[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=619114#p619114:3in4d59v je napisao(la):
VeniVidiVici » Fri Apr 26, 2019 7:58 pm[/url]":3in4d59v]Air Serbia uvodi novi, drugi dnevni, let za London Heathrow aerodrom od 28. aprila. JU388/JU389.
Reč je o slotovima koje je Etihad dobio nazad od (svoje još jedne propale investicije) Jet Airways-a. Ukoliko ne bi iskoristio ove slotove, Etihad bi ih izgubio (a vrede čitavo bogatstvo). Nadam se da ih je Air Serbia dobila besplatno ili za simboličnu nadoknadu. Ipak čine uslugu Etihad-u.
Air Serbia je stavila na prodaju novi dnevni let za London Heathrow. Letnji red letenja sada izgleda ovako:
JU380 BEG 10:25 12:30 LHR JU381 LHR 13:30 17:10 BEG D
JU386 BEG 16:05 18:10 LHR JU387 LHR 18:55 22:35 BEG 67
JU388 BEG 16:15 18:20 LHR JU389 LHR 20:45 00:25 BEG D
Obrati pažnju da se let JU386/JU387 zadržava samo 45 minuta u Londonu. Let JU380/JU381 se zadržava 60 minuta. Let JU388/JU389 (to je ovaj novi gde
Air Serbia čini USLUGU Etihad-u - u suprotnom bi ovaj izgubio pravo na ove slotove, i isti bi bili vraćeni aerodromu) se zadržava
145 minuta. Zašto je bitno napomenuti - zato što se svaki minut vremena na aerodromu PLAĆA. Opet ponavljam, nadam se da je Air Serbia dobro naplatila ovu uslugu Etihad-u. Ako nije... kako beše, to se zove zloupotreba službenog položaja? Takođe, dobro bi bilo pratiti kako ovaj novi let utiče na profitabilnost linija za London - da li će dovesti do kanibalizacije postojećih letova, itd.
Evo
cenovnika (ne znam da li je i dalje aktuelan) aerodroma Heathrow za parkiranje aviona. Uskotrupni avioni imaju pravo na 30 minuta besplatnog parkiranja. Sve preko toga se naplaćuje. Svakih započetih 15 minuta se plaća 21.86 funti (oko 25 evra). Air Serbia po ovom letu (gde čini uslugu Etihad-u), plaća 200 evra. Za 200 letova (aproksimativno za letnju sezonu), to je
40.000 evra nepotrebnog troška. Eto, napravite 10 takvih "malih" grešaka, i eto gubitka od 400.000 evra. Napravite 100 "malih" grešaka (što verujte, uopšte nije nemoguće), i eto gubitka od 4 miliona evra.
Da ne pričamo što bi taj avion možda mogao negde bolje da se uposli. Što kanibalizuje Air Serbia postojeće letove (subotom i nedeljom imaju letove skoro u isto vreme), što posada duže ne radi, što avion ne sleće na vreme za noćni talas letova (transferni putnici), itd. itd.