjajna kombinacija.

Berlincima je taj Brandenburg aerodrom najveća sramota. Zanimljivo je da je trebao da se zove Vili Brant ali je porodica uskratila pravo na korišćenje imena u vezi sa tim projektom zbog svih problema koje su imali. Inače je svašta nešto loše uradjeno tako da he jedna od opcija i rušenje novog aerodroma te pravljenje potpuno novog ispočetka.
Ali odosmo u off
 
"Ер Србија" купује руски "Сухој Суперџет 100"

Српска авиокомпанија "Ер Србија" преговара с руском цивилном авиокомпанијом "Сухој" о куповини авиона "Сухој Суперџет 100", изјавио је високи званичник руске владе Сергеј Прихотко.

http://www.rts.rs/page/stories/ci/story ... va-eu.html
 
Pa realno im i treba ili to ili Airbus 220 za linije koje ne mogu da napune Airbus 319, 320.
 
mislim da mogu da napune i a320 bar osam meseci u godini, sa izuzetkom novembra, pola decembra, pola januara, te celog februara i marta. Regional jetovi su nepotrebni, potrebno je najpre zameniti turboprope, ali ne jetovima nego turbopropima.
 
Zamislite kupujete nov auto, i pogledate iskustva korisnika i vidite da je servisna mreza ocajna, da delova nema i da svi reklamiraju i vracaju auto. Da li bi iko normalan odlucio da kupi takav auto sa losim referncama? Ja ne bi. Mislio sam da kada odgovorno upravljas kompanijom zapravo kao kad upravljas svojim domacinstvom, sto ne bi ti privatno za sebe kupio ne treba ni za firmu koju vodis. Izgleda da sam pogresno mislio
 
Pošto našim 737 ističe resurs, najbolje ih je zameniti novijim verzijom istih, jer će se tako uštediti na obuci i održavanju. Boingu je trenutno narušen imidž, pa se može kupiti sa ogromnim diskontom. Mislim pre svega na 737-700 ili 800, a ne Max ali će i njega popraviti sigurno...
U svakom slučaju ne može biti lošiji od Suhoja.
 
Ja sam Jatovim 737 prvi put leteo nedugo po puštanju u saobraćaj, 1985. A. D, ali u MAX-a ne želim da uđem nikad.

U aktuelnim okolnostima divljanja korporacija (A220 upravo sad ima ogromne probleme zbog motora), radije bih putovao letelicom koju proizvede državni kombinat za izradu sprava za letenje težih od vazduha iz Albanije, nego j... Boing koji pobije 300 ljudi da bi uštedeo 5 dolara.

Što se mene tiče, samo ne od njih. Airbus (još) može. Mogu i Rusi.
 
Pa lepo sam napisao 737-700 ili 800, znači nije Max, a može se dobiti za 30-40 miliona $ iako je zvanična cena 100...
Inače Suhoj je imao više nesreća od Maxa, tako da razmisli još malo ...
 
Ne, imao je isto katastrofa, dve (jedna na promotivnom letu), i u obe je pogrešio pilot, dok je kod MAX-a oba puta - avion sprečio pilota da spase avion.

Ako postoji slučaj koji govori, lepo i slikovito, o krizi aktuelnog poretka, o tome da je, na žalost, najstarija savremena demokratija danas obična prćija bogatih i moćnih, to je taj. Pa pobogu, kao u Srbiji, lično je Tramp (Vučić) mimo nadležne institucije morao da odluči o zabrani letenja tog tipa aviona!

Svako treba da dobro prouči slučaj MAX, jer tu stvari moraju da se preokrenu. Ako ne - većina onoga što sada ismevate kao teorije zavere, postaće realnost.
 
Nije u opste u pitanju amer/rus ili nesto trece. Vec je pitanjr izbiljne analizr i odgivornog ponasanja. Lepo se stavi na papir sve:
- tehnicke karakteristike u smislu aavionike, upravljivosti i sigirnisti koja iz toga proistice
-ekonomicnost : potrosnja po satu/po putniku, maksimalni dolet, cena eksplatacije
-racionalnost: kompazibilnost sa ostalim vazduhoplovima i planovima za narednih 10/15 godina. Laka preobuka pilota i tehnicara, vreme trajanje preobuke, cena kostanja
- pouzdanost: kvarovi, vreme isporuke delova, kako to ucice na pouzdanost flote i linija. Ukoliko komoanuja nema dovoljno zamenske letelice koliko kosta iznajmljivanje druge dok se ne osposobi
- iskustvo drugih korisnika

Onda se lepo izvde zakljucak sta je najbolje. Na osnivu informacija sa neta, za mene je apsolutno besmisleno uzimati suhoj kao i 737 max. Za micubisi nemam dovoljno informacija, a kolio znam embrajer (serija e2 se reklamira kao izuzetno ekonomican avion) se pokazalo kao dobar kao i a220 tj bombardier.
 
лично, не бих узимао СуперЏета сада. мислим, реално, није се показао. разумем да Руси хоће да поправе имиџ, али чак и у Аерофлоту 20% је приземљено и користи се за резервне делове. ето, колико је Сухој озбиљан произвођач (када су цивилни авиони у питању)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671402#p671402:1dqabgnq je napisao(la):
Пантограф » 19 Окт 2019, 15:23[/url]":1dqabgnq]I novi Embraer i A220 su, baš sada, u ogromnim problemima zbog motora. Američkih (P&W).

цела та прича ми је врло чудна, јер исте моторе (PW1000G) користе и 320Нео модел 1100, Иркут МС-21 модел 1400 и Мицубиши модел 1200. а контрола Свисових је показала да је са моторима све ок
 
Пантограф":3vmsayu1 je napisao(la):
Ne, imao je isto katastrofa, dve (jedna na promotivnom letu), i u obe je pogrešio pilot, dok je kod MAX-a oba puta - avion sprečio pilota da spase avion.
Suhoj ima 3 uništena aviona (hull loss) od čega u jednom slučaju nije bilo žrtava na 300 hiljada letova. To je poražavajuća statistika, jer Max ima 2 uništena na 500 hiljada letova. To mnogo govori i o operativnosti Suhoja, jer je Max za relativno kratko vreme koje je letao skupio daleko više letova...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=671428#p671428:2g0hwkdg je napisao(la):
Dart » Sub Okt 19, 2019 4:56 pm[/url]":2g0hwkdg]
Пантограф":2g0hwkdg je napisao(la):
Ne, imao je isto katastrofa, dve (jedna na promotivnom letu), i u obe je pogrešio pilot, dok je kod MAX-a oba puta - avion sprečio pilota da spase avion.
Suhoj ima 3 uništena aviona (hull loss) od čega u jednom slučaju nije bilo žrtava na 300 hiljada letova. To je poražavajuća statistika, jer Max ima 2 uništena na 500 hiljada letova. To mnogo govori i o operativnosti Suhoja, jer je Max za relativno kratko vreme koje je letao skupio daleko više letova...

Ne moze bas tako da se gleda i postoji razlog zasto SSJ100 trenutno leti a max ne.

U Dzakarti je polupan potpuno ispravan avion iskljucivo nepaznjom pilota.

U Jakutsku slicno, avion koji je dispatch-ovan pod MELom sa neispravnim reverserom, sto operativno ne bi smelo da predstavlja nikakav problem, osim penala u performansama, je nekako izleteo sa staze velikom brzinom i razlupao se. Ponovo nepaznja pilota.

Ajde ovo u Moskvi moze da bude diskutabilno. Teske su bile okolnosti i ne bi bilo fer kriviti posadu.

Sa druge strane je MAX - 60 godina star dizajn sa nabudzenim novim motorima i velikim displejima, sertifikovan po starim regulacijama i sa softwareom koji ima autoritet da upravlja najsnaznijom komandnom povrsinom na avionu a nije napisan po safety critical standardima.
 
RTS, 21.10.2019
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... gradu.html

Da li će servis za ruski "suhoj superdžet 100" biti u Beogradu?

Rusi razmatraju mogućnost postavljanja servisnog centra avione "suhoj superdžet 100" u bazi preduzeća za opravku "JAT Tehnika" na Međunarodnom aerodromu "Nikola Tesla" u Beogradu.

Kompanija je u junu završila sertifikaciju rada za održavanje tih letelica u skladu sa zahtevima Evropske agencije za bezbednost u vazduhoplovstvu, obuke osoblja i opremanje hangara.


Kompanija je u junu završila sertifikaciju rada za održavanje tih letelica u skladu sa zahtevima Evropske agencije za bezbednost u vazduhoplovstvu, obuke osoblja i opremanje hangara.

"Eksploatacija 'Suhoja Superdžet 100' košta za oko 10 do 15 odsto manje od eksploatacije konkurentskih letelica 'Embraer' i 'Bombardie'. Pored toga, prostrana kabina pruža putnicima veći komfor, sličan onom na magistralnim lajnerima", objašnjava Mihail Pogosijan iz avio-kompanije "Suhoj".

Do sada je isporučeno 248 letelica, većinom ruskim kompanijima, i ti avioni treba da postanu zamena za "I-džet" i "Bombardie avione".

"Domet mu je 4.800 kilometara, a u tri verzije prima od 60 do 90 putnika. Brzina je 0,9 maha, a potrošnja veoma mala", dodaje Pogosijan.

Cena ovog aviona sa 100 mesta je 35,4 miliona dolara, što je za oko trećinu manje od konkurentskih aviona, ali ga prati i sudbina da je u Indoneziji na probnom letu imao prvi udes.

Posle toga mnogi sistemi su popravljeni, a u kriznim situacijama u poslednje vreme pokazao se kao veoma pouzdana letelica.
 
технички он јесте добар. и ИнтерСкај и СитиЏет су били задовољни са тим авионом, из тог аспекта. а онда је дошао ред на редовни и ванредни сервис....
 
Ja sam bio za to da se razmotri Sukhoi. Ali tada je leteo čak i linije kao Brusel-Stokholm. Danas ne leti više nigde osim iz Rusije i unutar nje. Razlog ne znam ali mi se čini da je više političke nego tehničke prirode.
 
tragac":20lpd9nw je napisao(la):
Ja sam bio za to da se razmotri Sukhoi. Ali tada je leteo čak i linije kao Brusel-Stokholm. Danas ne leti više nigde osim iz Rusije i unutar nje. Razlog ne znam ali mi se čini da je više političke nego tehničke prirode.
verovatno ne leti u inostranstvo jer je registrovan u rusiji a vecina zemalja je uvela sankcije rusiji, dok su ostali avioni aeroflota registrovani na bermudima
 
AirSerbia ukida liniju Niš-Budimpešta zbog slabe potraznje.

Kako navode prosečna popunjenost na svih 12 linija iz Niša u prva tri meseca je bila oko 70%.
 
пренео сам ја у теми о аеродрому у Нишу, јер се тога директно и тиче

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=672798#p672798:197xvskl je napisao(la):
JohnnyLee » 23 Окт 2019, 16:37[/url]":197xvskl]две (и по) вести Ер Србије из Ниш(а). прва је да Ер Србија тражи кабинско особље за базу у Нишу. друга је да гасе Будимпешту од 27. октобра због изузетно слабе тражње, а пола вести је наставак ове да им је просечна попуњеност на летовима из Ниша 70% (са Будимпештом). што је и врло добар резултат. пртпостављам да ће увести Париз или Осло сада када им је слободан авион, а морају да имају 12 линија због субвенција
 
Vrh