Ovaj dogadjaj bukvalno nema nikakve veze sa tim. MAX je posle prepravki bezbedan avion.Bukvalno sam pre neki dan gledao dokumentarac na Netflixu za ovaj Max , gde je Boeing ozbiljno sakrio izmene na avionu čak i od pilota samo iz razloga da prodju approval od FAA bez potrebe za dodatnom obukom na simulatoru. Dva aviona su pala 2018 i scenario je isti kao ovo što se desilo na Tesli...softverska greška i pokvaren senzor koji posle poletanja automatski obara nos na dole...
Preporuke svima da odgledaju ako nisu...mada ko često leti počeće da izbegava Max
Ovde je prvenstveno odgovornost posade u pitanju. Nema izgovora da se preskoci ceklista.То за процедуре/чек листе још увек не знамо да ли је пропуст пилота, али евидентно је да Runway Awareness and Advisory System (RAAS) није функционисао пре полетања. У противном би било обустављено полетање јер би систем приметио да је писта прекратка. Танго наводи да је ово већ трећи инцидент за пар месеци, вероватно опет имају софтверске грешке.
Наш торањ је барем могао пилотима да наговести да су на централном делу писте, и да их питају зашто су се ту позиционирали јер то није уобичајен положај за такав тип авиона. Чак и мањи и приватни авиони често хватају залет са самог почетка писте а не са средине. Мени је стварно нејасно да се нико није огласио, овде је реално већа грешка контролора него пилота. Они су имали баг у систему, а контролори по дифолту дали дозволу за полетање.
То за процедуре/чек листе још увек не знамо да ли је пропуст пилота, али евидентно је да Runway Awareness and Advisory System (RAAS) није функционисао пре полетања. У противном би било обустављено полетање јер би систем приметио да је писта прекратка. Танго наводи да је ово већ трећи инцидент за пар месеци, вероватно опет имају софтверске грешке.
Наш торањ је барем могао пилотима да наговести да су на централном делу писте, и да их питају зашто су се ту позиционирали јер то није уобичајен положај за такав тип авиона. Чак и мањи и приватни авиони често хватају залет са самог почетка писте а не са средине. Мени је стварно нејасно да се нико није огласио, овде је реално већа грешка контролора него пилота. Они су имали баг у систему, а контролори по дифолту дали дозволу за полетање.
Svaki nestabilan prilaz je razlog za go-around. Avion u realnom vremenu prati parametre i sam prijavljuje sva odstupanja, tako da se posadi ne isplati da krsi procedure jer ne moze da sakrije. Na primer, po sletanju, ako avion zabelezi g-silu izvan zadatih parametara, automatski ti isprinta i uruci napismeno da si zasro, moras to da popunis u avionski dnevnik, mora avion da se pregleda...Zanima me, kada se ide na go around jer je u ovom slučaju to sigurno bilo pametnije nego što je razvalio avion?
У принципу, странци одреда тако полећу, док се наши зауставе и тек онда крену.Nisam ljubitelj takvih poletanja da se iz krivine odmah kreće bez zaustavljanja i poravnanja.
Је л` падала киша или је била мокра писта од пре? Тада би требало и по правилу да се тврђе слеће - "стара школа" је заиста тако и радила, млађи пилоти избегавају, али није грешка. То са аутопутем може бити да је варка, јер и мени увек на слетању делује да је ту превисоко, знајући да је писта близу. Мислим, прати се ИЛС.BEG je mali aerodrom na kome su poletanja/sletanja u intervalima od 5 minuta i više. Zaista ne opravdavam pilote, ali kontrola je morala da vidi gde su stali. Nema opravdanja.
Evo vam još jedna pikanterija. Tog istog dana sam doleteo sa Turcima na TK-1083. Isto 737-9 MAX.
Prilaz sa severne strane. Koliko mogu da procenim išli nešto više nego je uogičajeno, što se lepo videlo kad smo nadleteli autoput, sigurno više od 1000 fita. Lik je nastavio normalno dalje sa prilazom i kad je video da je previsoko ladno je zakucao touchdown da sam mislio da će mu otpasiti točkovi. Uspeo je da ukoči već negde na pola piste.
Zanima me, kada se ide na go around jer je u ovom slučaju to sigurno bilo pametnije nego što je razvalio avion?