Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Moze li neko na ovom renderu da obelezi sta do kad treba da bude zavrseno za nas koji ne pratimo na casu? Hvala. :)

master-plan-nikola-tesla-02.jpg
 
Centralizovani gejt počinje sa radom 11.4., a dali će otvoriti i C hodnik stvarno ne znam.

Super, lepe vesti. Sećam se da je nekad postojao centralizovan pregled otprilike gde je sad odlazna pasoška. Našao sam par kadrova u filmu koji je napravljen povodom 50 godina aerodroma. Vidi se da prvo idu skeneri a posle toga kiosci za pasošku:

nekad_sken.JPG
nekad_sken2.JPG
 
Тад је била дупла контрола - и централизовно, и на гејту. Па се чак једном десило да је извесни хрватски бизнисмен поред ових "централних" на лет ваљда за Тирану пронео пиштољ (заборавио), па је тек мурија на гејту то открила.

И кад смо код тога, сада већ све контролише приватно обезбеђење, а ја много више волим кад то, као некад, раде полицајци (чисто сумњам да би толике самоубице 11.9. прошле поред ригидних пандурчина).
 
Тад је била дупла контрола - и централизовно, и на гејту. Па се чак једном десило да је извесни хрватски бизнисмен поред ових "централних" на лет ваљда за Тирану пронео пиштољ (заборавио), па је тек мурија на гејту то открила.

И кад смо код тога, сада већ све контролише приватно обезбеђење, а ја много више волим кад то, као некад, раде полицајци (чисто сумњам да би толике самоубице 11.9. прошле поред ригидних пандурчина).
Tako je "Pantograf"...na centralizovanom je pištolj držao zalepljen za članak noge a posle kad je prošao tu prvu kontrolu malo se zeznuo misleći da je uspeo pa je u wc-u prebacio pištolj u akt tašnu i onda pao na drugoj KD kontroli na gejtu A6...
 
Po meni je glavni problem tornja sto je dizajn iz 70tih sa tim ostrim uglovima i presijavajucim panelima. Ne pripada 21. veku niti novom ambijentu aerodroma. Vidi se da je projekat izvucen iz neke Energoprojektove fioke i da nije adaptiran.
 
Mene podseća na ovo... Mada ovo čudo koje se nadam da će srušiti jednog dana više podseća na neku osmatračnicu fetišiziranu u arhitekturu 90tih.
 

Prilozi

  • Bez naslova.png
    Bez naslova.png
    1,9 MB · Pregleda: 164
kontrolni toranj je obično ono što putnik prvo ugleda kada sleće negde i ukoliko nema neki dosadan "tehnički" izgled obično deluje kao prvi tračak grada/države koju se sleće ili neki način pozdrava.. meni su uvek upečatljivi tornjevi koji svojom estetikom imaju i tu ulogu

s druge strane, ovaj toranj iako ima zastareli dizajn i ne ističe se nešto previše u odnosu na ostale tehničke objekte okolo ipak mi deluje ok ovako otkriven na slikama.. i dalje sam stava da je trebalo izgraditi nešto upečatljivo, ali nešto nemam ni osećaj gađenja i nekako mi je drago što je nov

u poređenju sa starim tornjem izgleda kao sin koji je prerasao svog oca na koga mnogo liči
 
Po meni je glavni problem tornja sto je dizajn iz 70tih sa tim ostrim uglovima i presijavajucim panelima. Ne pripada 21. veku niti novom ambijentu aerodroma. Vidi se da je projekat izvucen iz neke Energoprojektove fioke i da nije adaptiran.
Da, skarabudzena budzevina iz 70-ih. Nesto ruznije tesko je videti. Ali lici na nas i nasu nesposobnost da se u bilo cemu vinemo iznad pukog proseka.
 
Treba uzeti u obzir da je toranj deo kompleksa kontrole letenja, tj. uz ranije izgrađeni objekat čini celinu i dizajnom se slažu jedno s drugim.

Jeste da to nije nije neki strašan dizajn, ali šta je tu je-bar smo dobili zaokružen kompleks, a ne neusklađenu celinu tornja i starog objekta.
 
Jbg, desava se, mada nema opravdanja ni razumevanja. Ne znam koje su procedure za AKL, ali posada (oba pilota zasebno) po ceklisti mora da se uveri da izlazi na stazu na zeljenoj spojnici u zeljenom smeru.

Nedavno je posada Air Arabije sa maticnog aerodroma poletela u suprotnom smeru, izlupali prilazna svetla, za malo se nisu ubili.
 
Bukvalno sam pre neki dan gledao dokumentarac na Netflixu za ovaj Max , gde je Boeing ozbiljno sakrio izmene na avionu čak i od pilota samo iz razloga da prodju approval od FAA bez potrebe za dodatnom obukom na simulatoru. Dva aviona su pala 2018 i scenario je isti kao ovo što se desilo na Tesli...softverska greška i pokvaren senzor koji posle poletanja automatski obara nos na dole...

Preporuke svima da odgledaju ako nisu...mada ko često leti počeće da izbegava Max
 
Jbg, desava se, mada nema opravdanja ni razumevanja. Ne znam koje su procedure za AKL, ali posada (oba pilota zasebno) po ceklisti mora da se uveri da izlazi na stazu na zeljenoj spojnici u zeljenom smeru.

Nedavno je posada Air Arabije sa maticnog aerodroma poletela u suprotnom smeru, izlupali prilazna svetla, za malo se nisu ubili.

То за процедуре/чек листе још увек не знамо да ли је пропуст пилота, али евидентно је да Runway Awareness and Advisory System (RAAS) није функционисао пре полетања. У противном би било обустављено полетање јер би систем приметио да је писта прекратка. Танго наводи да је ово већ трећи инцидент за пар месеци, вероватно опет имају софтверске грешке.

Наш торањ је барем могао пилотима да наговести да су на централном делу писте, и да их питају зашто су се ту позиционирали јер то није уобичајен положај за такав тип авиона. Чак и мањи и приватни авиони често хватају залет са самог почетка писте а не са средине. Мени је стварно нејасно да се нико није огласио, овде је реално већа грешка контролора него пилота. Они су имали баг у систему, а контролори по дифолту дали дозволу за полетање.
 
Vrh