Piloti nisu šoferi iz prostog razloga što svaki pilot može da savlada upravljanje kamionom ili autobusom posle nekoliko dana vežbanja dok na drugoj strani šofer posle istovetnog vežbanja na busu ili boingu može samo da pogine. Slažem se da pilote ne treba uzdizati na nivo neurohirurga ali ih isto tako ne treba ni degradirati na nivo krompirdžija.
Takođe mislim da još uvek nisu svi piloti isti jer su evropski prevoznici i dalje puni matorana iz "stare škole" koji su učili sve i svašta pre nego što je obuka modernizovana i redizajnirana, pa se to i vidi od prve do poslednje faze njihovog leta. Kada svi oni budu otišli u penziju, i ostanu samo ovi što sad silaze sa proizvodne trake, onda ćemo moći da kažemo da su svi isti.
Jedan od ovih matorana, koga lično poznajem, jednom prilikom je odbio da poleti jer su po manifestu imali 100 kg prtljaga više od propisanog maksimuma (težina mora da bude takva da u slučaju otkaza motora pri poletanju jedan motor može da izvuče letelicu). Tražio je da se tih 100 kg izbaci a kopilot je krenuo da ga ubeđuje kako nema šanse da otkaže motor pri poletanju, kako je u krajnjoj liniji drugi motor sposoban da izgura tih 100 kg preko deklarisanog maksimuma, i kako se bez veze cimaju i gube dragoceno vreme. Čovek ustao, spakovao svoja dokumenta u tašnu i krenuo da napusti let, i tu se kopilot napokon prizvao pameti. Mogu samo da pretpostavim koliko puta nakon toga je taj kopilot poleteo sa viškom prtljaga po sistemu "lako ćemo", i koliko puta svakog dana njegove kolege širom Evrope rade neke stvari po sistemu "lako ćemo" ili naprosto podležu ogromnom pritisku da svoje letove obave na vreme i bez neplaniranih troškova. Tehnologija generalno radi dobar posao i letenje će i dalje biti bezbednije od bilo koje druge vrste prevoza ali kao što si rekao, to će biti slaba uteha onom mikroprocentu putnika koji s vremena na vreme svojim životima budu plaćali ovaj bolesni trend maksimalne teorijske iskorišćenosti ljudstva odnosno svođenja pilota na šofere koji samo treba da isprate autopilota a ukoliko autopilot slučajno otkaže ili instrumenti zabaguju onda ko živ ko mrtav.
Takođe mislim da još uvek nisu svi piloti isti jer su evropski prevoznici i dalje puni matorana iz "stare škole" koji su učili sve i svašta pre nego što je obuka modernizovana i redizajnirana, pa se to i vidi od prve do poslednje faze njihovog leta. Kada svi oni budu otišli u penziju, i ostanu samo ovi što sad silaze sa proizvodne trake, onda ćemo moći da kažemo da su svi isti.
Jedan od ovih matorana, koga lično poznajem, jednom prilikom je odbio da poleti jer su po manifestu imali 100 kg prtljaga više od propisanog maksimuma (težina mora da bude takva da u slučaju otkaza motora pri poletanju jedan motor može da izvuče letelicu). Tražio je da se tih 100 kg izbaci a kopilot je krenuo da ga ubeđuje kako nema šanse da otkaže motor pri poletanju, kako je u krajnjoj liniji drugi motor sposoban da izgura tih 100 kg preko deklarisanog maksimuma, i kako se bez veze cimaju i gube dragoceno vreme. Čovek ustao, spakovao svoja dokumenta u tašnu i krenuo da napusti let, i tu se kopilot napokon prizvao pameti. Mogu samo da pretpostavim koliko puta nakon toga je taj kopilot poleteo sa viškom prtljaga po sistemu "lako ćemo", i koliko puta svakog dana njegove kolege širom Evrope rade neke stvari po sistemu "lako ćemo" ili naprosto podležu ogromnom pritisku da svoje letove obave na vreme i bez neplaniranih troškova. Tehnologija generalno radi dobar posao i letenje će i dalje biti bezbednije od bilo koje druge vrste prevoza ali kao što si rekao, to će biti slaba uteha onom mikroprocentu putnika koji s vremena na vreme svojim životima budu plaćali ovaj bolesni trend maksimalne teorijske iskorišćenosti ljudstva odnosno svođenja pilota na šofere koji samo treba da isprate autopilota a ukoliko autopilot slučajno otkaže ili instrumenti zabaguju onda ko živ ko mrtav.