Šta je novo?

Aerodrom Ponikve

Evo ovako, lepo uzmi i vidi koliko je redovnih polazaka autobusa i/ili vozova iz Užica ka Beogradu.
Za automobile imaš brojače saobraćaja.

Trenutno vreme putovanja automobilom je oko 2 sata i 30 minuta, autobusom oko 3 sata i vozom oko 3 sata i 30 minuta.
Putovanje drumom će zahtevati manje vremena kad se završi auto-put do Požege (sigurno 15 minuta manje).

Avion koji bi leteo na tako ekstremno kratku deonicu, samo delić putovanja provede na krstarećoj visini što umnogome povećava potrošnju goriva.
Putnik bi morao da dođe do aerodroma (putovanje nekih 30 minuta) i da dođe ranije. Takođe, treba ti isto 30 minuta od Aerodroma Ponikve do Užica. Kad se to ubroji, avion nema apsolutno nikakvu predmost ni u odnosu na železnicu, a kamoli u odnosu na autobus (koji nosi isto ili neznatno manje putnika) a da ne pričamo u odnosu na automobil.

Troškovi, pored aerodromskih taksi uključuju i zauzeće aviona koji bi mogao da odradi neku smisleniju rotaciju tog dana (ATR ima između 8 i 10 rotacija dnevno), posade, gorivo itd. Uz sve to moraš da ubodeš deo dana kad zapravo ima smisla to letenje. Rani jutarnji polasci ili kasni večernji dolasci još dodatno poskupljuju operacije jer zahtevaju još jednu celokupnu posadu koja će biti zarobljena u Užicu.
To sve podrazumeva da ceo sistem idealno radi i da nema problema sa vremenom i sl.

Pa AirSerbia leti bez putnika Kraljevo-Beograd ili obrnuto jer se nikako ne isplati sva ta komplikacija za malu ili nikakvu dobit. Češće je to čist minus.
 
Kuca - Aerodrom.JPG
 
Нико не узима дужину путовања аутомобилом, још мање колико вози аутобус, у обзир у оваквим разматрањима (планирању). Ужице није у Београдском региону (Београдско-новосадском, у "Српском Руру", у Централном статистичком подручју - назовимо га како хоћемо). Повезивање једног региона, са тако сиромашним местима каква су нпр. Пријепоље, Прибој... у систем ваздушног саобраћаја је императив за сваку државу. И то што не постоје два дневна лета Београд-Ниш, то је тешко незнање људи који воде ову земљу. Свуда би постојали.

Постоји разлог зашто су све технолошки (и самим тим економски) озбиљне стране инвестиције у зони београдског аеродрома - изван тог круга је "мотање каблова", тј. сиромаштво.
 
Orfanelin, ako bi bio ljubazan da pojasniš šta si mislio kad si postavio ovu kartu?


A Pantograf, stvarno ne znam da li treba još da se crta zašto je tvoja ideja loša i zašto to nikako nije imperativ i zašto nigde nije imperativ i da je skuplja pita od tepsije.
Apsolutno je bitno koliko ti vremena treba da dođeš od A do B kad se razmatra putovanje. To je pored cene jedan od osnovnih činilaca.
Znači, avionom imaš isti ili neznatno veći kapacitet, za isto vreme i bitno veću cenu. I ja mislim da stvarno treba da igramo na tu kartu.
Povezivanje regiona je prvenstveno bitno iz privrednih razloga, nakon toga povezivanje stanovništva.
Stoga je železnica prioritet, pa onda optimizovanje drumske infrastrukture, pa na kraju vazdušni saobraćaj.
Povezivanje Prijepolja avionom sa Beogradom bi izgledalo tačno kako po tvojoj ideji?

Pa u Francuskoj ne postoje letovi za destinacije kraće od 300km.
Primera radi ako se stvarno sredi pruga do Niša, biće mnogo brže (i jeftinije) putovati vozom nego avionom. To letove čini besmislenim. A to pričam ja koji sam zaljubljenik u avijaciju od malih nogu.
 
Ja bih se samo delimično složio sa @Skyrunner -om. Trenutno bih i sam tako razmišljao, ali razvoj u smislu projekata Novi Zlatibor i sl. može da privuče veliki broj znatno platežnijih gostiju nego što je to sada slučaj. Znači pričamo o tome kako će se turističko mesto razvijati u narednim godinama. S druge strane i sama avio veza će pomoći boljem i bržem razvoju. Isto važi i za Užice s tim što je to grad i biće verovatno nešto poslovnih putnika i dijaspore. Ali posle završetka ove faze autoputa nemojmo zaboraviti ni Čačak, jer se tako mogu uskladiti destinacije i polasci da će sigurno biti putnika i iz Čačka. Recimo low cost kompanije tako biraju aerodrome kako bi kupile putnike iz cele okoline. U svetu nije čudno da neko putuje i 2 sata do aerodroma ako će sa njega leteti low cost-om direktno do neke destinacije, nego da se ukrca na najbližem aerodromu i preseda sa dužim čekanjem na nekom od čvorišta. Što ne bi takav putnik došao iz Niša/Beograda i obišao Užice, Zlatibor ili Čačak u odlasku/povratku, turistički ili možda čak i neku rodbinu posetio...ljudi to rade

Takođe, može se videti na sajtu AirSerbia da nude karte Niš - Beograd već od 2.000 din u jednom pravcu za let sa A319 koji nekad traje i 28 minuta ili ATR koji leti 10-ak minuta duže.
Za te kraće tzv. feeder linije ATR bi bio idealan do Beograda, Tivta i sl kraćih linija

Ni B757 ni A321 nisu primarno dugoprugaši. Tako da jeste površno nazivati ova dva aviona "ukotrupnim dugoprugašima".

Ostalo je deplasirano komentarisati.

Ako ih sami proizvođači Airbus i Boeing reklamiraju tako, ako ih analitičari iz branše tako karakterišu u svojim tekstovima i feljtonima, onda jedino ispada da vi ostajete sami i uporni u pogrešnim tvrdnjama, možda iz povređene sujete. Svaki avion se može koristiti i za kratke i srednje linije to nije upitno, ali se veliki rezervoari za gorivo i prave kako bi se konkretno ova dva aviona u modelima koji su naznačeni upravo koristili kao Long haul na linijama preko 9h, tako da konkretnim modelima to i jeste primarna namena...a uz to su još fleksibilni
 
Poslednja izmena:
Ako ih sami proizvođači Airbus i Boeing reklamiraju tako, ako ih analitičari iz branše tako karakterišu u svojim tekstovima i feljtonima, onda jedino ispada da vi ostajete sami i uporni u pogrešnim tvrdnjama, možda iz povređene sujete. Svaki avion se može koristiti i za kratke i srednje linije to nije upitno, ali se veliki rezervoari za gorivo i prave kako bi se konkretno ova dva aviona u modelima koji su naznačeni upravo koristili kao Long haul na linijama preko 9h, tako da konkretnim modelima to i jeste primarna namena
Dajte izvor prema kom B757 i A321 mogu da lete preko 9 h (pod uslovom, naravno da nije maksimalan dolet).
 
A Pantograf, stvarno ne znam da li treba još da se crta zašto je tvoja ideja loša i zašto to nikako nije imperativ i zašto nigde nije imperativ i da je skuplja pita od tepsije.
Apsolutno je bitno koliko ti vremena treba da dođeš od A do B kad se razmatra putovanje. To je pored cene jedan od osnovnih činilaca.
Znači, avionom imaš isti ili neznatno veći kapacitet, za isto vreme i bitno veću cenu. I ja mislim da stvarno treba da igramo na tu kartu.
Povezivanje regiona je prvenstveno bitno iz privrednih razloga, nakon toga povezivanje stanovništva.
Stoga je železnica prioritet, pa onda optimizovanje drumske infrastrukture, pa na kraju vazdušni saobraćaj.
Povezivanje Prijepolja avionom sa Beogradom bi izgledalo tačno kako po tvojoj ideji?

Pa u Francuskoj ne postoje letovi za destinacije kraće od 300km.
Primera radi ako se stvarno sredi pruga do Niša, biće mnogo brže (i jeftinije) putovati vozom nego avionom. To letove čini besmislenim. A to pričam ja koji sam zaljubljenik u avijaciju od malih nogu.
To u Francuskoj je novo, ali je uslov da bude povezano brzom železnicom, i ne odnosi se na transferne letove... A evo ti lepog primera: dok sa bečkog aerodroma nisi imao direktnu brzu železnicu (dakle, sa aerodroma, ne da ideš u grad da presedaš) koja vozi ispod dva sata, Austrian je leteo 6 puta dnevno iz Beča za Linc (a to je bliže nego od Beograda do Niša). Gradovi su malo veći, ali 6 puta je 6 puta.

E, sad, Niš će imati brzu železnicu - mada ne direktno sa aerodroma - al` Užice nešto i neće, pa sad...

Regije bez avio-saobraćaja, u 21. veku, ne postoje na mapi. Crna mrlja. Kao bez železnice u 19. Jednostavno je tako.
 
Poslednja izmena:
Orfanelin, ako bi bio ljubazan da pojasniš šta si mislio kad si postavio ovu kartu?
Био бих љубазан. Желео сам да поткрепим сликом твоју тврдњу. Заправо је још мање од два и по сата неопходно до аеродрома. Неко из Пожеге за слично време стигне до Поникава и до Сурчина посебно догодине када се заврши ауто-пут до Пожеге.

Претпрошле недеље ујутру сам путовао у Гагином аутобусу до Београда и био је осим мене још један путник у аутобусу из Ужица. Укупно је у аутобусу било петоро људи са свим стајањима.
 
E, sad, Niš će imati brzu železnicu - mada ne direktno sa aerodroma - al` Užice nešto i neće, pa sad...

Regije bez avio-saobraćaja, u 21. veku, ne postoje na mapi. Crna mrlja. Kao bez železnice u 19. Jednostavno je tako.
Не разумем на који начин би авио саобраћај смањио ту црну мрљу. Посебно ако знамо да не би путовало ни 100 људи седмично у просеку.
 
Нек путују два Немца месечно који ће отворити фабрику, и већ се исплатило.
 
E sad, Niš će imati brzu železnicu - mada ne direktno sa aerodroma - al` Užice nešto i neće, pa sad...

Regije bez avio-saobraćaja, u 21. veku, ne postoje na mapi. Crna mrlja. Kao bez železnice u 19. Jednostavno je tako.
U Nišu pruga prolazi pored aerodroma. BG aerodrom nema voz.

Avio linija BG-Niš ima smisao da avioni ne lete prazni iz Beograda. Mada i sada ima po desetak putnika sa plaćenim kartama maksimum.
Kad bi bila češća, imala bi smisao za dalje trabsfere sa Tesle.
Stvarno ne vidim zbog čega bi se neko mrcvario avionom kad ima bus iz centra Niša do centra Bg?
Da Vranje ima aerodrom, možda bi poneko leteo. Ali verotno bi bilo kao Osijek, odakle ljudi lete na more, a ne u Zagreb.
 
Da Vranje ima aerodrom, možda bi poneko leteo
SKP je na 40ak min voznje od centra Vranja - jos da otvore poseban prolaz za SRB/MKD drzavljane na granici i eto... Pre dve god sam putovao sa covekom iz Vranja, koji je uzeo kartu iz SKP i isli smo zajedno do Amsterdama :D kaze jeftinija mu je karta iz Skoplja nego iz Beograda (AirSerbia)

Ima smisla za Nis da ima vise letova, jer se jednostavno razvija i aerodrom i hub u Bg-u i potencijal razvoja industrije. Jer je trenutno muka koristiti bus saobracaj (odi do Bg-a, uzimaj taksi do aerodroma - jer zeleznicu necemo imati uskoro), plus nemas zezanja za prijavom, sa parkiranjem (ako ides kolima).
Samo ne znam jesu li najzad zavrsili prelazak na aerodromu - ranije znam da si za Nis morao skroz da izlazis sa aerodroma i onda obilazis dok dodjes do gejta za Nis.

E sad je samo pitanje koliko ljudi uopste gravitira ka Niskom aerodromu - mozda cak aerodrom u Kraljevu ima vise potencijala kada se vidi kolika je gustina naseljenosti u tom delu centralne Srbije :) Jer osim Nisa, sva ta mesta su veoma mala. Leskovac i Pirot su tu (ali je i SOF blizu do Pirota, ako se nekada resi pitanje prelaska granice)
 
Dajte izvor prema kom B757 i A321 mogu da lete preko 9 h (pod uslovom, naravno da nije maksimalan dolet).
Let Buenos Ajres - Meksiko Siti 9h 50min, inače taj avion 757-200 ER ili LR može da leti maksimalno 10h 10min plus rezerve
Condor i Monarch su često koristili na rutama Nemačka - Dominikana i dr sa 9h 15min i sl.
Ajd' se sad lepo izvinite forumašima na smaranju i licemernim malicioznim komentarima...

U Nišu pruga prolazi pored aerodroma. BG aerodrom nema voz.

Avio linija BG-Niš ima smisao da avioni ne lete prazni iz Beograda. Mada i sada ima po desetak putnika sa plaćenim kartama maksimum.
Kad bi bila češća, imala bi smisao za dalje trabsfere sa Tesle.
Stvarno ne vidim zbog čega bi se neko mrcvario avionom kad ima bus iz centra Niša do centra Bg?
Da Vranje ima aerodrom, možda bi poneko leteo. Ali verotno bi bilo kao Osijek, odakle ljudi lete na more, a ne u Zagreb.

Nekad su iz Vranja i Pirota putovali po 5-6 sati do beogradskog aerodroma samo da bi odatle leteli 1.5 sat do Beča...i isto tako se klackali nazad.

Mislim da će za Ponikve biti značajnije low cost "direct" varijante, jer njih prate turističke agencije i operateri, oni dovode nove turiste. Ne kažem da sa vremenom i razvojem neće biti potrebno i kraćih letova tipa Beograd, Tivat, Skoplje itd sa manjim propelercima
 
Poslednja izmena:
Let Buenos Ajres - Meksiko Siti 9h 50min, inače taj avion 757-200 ER ili LR može da leti maksimalno 10h 10min plus rezerve
Condor i Monarch su često koristili na rutama Nemačka - Dominikana i dr sa 9h 15min i sl.
Ajd' se sad lepo izvinite forumašima na smaranju i licemernim komentarima...
I ovo je dokaz da su B757 i A321 dugoprugaši? Ja čitam ER (extended range) i LR (long-range), ali ne vidim da ovo važi za osnovne verzije. Hajde odgovori da li su ova dva tipa aviona primarno "dugoprugaši" kako si ih naveo. Ali probaj malo da ne budeš sujetan, nego pročitaj istu tu Wikipediu za info, pa se javi. Evo da ti pomognem sa linkovima:


Ne moraš da se izvinjavaš forumašima, znam da za to nisi sposoban. Samo manje smaraj.
 
Stvarno ne vidim zbog čega bi se neko mrcvario avionom kad ima bus iz centra Niša do centra Bg?
Рецимо, да из Париза идеш да обиђеш родбину у Лесковац (онај наш познати кримос што је статирао у Белмондовом филму, па га убило, тзв. Стевица Марковић 2, био је из околине Лесковца, па вероватно има још некој да је одонуд), да ли ти више одговара да изађеш из авиона у Београду, или у Нишу? Или ако идеш из Цириха за Сврљиг? Из Милана, можда - у Ниш?

Писао је човек на одговарајућој Фејсбук групи да авиони Београд - Ниш умесју да буду и пуни. Да ли, заиста, у Србији путују само људи који живе на сат вожње од Београда? Треба ли да има икакве привреде ван Београда и околине?

Видим по писању на овој теми да је одавно било време за ефективну регионализацију Србије, по европском моделу.
 
Прошле седмице у недељу сам путовао аутобусом до Београда. На Златибору је ушао један путник, у Ужицу сам ушао ја и у Пожеги је ушло двоје људи.
Веће је малтретирање летети од Ужица до Београда па онда преседати у Београду и ићи даље него путовати директно из Београда до дестинације. Ускоро ће од Ужица до аеродрома у Београду требати мање од два сата а до аеродрома у Краљеву мање од сат времена. Недостатак квалитетних (икаквих) инвестиција у забаченијим и мање развијеним деловима земље је делом изазвано инфраструктуром а великим делом је изазвано и недостатком радне снаге.
Што се тиче поменуте инфраструктуре, она се неће значајно поправити оспособљавањем аеродрома и том Немцу који би отворио фабрику је постојање аеродрома убедљиво најмања брига. Битни су путеви, уређеност индустријских зона, субвенције, ослобађања од пореза итд. Да ли ће до своје фабрике да се вози 2 сата или сат времена му дефинитивно не представља неку разлику у одлучивању.
Децентрализација је дефинитивно неопходна, исто као што је неопходно још много тога у овој држави. Али нисмо способни да покренемо ствари.

Ужице као град је усвојено дете ове државе, без икаквих улагања и инвестиција. И то траје већ деценијама. И онда изађе ова прича о Пониквама као неко мега гига улагање и о томе се развије Бог зна каква прича. Па онда просечан читалац има импресију да се у Ужицу нешто дешава. Однос државе према овом крају може лепо да се види на путу између Ужица и Бајине баште који је вероватно најгори магистрални пут у Европи ван Украјине и Молдавије.
 
I ovo je dokaz da su B757 i A321 dugoprugaši? Ja čitam ER (extended range) i LR (long-range), ali ne vidim da ovo važi za osnovne verzije. Hajde odgovori da li su ova dva tipa aviona primarno "dugoprugaši" kako si ih naveo. Ali probaj malo da ne budeš sujetan, nego pročitaj istu tu Wikipediu za info, pa se javi. Evo da ti pomognem sa linkovima:


Ne moraš da se izvinjavaš forumašima, znam da za to nisi sposoban. Samo manje smaraj.
Ne vredi tebi dokaza! Samo ti isključivo čitaj wikipediju i pričaj nam malo o sujeti i smaranju!

Za sve druge koje zanima: Postojala je linija sa avionom B767-300 koji je širokotrupni dugolinijski avion od Mančestera do Londona kojom se letelo svega 30-40 minuta, slično kao kad je DC10 i A330 (isto širokotrupni dugolinijski avioni) Air Srbije leteli Beograd - Tivat, pa ne bi mogli zbog toga da kažemo da nisu dugolinijski avioni. Avioni ne retko upadaju na razne linije po potrebi. Zato je i napravljen projekat rekonstrukcije aerodroma Ponikve u odnosu na tzv. projektovani/kritični avion gde su se uzeli u obzir parametri za uskotrupne dugolinijske avione kao što su B757 i A321 u izvedbama odnosno varijantama za dugolinijski saobraćaj. Kao što recimo BMW ima model 316 najjeftiniji i najslabiji u klasi i M3 koji je isti oblik ali je sportska mašina. 316 nema šta da traži na sportskoj stazi dok je M3 i napravljen da tu pokaže sve svoje kvalitete. Tako je isto kod aviona B757 i A321 u njihovim "M" izvedbama :), s tim što se u avioindustriji ekonomičnost naročito vrednuje pa je njihova prednost i to što su FLEKSIBILNI i aviokompanije ih rado kupuju jer mogu po potrebi da zamenjuju i manje avione kao što su B737 ili A320 na srednjim linijama ne dovodeći u pitanje rentabilnost i troškove. Kao što se vidi iz primera za Mančester i Tivat i širokotrupni avioni mogu da lete veoma kratke linije ali nije baš uobičajeno i verovatno je isplativo kad su maksimalno popunjeni. Ima tu naravno još faktora ali da se ne smara dalje diskusija
 
Што се тиче поменуте инфраструктуре, она се неће значајно поправити оспособљавањем аеродрома и том Немцу који би отворио фабрику је постојање аеродрома убедљиво најмања брига. Битни су путеви, уређеност индустријских зона, субвенције, ослобађања од пореза итд. Да ли ће до своје фабрике да се вози 2 сата или сат времена му дефинитивно не представља неку разлику у одлучивању.
Па није тачно, једноставно. Све што стварно вреди - Continental, Brose, Nidec, MTU... - све је у Београдском региону - иако је ту најскупља радна снага у Србији.

Имао Прибој на Лиму индустријску традицију, па што нико не оде тамо...
 
Па није тачно, једноставно. Све што стварно вреди - Continental, Brose, Nidec, MTU... - све је у Београдском региону - иако је ту најскупља радна снага у Србији.

Имао Прибој на Лиму индустријску традицију, па што нико не оде тамо...
Па зато што у београдском региону имаш људе који умеју да раде то што је Континенталу, Бросеу, Нидеку и МТУ потребно. Шта ти вреди што је радна снага јефтина када немају искуства са иоле компликованијим процесима и технологијама. Прибој је буквално одсечен од света, на самој граници са Босном и нема ниједан град близу у било ком правцу. Велика већина квалитетних људи више не живи тамо а они који су остали су махом пензионери.
Баш то сам и причао везано за инфраструктуру, том Прибоју је аеродром буквално најмања брига.

Квалитетне инвестиције нису могуће без квалитетне радне снаге и то је то. Зато је већина малих градова у Србији осуђено на таворење и индустрију ниске додатне вредности.
 
Па одсечен је од света, јесте... и зато се у свету за такве крајеве уводе летови по Public service obligation (Европа), или као Essential Air Service (САД). Доселе се људи кад има доброг посла, по целој Југославији су индустријски градови тако настајали, а ено ти и Бора данас, са оноликим Кинезима. Него нема инвеститора. Црна рупа на карти, и то је то. Исто му је из Диселдорфа до Прибоја као и до Замбије.
 
Разумем ја тебе шта причаш само мислим да нема употребљиву вредност у конкретном случају. Прибој има 20 хиљада становника са све околним селима. Од тога је најмање 70% старије од 50 година. Аеродром Поникве не играју буквално никакву улогу за Прибој, као што уосталом не играју никакву улогу ни за Ужице. Много је лакше и угодније путовати аутомобилом него се малтретирати са преседањима. Бор има рудник, када би се рудник затворио и Бор би се затворио заједно са њим.
Немој погрешно да ме разумеш, не би Поникве утицале негативно на повезаност овог краја са светом али би и позитиван утицај био изузетно скроман.
Врло слично би му било од Дизелдорфа до Прибоја преко Београда и преко Ужица. Не би имало никаквог значајног утицаја. Посебно што би било потпуно нереално да авион путује директно од Дизелдорфа до Ужица.

Тај новац који се имагинарно троши на развој овог краја (имагинарно зато што се троши само у политичким и форумским причама) треба да се троши на стварне проблеме овог краја. Ево за почетак да се среди пут Ужице - Бајина Башта, после тога да се уреди нека индустријска зона... Па ћемо већ причати о следећим корацима.
 
То је све фино, да се обнове путеви, пруга, али и значи само једно: даље заостајање за Београдом, упадање у замку средњег прихода и таворење. Остаје само ослањање на природне ресурсе (литијум и сл. - баш као Бор, а без руде биће - Зајечар), туризам са Београдом као емитивним тржиштем, стара прљава индустрија, производња ракије (укупан годишњи извоз српске ракије је бедних 12-ак милиона евра) и то је то. Нема ту развоја.

Ако се хоће озбиљнији регионални центар мора универзитет, наука... али и с тиме повезана индустрија... али и аеродром.
 
Ја мислим да не мора аеродром јер на мање од 2 сата вожње од Ужица имамо два аеродрома. Можда би неки чартер летови до туристичких дестинација дали људима неки осећај бољег живота. Што није занемарљиво али није ни посебно значајно ако узмемо у обзир чињеницу да људи имају стотине већих проблема на дневном нивоу. Конкретно Ужице има кочоперну и живу индустрију јер су људи способни и паметни, али има хроничан недостатак било каквих инвестиција од стране државе.
Што би рекао један мој колега пре 20 година си имао ЕПС у Ужицу и ЕПС у Краљеву. ЕПС у Ужицу је годинама био или најбољи или међу три најбоља одељења на нивоу државе што се тиче наплате. ЕПС у Краљеву је скоро сваке године био или најгори или међу најгорима по истом критеријуму. Та два сектора су се спојила и наравно да је седиште отишло у Краљево. До деведесетих у Ужицу је био машински, економски и правни факултет сада нема ниједан осим учитељског (имају неки приватни факултети дописна одељења за куповину диплома).

Нема развоја док се не адресирају стварни проблеми. И онда се засучу рукави. Рад на оспособљавању аеродрома је само празна предизборна прича која постоји како би се људи убедили да се нешто улаже у град у који се 30 година није уложило ништа.
 
Сви градови су нам пропали, изузев два.

Чартер може понеки током лета за Анталију, и неколико летова недељно Визера или Рајана током године - помогло би мало туризму, али то не мења (економску) географију. Поздрављам ипак и то, без резерве.

Мора да се мења приступ; формула "направи пут па ће да се развије" не даје резултате - никад није била већа разлика између Београда и провинције - неће их ни дати. Румунија и Пољска много брже су се развили, са слабим путевима: нису запоставили велике делове земље и претвориле их у буџак (тако се, ваљда, у турско доба и звала Тимочка крајина).
 
Evo ja sam postavio konkretno pitanje kako bi to izgledalo da se avionom putuje od Priboja do Beograda pa ne dobih odgovor.
Spisak lepih želja je jedno, ali šta bi od toga napravilo konkretno poboljšanje zahteva i neko obrazloženje uz to. Aerodrom Ponikve ne bi efektivno poboljšao povezanost sa ostalim delovima zemlje. Niti bi bilo brže a svakako ne bi bilo jeftinije


Opet kažem, za industriju avio veza nije ni na 10. mestu u odnosu na druge stvari. To u transportnom smislu, uopšteno nije ni na 20.mestu.
Bitnije je da postoji određena komparativna prednost, a to je kvalifikovana radna snaga po razumnoj ceni, da postoji određena opremljenost (ja sam za klijenta jedva našao halu koja ima visinu od preko 6 metara, gde ima napajanje od preko 600kw i gde postoji vodovod da određenim protokom (i naravno kanalizacija sa određenim odlivom).
Što se tiče transporta, prva i osnovna stvar je železnica ( u nedostatku brodskog transporta), nakon toga put koji je po mogućstvu motoput ili autoput.
Direktor nemačke firme svakako neće doći redovnom linijom tako da ga nedostatak iste sigurno neće omesti ili uticati na odluku.

Sve u svemu, ova priča je besmislena.
Bila bi čak i da je aerodrom u Sevojnu ili na Belim Zemljama, a kamoli na onoj čuki
 
Vrh