Šta je novo?

Air Serbia

Da se nadovezem na pricu o ATR-u. Letos sam isao BG-Tivat_bg, naravno po vrucini... I frapirao sam se da u avionu nije postojala klima... radila je nekakva ventilacija. ja ne znam kako to moze i sme uopste? bukvalno smo svi bili mokri kad se let zavrsio. Tako da tu pricu o rentabilnosti oni neka zadrze za sebe, jer svi placamo punu cenu, koja nije ni malo naivna i za to covek ocekuje dostojno prevozno sredstvo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499402#p499402:x4esn4oc je napisao(la):
DzonTravolta » 09 Dec 2017 06:03 pm[/url]":x4esn4oc]Priznajem grešku. Bazirana je na tome što su lažovčine pre nekoliko godina u medijima tvrdili da JAT nikada nije doživeo nesreću, ne računajući incident iznad Čehoslovačke.
Bilo bi dovoljno da su rekli da su jednostavno među kompanijama sa najmanjim brojem nesreća.
http://krize.medijskestudije.org/2009/1 ... e-nesrece/

Babin Zub nije jedini udes. Bilo ih je još par (npr. Kipar) ali nije bilo putnika pa je stradala "samo" posada i onda javnost to drugačije percepira.

U bivšoj Jugi mislim da je Adria imala najgori bilans kada su udesi u pitanju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499486#p499486:3qwuajyn je napisao(la):
citizen » 09 Dec 2017 10:41 pm[/url]":3qwuajyn]Da se nadovezem na pricu o ATR-u. Letos sam isao BG-Tivat_bg, naravno po vrucini... I frapirao sam se da u avionu nije postojala klima... radila je nekakva ventilacija. ja ne znam kako to moze i sme uopste? bukvalno smo svi bili mokri kad se let zavrsio. Tako da tu pricu o rentabilnosti oni neka zadrze za sebe, jer svi placamo punu cenu, koja nije ni malo naivna i za to covek ocekuje dostojno prevozno sredstvo.

ATR kao takav je dostojno prevozno sredstvo a priča o njegovoj rentabilnosti je legitimna jer bez rentabilnosti ne bi bilo ni prevoznika. U slučaju Er Srbije problem je u tome što su ATR ptice iz njenog jata izletele šta su imale da izlete i vreme je da budu zamenjene novijim pticama čiji svi sistemi besprekorno rade uključujući klimu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499836#p499836:29zsghr7 je napisao(la):
beowl » 11 Dec 2017 07:58 am[/url]":29zsghr7]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499402#p499402:29zsghr7 je napisao(la):
DzonTravolta » 09 Dec 2017 06:03 pm[/url]":29zsghr7]Priznajem grešku. Bazirana je na tome što su lažovčine pre nekoliko godina u medijima tvrdili da JAT nikada nije doživeo nesreću, ne računajući incident iznad Čehoslovačke.
Bilo bi dovoljno da su rekli da su jednostavno među kompanijama sa najmanjim brojem nesreća.
http://krize.medijskestudije.org/2009/1 ... e-nesrece/

Babin Zub nije jedini udes. Bilo ih je još par (npr. Kipar) ali nije bilo putnika pa je stradala "samo" posada i onda javnost to drugačije percepira.

U bivšoj Jugi mislim da je Adria imala najgori bilans kada su udesi u pitanju.

Но, кога занима, ево линка, фељтон капетана Момчила Јосиповића објављеног у НИН-у пре једно три и по деценије, нашао сам га на неком хрватском сајту: http://fah.forumcity.com/viewtopic.php? ... 4a3897a63d

У најкраћем, после рата (а богме и пре) била је кланица, затим су се уозбиљили, па је просто нестваран податак да шездесетих ниједан путник Јату није погинуо (по свету је у то време готово свакодневно падао неки авион), мада јесте једна посада. Седамдесетих је била једна црна серија, која се завршила катастрофом на Корзици 1981. С обзиром на време писања фељтона, овде није обрађена катастрофа Боинга 727 на Кипру крајем осамдесетих, са проблематичним капетаном Ракићем ("Лети тамо ка оном брду") и инструктором који улеће у кабину секунд пре удеса ("Шта то радите, п... вам материна") у главним улогама.
 
Povodom priče o novim sjedištima i udobnosti istih evo jedna fotka. Ja sam visok 190cm i obično muku mučim sa koljenima u svim vidovima transporta. Kao što se vidi, sasvim dovoljno prostora za noge sa novim sjedištima AS.
Pogledajte prilog 1

Jedna bonus slika YU-APA na Atinskom aerodromu juče.

 
Инекс-Адрија лет 1308 регистрације YU-ANA. иначе, Адрија је имала још две смртоносне. лет 450 Тиват-Праг (YU-AJO) у Прагу, када је промашио писту 75 од 115 је погинуло, и најсмртоноснији на територији екс-Ју, судар изнад Загреба, Адрија 550 (Сплит-Келн, YU-AJR) и Бритиш 476 (Лондон-Истанбул), када је погинуло 113 Адријиних и 63 Бритишева путника (на Корзици је најсмртоноснији у историји екс-Ју авијације)
 
Evo i mojih utisaka - nova sedišta sasvim OK, ja sam 195 i sasvim pristojno sam sedeo (čak bih se usudio reće bolje nego u onim debljim sedištima). Let za Cirih i natrag, sve na vreme. Jučer smo bili jedni od retkih koji su iz Ciriha leteli na vreme, SWISS je doživeo totalni haos, ne doduše svojom krivicom u Cirihu, već otkazivanjima u Frankfurtu i severnije, pa pošto im se avioni nisu vratili u bazu svi ostali letovi su posledično trpeli.
Klopa i piće u AirSerbia-i sasvim OK za ovu udaljenost (čak smo dobili bolji sendvič nego u Lufthansi do Frankfurta). Realno valjda ljudi ne očekuju pečeno prase za sat i po leta, pa platili su kartu, ne i gozbu za (do)ručak. U povratku uveče, nešto manji sendvič, ali opet OK. Stjuardi i stjuardese su bili ljubazni i efikasni, tako da ja ne vidim neke razloge za veće gunđanje.
 
имао је и Авиогенекс једну несрећу са смртним исходом. 1971. године на лету 130 од Лондона (Гетвик) до Ријеке приликом слетања у тешким метео условима, погинуло је 78 од 83 путника (YU-AHZ, Ту-134А)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499874#p499874:khwdlys6 je napisao(la):
Пантограф » 11 Дец 2017 11:38 am[/url]":khwdlys6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499836#p499836:khwdlys6 je napisao(la):
beowl » 11 Dec 2017 07:58 am[/url]":khwdlys6]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499402#p499402:khwdlys6 je napisao(la):
DzonTravolta » 09 Dec 2017 06:03 pm[/url]":khwdlys6]Priznajem grešku. Bazirana je na tome što su lažovčine pre nekoliko godina u medijima tvrdili da JAT nikada nije doživeo nesreću, ne računajući incident iznad Čehoslovačke.
Bilo bi dovoljno da su rekli da su jednostavno među kompanijama sa najmanjim brojem nesreća.
http://krize.medijskestudije.org/2009/1 ... e-nesrece/

Babin Zub nije jedini udes. Bilo ih je još par (npr. Kipar) ali nije bilo putnika pa je stradala "samo" posada i onda javnost to drugačije percepira.

U bivšoj Jugi mislim da je Adria imala najgori bilans kada su udesi u pitanju.

Но, кога занима, ево линка, фељтон капетана Момчила Јосиповића објављеног у НИН-у пре једно три и по деценије, нашао сам га на неком хрватском сајту: http://fah.forumcity.com/viewtopic.php? ... 4a3897a63d

У најкраћем, после рата (а богме и пре) била је кланица, затим су се уозбиљили, па је просто нестваран податак да шездесетих ниједан путник Јату није погинуо (по свету је у то време готово свакодневно падао неки авион), мада јесте једна посада. Седамдесетих је била једна црна серија, која се завршила катастрофом на Корзици 1981. С обзиром на време писања фељтона, овде није обрађена катастрофа Боинга 727 на Кипру крајем осамдесетих, са проблематичним капетаном Ракићем ("Лети тамо ка оном брду") и инструктором који улеће у кабину секунд пре удеса ("Шта то радите, п... вам материна") у главним улогама.

Veoma zanimljivi članci.
1964. je na Avali poginuo general Vladimir Ždanov. I ta nesreća je popisana, mada sa veoma šturim podacima.
Najjači mi je ovaj avion što je sleteo u Donje polje kod Bežanije i niko se nije potresao oko toga, jer nije bilo žrtava. Izgleda da je trebalo u NBG blokove da se zabije, da bi neko podigao svest.
Poslednja opisana nesreća je Jerevan 1988., nema Rusa koji su poginuli kod aerodroma, čini mi se 1993.

A šta tek reći o podacima da je JAT u Češkoj oborila PVO, a ne ustaška bomba?
 
Не знам шта да мислим о тој теорији са вежбама ПВО Варшавског пакта. Она постоји, али званично, није ракета оборила тај авион. Не видим разлог због којег би посткомунистичка Чешка скривала истину до данас.

1964. Руси су ударили у Авалу због несрећне комуникације са контролом летења: нису међу собом говорили на енглеском, мрмљали су на руско-српском (то, ваљда, онда звучи као литургија) и услед тога је посада помислила да контрола говори у метрима, док су наши имали у виду фите. Ето и сличности са мајором Мехићем и несрећним хеликоптером РВ.

Иначе, кад је о Јатовим удесима реч, у два се као узрок посебно истиче неодговорност и неозбиљност посада. Прва је из 1974, када је ДЦ-9 уместо на писту слетео у њиву на Бежанијској коси, из необјашњивих разлога. Пуком срећом, авион ни у шта на земљи није ударио, и био је полупразан, па су сви успели да изађу пре него што се запалио. Анегдота каже - а у Јату се дуго оговарало на ту тему - да је капетан први утекао из авиона на њиви...

Други удес сличне природе је катастрофа изнајмљеног Боинга 727 на Кипру, када су изгинуле две посаде, без путника. Капетан на том лету, бивши војни пилот, раније је имао тежак инцидент, када је, враћајући авион са ремнонта, пролетео кроз градоносни облак. Боинг је био избушен као сито и чудом се није срушио, штета је била милионска, али човек није добио отказ, него прилику да касније заиста колеге одведе у смрт... Био сам једном са неким ко је слушао разговор у кокпиту са црне кутије и утисак је био поражавајући.

И, на крају: нико у Југославији није отишао у затвор због авионске катастрофе, чак ни дебили којима су се изнад Загреба 1976. сударили Трајдент и ДЦ-9.
 
Mislim da je jedan kontrolor leta bio osuđen za sudar iznad Zagreba ali ga je esnaf nekako zaštitio (mada, realno, kad god mučeni kontrolori nešto zabrljaju ispostavi se da su i sami bili u veoma teškoj situaciji, sa opremom koja je otkazala ili bila isključena, i tome slično).

Udes na Krku je takođe posledica "lako ćemo" rezonovanja vojnog pilota kome je dat civilni mlaznjak u ruke.
 
Protekle nedelje leteo sam sa Air Serbia u Skoplje. Let se obavlja sa ATR 72, traje sat i deset minuta. Web check-in za smer iz Beograda je radio kako treba (napominjem da nisam birao sedište). Za smer ka Beogradu se ne radi web check-in. Od posluženja smo dobili po čašu vode. Sve u svemu, bez problema. Što se tiče negodovanja oko posluženja, razumem zašto samo voda, ali mislim da čokoladica ili nešto slično ne bi ozbiljno ugrozila budžet. Svakako bi opšti utisak bio daleko bolji.
 
Пантограф":28xqq6oa je napisao(la):
...

Иначе, кад је о Јатовим удесима реч, у два се као узрок посебно истиче неодговорност и неозбиљност посада. Прва је из 1974, када је ДЦ-9 уместо на писту слетео у њиву на Бежанијској коси, из необјашњивих разлога. Пуком срећом, авион ни у шта на земљи није ударио, и био је полупразан, па су сви успели да изађу пре него што се запалио. Анегдота каже - а у Јату се дуго оговарало на ту тему - да је капетан први утекао из авиона на њиви...


Lokacija pada aviona DC-9 (1974)
LOKACIJU uzmite sa malom rezervom, jer sam bio jako mali, ali odstupanje verovatno nije vece od 100-150m
Rep aviona i deo trupa nije izgoreo i neko vreme je stajao na mestu nesrece, a nama deci je to naravno bilo interesantno.

Pokojni stric sa porodicom je ziveo u neposrednoj blizini i kako je cuo za nesrecu (a ni mi, ni stric tada nismo imali telefon), moj otac je narednog dana otisao do 'bezanije'

Ono sto je meni kao laiku interesantno je da mesto nesrece nije cak ni u pravcu sa poletno-sletnom pistom.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499874#p499874:28pm4a20 je napisao(la):
Пантограф » 11 Dec 2017 11:38 am[/url]":28pm4a20]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499836#p499836:28pm4a20 je napisao(la):
beowl » 11 Dec 2017 07:58 am[/url]":28pm4a20]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=499402#p499402:28pm4a20 je napisao(la):
DzonTravolta » 09 Dec 2017 06:03 pm[/url]":28pm4a20]Priznajem grešku. Bazirana je na tome što su lažovčine pre nekoliko godina u medijima tvrdili da JAT nikada nije doživeo nesreću, ne računajući incident iznad Čehoslovačke.
Bilo bi dovoljno da su rekli da su jednostavno među kompanijama sa najmanjim brojem nesreća.
http://krize.medijskestudije.org/2009/1 ... e-nesrece/

Babin Zub nije jedini udes. Bilo ih je još par (npr. Kipar) ali nije bilo putnika pa je stradala "samo" posada i onda javnost to drugačije percepira.

U bivšoj Jugi mislim da je Adria imala najgori bilans kada su udesi u pitanju.

Но, кога занима, ево линка, фељтон капетана Момчила Јосиповића објављеног у НИН-у пре једно три и по деценије, нашао сам га на неком хрватском сајту: http://fah.forumcity.com/viewtopic.php? ... 4a3897a63d

У најкраћем, после рата (а богме и пре) била је кланица, затим су се уозбиљили, па је просто нестваран податак да шездесетих ниједан путник Јату није погинуо (по свету је у то време готово свакодневно падао неки авион), мада јесте једна посада. Седамдесетих је била једна црна серија, која се завршила катастрофом на Корзици 1981. С обзиром на време писања фељтона, овде није обрађена катастрофа Боинга 727 на Кипру крајем осамдесетих, са проблематичним капетаном Ракићем ("Лети тамо ка оном брду") и инструктором који улеће у кабину секунд пре удеса ("Шта то радите, п... вам материна") у главним улогама.
Hvala puno!!! Ja sam laik ovo avijacije ali mi je bilo kao skeptiku prosto nemoguće da osim aviona sa Vulovićkom nije bilo drugih nesreća sa smrtnim ishodom.
 
Нема на чему, Вучко. Па, о нашим удесима се зачуђујуће мало зна - ако мене питаш, разлог је у закржљалости овдашње публицистике и популарне документаристике, тј. у неразвијености друштва, самим тим и интересовања за многе области, попут авијације - а нисмо довољно занимљиви нити многобројни да би се Национална географија позабавила тим догађајима (Британци су, рецимо, две наше катастрофе у којима су масовно страдали - Загреб и Крк - одавно екранизовали). А међу нашим авионским несрећама има и оних са бројним и снажним елементима драме, са примесама личне и опште трагедије. Например, поменути "Генексов" удес на Крку, када су путници и стјуардесе живи изгорели јер нико није могао да отвори врата на "Тупољеву" а моторна тестера се ватрогасцима распала, па удес код Беча са неславном улогом капетана - издајника из Априлског рата, па чак и три катастрофе "Аеропута" са руским пилотима-емигрантима за командама...

Из таквих прича се много научи, тако се људи заинтересују за историју општег, техничког и, још уже, ваздухопловног развоја земље/света, али и за летење, за авијацију као феномен савременог доба и за општи контекст у којем она постоји, стварају им се корисне преграде у мозгу и развија способност упоређивања, критичког мишљења и расуђивања уопште.

Зато треба читати, али и писати.
 
Ako sam dobro prebrojao za toliko godina racunajuci i aeroput ukupno 9 aviona
 
Немам сад времена да бројим, али мислим да је више. Аеропут 4, Авиогенекс 2, ЈУСТА 1, а ЈАТ, свакако, знатно више од 2.
 
Panto mislio sam samo na jat njegove predhodnike i naslednike mimo aviogeneksa ineks adrije
Mogo bi stvarno neko da napise clanak pa makar i tangosix
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=500269#p500269:3jsg2avv je napisao(la):
Darko78 » Uto Dec 12, 2017 5:45 pm[/url]":3jsg2avv]Kakva je bila popunjenost ?

Popunjenost je sasvim solidna za decembar, negde oko 65% - 70%. Otprilike četvrtina su bili stranci (tj. putnici koji nisu iz ex-Yu). Napominjem da je let za Skoplje obično u 00:25h, pa je deo kolega išao ujutru u 8:00h preko Beča. Meni je svakako direktan let daleko bolja opcija. Sledeće nedelje idem u Tiranu, pa ću javiti utiske.
 
Vrh