Šta je novo?

Aerodrom Ponikve

@beli labud Ipak mi niste odgovorili na veoma prosto pianje. Šta sprečava ino turiste, da na Ponikve dodju ATRom?
Jel sleteo i jedan od 2016? Da im nije ispod časti da se voze ATRom, a ne nekim A320 ili B737?

 
I jeste logično da se prvo očiste aerodrom i kaponiri i upravo se radi na tome...
Tako si, @beli labud,napisao u prethodnom tvitu.
 
@beli labud Niste mi odgovorili na prosto pitanje. Da li je i jedan ATR sleteo na Ponikve od 2016, od kada je to moguće?
A ako nije, zašto onda potreba na bacanje para, za aerodrom koji će da primi A320 ili B737. Da nije ispod časti da se voze ATRom.
 
I jeste logično da se prvo očiste aerodrom i kaponiri i upravo se radi na tome...
Tako si, @beli labud,napisao u prethodnom tvitu.
Pa izvini ali nisi pratio celi tok razgovora gde sam na početku preneo izjave stručnjaka i faze, uvek tako ulećeš bez prethodne pripreme,...znaš kako naš narod kaže "prvo ispeci pa reci"

@beli labud Niste mi odgovorili na prosto pitanje. Da li je i jedan ATR sleteo na Ponikve od 2016, od kada je to moguće?
A ako nije, zašto onda potreba na bacanje para, za aerodrom koji će da primi A320 ili B737. Da nije ispod časti da se voze ATRom.
Zašto bi to bilo bacanje para!? Svašta, pa to je jedna od boljih investicija u ovoj zemlji! Dobiti mogućnost da ti Ino gosti direktno sleću mlaznim džet avionom takoreći ispred samog hotela. Ja ne znam da li i jedan veći turistički centar neke zemlje nema aerodrom, a kamoli najveći kao što je Zlatibor kod nas!? Takođe ako hoćete ozbiljan razgovor morate razumeti da smo sada u fazi razvoja, nema ništa preko noći, grade se autoputevi, treba rešiti pristupe, uska grla itd itd
Da bi Ino gost doleteo iz jednog čvorišta kao što je Frankfurt, Amsterdam ili London treba oko 2-2,5 sata sa A320/B737 a sa ATR verovatno 4 sata. Ti avioni se skoro i ne koriste na takvim udaljenostima...nemaju ni mogućnost za puno prtljaga itd. Druga važna stvar je da aerodrom nema osvetljenje a ni prilazna svetla/instrumente, pa mu je suženo radno vreme samo dok je dan što je naročito izraženo u zimskoj sezoni kad je dan kratak! Takođe kad su otežani vremenski uslovi, niski oblaci, loša vidljivost, magla itd itd...nije to baš tako kako vi sasvim lakomisleno pišete tipa ajd samo doleti i sleti! Plus je na planini i većoj visini u odnosu na ostale što sve ima svoja dodatna ograničenja

Zato se ovo sve i radi i postoje stručni ljudi u Aerodromima Srbije koji vode računa o svim detaljima
 
Poslednja izmena:
Стручни људи из Аеродрома Србије имају двоцифрен проценат пад путника на аеродрому у Нишу у време кад број путника свуда расте за тај исти двоцифрени проценат.
Исто тако стручност је несумњива кад аеродром у Краљеву нема ни 500 путника у протеклом месецу.

Поникве су нигде, да су баш на Златибору, могли би да причамо о неких 50 ак хиљада путника годишње и то наравно углавном превезених са малим авионима.
 
@beli labud Ako je proširenje aerodroma Ponikve, da bi moga da primi veće, B737 i A320 avione, a pri tome za 8 godina nije sleto ni jedan, npr ATR, jedna od najboljh investicija, onda Vi i ja živimo na različitim planetama.
Pri tome, imam prilično solidna iskustva sa aerodromima i prevozom punika, sa preko 500k km provedenih u vazduhu, tako da Vam ovo ne pričam kao laik.
Čak bih se smeo usuditi da kažem, da NIKADA ni jedan širokturpni avion, neće sleteti za Ponikve.
Mislim da je diskusija sa Vam, bespotrebna. Vi imate Vaše stavove, iz ne znam kojih pobuda, mada mogu da pretpostavim.
 
Стручни људи из Аеродрома Србије имају двоцифрен проценат пад путника на аеродрому у Нишу у време кад број путника свуда расте за тај исти двоцифрени проценат.
Исто тако стручност је несумњива кад аеродром у Краљеву нема ни 500 путника у протеклом месецу.

Поникве су нигде, да су баш на Златибору, могли би да причамо о неких 50 ак хиљада путника годишње и то наравно углавном превезених са малим авионима.
Ponikve su pored Zlatibora, pa nisu valjda na Alpima! Novim putem će se dolaziti za 20-30 minuta, to će se još sređivati svakako. U svetu imate aerodrome pored glavnih gradova do kojih se putuje i po sat-sat i po, pa se ne može reći da nisu nigde!!

Sad mešate pojmove i ko je za šta nadležan. Aerodromi Srbije brinu o tehničkoj osposobljenosti samog aerodroma za sletanje/poletanje vazduhoplova u raznim uslovima, noću i danju itd, operater aerodroma u slučaju da se razlikuje od matične firme brine o prihvatu i zemaljskim poslovima, a kompanije kao što su Air Serbia, Wizz, Lufthansa, Ryanair uspostavljaju linije i prave računicu u tom smislu...znači one su te koje donose rast ili pad putnika, a sve je to vezano za svetsko tržište

@beli labud Ako je proširenje aerodroma Ponikve, da bi moga da primi veće, B737 i A320 avione, a pri tome za 8 godina nije sleto ni jedan, npr ATR, jedna od najboljh investicija, onda Vi i ja živimo na različitim planetama.
Pri tome, imam prilično solidna iskustva sa aerodromima i prevozom punika, sa preko 500k km provedenih u vazduhu, tako da Vam ovo ne pričam kao laik.
Čak bih se smeo usuditi da kažem, da NIKADA ni jedan širokturpni avion, neće sleteti za Ponikve.
Mislim da je diskusija sa Vam, bespotrebna. Vi imate Vaše stavove, iz ne znam kojih pobuda, mada mogu da pretpostavim.
Vi živite na hejterskoj planeti sa takvim stavom i uz to ponavljajući se, kad vam je za ATR objašnjeno! Ne interesuju me vaša iskustva kad ih ne navodite, tih 500k km vam je oko 600 sati letenja, to je veoma malo u avijaciji, i sami znate, tek ste se ispilili što kažu. Dajte neko znanje, činjenice za razgovor a ne samo ja sam pametan, imam iskustva i sl...ma neka ste tih 500k km sedeli i na samom krilu aviona! Takvih politički nastrojenih u našoj zemlji što se puno hvale a malo kažu imamo za izvoz

Hoćete da diskutujete a ne znate da se aerodrom rekonstruiše za B757/A321 koji su uskotrupni dugoprugaši...toliko o tome! Bolje uljudno pitajte, ima ovde dosta pametnijih koji i vama i meni mogu dati pravi odgovor
 
@beli labud Moja greška na pogrešnoj formulaciji odgovora, ali evo ovako.
Siguran sam, da nikada, ni jedan putnički avion u klasi A320 i B737, neće sleteti na Ponikve.
E sada još nešto. Nikada nisam hejterski raspoložen, a tek, ni politički, što se za Vas ne bi moglo reći.
Moje vidjenje stvari je više nego realno. Vreme brzo leti, pa čemo videti ko je upravu.
 
@beli labud Moja greška na pogrešnoj formulaciji odgovora, ali evo ovako.
Siguran sam, da nikada, ni jedan putnički avion u klasi A320 i B737, neće sleteti na Ponikve.
Mladi gospodine, posle ovako do sada pokazanog površnog znanja i nadobudnosti, vaše mišljenje je takoreći sasvim irelevantno...ali računam da je vaš mali nalet i neiskustvo danak takvom mišljenju
 
Хтели или не аеродром ће бити сређен! Пре свега у војне сврхе, очигледно је и коме је то потребно!
Evo ko to finansira (za sada im se ne zuri), ako Rusi prodju Odesu bice ociscen za mesec dana i „zakrpljeno sve”. Dokle vise drze ovaj narod u zabludi, neka neko izadje i kaze kako stoje stvari i zbog cega se nesto nalazi tu gde je?
 
Hoćete da diskutujete a ne znate da se aerodrom rekonstruiše za B757/A321 koji su uskotrupni dugoprugaši...toliko o tome! Bolje uljudno pitajte, ima ovde dosta pametnijih koji i vama i meni mogu dati pravi odgovor
A nije površno reći da su A321 i B757 uskotrupni dugoprugaši?!
 
Ponikve su pored Zlatibora, pa nisu valjda na Alpima! Novim putem će se dolaziti za 20-30 minuta, to će se još sređivati svakako. U svetu imate aerodrome pored glavnih gradova do kojih se putuje i po sat-sat i po, pa se ne može reći da nisu nigde!!

Sad mešate pojmove i ko je za šta nadležan. Aerodromi Srbije brinu o tehničkoj osposobljenosti samog aerodroma za sletanje/poletanje vazduhoplova u raznim uslovima, noću i danju itd, operater aerodroma u slučaju da se razlikuje od matične firme brine o prihvatu i zemaljskim poslovima, a kompanije kao što su Air Serbia, Wizz, Lufthansa, Ryanair uspostavljaju linije i prave računicu u tom smislu...znači one su te koje donose rast ili pad putnika, a sve je to vezano za svetsko tržište


Vi živite na hejterskoj planeti sa takvim stavom i uz to ponavljajući se, kad vam je za ATR objašnjeno! Ne interesuju me vaša iskustva kad ih ne navodite, tih 500k km vam je oko 600 sati letenja, to je veoma malo u avijaciji, i sami znate, tek ste se ispilili što kažu. Dajte neko znanje, činjenice za razgovor a ne samo ja sam pametan, imam iskustva i sl...ma neka ste tih 500k km sedeli i na samom krilu aviona! Takvih politički nastrojenih u našoj zemlji što se puno hvale a malo kažu imamo za izvoz

Hoćete da diskutujete a ne znate da se aerodrom rekonstruiše za B757/A321 koji su uskotrupni dugoprugaši...toliko o tome! Bolje uljudno pitajte, ima ovde dosta pametnijih koji i vama i meni mogu dati pravi odgovor

Samo ću reći da živite u velikoj zabludi i od, pretpostavljam velike želje, ne vidite činjenice.

Jeste, tačno u svetu postoje aerodromi koji su sat vremena udaljeni od glavnih gradova, samo sa tom malom razlikom što su to višemilionski gradovi koji sami po sebi generišu ogroman broj putnika, da su često i centri industrije, administracije i turizma. Takođe su i velika čvorišta (pošto tvrdite da ste upoznati verovatno znate za hub&spoke sistem).
To nikako ne može da se poredi sa ZlatiBorčom.

Na Zlatiboru jedina vrsta avio saobraćaja koja ima perspektivu je sportski aerodrom koji već sada mora da se izmesti iz Obudojevice jer će se naći među soliterima.
Znači, kao i pre 100 godina (AK DEVETI) primarno za jedrilice, ultralake avione i za početak avio taksi ili čarter sa letelicama do 19 sedišta (ima razlog za to)

Ako niste znali Aerodromi Srbije su i operater aerodroma a koliko su sposobni pokazali su na primeru Niša ( i mučenog Kraljeva koji je sam po sebi nerazrađena ideja)
To da od operatera aerodroma ništa ne zavisi je isto netačno. Avio kompanije treba žestoko stimulisati a to je jelte posao menadžmenta aerodroma.

Znači, Ponikve su predaleko od Zlatibora da bi to bila komparativna prednost, a i sam Zlatibor nije toliki generator za putnike koji bi dolazili međunarodnim letovima.
Pobogu, Zlatibor nema ni pismenu autobusku stanicu.

Samo izvucite statistiku po mesecima koliko ima individualnih gostiju na Zlatiboru, pa od njih koliko je iz Srbije i zemalja okruženja i samo će se kasti koliko zapravo ima onih koji bi možda putovali avionom.
Ja ne volim što je to tako, isto sam mislio da je dovoljna samo pista, ali je istina da međunarodni aerodrom Ponikve sa redovnim putničkim linijama može da se desi samo ako nađu zlato koje će za džabe da dele pri sletanju.
Konačno, skijanje na Torniku nije nešto ni da bi neko potegao i iz Beograda (osim ako nema nekog na Zlatiboru) a kamoli da zbog toga ide avionom.
 
Zapravo imamo ovde tri “škole” mišljenja:
1. Iluminati, masoni i reptilijanci prave aerodrom da bi sa njega napadali Rusiju.
2. Aerodrom se pravi da bi povezao avio letovima Zlatibor sa svojom milionskom klijentelom koja će da nagrne avionima na brdo.
3. Treba zatrpati zgrade i minirati kaponire. Mislim na ove sto nisu već minirani.


Kojoj grupi vi pripadate? 😂😂😂
 
B757 i A321 su avioni dizajnirani za kratke i srednje linije. Tek A321 XLR jeste za duge, ali nije ni on tipičan long-haul avion. I jedan i drugi se ređe koriste na nekim dužim linijama (npr. preko Atlantika), ali to ih ne svrstava u dugolinijske.
 
Zapravo imamo ovde tri “škole” mišljenja:
1. Iluminati, masoni i reptilijanci prave aerodrom da bi sa njega napadali Rusiju.
2. Aerodrom se pravi da bi povezao avio letovima Zlatibor sa svojom milionskom klijentelom koja će da nagrne avionima na brdo.
3. Treba zatrpati zgrade i minirati kaponire. Mislim na ove sto nisu već minirani.


Kojoj grupi vi pripadate? 😂😂😂
Hvala Bogu pojavi se i mesija!
 
Ja pripadam razumu, a mi smo ga poslednjih decenija izgubili, pored toga na sve to vezano za nase vazduhoplovstvo sam potrosio nekoliko decenija iz ciste ljubavi i postovanja prema ljudima koji su mi postali i prijatelji za svo to vreme. Mogu izneti ponovo nekoliko nepobitnih cinjenica vezanih za taj aerodrom, ako je potrebno. Bio sam tamo i video, ne treba neko da mi prica. Znam neke podatke koje niko drugi ovde na forumu nije mogao da vam ih iznese.
 
И шта разум каже, која је од ове три школе мишљења тачна? Или уводимо нову?
Био сам и ја тамо једно 2000 пута, па не мислим да је то релевантно за било шта.
 
Posle 12 godina slušanja bajki ovog režima neki su upali u tu priču.

Mada, Da se ja pitam, Ponikve bi bile aerodrom, a ne Kraljevo i Kruševac.

Sa druge strane, sada tu nema gotovo nikakvog saobraćaja. A i kasnije, apsolutno niko iz Beograda ili Niša neće na Zlatibor avionom, jer će uskoro u oba pravca biti autoput.
A za tih par stotina stranaca koji bi možda i doleteli apsolutno se ne isplati održavati skupu operaciju aerodroma.
Zlatiboru treba bolji put i ne treba rasipati energiju na ostalo.
 
Istina je neumoljiva. Niš možda i može da opstane, Morava je promašaj, a tek Ponikve će biti. Zlatibor je low budget Budva na planini (a i ni Budva nije za neku višu klasu, naprotiv, ona je za naše ljude s malo više para). Ne znam koji će stranci da dođu u onaj urbanistički haos.
 
Postoje cinjenice koje su neumoljive.
  1. Aerodrom je napravila JNA (trebalo bi za svoje potrebe)
  2. Ponikve je uvek bio pomocni aerodrom aerodromu Ladjevci
  3. Pista je vece sirine od maticnog aerodroma
  4. Pista je vece nosivosti od maticnog aerodroma
  5. Nikada nije imao maticnu vazduhoplovnu jedinicu na aerodromu cak ni prilikom prebaziranja jedinica iz bivsih republika kada u Nisu i Ladjevcima nisu znali sta ce sa tehnikom i gde da je ostave nego je stajala po „livadama”
  6. Bivsi zamenik komandanta RV i PVO Milorad Mika Ilic i komandant 204. vazduhoplovne brigade je kazao javno da su aerodromi Ponikve kao i aerodrom Dubinje napravljeni po sporazumu sa NATO i SAD za slucaj potrebe prebaziranja odredjenih jedinica
  7. Vojska je donela odluku da joj aerodrom ne treba i predala ga je civilima
  8. Aerodrom je izbombardovan ciscen od MES-a godinama, kao ociscen, pa sada opet kao nije
  9. Polozaj aerodroma u civilne svrhe je „nigde” osim ako necete da uspostavite vazdusni most do tog mesta ili od tog mesta dalje
  10. Zbog cega je napravljen ovaj, ovakav i na tom mestu aerodrom?
 
Илуминати.
Osim sto sam cuo za njih ne znam cime se bave, ali pretpostavljam da imaju veze sa pretopom u kompet lepinji, dzemperima u Sirogojnu, letecom klijentelom na Zlatiboru i mladim partizankama u Uzickoj Republici. Vi me ispravite ako gresim.

Da dodam, razminiravanje aerodroma finansira Americka ambasada sa satelitima, nesto slicno su Rusi uradili u Nisu. Predlog ekipi iz Uzica i Zlatibora. Trazite da vam naprave brzu prugu do stanice Zlatibor, a ako Amerima bude trebao aerodrom za nedaj Boze, sami ce preko nasih da srede aerodrom, ne bacajte drzavne pare bezveze imate 1000 drugih problema koji bi vam bili pametniji da ih resite.
 
Poslednja izmena:
Vrh