Šta je novo?

Air Serbia

E , nista nam ne valja, a ovaj klipic opisuje savrseno celu situaciju https://www.youtube.com/watch?v=rmgONtlGIvs da sta god se uradi u nasem interesu nikada nam to nece biti dovoljno, i da nas zlatom posipaju bili bi smo nezadovoljni. Taj uzbekistan airlines cim je video bolju priliku od Beograda otisao je , Ovo sto se desilo danas je super i nadam se da ce ovo trajati jos dugo i da cemo biti uspesni i najbolji na Balkanu
 
Узбекистанци су нешто врло кратко летели, ако се добро сећам не више од 6 месеци
 
Ne znam da li se poklapa sa odlaskom Uzbekistanaca, ali je Srbija bila degradirana na III kategoriju, zbog neadekvatne aerodromske infrastrukture i nivoa bezbednosti, koji su za FAA najvazniji kriterijum za uspostavljanje letova izmedju SAD i bilo koje druge zemlje. Tek prosle godine smo ispunili uslove za I kategoriju.
@Kartmenbg
Naravno da su Uzbekistanci otisli za boljom prilikom, ali poenta je da je poslednji let BEG-JFK bio pre 13, a ne 24 godine o kojima se uporno govori. Takodje, nije ovo u 'nasem' interesu, vec u interesu vlasti da pokupe politicke poene, a usput omoguce tek nekom delu 'nas' kakvu korist.
Nemam nista protiv Er Srbije i zelim joj uspeh na novoj liniji, ali objektivno gledano ni domaci putnici ni obveznici nemaju neku korist od nje.
 
Možeš li da definišeš kako bi izgledala korist od Er Srbije za domaće putnike i obveznike?
 
http://www.thenational.ae/business/avia ... air-serbia

Evo koristi koji su istrazivali ekonomisti sa oksforda , korist u narednih 8 godina , a korist je izuzetna za domacu ekonomiju toliko da se isplati da placamo samo da bi se zadrzala ta linija :)



Even more importantly, Air Serbia is delivering a major impact on the national economy. According to a new study by the respected research firm Oxford Economics, Air Serbia’s core contribution to Serbian GDP will be US$ 206.000.000 in 2016, with another $811.000.000 being delivered in tourism. By 2024, those contributions will reach more than $1.765.000.000 , supporting more than 143.000 jobs in total.

Uz to , ako su ovo politicki poeni , kamo srece da ih bude u buducnosti sto vise da skupljaju na ovaj nacin da skupljaju politicke poene na auto putevima, zeleznici , vazduhoplovstvu i ni na jednoj koruptivnoj aferi i sa zdravijim vodjenjem finansija koje svi mozemo da vidimo i cujemo od medjunarodnih institucija koje su nam do pre par godina samo zamerale , do jednom stizu pohvale ali nama to ne odgovara zbog psihopaticne samokriticnosti i obozavanjem teorija zavera koje su na zalost deo naseg folklora (mitovi) i oduvek su prisutni samo su postali do te mere nezdrave da vec mi je muka sto sve i dobro i lose se izoblici u ovoj zemlji da je lose postalo dobro a dobro lose .
 
@beowl
Nisam govorio o koristi od Er Srbije, koje nesumnjivo ima, vec o koristi linije BEG-JFK. Sto se tice putnika, linija je najvise namenjena transfernim putnicima koji presedaju u Beogradu. Kako bi takvim putnicima obezbedila jeftinije karte, O&D putnicima iz Beograda ka Njujorku karta kosta mnogo vise(damping) da lete Er Srbijom direktno nego sa presedanjem sa nekom drugom kompanijom. Cinjenica da se iz drzavnog budzeta finansira kompanija znaci da realni trosak domaceg putnika je veci od razlike u ceni karata.
@KartmenBG
Tvoj post zvuci jako naprednjacki, a sto sam iz njega izvukao je kritikujes mene(i generalno drustvo) sto kritikujem vlast? Zar ne vidis ni malo licemerja u tome? Kako god, drzavne nacionalne aviokompanije su stvar prestiza uglavnom bivsih socijalistickih drzava i naravno da se na njima kupe politicki poeni. Nije nikakva teorija zavere, sto govore rezultati svih aviokompanija tog tipa u regionu: Er Srbija postize profit otpisom dugova, Kroacija prodajom imovine, Adrija sa nerazumnim troskovima putnicima, Montenegro ga ni ne ostvaruje, a B&H vise ne postoji. Vodjenje aviokompanije predstavlja veliki trosak i u privatnom vlasnistvu, sto cesto vodi merama restruktuiranja kojima se drzava ne koristi zbog socijalnog mira pa troskovi samo rastu. Politicke poeni se u slucaju Er Srbije lakse skupljaju sa 'velikim Erbasom' i Njujorkom nego Vizom i Rajanerom u Nisu, koji objektivno gledano, omogucavaju vecu korist vecem broju ljudi. Veruj mi da je mnogo bolja i mozda najpametnija odluka u vazduhoplovnom sektoru pretvaranje Nisa u LC hub... oprosti na mojoj 'psihopatskoj samokriticnosti'...
 
ju500 danas kasnio 2,5 sata u polasku
disclaimer: nema nikakve psihopatske samokritike u ovom postu, samo sam dobio info, pa da podelim ;)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393922#p393922:34ykhn7c je napisao(la):
asgsa » Fri Jun 24, 2016 9:20 pm[/url]":34ykhn7c]ju500 danas kasnio 2,5 sata u polasku
disclaimer: nema nikakve psihopatske samokritike u ovom postu, samo sam dobio info, pa da podelim ;)


Na jednom forumu piše da je navodno bio tehnički kvar koji niko nije primetio tokom 7 sati koliko je avion stajao u Beogradu između letova...

Nisam znao da i airberlin stavlja svoje oznake (codeshare) na ovom letu iz Njujorka za Beograd:

 
"Even more importantly, Air Serbia is delivering a major impact on the national economy. According to a new study by the respected research firm Oxford Economics, Air Serbia’s core contribution to Serbian GDP will be US$ 206.000.000 in 2016, with another $811.000.000 being delivered in tourism. By 2024, those contributions will reach more than $1.765.000.000 , supporting more than 143.000 jobs in total...."

Ah pa naravno tu je statistika sa Oxford-a....sta bi svet radio da nas ne hrane kojekvim statistikama. Ne, nisam negativan, ali bih dobro razmislio o validnosti ove konstatacije. Ali ako ce samo Air Serbia da napravi MAJOR impact, kako je doticni to prikazao, onda imamo zaista veliki problem. Da bih shvatio sta je doticni ekspert u stvari hteo da kaze, morao bih da procitam sve, a ne samo deo necega, tako da ne zelim da napravim pausalnu konstataciju ili nedaj boze nekoga uvredim. Svaka ovakva, narucena "evaluacija" ima kljucnu rec u svom text-u, a namerno mora da "stoji" negde da bi se skinula odgovornost onoga koji je pravi, a to je u ovom slucaju "supporting more than....", nesto sto se naravno ne moze proveriti niti dokazati, te zavisi od million stvari. A naravno slika mora biti pozitivna (ali ne I najpozitivnija), jer je napravljena I narucena I naravno placena. Uostalom kad se nesto naruci I lepo "izlobira" mora da izgleda lepo....Jel' tako? Nazalost, poznato mi je.

Ah da zvuci konspirativno naravno, prihvatam kritiku.

No,sve u svemu, drago mi je da je Air Serbia "poletela" ka NY, ali I dalje stojim, da sa jednim A330 5 puta nedeljno nemoze se leteti u nedogled, ali ajd sad, nek bude....Mozda planovi za nesto bolje postoje, ali naravno, to je za sada valjda tajna. A ja cu I ove godine opet preko Londona, pa na Air Serbia, sa kojom sam prosle godine leteo prvi put I bio prezadovoljan. Bilo kako bilo, bolje je nego sto je bilo, pa sad videcemo dokle....
 
Nego, što se tiče priče da jedini u regionu (valjda Beogradskom pašaluku) letimo za SAD, evo baš sada gledao na Flightradar24 i vidim pet (5) aviona koji lete iz Atine, u ovom trenutku, ka Americi:

- United 125 ATH-EWR
- Delta 213 ATH-JFK
- Delta 214 ATH-JFK
- AirTransat 693 ATH-YUL
- Air Canada Rouge 1901 ATH-YYZ

Ali Grčka se ne računa. Oni su ipak u krizi. I nisu region. Osim kada se najavljuju letovi iz/za Njujork, i računa se na putnike iz Atine i Soluna.

Ne pljujem Air Serbiju, ali mislim da ipak treba govoriti istinu. Naročito kada je vrlo lako proverljiva. U suprotnom ispadaš glup u društvu.
 
svi ti letovi su sezonski. a zamisli da i nama ukinu vize za Ameriku i Kanadu imali bismo triput više letova. Za zemlju čiji su turistički potencijali na nivou Kirgistana ili Avganistana i ovo je ogroman uspeh.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393929#p393929:3oiz2f56 je napisao(la):
tragac » Fri Jun 24, 2016 9:39 pm[/url]":3oiz2f56]svi ti letovi su sezonski. a zamisli da i nama ukinu vize za Ameriku i Kanadu imali bismo triput više letova. Za zemlju čiji su turistički potencijali na nivou Kirgistana ili Avganistana i ovo je ogroman uspeh.

:violina:

Ček da pogodim. Ti si Srbin koji ne zna da čita, ili ako čita, ne razume šta je pročitao, pa odmah ima neki svoj komentar? Suština je u istini. Kaže se da je prvi let u 24 godina. NIJE. Kaže se da je jedini u regionu. NIJE. Kako onda bilo čemu drugo verovati, kada se manipuliše lako proverljim stvarima.

Ljudi, mućnite malo glavom, mozak je unutra, služi za razmišljanje. Ipak je naš mozak na višem nivou od papagaja koji samo umeju da ponavljaju ono što čuju bez da shvate smisao tog istog.
 
Bas tako....

“If you only read the books that everyone else is reading, you can only think what everyone else is thinking.”

Neko onomad rece...... :bash:.

P.S. da dodam I ja sam "psihopatski samokritican"...izvinjavam se mnogo se izvinjavam......
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393928#p393928:2tdpvutz je napisao(la):
VeniVidiVici » 24 Jun 2016 02:37 pm[/url]":2tdpvutz]Nego, što se tiče priče da jedini u regionu (valjda Beogradskom pašaluku) letimo za SAD, evo baš sada gledao na Flightradar24 i vidim pet (5) aviona koji lete iz Atine, u ovom trenutku, ka Americi:

- United 125 ATH-EWR
- Delta 213 ATH-JFK
- Delta 214 ATH-JFK
- AirTransat 693 ATH-YUL
- Air Canada Rouge 1901 ATH-YYZ

Ali Grčka se ne računa. Oni su ipak u krizi. I nisu region. Osim kada se najavljuju letovi iz/za Njujork, i računa se na putnike iz Atine i Soluna.

Ne pljujem Air Serbiju, ali mislim da ipak treba govoriti istinu. Naročito kada je vrlo lako proverljiva. U suprotnom ispadaš glup u društvu.

Air Transat za Zagreb...etc, I to je Region valjda (kako bezveze zvuci ime zemlje u kojoj sam rodjen - REGION - LOL)
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393927#p393927:wtsa5ya2 je napisao(la):
LUCAS » Fri Jun 24, 2016 9:30 pm[/url]":wtsa5ya2]"Even more importantly, Air Serbia is delivering a major impact on the national economy. According to a new study by the respected research firm Oxford Economics, Air Serbia’s core contribution to Serbian GDP will be US$ 206.000.000 in 2016, with another $811.000.000 being delivered in tourism. By 2024, those contributions will reach more than $1.765.000.000 , supporting more than 143.000 jobs in total...."

Ah pa naravno tu je statistika sa Oxford-a....sta bi svet radio da nas ne hrane kojekvim statistikama. Ne, nisam negativan, ali bih dobro razmislio o validnosti ove konstatacije. Ali ako ce samo Air Serbia da napravi MAJOR impact, kako je doticni to prikazao, onda imamo zaista veliki problem. Da bih shvatio sta je doticni ekspert u stvari hteo da kaze, morao bih da procitam sve, a ne samo deo necega, tako da ne zelim da napravim pausalnu konstataciju ili nedaj boze nekoga uvredim. Svaka ovakva, narucena "evaluacija" ima kljucnu rec u svom text-u, a namerno mora da "stoji" negde da bi se skinula odgovornost onoga koji je pravi, a to je u ovom slucaju "supporting more than....", nesto sto se naravno ne moze proveriti niti dokazati, te zavisi od million stvari. A naravno slika mora biti pozitivna (ali ne I najpozitivnija), jer je napravljena I narucena I naravno placena. Uostalom kad se nesto naruci I lepo "izlobira" mora da izgleda lepo....Jel' tako? Nazalost, poznato mi je.

Ah da zvuci konspirativno naravno, prihvatam kritiku.

No,sve u svemu, drago mi je da je Air Serbia "poletela" ka NY, ali I dalje stojim, da sa jednim A330 5 puta nedeljno nemoze se leteti u nedogled, ali ajd sad, nek bude....Mozda planovi za nesto bolje postoje, ali naravno, to je za sada valjda tajna. A ja cu I ove godine opet preko Londona, pa na Air Serbia, sa kojom sam prosle godine leteo prvi put I bio prezadovoljan. Bilo kako bilo, bolje je nego sto je bilo, pa sad videcemo dokle....

Može lako da se proveri. I to vrlo lako. Dovoljno je pogledati koliki je bio prihod od turizma u 2013. godini, pre nego što je došla Air Serbia. Pogledati koliki su prihodi od turizma sada, oduzeti deo koji se odnosio na Jat, i videti razliku. Neki od tih podataka se mogu dobiti u statističkom zavodu, za neke je potrebno tražite drugde, i praviti kalkulacije... ali evo npr. vrlo prosto:

Članak iz 2014, gde se kaže da su prihodi od turizma u Srbiji iznosili oko 2.5 milijardi dolara (zašto tu navode dolare, a kasnije evre, verovatno niko ne zna, ali zvuči bolje jer je veća cifra), od čega 800 miliona evra prihodi od stranaca: RTS - Prihodi od turizma. Budući da Air Serbia može da doprinosi samo prihodu iz inostranstva (nemamo domaće letove), treba videti koliko je bilo učešće Jata u tih 800 miliona evra, i oduzeti od ovih 811 miliona dolara koji se sada spominju. Onda dobijamo realniju sliku koja je daleeeeeeko ispod.

Naravno da mi je drago da imamo relativno normalnu aviokompaniju (koje više ne moramo da se stidimo), ali opet kažem, ISTINA je najbitnija.
 
Kljucne reci, 2014, RTS, prihodi = ?
$2.5 (melearde)? Pa Hrvatska napravila 8 (meleardi) evra....mislim da je $2.5 malo naduvan ali moguce. (osim ako nisu Vaucher-i ukljuceni u taj prihod).
Pa dao si odgovor u tvom postu, daleko ispod.....Svakako da Air Serbia ima doprinos, nesumljivo, ali da je MAJOR contributor, apsolutno je netacna konstatacija, definitivno se ne bih slozio sa tim.

Ukoliko bi se naravno, nastavila megalomanska, arapska dominacija u Avio Saobracaju (svetskom naravno), onda mozda I ima sanse da se napreduje. Pa na kraju Seik nam je kao burazer....tako da nema zime....
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393925#p393925:3m4eu91k je napisao(la):
VeniVidiVici » Fri Jun 24, 2016 8:27 pm[/url]":3m4eu91k]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393922#p393922:3m4eu91k je napisao(la):
asgsa » Fri Jun 24, 2016 9:20 pm[/url]":3m4eu91k]ju500 danas kasnio 2,5 sata u polasku
disclaimer: nema nikakve psihopatske samokritike u ovom postu, samo sam dobio info, pa da podelim ;)


Na jednom forumu piše da je navodno bio tehnički kvar koji niko nije primetio tokom 7 sati koliko je avion stajao u Beogradu između letova...


Ne znam da li je informacija koju imam tacna, ali cuo sam da je problem bio tehnicki, i to sa rezervoarima za gorivo.
 
Zaboravimo da je receno da je ovo prvi let iz Beograda posle 24 godine, totalno nebitna informacija, iako je to receno verovatno se mislilo na Srpskog prevoznika, a nije se mislilo na Uzbekistance, Al isto je ISTINA posto se vec pominje istina i potencira na istini , ISTINA jeste da imamo konacno pristojnu avio kompaniju koja se bori za svakog putnika, da avioni ne lete prazni, da nema gubitke, ISTINA je da avio kompanija iz jedne male Srbije ima letove ka Americi, ISTINA je da je najbolja u regionu i sire , ISTINA JE da su profesionalni do zla boga, ISTINA je da je zaista lepo upakovana marketinski, ISTINA je da se Srbi sad najvise prevoze svojom avio kompaniom a ne Montenegrom i drugima, ISTINA JE da mozemo samo da se ponosimo i da nema ni jedne stavke na koju mozemo da joj zamerimo, ISTINA JE da sve te avio kompanije iz Grcke koje lete za Ameriku da su to Severno Americke kompanije a ne Grcke , a ovo je Srpska , i mislim da kad Ameri budu videli Er Srbiju koja leti iz Njujorka na Balkan da bi isli na Crnogorsku ili Hrvatsku obalu da ce pre izabrati Er Srbiju nego Deltu ili United Airlines za koje vazi Poor customer service i isprobati Evropsku Kompaniju pre nego svoju i jos kad vide kako ce se ophoditi ovi nasi za koje sam napomenuo kakvi su profesionalci upitanju Sigurno nece zazaliti i to ce se odraziti na pozitivan rejting kompanije jer zaista ne mozes se pozaliti ni na koji pedalj kompanije.

meni je puno srce i ne zameram apsolutno nista kad vidim ovakvu stvar na Tajms Skveru
air-serbia-bilbord_2406.jpg

13502698_1163853193635082_6120251976471366643_o.jpg

13450166_1163853256968409_2184765731630517232_n.jpg


cak su i posetili izgorelu Crkvu Svetog Save na Menhetnu i obecali pomoc Grada I Republike, e na takve stvari ne mogu da ostanem ravnodusan kad vidim da drzava hoce da cini za svoj narod u inostranstvu .

13537540_1163894276964307_2960168242950124297_n.jpg
 
cak su i posetili izgorelu Crkvu Svetog Save na Menhetnu i obecali pomoc Grada I Republike, e na takve stvari ne mogu da ostanem ravnodusan kad vidim da drzava hoce da cini za svoj narod u inostranstvu .
Nemoj molim te, suze će mi krenuti.

KartmenBG bot ko vrata. Ulažem svoje višegodišnje iskustvo na ovom forumu kao ulog.

Samo si ra razliku od lepog i ekipe elokventniji. Ti si botina 2.0.
 
Evo, kad me ne mrzi da ti odgovorim.


Zaboravimo da je receno da je ovo prvi let iz Beograda posle 24 godine, totalno nebitna informacija, iako je to receno verovatno se mislilo na Srpskog prevoznika, a nije se mislilo na Uzbekistance

Istina je da ovo nije prvi let nakon 24 godine između Beograda i Njujorka. Kako god pokušao da opravdaš, podatak je neistinit.

imamo konacno pristojnu avio kompaniju koja se bori za svakog putnika

Kompanija jeste, u očima putnika, pristojna, i to je istina. Neuporedivo sa slikom koju je Jat predstavljao.

avioni ne lete prazni

Kako znaš? Video si cabin load factor za sve letove, pa znaš koja je prosečna popunjenost aviona? Čisto da te obavestim ja ispod proseka. Evropskog. Ne ovog raspalog regiona. Osim ako u region ne uključiš i Grčku, gde posluje jedna od najprofitabilnijih legacy carrier u Evropi (Aegean Airlines)

da nema gubitke
. O ovome se mnogo raspravljalo, i nema poente diskutovati. Pretpostavljam da si ekonomista i ekspert za ovu oblast.

avio kompanija iz jedne male Srbije ima letove ka Americi

Istina. Pa? Kako se čovek ne zapita kako drugi nisu bili tako pametni kao mi. Npr. oni navedeni grci gore koji imaju jednu od ekonomski posmatrano najuspešnijih kompanija u Evropi.

ISTINA je da je najbolja u regionu i sire

Auuuu. Mene su još u osnovnoj školi učili da ovakve paušalne izjave ne dajem. Ne kažem da su loši, naprotiv (po usluzi). Ali po čemu su najbolji? Koja je definicija najboljeg? Ko je odredio i po kojim merilima da su najbolji? Shvataš šta hoću da kažem?

ISTINA JE da su profesionalni do zla boga
Koja je definicija profesionalnosti? Molim te mi je odredi pa možemo da diskutujemo.

ISTINA je da je zaista lepo upakovana marketinski
Jeste, lepo je predstavljen proizvod. Da li je marketing efektan, to ni ti ni ja ne znamo. (Ne ide se bez razloga u poslovne škole, uči se tamo nešto, pa onda čovek može i da obrazlože svoje stavove)

ISTINA je da se Srbi sad najvise prevoze svojom avio kompaniom a ne Montenegrom i drugima
Wtf?

ISTINA JE da mozemo samo da se ponosimo i da nema ni jedne stavke na koju mozemo da joj zamerimo
??? Ja čitajući forume nalazim gomilu stavki. To opet ne znači da je Air Serbia loša, ali savršenstvo bez mana ne postoji.

ISTINA JE da sve te avio kompanije iz Grcke koje lete za Ameriku da su to Severno Americke kompanije a ne Grcke , a ovo je Srpska , i mislim da kad Ameri budu videli Er Srbiju koja leti iz Njujorka na Balkan da bi isli na Crnogorsku ili Hrvatsku obalu da ce pre izabrati Er Srbiju nego Deltu ili United Airlines za koje vazi Poor customer service i isprobati Evropsku Kompaniju pre nego svoju i jos kad vide kako ce se ophoditi ovi nasi za koje sam napomenuo kakvi su profesionalci upitanju Sigurno nece zazaliti i to ce se odraziti na pozitivan rejting kompanije jer zaista ne mozes se pozaliti ni na koji pedalj kompanije.

Ovo već sve ulazi u domen kako mali Perica zamišlja... Sa 5 letova nedeljno, ma niko bre ni ne zna ni za Beograd, ni za Srbiju ni za Air Serbia.

meni je puno srce i ne zameram apsolutno nista kad vidim ovakvu stvar na Tajms Skveru
air-serbia-bilbord_2406.jpg

13502698_1163853193635082_6120251976471366643_o.jpg

13450166_1163853256968409_2184765731630517232_n.jpg

To je sve vrlo simpatično za široke narodne mase u Srbiji. Lepo izgleda za slikati se i staviti u Dnevnik. Dva dana reklame na Times sq neće doneti ništa osim političkih poena u Srbiji. Naravno da će svi ovde biti ponosni i biće im puno srce. Ali reklama i lifleti neće navesti nikoga da dođe na odmor u Srbiju. Koji je tu value proposition. Na tome se ne radi adhoc.

cak su i posetili izgorelu Crkvu Svetog Save na Menhetnu i obecali pomoc Grada I Republike, e na takve stvari ne mogu da ostanem ravnodusan kad vidim da drzava hoce da cini za svoj narod u inostranstvu .

:) Mnogo si mi simpatičan.

13537540_1163894276964307_2960168242950124297_n.jpg

[/quote]
 
Ljudi, nemojte ih hraniti, ignore je jedina razumna opcija ako već Igor ne reaguje.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393930#p393930:1zg51tm7 je napisao(la):
VeniVidiVici » 24 Jun 2016 08:45am[/url]":1zg51tm7]
Suština je u istini. Kaže se da je prvi let u 24 godina. NIJE. Kaže se da je jedini u regionu. NIJE. Kako onda bilo čemu drugo verovati, kada se manipuliše lako proverljim stvarima.

Pa vidi, o tome šta je tu istina može se diskutovati jer taj prethodni let nije obavljao Jat niti je mogao da sanja da ga obavlja, počev od činjenice da nije imao avion za takav let. Jedno je uspostaviti direktnu liniju sa svojim metalom i svom logistikom i papirologijom koja uz to ide, a drugo je ogrebati se kratkotrajno o 5th freedom drugog prevoznika. Postoji ogromna razlika između te dve stvari.

Ali ajde da posmatramo iz ugla putnika koji želi da leti BEG-JFK i da kažemo da je direktan let postojao. Iz tog ugla gledano, tri su moguća razloga zašto Er Srbija ignoriše taj let i insistira na tome da 24 godine nije bilo nikakve konekcije:

1. Marketing. Puvaju se ljudi, daju sebi na značaju, pokušavaju da impresioniraju javnost kako bi privukli što više putnika iz prostog razloga što ih na liniji za JFK čeka ljuta i teška borba za svakog putnika. Ovo bismo mogli da podvedemo pod neki komercijalni pristup.

2. Ne priznaju grebanje o 5th freedom jer su mečku porodili da ispune sve uslove koje američka FAA i DoT traže za uspostavljanje direktne linije i žele da pokupe lovorike za svoj trud. Ovo bismo mogli da podvedemo pod neku mešavinu marketinga i ličnog ega.

3. Svesno i unapred isplanirano obmanjuju vaskoliku srpsku javnost u sklopu ogromne arapske zavere da se Srbija otera u dužničko ropstvo i zatim na nameštenom tenderu proda Arapima sa sve stanovništvom u njoj.

Svako je slobodan da izabere verziju koja mu se više dopada. Rasprava o "jedinom regionalnom letu" je takođe bespredmetna jer je fakat nekakav uspeh otvoriti liniju za JFK kada je nema niko u exYU a nemaju je ni Budimpešta ni Bukurešt ni Sofija. Ako ćemo da teramo mak na konac možemo čak i da kažemo da je Er Srbija jedini domaći prevoznik u regionu sve sa Grčkom, koji obavlja takav let. Naravno političari će to uvek predimenzionirati na sebi svojstven način pa će, neuki kakvi jesu, da uključe i Atinu u tu geografiju a mi ćemo na osnovu tog lupetanja političara odnosno činjenice da Delta ima redovnu liniju ATH-JFK da zaključimo... šta tačno? Da je to političko uguravanje Atine u priču o regionu krunski dokaz da je apsolutno sve u vezi Er Srbije jedna velika prevara iza koje se krije neka dijabolična arapska zavera?

Uošte, to forenzičko traženje i najsitnije nekonzistentnosti u izjavama zvaničnika na temu Er Srbije, i predstavljanja tih nekonzistentnosti kao vrhunskih dokaza da se sve ovo radi kako bi Arapi odneli srpsko blago sa sobom u Arabiju i kako je Er Srbija najveći neprijatelj srpskog naroda, potpuno je suludo ali na žalost nije ništa novo. Srbi već 120 godina briljiraju u toj podeli na "naše" i "njihove" u kojoj je sve dozvoljeno i nema ni minimuma zdravog razuma. Bitno je samo uništiti onog drugog, zaliti mu grob krečom i pobosti svoju zastavu na ruševine. Neka su ruševine, bitno je da "naši" vladaju tim ruševinama a da su "njihovi" satrti do poslednjeg. Posle se naravno svi češu po glavi i pitaju zašto dovraga i zemlja i društvo konstantno nazaduju i nikako nisu u stanju da se pomere sa dna.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=393893#p393893:3suwmtnl je napisao(la):
kraspeed » 24 Jun 2016 06:41 pm[/url]":3suwmtnl]@beowl
Nisam govorio o koristi od Er Srbije, koje nesumnjivo ima, vec o koristi linije BEG-JFK. Sto se tice putnika, linija je najvise namenjena transfernim putnicima koji presedaju u Beogradu. Kako bi takvim putnicima obezbedila jeftinije karte, O&D putnicima iz Beograda ka Njujorku karta kosta mnogo vise(damping) da lete Er Srbijom direktno nego sa presedanjem sa nekom drugom kompanijom. Cinjenica da se iz drzavnog budzeta finansira kompanija znaci da realni trosak domaceg putnika je veci od razlike u ceni karata.

Opcija sa presedanjem je skoro uvek jeftinija od opcije direktnog leta. Ovo važi kod apsolutno svih prevoznika, kako bi drugačije privukli transferne putnike nego nižom cenom u odnosu na direktan let? Čak ni bolje konekcije više ne igraju veliku ulogu kao ranije jer je cena odavno postala dominantan faktor pri izboru prevoznika. Ljudi spavaju po podovima aerodromskih transfernih zona, lomataju se u transferu po 8-10 sati, izvode svakojake vratolomije čak i kada se radi o uštedi od 50 evra po karti.

Ova linija nije pokrenuta da bi u startu krenula da pravi pare već da napravi prvi iskorak Er Srbije ka nekom srednjem ešelonu prevoznika. Ako ne odu tamo, jedina opcija će im biti ono što čeka sve male prevoznike iz ovog dela sveta u bliskoj budućnosti - da se svedu na male feedere velikih prevoznika (par aviona, par linija prema tuđim glavnim čvorištima i to je to) ili da stave katanac. Da li vredi pokušavati takav iskorak? Po mom mišljenju vredi, makar zbog toga što postoji jak partner da to podrži. Bez takvog partnera ne bi mogli ni da pomišljaju na nekakvu ekspanziju.

Ovu priču možemo da odnesemo i dalje, na neki nivo tipa da li Srbija treba ili ne treba da ulaže državni novac u avio saobraćaj (uključujući subvencije za razvoj domaćeg prevoznika). Po mom mišljenju to je od početka priče o Er Srbiji glavna tema o kojoj treba razgovarati ali do te teme srpska javnost na žalost nikada neće stići jer je nepogrešivo zakucana u teorije zavere i političke obračune.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=394024#p394024:q2cy7qx3 je napisao(la):
Kartograf » Sub Jun 25, 2016 10:20 am[/url]":q2cy7qx3]Ljudi, nemojte ih hraniti, ignore je jedina razumna opcija ako već Igor ne reaguje.
Bravo. Covek lupeta na svakoj temi bez trunke interesantnog i ispravnog, odgovaranje njemu i raspravljanje bi zaklalo ceo forum.
 
Vrh