Šta je novo?

Air Serbia

Slažem se za tu opservaciju, da čovek koji je kod nas navikao da reži na svakoga, na strani ume da bude manji od makovog zrna... Mada i osoblje kod nas ima tendenciju da bude na jednako niskom nivou kao i putnici... Personal beogradskog aerodroma kada izdaje instrukcije putnicima na engleskom kaže "please" a na našem jeziku ono čuveno "samo" u smislu samo skinite, samo priđite, samo čekajte itd. Nimalo ljubaznosti u obraćanju.

Mada mi se čini da je Cirih t.j. Švajcarska zadnje mesto gde bi čovek očekivao arogantno osoblje. U odnosu na džukele kakve se sreću recimo po nemačkim aerodromima prosečan personal u Švajcarskoj je preljubazan. Švajcarac i kada te pola sata na granici delje zbog nekog sitničarenja ili formalnosti, zadržaće uglavnom prijatan ton glasa.
 
Тачно, у Намачкој су, генерално, дно. А и објашњења за кашњења авиона умеју да им буду генијална. Рецимо, у Франкфурту аеродромска службеница каже: "Не могу да сакупим чланове посаде..." Кога бре ти жено сакупљаш и ко тебе шта пита :lol:

Додуше, они су такви поглавито према странцима, а ови наши се ружно опходе према нама...
 
Sorry za off, ali sad si me podsetio na jednu bizarnu epizodu iz Frankfurta: kašnjenja, raspad sistema i tako to, pa ja izgubim vezu za Diseldorf. Na transfer šalteru Lufthanse 62 ljudi čeka da ih prerutiraju na neki sledeći let, uzmeš broj pa ćeš stići na red do uveče. A ja imam sastanak u Diseldorfu u podne. Šta da radim - džukačka fora iz beogradskih banaka, ako je imalac nekog prozvanog broja nestao u akciji, ja se u niskom startu javljam na šalter da budem uslužen. U Beogradu svaki put upali. Kad ono, šalterska radnica Lufthanse prvo želi da proveri broj iz moje ruke! No passaran!

Probam jedanput i drugi put i shvatim, Deutsche Lufthansa je svet za sebe, ovde to ne prolazi. Ništa, prošetaću pola sata da nešto obavim, šta se može. Posla pola sata stvarno prozivaju moj broj, ja ulazim nazad u prostor za čekanje da se javim na šalter. Ali ne lezi vraže, snimio me je radnik obezbeđenja, neki lik plavušan sa frizuricom a la Tači koji na grudima nosi mali bedž DDR-a (!) i misli da me je opet uhvatio u pokušaju padobranstva. Tu počinje sledeća njegova bravura: traži da vidi moj broj, koji je već zgužvan i deluje kao da je recikliran od juče. Iako je baš moj broj tada bio na displeju, baja rešio da mi pokaže da je veći džukac od mene, odlazi sa mojim brojem i baca ga u đubre! Ja prilazim jednom šalteru i kažem da je gorila upravo konfiskovala moj broj koji je do pre par sekundi bio na displeju, a za to vreme je baja prošao iza Lufthansinog pulta u prostor za osoblje i odatle me obaveštava da je taj broj poništen u sistemu. Na moje pitanje poučio me je i da se sigurnosnom personalu u Nemačkoj ne može tražiti službeni broj, iz sigurnosnih razloga.

Ja tražim da pričam sa šeficom, trenutno nije tu. Onda na nemačkom kažem tom DDR doušniku da ću sačekati sve dok šefica ne dođe pa će onda njoj morati da obrazloži svoj paranoidni izliv DDR Ostalgije. Plavušan mi na to odgovara da mogu da kažem još jednu rečenicu i biću prijavljen policiji za rasističko obraćanje.

Posle još nešto jače od pola sata Lufthansina šefica se pojavila i kada sam hteo da je zamolim da joj predstavim DDR lepotana video sam da ga više nema, da je nekome predao smenu. Ona se ograđuje da je njegovo ponašanje "nicht in unserem Sinn" ali se pravda da je obezbeđenje druga firma, dakle niko nije nadležan. Na kraju sam se pogodio da mi daju kartu za ICE voz od Frankfurta do Diseldorfa jer ću tako manje kasniti nego da čekam sledeći avion Deutsche Lufthanse.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=619521#p619521:dnrcjwep je napisao(la):
direktor » Uto Apr 30, 2019 12:57 am[/url]":dnrcjwep]Let za cirih u cetvrtak 25.04.19 kasnio 3 h putnici siznuli na radnicu air srb imaki da je pojedu na ulazu u gejt ...

Nedavno sam uspeo da naplatim Wizz-u 250eur obeštećenje za kašnjenje preko tri sata, za manje od mesec dana preko on line advokata iako su me mailom dva puta škartirali. Posadi bilo isteklo radno vreme.
 
Kako to ide preko on lajn advokata bas me zanima ...
DDR u njima zivi DDR bio i skandal negdje merkelki ili predsjedniku stavili ddr zastavu...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=619693#p619693:9az10sey je napisao(la):
direktor » Sre Maj 01, 2019 1:40 am[/url]":9az10sey]Kako to ide preko on lajn advokata bas me zanima ...

Vrlo lako i brzo, za par minuta. Popunite formu, datum, broj leta, navedete razlog i odmah preliminarno dobijete odgovor da li tuzba ima smisla. Ako vam kazu da ima, ostavite im podatke i potpisete ovlascenje. Za kasnjenje preko tri sata ukoliko se ne radi o višoj sili za udaljenost do 1.500km predvidjena je nadohnada od 250eur po putniku. Advokate ne placate unapred. Ako dobiju slucaj, uzimaju 62,5eur od nadoknade po putniku. Za interkontinentalne letove, nadoknade su vece. U mom slucaju, Wizz me je vise puta odbio, pravdajuci se kasnjnjem na predhodnom letu. Čim su dobili mail od FlightRights-a koji su me zastupali sutradan su me zvali da me pitaju za broj deviznog računa ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=619114#p619114:3in4d59v je napisao(la):
VeniVidiVici » Fri Apr 26, 2019 7:58 pm[/url]":3in4d59v]Air Serbia uvodi novi, drugi dnevni, let za London Heathrow aerodrom od 28. aprila. JU388/JU389.

Reč je o slotovima koje je Etihad dobio nazad od (svoje još jedne propale investicije) Jet Airways-a. Ukoliko ne bi iskoristio ove slotove, Etihad bi ih izgubio (a vrede čitavo bogatstvo). Nadam se da ih je Air Serbia dobila besplatno ili za simboličnu nadoknadu. Ipak čine uslugu Etihad-u.
file.php


Air Serbia je stavila na prodaju novi dnevni let za London Heathrow. Letnji red letenja sada izgleda ovako:

JU380 BEG 10:25 12:30 LHR JU381 LHR 13:30 17:10 BEG D
JU386 BEG 16:05 18:10 LHR JU387 LHR 18:55 22:35 BEG 67
JU388 BEG 16:15 18:20 LHR JU389 LHR 20:45 00:25 BEG D

Obrati pažnju da se let JU386/JU387 zadržava samo 45 minuta u Londonu. Let JU380/JU381 se zadržava 60 minuta. Let JU388/JU389 (to je ovaj novi gde Air Serbia čini USLUGU Etihad-u - u suprotnom bi ovaj izgubio pravo na ove slotove, i isti bi bili vraćeni aerodromu) se zadržava 145 minuta. Zašto je bitno napomenuti - zato što se svaki minut vremena na aerodromu PLAĆA. Opet ponavljam, nadam se da je Air Serbia dobro naplatila ovu uslugu Etihad-u. Ako nije... kako beše, to se zove zloupotreba službenog položaja? Takođe, dobro bi bilo pratiti kako ovaj novi let utiče na profitabilnost linija za London - da li će dovesti do kanibalizacije postojećih letova, itd.


Evo cenovnika (ne znam da li je i dalje aktuelan) aerodroma Heathrow za parkiranje aviona. Uskotrupni avioni imaju pravo na 30 minuta besplatnog parkiranja. Sve preko toga se naplaćuje. Svakih započetih 15 minuta se plaća 21.86 funti (oko 25 evra). Air Serbia po ovom letu (gde čini uslugu Etihad-u), plaća 200 evra. Za 200 letova (aproksimativno za letnju sezonu), to je 40.000 evra nepotrebnog troška. Eto, napravite 10 takvih "malih" grešaka, i eto gubitka od 400.000 evra. Napravite 100 "malih" grešaka (što verujte, uopšte nije nemoguće), i eto gubitka od 4 miliona evra.

Da ne pričamo što bi taj avion možda mogao negde bolje da se uposli. Što kanibalizuje Air Serbia postojeće letove (subotom i nedeljom imaju letove skoro u isto vreme), što posada duže ne radi, što avion ne sleće na vreme za noćni talas letova (transferni putnici), itd. itd.
 
Sad vidim da se ovi letovi vikendom gadjaju, samo id*** moze to da uradi. Kad vec bacaju pare, mogli su da lete iz Nisa.
 
Evo jos jedan tekst na temu londonskih slotova

"Tragom vesti da je Er Srbija iznajmila nove slotove na aerodromu Hitrou
Cena londonskog parkinga
To su, inače, najskuplja mesta za pristajanje aviona na svetu. Ali, nije najvažnija vest da je Er Srbija iznajmila te slotove, nego od koga ih je iznajmila. A iznajmila ih je od – Etihada, koji je manjinski vlasnik Er Srbije.
Da bi se za ovu vest zaista moglo reći „WOW“ mora se prethodno znati nekoliko važnih činjenica. Jedna je – cena po kojoj su iznajmljeni slotovi i avion. Ta suma je, kao i sve što je do sada vezano za finansijske odnose Er Srbije i Etihada, netransparentna. Partneri su odličili da je sakriju. I to bi bilo logično u biznisu između dva privatna partnera. Ali, Er Srbija je u većinskom vlasništvu države Srbije čija je Vlada dužna da sve građane a naročito poreske obveznike obavesti zašto su iznajmljeni i koliko su plaćeni slotovi na aerodromu Hitrou i Etihadov avion. "

https://www.danas.rs/dijalog/licni-stav ... -parkinga/
 
Od svega toga najveci problem je sto lete dva aviona u razmaku od 10 minuta...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=618788#p618788:14tp0lr5 je napisao(la):
belgrey » 25 Апр 2019, 07:18[/url]":14tp0lr5]Avion nije u vlasništvu Jet Airways-a. Njegov vlasnik je dablinska lizing kompanija Moorgate Limited, a Air Serbia je iznajmila taj avion od Etihad Airways-a kod koga je avion bio u dry lease aranžmanu. Verovatno je Etihad isto kao i Air Serbiji davao avion i Jet Airways-u. Ovo sve piše u ugovoru o zakupu aviona koji sam imao prilike da vidim u DCV-u po zakonu o dostupnosti informacijama od javnog značaja. NIsu mi dali da kopiram delove ugovora, već samo da ga prelistam.

а ја сам мислио да је он Џетов, јер знам да је Џет имао у власништву 330
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=619493#p619493:1frvy41d je napisao(la):
stanislaw » Pon Apr 29, 2019 11:13 pm[/url]":1frvy41d]Pre nekoliko dana mi je stigao mail iz kojeg vidim da je i Air Serbia usvojila sistem da putnici mogu licitirati za upgrade u biznis klasu. Odnosno putnik ponudi online koliki iznos bi dao da sa već kupljenom ekonomskom kartom pređe u biznis klasu i ostavi podatke kreditne kartice, a aviokompanija ako prihvata ponudu naplatiće sa kartice i izdaće kartu za biznis klasu najkasnije 6 sati pre leta. Ovaj sistem je još pre dosta vremena u našem regionu usvojila Adria.

Sad još ne znam da li Air Serbia ovo čini za sve letove, ili samo za one za koje vidi da su prebukirani, pa kad ovo ne bi radili neko bi na kraju dobio besplatan upgrade u biznis klasu. Ne bi bilo loše ni da razmenimo iskustva za koje novce Air Serbia prihvata upgrade. Mada, ako imam Etihad Guest status pa se svejedno dobija prioritet i mogućnost ždranja u biznis salonu, mala je količina para koju bih bio spreman da doplatim za dodatan obrok i prostor tokom cirka sat ipo leta...

Inače što neko reče da let npr. za Brisel tandara poluprazan sa pedesetak putnika, svaka destinacija Air Serbie je priča za sebe. Tako je recimo Cirih dupke pun skoro cele celcate godine, pa makar leteo A320 triput dnevno (kao što uglavnom i leti). Tako da ima Air Serbia i takve zlatne koke, nije baš da nikom ništa ne može da proda...

Хахахахаха, ниси ваљда толико наиван? Ко год је летео Аир Сербиом, зна да је разлика између бизнис и економске класе мизерна осим за Њујоршки лет. Столице (примеренија реч него фотеља) истог квалитета као и за економску класу, само празно место у средини. Број места за бизнис класу се одређује померањем завесе која ограђује Бизнис од Економске класе. Услуга и није нека, тачније жалост, посебно сада када су сву услугу у авиону скресали. Сећам се блама, када сам пре пар година убедио пословне партнере да идемо нашом компанијом, уплатили бизнис класу, а на крају смо летели АТР-ом, уз "почаст" да седимо на седиштима најближим пилотској кабини... Особље љубазно, али...Ненадмашно искуство.

Иначе, када је пребукиран лет, тада особље у нормалним авио компанијама, контактира самце и парове (не породице или групе путника) посебно ако имају "јаче" лојалити картице и покушава да се нагоди за померање лета са смештајем у добром хотелу и туристичком туром или пребацивање у бољу класу. Ово друго увек изаберем користим, чак сам у Туркишу и Ал Италији на некој њиховој листи "флексибилних" путника.
 
бизнис класа у Ер Србији је иста као бизнис класа било које друге европске компаније на летовима унутар Европе
 
Pregrađivanje zavesama u ATRovima ne može da se nazove beznis klasa, prava smejurija
 
Завесицама на Ер Сербији деле класе и померају их напред назад и на оном офуцалом Ербасу.
 
Zasto ti se nisu zalili partneri za uskracivanje biznis klase?
 
Нису се жалили никоме, немају времена, ја сам црвенео, али они и њихов круг пријатеља и пословних партнера Ер Србијом неће путовати.
 
Pa ako su platili i nisu dobili ono sto im sleduje, mogu da se zale i dobiju kompenzaciju.Ne branim AirSerbiu ali mi je ovo smesno, ako ostanu bez aviona, bolje je da otkazu ceo let nego da posalju atr npr bez biznis klase?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=621027#p621027:19pt8se9 je napisao(la):
Gringo » Tue May 07, 2019 8:45 pm[/url]":19pt8se9]

Хахахахаха, ниси ваљда толико наиван? Ко год је летео Аир Сербиом, зна да је разлика између бизнис и економске класе мизерна осим за Њујоршки лет. Столице (примеренија реч него фотеља) истог квалитета као и за економску класу, само празно место у средини. Број места за бизнис класу се одређује померањем завесе која ограђује Бизнис од Економске класе. Услуга и није нека, тачније жалост, посебно сада када су сву услугу у авиону скресали. Сећам се блама, када сам пре пар година убедио пословне партнере да идемо нашом компанијом, уплатили бизнис класу, а на крају смо летели АТР-ом, уз "почаст" да седимо на седиштима најближим пилотској кабини... Особље љубазно, али...Ненадмашно искуство.

Иначе, када је пребукиран лет, тада особље у нормалним авио компанијама, контактира самце и парове (не породице или групе путника) посебно ако имају "јаче" лојалити картице и покушава да се нагоди за померање лета са смештајем у добром хотелу и туристичком туром или пребацивање у бољу класу. Ово друго увек изаберем користим, чак сам у Туркишу и Ал Италији на некој њиховој листи "флексибилних" путника.

Ne branim Air Serbia-ju, ali ovakve stvari se dešavaju i drugim kompanijama. Nekad iz operativnih razloga dođe do promene letelice, nekima budu promenjena sedišta u poslednjem trenutku, pošalje se avion bez biznis klase, isl. Zato postoje i pravila šta se radi u takvim situacijama - involuntary downgrade. Nema tu nikakve rasprave, jednostavno postoji regulativa - evo evropske, a vrlo slična je i naša. I meni su se takve stvari dešavale (sa drugim, evropskim kompanijama) - izvine se, dobijem kompenzaciju, i to je to. Naročito u okviru Evrope ovo nije strašno, jer kao što je već rečeno, sedišta su gotovo uvek ISTA.

Problem Air Serbia-jine poslovne klase nije to što su promenili sedišta (koja opet da ponovim su bila izuzetak od evropske prakse - nepotreban trošak koji je nametnuo Etihad). Meni je problem što su toliko degradirali tu klasu, da je sada daleko ispod nivoa evropskih kompanija. Uglavnom je uvek reč o samo jednom redu - što stvara klaustrofobični efekat. Bolje da je nema nego da neko ko je vidi više nikada ne poželi ni da pomisli o istoj (druge kompanije obezbede barem dva reda ispred zavese), hrana koja je nivou najgore kantine, isl.

Što se tiče dela o prebukiranom letu, i korisnicima sa "jačim" karticama lojalnosti (btw, ne znam zašto veliki broj ljudi u nas umeće ono dodatno I, koje ne postoji na engleskom) - ovo prosto nije tačno. Svrha tih kartica je upravo da takvim ljudima omoguće nesmetano ukrcvanje u avion. Ti ljudi donose dobar deo profita kompanijama, i aviokompanije žele da uvek neometano putuju. Neke kartice ti čak nude i garantovano mesto u avionu čak i kada nema karata više u prodaji.
 
мислим да неће њега у Ниш, већ неки млађи типа APC, APE или APF, а овај ће у Београд
 
Од сутра продају карте за летове из Ниша, почев од 48 евра за Гетеборг и Тиват.
 
Vrh