Evo ovako, lepo uzmi i vidi koliko je redovnih polazaka autobusa i/ili vozova iz Užica ka Beogradu.
Za automobile imaš brojače saobraćaja.
Trenutno vreme putovanja automobilom je oko 2 sata i 30 minuta, autobusom oko 3 sata i vozom oko 3 sata i 30 minuta.
Putovanje drumom će zahtevati manje vremena kad se završi auto-put do Požege (sigurno 15 minuta manje).
Avion koji bi leteo na tako ekstremno kratku deonicu, samo delić putovanja provede na krstarećoj visini što umnogome povećava potrošnju goriva.
Putnik bi morao da dođe do aerodroma (putovanje nekih 30 minuta) i da dođe ranije. Takođe, treba ti isto 30 minuta od Aerodroma Ponikve do Užica. Kad se to ubroji, avion nema apsolutno nikakvu predmost ni u odnosu na železnicu, a kamoli u odnosu na autobus (koji nosi isto ili neznatno manje putnika) a da ne pričamo u odnosu na automobil.
Troškovi, pored aerodromskih taksi uključuju i zauzeće aviona koji bi mogao da odradi neku smisleniju rotaciju tog dana (ATR ima između 8 i 10 rotacija dnevno), posade, gorivo itd. Uz sve to moraš da ubodeš deo dana kad zapravo ima smisla to letenje. Rani jutarnji polasci ili kasni večernji dolasci još dodatno poskupljuju operacije jer zahtevaju još jednu celokupnu posadu koja će biti zarobljena u Užicu.
To sve podrazumeva da ceo sistem idealno radi i da nema problema sa vremenom i sl.
Pa AirSerbia leti bez putnika Kraljevo-Beograd ili obrnuto jer se nikako ne isplati sva ta komplikacija za malu ili nikakvu dobit. Češće je to čist minus.
Za automobile imaš brojače saobraćaja.
Trenutno vreme putovanja automobilom je oko 2 sata i 30 minuta, autobusom oko 3 sata i vozom oko 3 sata i 30 minuta.
Putovanje drumom će zahtevati manje vremena kad se završi auto-put do Požege (sigurno 15 minuta manje).
Avion koji bi leteo na tako ekstremno kratku deonicu, samo delić putovanja provede na krstarećoj visini što umnogome povećava potrošnju goriva.
Putnik bi morao da dođe do aerodroma (putovanje nekih 30 minuta) i da dođe ranije. Takođe, treba ti isto 30 minuta od Aerodroma Ponikve do Užica. Kad se to ubroji, avion nema apsolutno nikakvu predmost ni u odnosu na železnicu, a kamoli u odnosu na autobus (koji nosi isto ili neznatno manje putnika) a da ne pričamo u odnosu na automobil.
Troškovi, pored aerodromskih taksi uključuju i zauzeće aviona koji bi mogao da odradi neku smisleniju rotaciju tog dana (ATR ima između 8 i 10 rotacija dnevno), posade, gorivo itd. Uz sve to moraš da ubodeš deo dana kad zapravo ima smisla to letenje. Rani jutarnji polasci ili kasni večernji dolasci još dodatno poskupljuju operacije jer zahtevaju još jednu celokupnu posadu koja će biti zarobljena u Užicu.
To sve podrazumeva da ceo sistem idealno radi i da nema problema sa vremenom i sl.
Pa AirSerbia leti bez putnika Kraljevo-Beograd ili obrnuto jer se nikako ne isplati sva ta komplikacija za malu ili nikakvu dobit. Češće je to čist minus.