Šta je novo?

Air Serbia

Piloti nisu šoferi iz prostog razloga što svaki pilot može da savlada upravljanje kamionom ili autobusom posle nekoliko dana vežbanja dok na drugoj strani šofer posle istovetnog vežbanja na busu ili boingu može samo da pogine. Slažem se da pilote ne treba uzdizati na nivo neurohirurga ali ih isto tako ne treba ni degradirati na nivo krompirdžija.

Takođe mislim da još uvek nisu svi piloti isti jer su evropski prevoznici i dalje puni matorana iz "stare škole" koji su učili sve i svašta pre nego što je obuka modernizovana i redizajnirana, pa se to i vidi od prve do poslednje faze njihovog leta. Kada svi oni budu otišli u penziju, i ostanu samo ovi što sad silaze sa proizvodne trake, onda ćemo moći da kažemo da su svi isti.

Jedan od ovih matorana, koga lično poznajem, jednom prilikom je odbio da poleti jer su po manifestu imali 100 kg prtljaga više od propisanog maksimuma (težina mora da bude takva da u slučaju otkaza motora pri poletanju jedan motor može da izvuče letelicu). Tražio je da se tih 100 kg izbaci a kopilot je krenuo da ga ubeđuje kako nema šanse da otkaže motor pri poletanju, kako je u krajnjoj liniji drugi motor sposoban da izgura tih 100 kg preko deklarisanog maksimuma, i kako se bez veze cimaju i gube dragoceno vreme. Čovek ustao, spakovao svoja dokumenta u tašnu i krenuo da napusti let, i tu se kopilot napokon prizvao pameti. Mogu samo da pretpostavim koliko puta nakon toga je taj kopilot poleteo sa viškom prtljaga po sistemu "lako ćemo", i koliko puta svakog dana njegove kolege širom Evrope rade neke stvari po sistemu "lako ćemo" ili naprosto podležu ogromnom pritisku da svoje letove obave na vreme i bez neplaniranih troškova. Tehnologija generalno radi dobar posao i letenje će i dalje biti bezbednije od bilo koje druge vrste prevoza ali kao što si rekao, to će biti slaba uteha onom mikroprocentu putnika koji s vremena na vreme svojim životima budu plaćali ovaj bolesni trend maksimalne teorijske iskorišćenosti ljudstva odnosno svođenja pilota na šofere koji samo treba da isprate autopilota a ukoliko autopilot slučajno otkaže ili instrumenti zabaguju onda ko živ ko mrtav.
 
kada izbacuju letniji red letenja? Treba mi zbog planiranja godisnjeg odmora
 
E, čak i da ima smisla nešto što lik govori, takve ljude prosto obožavam.
Dobra analogija bi bio Boris Tadić sa svojom naknadnom pameću.
 
Па, не знам баш да ли је Вујовић започео суноврат ЈАТ-а. Из чега се изводи такав закључак?

А све и да јесте, у овом тексту ништа није омануо. И опет се враћамо на ад хоминем манир дискусије на Беобилду, као у случају недавног обраћања Вукана Вучића на тему метроа: није важно шта каже, него ко каже. По дефиницији, то је логичка грешка.
 
Lik je došao sa DOS ovskom vlašću, otišao kad je resorni ministar postao Velimir Ilić, pod DSS vladom. Meni se čini da se od 2001 JAT držao standardno ili za nijansu bolje nego pod SPSom 90ih, ali možda je to moj utisak samo :)
Od ostalih direktora, da li neki ima jednak ili približan staž u JAT, ozbiljno pitam?

Svakako, kritike mu nisu besmislene niti je on jedini koj ih iznosi, samo malo ima kreativniji pristup.
 
Znaš kako: lako je bolje poslovati kad ti ukinu sankcije.
Ne bih da napadam čoveka, ne znam kako je vodio preduzeće i vidi se da zna o čemu priča.
Ali, činjenica je: do 2013. godine, JAT je bio ruiniran.

Što ne znači neophodno da "Er Srbija" dobro posluje.
 
@Мел

Вујовић је, ако мене питаш, последњи стручан човек из авио-бизниса који је водио ЈАТ. Дошао је после првог ДОС-овског директора, беше се презивао Костић, а отишао је кад је чачански мамлаз почео да говори како "отвара фирму за ћерку" (а у ствари је била реч о "ћерки фирми", регионалној лоукост компанији "Интерлинк"), па је за директора постављен Милутиновић из СПО-а, кадар из градске власти деведесетих година. Остало је историја. Мислим, ЈАТ је историја.

И Слобини директори, покојни Жика Петровић и његов наследник Вујновић, били су стручни.

Ако се не варам, у време Вујовића ЈАТ је пословао без губитака. Мада, то је било пре раста цена горива. Али, и Дане је имао јефтин керозин...

(У време када је смењивао Драшка Вујовића, поменути капитални мамлаз, и билмез истовремено, говорио и да ће "Боинг у Сурчину да отвори карго центар".)
 
Ovo za ćerku firmu mi je ulepšalo dan, svaka čast za detalje. Stručnost na pozicijama u Slobino vreme nije bilo nešto neobično, ne zato što je Sloba bio samarićanin, već zato što je razdvajao stvari koje mogu da se šteluju i stvari koje moraju da funkcionišu. Infrastruktura, energetika (restikcije su bile zbog tajnog izvoza), hidrosistemi pa i veći industrijski kompleksi su uglavnom imali ljude koji su znali šta rade, bez obzira da li su bili u SPS ili ne.
 
Da li je tačno da je tokom sankcija bilo i po 300 ljudi u jednom B733 na tada jedinim letovima za TGD i TIV? Stajalo se i guralo kao u gradskom prevozu. Nadam se da su ovo samo urbane legende.
 
Ma nije. Verovatno se desavalo da ponesu malo preko broja sedista, pa se sedelo po toaletima, na jumpseat-u i slicno, ali 300 ljudi ne moze ni da stane u 733.

733 je zbog brzine evakuacije setifikovan na maksimum 149 ljudi. Niko nije lud da prekrsi limitacije za 100%
Maksimalna nosivost je oko 14-15 tona (bez goriva), 300 ljudi moze da bude i 25 tona, ali ajde da kazemo 22, to bi bio prekrsaj od preko 30%.
 
Sad sam kupio kartu JFK-BEG i vidim da su i tamo srezali kofere ima samo jedan nije vise 2 x 23kg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527300#p527300:28gi0cpa je napisao(la):
tragac » 23 Mar 2018 06:41 pm[/url]":28gi0cpa]Da li je tačno da je tokom sankcija bilo i po 300 ljudi u jednom B733 na tada jedinim letovima za TGD i TIV? Stajalo se i guralo kao u gradskom prevozu. Nadam se da su ovo samo urbane legende.

Вероватно није далеко од истине. Капетан Владимир Милићевић из Рајанера недавно је писао на Т6 како је, као копилот на 737, услед штрајка контроле летења у лето 1993. из Тивта превозио путнике распоређене по подовима, по пролазима, само што их на крову није било. Вероватно не 300, али 200 и нешто људи је ту било...

Ја сам, иначе, двапут стајао као у трамвају у Јатовом авиону: 1990. на линији Дубровник - Београд у 737 и 1992. за Тиват на 727. Оба пута било је до 30-ак путника више него места. Као данас се сећам дугокосог младог капетана Андрића на Ћилипима, како на питање путника без столице: "Оће овај моћи да полети", одговара: "Ма, може" :)

Стари Јатовци су препричавали разне легенде, једна од њих је била како је неки опичени капетан накрцао 300 Македонаца у ДЦ-9. Бројка је сигурно претерана, али да се нешто на ту фору десило, то верујем, будући да сам, како написах изнад, био актер сличних догађаја.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527354#p527354:1rioilpm je napisao(la):
tragac » Fri Mar 23, 2018 9:44 pm[/url]":1rioilpm]Sramota da za interkontinentalne letove nema više dozvoljenog prtljaga. Da li makar taj jedan sme da bude veći od 23 kg?

Ne, jedan maksimalno do 23kg bez doplate, drugi se doplacuje. Za sve ekonomske tarife je tako, sad vidim da u uslovima prtljaga i dalje im stoji da je 2 puta 23 kg za USA iz i USA ali kad se kupi karta ili kad se krene u rezervaciju izadje 1 komad do 23kg.

Kako su krenuli ima da ukinu i taj "topli" obrok za koji mesec.



 
Nije, ovo je po smeru, i nisu toliko jeftine karte, 580 dolara u aprilu.
 
Jednosmerne karte nikada nisu 50% cene povratne karte, tako da ne bi to trebalo da se uzme za reper. Bilo je promocija za 300-400e povratna. Ja sam leteo u avgustu za 600e povratno, sto za full sezonu uopste nije skupo.
 
Kakav reper ovo je cena za jedan smer jer izadje da izaberes polazak povratak po pravcu cena. Cena nikad nije bila 300 evra, najjeftinija karta ikada kad je bila je 48-49 hiljada.
Kada bi birao jedan smer samo karta bi bila oko 70-80 hiljada.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527230#p527230:1m01xtkp je napisao(la):
Пантограф » 23 Мар 2018, 15:59[/url]":1m01xtkp]Па, не знам баш да ли је Вујовић започео суноврат ЈАТ-а. Из чега се изводи такав закључак?

човек јесте стручан, ја то не спорим, али је начинио кораке који су у том моменту финансијски осакатили већ осакаћен ЈАТ, да су сви следећи дебили само калемили глупости на глупости. а то је:
1. Интерлинк. тотално непотребан пројекат, који је ем потрошио доста пара за планирање, ем би губио паре огромни количинама. јер на свим тим линијама које су предлагане не би било, у просеку, више од 10 путника. и шта, лети празним АТР-овима? а турбопропи до 19 места захтевају субвенције да би били профитабилни
2. ребрендирање. чему? Југославија је у то време и даље постојала, тако да је ЈАТ свакако и даље имао смисла као назив. плус потрошене паре на фарбање авиона, и све остало што иде у пакету са тим
3. наставак летења на нерентабилним и поприлично старим авионима (а нарочито са ДЦ-10)
4. коначно, проблем са пилотима и техничарима, који ће после резултирати штрајком за време мандата Александра Милутиновића, због чега ће ЈАТ доћи на ивицу банкрота

пробле је настао шт после њега, уместо да долазе бољи и стурчнији, долази све го ид**** до идиота (изузев њега у доњем левом ћошку, све остало су идиоти)

jatceo2.jpg


[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527239#p527239:1m01xtkp je napisao(la):
Пантограф » 23 Мар 2018, 16:12[/url]":1m01xtkp]
И Слобини директори, покојни Жика Петровић и његов наследник Вујновић, били су стручни.

после њих двојице потоп

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=527239#p527239:1m01xtkp je napisao(la):
Пантограф » 23 Мар 2018, 16:12[/url]":1m01xtkp]Ако се не варам, у време Вујовића ЈАТ је пословао без губитака. Мада, то је било пре раста цена горива. Али, и Дане је имао јефтин керозин...

ЈАТ никада није пословао без губитака
 
Vrh