Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Зашто се стало са продуживањем долазног А ходника?
Screenshot_20220226-232535_Facebook.jpg
 
Logično mi je da se stavi u finkciju sve od A5 do C14 uključujući i bus gejtove.
U kasnijoj fazi da se radi od A6 do A10 i produžetak sprata za dolazne putnike u tom delu.
 
Meni je taj deo A6 - A10 uvek delovao kao da ga je lakše srušiti pa ispočetka sagraditi. Čak nije u istom nivou sa ostatkom aerodroma, već postoji blagi pad kada se uđe u taj deo.

Takođe, pretpostavljam da je neko razmišljao o tome, ali zašto postoji potreba da se dolazni sprat napravi dužinom svih izlaza. Naime, veliki broj letova neće biti podležan (ili ne bi trebao biti podležan) razdvajanju dolaznih i odlaznih putnika. Npr. putnici koji dolaze iz Evropske unije su već prošli kontrolu na matičnim aerodromima, i ako su u tranzitu kroz Beograd, trebali bi da se smatraju "bezbednim" putnicima. Znam da je pre korona potpisan sporazum kojim se Aerodrom Beograd stavlja na listu "bezbednih" aerodroma u EU, u svrhu te bezbedonosne kontrole.
 
E tu ćemo imati problem kad sleti recimo na C12 avion iz Ciriha a na C13 avion iz Istanbula, kako da razdvojimo tranzitne putnike, ove iz Ciriha ne treba pregledati ali zato iz Istanbula moramo, kako to izvesti...?
 
Pa upravo je to suština tog sprata "iznad". Putnici koji dolaze iz "bezbednih" zemalja, odmah uđu u tranzit zonu. Putnici koji nisu iz "bezbednih" zemalja se penju na sprat iznad, i prolaze kroz novu kontrolu (ako su u tranzitu).

Ali baš iz razloga što je najveći deo naših letova iz-za "bezbedne" zemlje, da li postoji potreba da se i na ovim izlazima A6 - A10 gradi taj sprat. Čisto iz ekonomskih razloga. A avioni se raspoređuju u zavisnosti od avio-kompanije, od odredišta isl.
 
Bez obzira što putnici dolaze iz "bezbednih'' zemalja, idu na sprat pa se kasnije spuštaju ka tranzitnoj zoni i ponovo prolaze bezbedonosnu proveru pre ulaska u istu.

Najveća dobit je uklanjanje barijera na gejtovima i stavarnje celokupne ''open space'' zone na aerodromu. Šta je u današnjem trenutku bezbedno ili ne? Dolazak putnika iz TIV ili TGD? ne bih rekao...
 
😩

Pa upravo je poenta da ne idu na gornji sprat, i da ne prolaze kroz kontrolu, ako dolaze iz "bezbednih" zemalja.

Evo i odluke Evropske unije po tom pitanju, da ne bude da pričamo napamet.

COMMISSION IMPLEMENTING REGULATION (EU) 2020/111


of 13 January 2020


amending Implementing Regulation (EU) 2015/1998 as regards the approval of civil aviation security equipment as well as third countries recognised as applying security standards equivalent to the common basic standards on civil aviation security

ANNEX


The Annex to Implementing Regulation (EU) 2015/1998 is amended as follows:



(1)the list in Attachment 3-B of Chapter 3 is amended as follows:


(a)the following entry is inserted after the entry concerning Montenegro:

‘Republic of Serbia, in regard to Belgrade Nikola Tesla Airport’;


(b)the following entry is inserted after the entry concerning Singapore:

‘State of Israel, in regard to Ben Gurion International Airport’;


(2)the list in Attachment 4-B of Chapter 4 is amended as follows:


(a)the following entry is inserted after the entry concerning Montenegro:

‘Republic of Serbia, in regard to Belgrade Nikola Tesla Airport’;


(b)the following entry is inserted after the entry concerning Singapore:

‘State of Israel, in regard to Ben Gurion International Airport’;


(3)in the list in Attachment 5-A of Chapter 5, the following entry is inserted after the entry concerning Montenegro:

‘Republic of Serbia, in regard to Belgrade Nikola Tesla Airport’;


(4)in the list in Attachment 6-F of Chapter 6, the following entry is inserted after the entry concerning Montenegro:

‘Republic of Serbia’;


(5)in Chapter 12, Chapter 12.0 is replaced by the following:

Izvor: https://eur-lex.europa.eu/legal-content/en/TXT/?uri=CELEX:32020R0111
 
Videćemo kako će sve funkcionisati, samo dajem svoje mišljenje.

Ne postoji razdvajanje putnika na samom izlasku iz fingera.

Npr. dolazim iz FRA na C14 i nastavljam svoje putovanje ka nekoj destinaciji koja pripada bezbednoj zemlji. a drugom putniku je BEG finalna destinacija.

Poenta je da putnici idu na sprat a kasnije u centralnom delu spuštaju se jedan ili dva sprata niže. Znači zajedno prolazimo koridorom za dolazne putnike pa se u centralnim delu razdvajamo,

Ne može putnik koji završava svoje putovanje u BEG ući u zonu odlazećih putnika, šetati se malo po gejtovima pa izaći. Gde izaći?
 
Naravno da postoji razdvanje. Nije reč o tome gde putnici idu, već odakle dolaze.

Ako dolazim npr. iz Frankfurta, gate će biti podešen tako da uđem direktno u tranzitnu zonu.

Ako dolazim iz npr. Moskve, izlaz će biti podešen tako da se penjem na gornji sprat. U zavisnosti od toga koje mi je konačno odrediše, zavisi i kontrola. Ako mi je Beograd konačno odredište, spustim se u zonu za pasošku kontrolu, prtljag. Ako sam u tranzitu, prođem kontrolu, i spustim se u tranzitnu zonu.

Ko je leteo, zna kako to izgleda na EU aerodromima. Minhen je npr. dobar primer kako je to organizovano.
 
Naravno da postoji razdvanje. Nije reč o tome gde putnici idu, već odakle dolaze.

Ako dolazim npr. iz Frankfurta, gate će biti podešen tako da uđem direktno u tranzitnu zonu.

Ako dolazim iz npr. Moskve, izlaz će biti podešen tako da se penjem na gornji sprat. U zavisnosti od toga koje mi je konačno odrediše, zavisi i kontrola. Ako mi je Beograd konačno odredište, spustim se u zonu za pasošku kontrolu, prtljag. Ako sam u tranzitu, prođem kontrolu, i spustim se u tranzitnu zonu.

Ko je leteo, zna kako to izgleda na EU aerodromima. Minhen je npr. dobar primer kako je to
Gde bas nadje Moskvu ovih dana?😀
 
E pa izgleda da me ne razumete, sleteli ste recimo iz Frankfurta na C14 i nastavljate putovanje ali posle 5min na C13sleteo je avion iz Istanbula i deo tih putnika isto nastavlja putovanje, zajedno istim hodnikom dolazite do punkta gde se vrši KD kontrola, kako ćemo znati ko je u onoj gomili doputovao iz Frankfurta a ko je doputovao iz Istanbula....?
 
BEG je suvise mali aerodrom da bi se pravio poseban deo terminala za "bezbedne" putnike. Mozda da se gradio novi terminal skroz. Ovako lepo svi na KD kontrolu. Ionako nismo u Sengenu.
 
BEG je suvise mali aerodrom da bi se pravio poseban deo terminala za "bezbedne" putnike. Mozda da se gradio novi terminal skroz. Ovako lepo svi na KD kontrolu. Ionako nismo u Sengenu.

Kad moram ovako da kažem: kapiram da ili ne čitaš šta sam već napisao (ili ne bi pisao takav komentar), ili nisi nikada leteo u tranzitu preko nekog evropskog aerodroma (aerodrom u Evropskoj ekonomskoj zoni ili Švajcarskoj)
 
E pa izgleda da me ne razumete, sleteli ste recimo iz Frankfurta na C14 i nastavljate putovanje ali posle 5min na C13sleteo je avion iz Istanbula i deo tih putnika isto nastavlja putovanje, zajedno istim hodnikom dolazite do punkta gde se vrši KD kontrola, kako ćemo znati ko je u onoj gomili doputovao iz Frankfurta a ko je doputovao iz Istanbula....?
Ne znam kako su dva izlaza organizovana.

Zato postoji logistika na aerodromu koja avione "smešta" gde treba, i npr. nikada ne bi stavila avion iz Frankfurta ili Istambula na istu (tj. susednu) poziciju, ako ne može razdvojiti te putnike.

Avioni se generalno smeštaju u zavisnosti od toga odakle dolaze, gde ide većina transfernih putnika (naročito ako su short konekcije) isl. Postoji neko ko razmišlja o tim stvarima.
 
Jesam leteo u tranzitu preko svih glavnih aerodroma Evrope. Misljenja sam da kad vec nismo u Sengenu treba lepo svi da prolaze kontrolu. Sengenska putovanja se tretiraju kao domestic, isto kao sto i na liniji BEG-INI nema KD kontrole.
 
Jesam leteo u tranzitu preko svih glavnih aerodroma Evrope. Misljenja sam da kad vec nismo u Sengenu treba lepo svi da prolaze kontrolu. Sengenska putovanja se tretiraju kao domestic, isto kao sto i na liniji BEG-INI nema KD kontrole.

Kakav non-sense, i brkanje pojmova?!?!

Naravno da MORA da postoji kontrola i na letu BEG - INI (i obratno). KD kontrola postoji iz BEZBEDNOSNIH razloga, da se ne bi desili slučajevi da neko unese oružje, bombe, isl. u avion!!! To nema nikakve veze sa pasoškom i/ili carinskom kontrolom.

Za mišljenje je već poznato da ga svako ima. Sva sreća, postoje i stručnjaci koji se bave nekom temom.

Da si bolje čitao moje postove, video bi da u Evropi (Evropska ekonomska zona + Švajcarska) postoji sistem kontrole putnike (šta tačno isti podrazumeva, i na koji način). EU je u taj sistem uključila i Aerodrom Beograd (kao što se može videti iz posta gore).

One stop security postoji iz razloga da putnici ne bi nepotrebno (više puta) prolazili kroz sigurnosnu kontrolu. . Neki od razloga:
- brži protok putnika - od ovoga imaju koristi aviokompanije (npr. može se skratiti connection time između letova), aerodromi (više vremena koje putnik može da provede u radnjama, isl), itd.
- ušteda novca (koliko resursa je nepotrebno uložiti da bi se uradilo nešto što je već urađeno),
- itd itd.

Ukucaj na Google-u
 
@Luka zašto pišeš ovakve netačne informacije... da nema KD kontrole na letu BGD-INI...?
Jesi ti to lično video ili ti je neko rekao ili si pak izmislio...?
 
Vrh