Šta je novo?

Air Serbia

Nastavak proslonedeljne price
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=kUpwUVPpdC0[/youtube]
 
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DeMakZiC3Nw[/youtube]
 
eto, a ovde su neki napadali belgrey-a jer talasa protiv divne ersrbije, sad je valjda svima jasno kakav je ovo raspad od kompanije :p
 
јооој, ухватили се изнајмљених авиона к'о пијан плота. па Ер Србија није ни прва ни последња компанија која има целу флоту изнајмљену...
 
и да изађу, лако се испреговара изнајмљивање авиона. нарочито што их је доста доступно на тржишту, па могу да се нађу 319/320/738 за пристојне паре. скандал је што се Етихад добро уграђује, к'о да су Срби јбт
 
Evo me opet na letu iz Banja Luke i ladno 737 umesto atr-a za 40ak putnika.

U dolasku iz BGa 60ak osoba.


 
Planemakers risk order disruption as Etihad reviews strategy

Airbus and Boeing are preparing for possible changes to dozens of plane orders from Middle East carrier Etihad Airways as it presses ahead with a company-wide review, four sources familiar with the matter said.

Etihad is considering its options for over 160 aircraft it has ordered, ranging from swapping models to delaying deliveries to outright cancellations, the sources told Reuters.

https://www.reuters.com/article/us-airb ... SKBN1I70FE
 
То сам и ја прочитао. Проблем је са ЕрСрбијом и то што је поклонила Етихаду ЈАТ-ову аконтацију од неких 28 милиона еура (можда грешим у износу) за Ербасе. Ако Етихад откаже, онда Ербас задржава Јатове милионе. Да ли је то случајно?
 
Исправка:
ево података са сајта:
http://rs.seebiz.eu/etihad-otkazuje-nar ... ar-174816/

а текст је:
"Etihad otkazuje narudžbinu aviona
Autor/izvor: SEEbiz
Datum objave: 07.05.2018. - 18:42:25
BEOGRAD - Aviokompanija Etihad, koja je vlasnik 49 odsto Air Serbije, mogla bi da otkaže nabavku aviona ili da bitno promeni porudžbinu za čak 160 aviona koji su naručeni 2013.

Ovo je scenario na koji se spremaju dva najveća proizvođača putničkih aviona, Boeing i Airbus, saznaje agencija Reuters, prenosi Insajder.

Etihad razmatra više mogućnosti od kojih su moguće promene tipa naručenih aviona, odlaganje isporuke, pa čak i potpuno otkazivanje dela narudžbi, piše Rojters. Ove informacije Etihad je odbio da komentariše, piše Insajder.

Da bi do ovakvog razvoja situacije moglo da dođe bilo je jasno nakon nedavne izjave novog direktora Etihada Tomija Douglasa, koji je rekao da je novi cilj kompanije da posluje "na održiv način". Od sredine prošle godine, kada je objavljeno da je gubitak kompanije u 2016. godini iznosio čak 1,8 milijardi dolara, Etihad je u finansijskim problemima.

Ova vest još jednom otvara pitanje da li će novi Erbas avioni biti isporučeni srpskom avioprevozniku Er Srbiji tokom godine, kao što je to bilo najavljeno. Ova narudžbina, kako je objavljeno u Insajderovom serijalu "Srpsko-arapska posla", važna je između ostalog i zbog toga što je direktno vezana za avans od 23,5 miliona dolara koja je nekadašnji JAT uplatio Airbusu još 1998. godine.

Naime, te godine potpisan je ugovor između tadašnjeg JAT-a i Airbusa. Naručeno je osam novih aviona i plaćen je depozit od 23,5 miliona dolara. Avioni nikada nisu kupljeni, pa je ovaj novac više od 15 godina stajao na računima francusko nemačke kompanije i trebalo je da bude iskorišćen kada avioni budu kupovani.

U međuvremenu, kako je pokazalo istraživanje Insajdera, ispostavilo se da je Air Serbia 2014. ugovor iz 1998. godine prenela na Etihad, a samim tim i depozit JAT-a.

Naime, kroz strateško partnerstvo JAT-a i Etihada dogovoreno je da se avioni za novu kompaniju Er Srbija nabavljaju kroz veliku narudžbinu Etihada, a zvaničnici su objašnjavali da je na taj način domaći avioprevoznik dobio daleko nižu cenu nego da je sam naručivao avione.

U Srbiju je ove godine trebalo da stigne prvi od 10 Airbus aviona A320 neo, koji su deo Etihadove narudžbine.

U finansijskom izveštaju Er Srbije se navodi da Etihad raspolaže iznosom od 23,5 miliona dolara koji je JAT 1998. platio kao depozit Airbusu. Kako se navodi, Etihad će Air Serbiji vraćati depozit u delovima, odnosno procentualno, kada svaki avion bude preuzet i isplaćen do kraja."
 
Етихад не отказује поруџбину, као што су написали, већ ће само смањити број, нарочито широкотрупаца
 
koliko su rigorizni sa dimenzijama rucnog prtljaga, imam 2 sm vecu sirinu kofera
 
Evo po vesti na http://www.exyuaviation.com/2018/06/etihad-to-retain-air-serbia-stake-exit.html
Etihad će verovatno ostati suvlasnik, ali se povlači iz menadžmenta Air Serbia-e.

Etihad to retain Air Serbia stake, exit management
Etihad Airways is expected to announce within days that it will retain its 49% minority stake in Air Serbia, however, it will not renew its Management Services Agreement with the airline, which expires on January 1, 2019. The repercussions of the termination are still unknown, however, it is likely to include the departure of Etihad-appointed staff from key management roles, which will coincide with the transfer of the airline's revenue management and network planning departments from Abu Dhabi back to Belgrade next January...
 
Jel uz uslov da lizing aviona i dalje od njih ;)
Mogao bih se opkladiti da kada se za jos par godina slegne prasina i procacka dokumentacija dodjemo do podataka da je prikazana 'zarada' ostvarena iskljucivo prodajom poktetne i nepokretne imovine naravno iz budzeta Srbije (dok je to bilo), ali i da je odliv love iz srbije bio ogroman.
Primer:
Sedista, oba puta.
Farbanje...
Sve je to moglo i u Srbiji da se uradi, zar ne?

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Jos jedan posao veka u reziji drzavnih strucnjaka doziveo fijasko.

ETIHAD SE POVLAČI IZ SRBIJE! Er Srbija ponovo u rukama Vlade!
Etihad ervejz će u narednim danima objaviti da neće obnoviti menadžerski ugovor sa Er Srbijom koji ističe na kraju ove godine.
Etihad je već propustio rok u kojem je trebalo da traži produženje ugovora da je hteo...
 
Etihad u ozbiljnim finansijskim problemima
Aviokompanija Etihad iz Ujedinjenih Arapskih Emirata imala je u 2017. godini gubitak od 1,52 milijarde dolara, uprkos blagom povećanju prihoda u odnosu na predhodnu godinu. To je druga uzastopna godina u kojoj Etihad posluje u minusu....

izvor
https://pcpress.rs/etihad-u-ozbiljnim-f ... roblemima/

:roll: :( :shock:
 
Etihad ostaje u Er Srbiji
https://tangosix.rs/2018/02/07/poslednj ... er-srbiji/

Posle nekoliko meseci spekulacija na temu da li će nacionalni avio-prevoznik Ujedinjenih Arapskih Emirata obnoviti ugovor o suvlasništvu i menadžmentu u Er Srbiji, danas je stiglo zvanično saopštenje u kojim se potvrđuje ostanak Etihada:

– Er Srbija i Etihad ervejz dogovorili su nastavak strateškog partnerstva dve avio-kompanije. Etihad ostaje u vlasništvu Er Srbije udelom od 49 odsto i u potpunosti je posvećen partnerstvu. – počinje popodnevno saopštenje koje je stiglo na adresu medija zajedno sa potvrdom naše jutrošnje vesti o finansijskom izveštaju za 2017. godinu.

– Drago nam je što smo u prethodnom periodu uspeli da pomognemo Er Srbiji da postane ono što je danas. Radujemo se novoj fazi našeg strateškog partnerstva i u svakom trenutku možete da računate da ćemo biti predan i pouzdan partner. – rekao je Robin Kamarak, generalni direktor za strateška partnerstva u Etihad aviejšn grupi stoji u saopštenju i naglašava se da će aktuelni prelazni generalni direktor Dankan Nejsmit, kao i Deklan Keler, koji obavlja dužnost izvršnog direktora za saobraćaj, ostati na tim pozicijama do 31.12.2018. godine
 
Ostaju u vlasnistvu ali ne i u menadzmentu?
Znaci prosle godine “samo” 4 miliona u minusu.
 
ocekujemo formiranje Eithad airways d.o.o. sa sedištem u Poginulih partizana bb i kapitalom od 100-120 rsd
 
Vrh