Šta je novo?

Air Serbia

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=395341#p395341:1vspcix1 je napisao(la):
tragac » 01 Jul 2016 09:33 am[/url]":1vspcix1]Vidim večeras će imati mnogo bolji slot i biti deo tog talasa. Za long haul je mnogo bitnija uskladjenost feeder letova nego doba dana.

Evo ga talas :)

Untitled.jpg
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=395341#p395341:18yxuxev je napisao(la):
tragac » Fri Jul 01, 2016 10:33 am[/url]":18yxuxev]Vidim večeras će imati mnogo bolji slot i biti deo tog talasa. Za long haul je mnogo bitnija uskladjenost feeder letova nego doba dana.

Feeder letovi se podrazumevaju. A doba dana je izuzetno bitno. Nije bez razloga što sve ostale aviokompanije imaju drugačiji red letenja. Cilj je maskimalno iskoristiti dan na oba kontinenta, uz postojeće resurse. Air Serbia to ne bi ni mogla sa samo jednim avionom. A poslovnim putnicima (ne samo onima koji lete biznis klasom) je to bitno. A složićete se, takvi manje obraćaju pažnju na cenu (što je za održivost-profitabilnost linije od velikog značaja).
 
Ovo prvi put vidim. Uglavnom se radi u toku noći kada je najmanji promet, tj. najmanji gubici od toga što je sajt oflajn.

Nije mi jasno kako im nije palo napamet da ostave broj kontakt centra, link ka FB/Twitter stranicama, isl. To je profesionalizam na koji se pozivao jedan član foruma.


 
Ovo im se cesto desava...


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
И матор коњ комшијама добар:

"Montenegro" uzeo avion Er Srbije, krije cenu

Podgorica/Beograd -- Avio-kompanija Montenegro erlajnz uzela je u kratkoročni zakup jedan od aviona kompanije Er Srbija, prenose podgoričke Vijesti.
Kako piše list, u zakup sa posadom uzet je jedan od starih "boinga B 737-300“ koji su pripadali nekadašnjem JAT-u, a sada lete u Avioletu, Er Srbijnoj čarter kompaniji.
Prvi let za MA dvadeset i devet godina stari “boing“ obavio je u subotu, na relaciji Podgorica - Lion, i od tada se koristi na redovnim linijama za Beograd, Ljubljanu, Diseldorf i Frankfurt.
MA je bio prinuđen za kratkoročno iznajmljivanje, kako bi nadomestio privremeno “ispadanje iz saobraćaja“ jednog od dva svoja aviona tipa “foker F-100“.
List piše i da se letelica se nalazi u Velikoj Britaniji, gde će u sklopu redovnog održavanja, biti zamenjen jedan motor čiji je tehnološki resurs upotrebe istekao.
Iz menadžmenta nisu odgovorili na pitanje pod kojim komercijalnim uslovima su iznajmili avion i posadu kompanije Er Srbija.

Извор: b92.net

Линк: http://www.b92.net/biz/vesti/region.php ... id=1157144
 
Gledao nešto deseto, pa naletim na podatke oko dugovanja Jat Airways koje vraća država, tj. svi mi...
Ok, znamo za onih oko 160 miliona evra koje je država preuzela na sebe Zakonom, i te pare je uplatila poveriocima u dve rate zaključno sa 31.03.2015. godine. Međutim, time nije sve gotovo jer nas onakvo poslovanje Jat Airways košta ove, a i sledeće godine, kao i 2018. godine.

U budžetu Srbije za 2010. godinu pisalo je da će se izdati garancije Republike Srbije poslovnim bankama za:
- ''Jat Airways'' - Revitalizacija avio kompanije >> EUR 40.000.000
- ''Jat Airways'' - Osposobljavanje flote, radovi na motorima Boing 737-300 i ATR-72 >> EUR 9.500.000
- ''Jat Airways'' - Najam dva aviona nove generacije >> USD 3.000.000

U budžetu u narednim godinama se vidi kako su podelili tih malo preko 50 miliona evra odlučenih u toku samo jedne godine kad je došlo vreme za vraćanje, ali se vidi i da su dodali još 10 miliona evra preko tih 50 da se nađe Jat-u na računu:
Budžet Srbije za 2013. godinu:
Obaveze prema Unicredit Bank Srbija AD Beograd – JAT Airways a.d. Beograd
EUR 20.000.000
Prvi datum otplate glavnice: 13.12.2012.
Poslednji datum otplate glavnice: 13.12.2018.
Rata glavnice za 2013. god: 3.076.923 EUR
Kamatna stopa: 3M EURIBOR + 3.95%
Obaveze prema Societe Generale Banka Srbija AD Beograd – JAT Airways a.d. Beograd
EUR 20.000.000
Prvi datum otplate glavnice: 13.12.2012.
Poslednji datum otplate glavnice: 13.12.2018.
Rata glavnice za 2013. god: 3.076.923 EUR
Kamatna stopa: 3M EURIBOR + 3.95%
Obaveze prema Unicredit Bank Srbija AD Beograd – JAT Airways a.d. Beograd
EUR 4.750.000
Prvi datum otplate glavnice: 17.12.2012.
Poslednji datum otplate glavnice: 15.12.2018.
Rata glavnice za 2013. god: 730.769 EUR
Kamatna stopa: 3M EURIBOR + 3.95%
Obaveze prema Societe Generale Banka Srbija AD Beograd – JAT Airways a.d. Beograd
EUR 4.750.000
Prvi datum otplate glavnice: 17.12.2012.
Poslednji datum otplate glavnice: 15.12.2018.
Rata glavnice za 2013. god: 730.769 EUR
Kamatna stopa: 3M EURIBOR + 3.95%
Obaveze prema Unicredit Bank Srbija AD Beograd – JAT Airways a.d. Beograd
EUR 1.000.000
Prvi datum otplate glavnice: 27.12.2012.
Poslednji datum otplate glavnice: 27.12.2018.
Rata glavnice za 2013. god: 153.846 EUR
Kamatna stopa: 3M EURIBOR + 3.95%
Obaveze prema Societe Generale Banka Srbija AD Beograd – JAT Airways a.d. Beograd
EUR 1.000.000
Prvi datum otplate glavnice: 27.12.2012.
Poslednji datum otplate glavnice: 27.12.2018.
Rata glavnice za 2013. god: 153.846 EUR
Kamatna stopa: 3M EURIBOR + 3.95%
Plus dodato pomenutih 10 miliona evra:
Obaveze prema Komercijalnoj banci a.d. Beograd - JAT Airways a.d. Beograd
Održavanje tekuće likvidnosti
EUR 10.000.000
Prvi datum otplate glavnice: 08.04.2013.
Poslednji datum otplate glavnice: 08.03.2015.
Rata glavnice za 2013. god: 3.750.000 EUR
Kamatna stopa: 3M EURIBOR + 5.25%
U budžetu za 2014. godinu se vide sve ove stavke gore usklađene sa tim koliko je vraćeno na ime glavnice i kamate, ali je dodato još jedno novo zaduživanje za tekuću likvidnost. Ovo je ona ''stara'', preračunat iznos nakon vraćanja dospele obaveze:
Obaveze prema Komercijalnoj banci a.d. Beograd –„JAT Airways” a.d. Beograd – Održavanje tekuće likvidnosti
EUR 7.500.000
Prvi datum otplate glavnice 08.04.2013.
Poslednji datum otplate glavnice 08.03.2015.
Rata glavnice za 2014. god. 5.000.000 EUR
Kamatna stopa 3M EURIBOR + 5.25%
A, onda i novih 10 miliona evra iste namene, ali je to faktički tada bilo već za tekuće poslovanje Air Serbia:
Obaveze prema Banca Intesa AD Beograd – „JAT Airways” a.d. Beograd – Održavanje tekuće likvidnosti
EUR 10.000.000
Prvi datum otplate glavnice 20.07.2015.
Poslednji datum otplate glavnice 20.12.2019.
Rata glavnice za 2014. god. 0
Kamatna stopa 3M EURIBOR + 6.95%
U budžetima za 2015., 2016. godinu nema novih obaveza, već se samo mogu videti tokovi regulisanja ovih starih...npr. onih prvopomenutih 20 miliona evra u budžetu za 2016. izgleda ovako:
Обавезе према Unicredit Bank Srbija AD Beograd –Air SERBIA a.d. Beograd
EUR 10.769.231
Први датум отплате главнице 13.12.2012.
Последњи датум отплате главнице 13.12.2018.
Рата главнице за 2016. год. 3.076.923 EUR
Каматна стопа 3М EURIBOR + 3.95%
Kad se saberu sve ove rate glavnice koje dospevaju u toku 2016. godine, faktički nekadašnje poslovanje Jat Airways košta i ove godine 10 miliona evra:
Obaveze prema Unicredit Bank Srbija AD Beograd –Air SERBIA a.d. Beograd
Poslednji datum otplate glavnice 13.12.2018.
Rata glavnice za 2016. god. 3.076.923 EUR
Obaveze prema Societe Generale Banka Srbija AD Beograd –Air SERBIA a.d. Beograd
Poslednji datum otplate glavnice 13.12.2018.
Rata glavnice za 2016. god. 3.076.923 EUR
Obaveze prema Unicredit Bank Srbija AD Beograd –Air SERBIA a.d. Beograd
Poslednji datum otplate glavnice 15.12.2018.
Rata glavnice za 2016. god. 730.769 EUR
Obaveze prema Societe Generale Banka Srbija AD Beograd –Air SERBIA a.d. Beograd
Poslednji datum otplate glavnice 15.12.2018.
Rata glavnice za 2016. god. 730.769 EUR
Obaveze prema Unicredit Bank Srbija AD Beograd –Air SERBIA a.d. Beograd
Poslednji datum otplate glavnice 27.12.2018.
Rata glavnice za 2016. god. 153.846 EUR
Obaveze prema Societe Generale Banka Srbija AD Beograd –Air SERBIA a.d. Beograd
Poslednji datum otplate glavnice 27.12.2018.
Rata glavnice za 2016. god. 153.846 EUR
Obaveze prema Banca Intesa AD Beograd–Air SERBIA a.d. Beograd – Održavanje tekuće likvidnosti
Poslednji datum otplate glavnice 20.12.2019.
Rata glavnice za 2016. god. 2.222.222 EUR
Ali, ovih poslednjih 2.2 miliona je ustvari za onaj drugi kredit za tekuću likvidnost koji je uzet nakon što je potpisano stvaranje Air Serbia.

Čudno da niko od onih ''nezavisnih'' novinara nije još uzeo ove stavke iz budžeta za 2016. godinu i objavio u stilu ''skandalozno, otkrivamo da je država uzela 70 miliona evra kredita za Air Serbia'' :D :D Šta ima veze, je l lepo piše svuda Air Serbia u budžetu za 2016. godinu? Piše. 8) Još udare par printscreen-ova sa stranica Budžeta 2016. da se vidi ono u stilu ''crno na belo'' da piše svuda Air Serbia, i ima narod da poveruje iz 1 u 1 kad se tako objavi. :D A, onu odluku gore iz 2010. po kojoj je uzeto 50, plus još 10 za tekuću likvidnost samo treba elegantno prećutati... :D :D

Usput, video sam i onaj aranžman oko Airbus-a, u budžetu za 2011. godinu:
U 2011. godini izdaće se garancije Republike Srbije i to:
Poslovnim bankama
''JAT AIRWAYS'' a.d. Beograd - AIRBUS >> EUR 140.000.000
Nisam znao da je baš toliki depozit dat još davno u vreme Slobe...ili je to nešto dodavano u međuvremenu...
 
Znam da ovo nema direktne veze sa Air Serbia (ali su ipak u istoj ekipi sa Etihadom), pa cu ovde izneti svoje misljenje: Nikad, ali nikad vise sa Air Berlin. Cak mi je Etihad sumljiv sto je uopste pravio partnerstvo sa tako nekompetentnim biznisom kao sto je Air Berlin. Ovo moje prvo i poslednje iskustvo je jako lose. Da je u pitanju Srpska ili Grcka kompanija, vecina bi zbog predrasuda rekla da se od njih i nadala, ali ovi sto se prse da su profesionalni i precizni, e sad vidim da su gori od 3rd world countries.

1. Jos u Martu kupim karte za Avgust da sa Air Berlinom letim od Berlina do Krfa. Platim kartu sa svim dazbinama, sa kreditne kartice mi uzmu novac dakle jos u Martu. E, sad u Julu ih zovem da mi daju tacna sedista, ali kazu da karta nije potvrdjena i da im trebaju kopije pasosa i kreditne kartice sa kojim je karta placena. Prvo, ovo me sokira, jer je to blizu moga polaska a da nisam ni znala da mi sediste nije garantovano, a drugo, ako je novac skinut 3 meseca ranije, sta ce im kartica ponovo. Trece, primitivno i nebezbedno je da ja kopiram svoj pasos tek tako i saljem preko emailova, a postoje i suptilniji nacini da se to uradi. Recice te da je to provera u jeku pretnji od terorizma, ali na rezervaciji je jos jedna osoba koja ide samnom, pa zasto svima ne proveravaju pasose? A tek kad ih pozovete koji su to roboti sa kojima pricate, lele. Pa oni nemaju ni najmanje ljudskih simpatija, samo u jednom tonu ponavljaju ko papagaji, bez odgovora na moja opazanja.

2. Neki dan mi je Air Berlin poslao novi email sa preuredjenim vremenom polaska i dolaska leta. U oba pravca su pomerili vreme za 6 sati unapred! Ne mogu da verujem svojim ocima. Toliko dugo planiramo ovaj put, a da oni tako non-salantno menjaju vreme i to ne za 15min ili sat vremena, vec 6 sati. Zamislite one koji misle da im je 3 sata za drugu konekciju dovoljno, kao safe, a onda ti kazu da ti nedostaje jos 3 da tek onda mozes da se nadas produzenju puta. U zivotu svome ovako nesto nisam dozivela. Pa ne zivim ja u Berlinu da se oni ovako poigravaju samnom i sa mojim vremenom. Tek koje egzibicije treba da izvodim da bi ponistila i preuredila mnogo elemenata koje smo stavili u plan koji smo mislili da nam imamo i da nam je potvrdjen.

Sve u svemu, ne pada mi vise na pamet da se trudim da prikupljam Etihadove miles poene (mada mi je i Al Italia prosle godine sa leta iz Bgd do Rima izgubila sav prtljag, te smo par dragocenih dana u Spaniji prali odecu sa sebe u koritancetu…). Ovo iskustvo sa Air Berlinom me kosta mnogo vise nego sto je izgledalo na prvi pogled (da ne idem u detalje) i vise se necu dati da mi ovako pokvare racunicu. Etihadu svaka cast na pronalazenju kompanija, koje cu u dalekom luku izbegavati. Sramota narocito za one koji imaju sredstava, pa se i dalje pretvaraju da su progresivni i organizovani.
 
Ер Берлин је најгора компанија у власништву Етихада у сваком погледу. изашли би одавно из Ер Берлина, али неће због Луфтханзе
 
Sto to ne rece ranije JonnyL?
Air Serbia samo moze bolje, a ne gore od ovog Air Berlina. Doslo vreme da mi izvlacimo Nemce iz bedaka.
Tanka je linija izmedju Etihadove borbe protiv Lufthanse i nezadovoljnih putnika koji vise nece leteti Air Berlinom i koji ce sumljati u sve u sta je Etihad upleten. Ne reflektuje se dobro na njih.
 
AirBerlin je ubedljivo najveća greška koju je Etihad mogao da napravi. To je kompanija koja je i bez Etihada povlačila sulude poteze i lutala kao guska u magli. Etihad ih je samo zbog veličine izabrao za proboj u Luftikino dvorište i to je bio pucanj u sopstvenu nogu, koštaće ih đavo i po. Imao sam i neko slično mišljenje kada je u pitanju Alitalia ali tamo su za godinu dana uspeli da spuste gubitke sa pola milijarde evra na 180 miliona što pokazuje da možda ima nekih izgleda. Ostali Etihadovi partneri su uglavnom uspešne priče - Air Serbia i Air Seychelles su se preporodili a indijski Jet Airways (koji je veoma veliki prevoznik) je takođe postao profitabilan.

Jedna stvar nevezano za AirBerlin: kada kupuješ karte mesecima unapred, a naročito kada ih kupiš tokom zimskog reda letenja za letnji red letenja, uvek uzmi u obzir mogućnost da može da dođe do značajnih promena u satnici kada letnji red letenja stupi na snagu. To je česta pojava kod prevoznika koji imaju velike flote i komplikovane šeme njihovog korišćenja. Sad, kvaka je u tome što svaki kršteni prevoznik ima sistem koji će ti automatski poslati e-mail čim nova vremena uđu u sistem a ne sedam dana pred putovanje. Jednom sam kupio kartu kod Turkisha 8 meseci unapred, dobio sam jedno 5-6 mailova sa novim vremenima, stalno su nešto pomerali i na kraju je ukupno odstupanje bilo oko 4 sata ali je poslednji takav mail stigao 3 meseca pred let i posle toga više nije bilo nikakvih korekcija.

Ovo sa pasošima i kreditnim karticama je skandal. Air Serbia, na primer, šalje i potvrdu o naplati kod banke u zasebnom mailu pa ako nešto zaškripi taj mail je sasvim dovoljan da dokažeš uplatu. Kopija kreditne kartice preko e-maila je rizik gde treba biti ozbiljan diletant pa primoravati svoje putnike na tako nešto.
 
Ne menja meni stvar da dobijem email 2 meseca ranije o najavi da se vreme pomera na 6 sati. Ja svoja putovanja moram da planiram ranije. 6 sati je urnebesno velika razlika. Od te njihove jeftinije, "direktne" karte, poremetise mi sve ostalo sto sam planirala i te promene ce me kostati mnogo vise. Bolje da sam na brod, pa okolo preko Baltickog mora.

Pokazacu i kreditnu karticu na checkin-gu ako treba, ali da to i pasos sa potpisom saljem emailom ko zna kome (i da cekam potvrdu na nesto sto je vec placeno), to je jako opasna stvar. Ako im treba dokaz, onda to treba uraditi na aerodromu ili kao Air Canada upisem samo broj pasosa na njihovom web site-u, a ne ovako slepacki. Najbolje je i primer svoje krvi da im posaljem.
 
Meni Etihad nije trazio da pokazem karticu sa koje je kupljena karta. Inace, jako sam zadovoljan njihovom uslugom + imao sam srecu da je avion bio skoro prazan pa sam mogao da se izvalim na 3 sedista.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=398450#p398450:akn8vp14 je napisao(la):
Staklena_Wool_nica » 21 Jul 2016 05:08 pm[/url]":akn8vp14](mada mi je i Al Italia prosle godine sa leta iz Bgd do Rima izgubila sav prtljag

Mala napomena: prtljag ne gube prevoznici već aerodromi. ;)
 
Evo mali report od juce sa leta BEG-JFK. Veoma solidna usluga, dorucak izbor 3 razlicita dorucka, rucak 1 izbor. U avionu je bilo 212 pax (u business klasi 5-6 ljudi). Ono sto je mene odusevilo (zbog gabarita) jeste seat pitch koji je dovoljan da ne mora da mi vecito onaj stocic bude nakrivljen (sto mi se desavalo u AF i KL na transatl letovima). Ono sto mi se nije svidelo jeste sto sam imao osecaj da je dosta toplije, kao da su namerno gasili klime kako ljudima ne bi bilo hladno ili sta vec.

Sto se tice paxova, dosta ih je bilo sa albanskim pasosima, americkim naravno, i naravno malo sam smeknuo od kuda su tranziti, bilo je AUH, ATH, TIA, LJU, ZAG (ostalo nisam uspeo da zapazim).

Ono sto mi je takodje bilo interesantno jeste kad su a promenili belt za prtljag na JFK to su najavili na engleskom i na srpskom.

Sve u svemu pozitivno :)
 
Само малецка исправка. На тим висинама клима греје. Да су искључили климе посмрзавали би сте се. :)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=399053#p399053:2ifhs3gm je napisao(la):
Čika Brana » 27 Jul 2016 03:16 pm[/url]":2ifhs3gm]Само малецка исправка. На тим висинама клима греје. Да су искључили климе посмрзавали би сте се. :)

U svakom slucaju, meni uglavnom na transat letovima bude prijatno do hladnjikavo a ne znojim se, tako da da li hladi ili greje meni je svejedno kad znam da sam se skuvao :)
 
Zanimljivo, mnogi se žale na drastične toplo-hladno temperaturne varijacije tokom leta... Da li to YU-ARA ima neki problem sa klimatizacijom?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=399053#p399053:2vfpx51q je napisao(la):
Čika Brana » Sre Jul 27, 2016 4:16 pm[/url]":2vfpx51q]Само малецка исправка. На тим висинама клима греје. Да су искључили климе посмрзавали би сте се. :)

Striktno tehnicki, vreo vazduh koji se uzima iz kompresora motora se hladi, da bi se tim vazduhom ugrejala kabina. :p

@markobg ,
Zna li se precizno u kojim fazama leta dolazi do fluktuacija temperature u kabini?
 
T6 се продао.

- Монтенегро је велики губиташ

- Од флоте слаба вајда пошто им је већина авиона лизингована по неповољним условима

- Потпуна бесмислица о неопходности преузимања те компаније због фидерисања АНТ-а и Ер Србије јер управо сви ти летови МЕ ка Београду који се наводе у тексту свакако фидеришу и Ер Србију и АНТ и сада.

- Мило је финансијер СНС-а и "велики пријатељ" нашег великог вође. Јасно је да на терет Ер Србије, односно грађана Србије иде ово ухлебљење Монтенегра.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=401758#p401758:39v9ga51 je napisao(la):
Delija » Uto Avg 23, 2016 12:36 am[/url]":39v9ga51]T6 се продао.
Kome se Tango 6 prodao? Odakle ti informacija?
 
Vrh