Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700870#p700870:1sxrwsqx je napisao(la):
GOJE » Uto Jan 21, 2020 3:18 pm[/url]":1sxrwsqx]Direktna avio veza dva najveća grada (koja su pritom saobraćajno očajno povezana) u Srbiji može biti samo dobra vest i može doneti samo korist.

Ja bih rekao da su od Prištine po broju stanovnika veći i Novi Sad i Niš.
 
A može li da mi se objasni zašto je postojanje avio-linije problem, a postojanje autobuske linije - nije problem?

Rekao bih da su i avion i autobus pripadnici istog roda, prevoznih sredstava. Isto bi važilo i za voz, za brod malo teže...
 
Ja ne bi ulazio u politicki aspekt ove price, ali zasto mislite da bi linija bila neekonomicna? Zar NT ipak nema bolje konekcije? Zar ova linija pored lica koja bas putuju izmedju Beograda i Pristine ne bi mogla da privuce i putnike koji u Beogradu hvataju konekciju za dalje ?
 
Ako je tačno, mrzi me da proveravam, da dnevno ima 12 autobuskih polazaka iz Beograda za Prištinu i obrnuto - ne vidim zašto ne bi mogao da se dnevno napuni jedan avion od 80 mesta.
 
[YouTube][/YouTube]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700963#p700963:2lnvp8t2 je napisao(la):
Vox91 » Uto Jan 21, 2020 7:59 pm[/url]":2lnvp8t2]Ako je tačno, mrzi me da proveravam, da dnevno ima 12 autobuskih polazaka iz Beograda za Prištinu i obrnuto - ne vidim zašto ne bi mogao da se dnevno napuni jedan avion od 80 mesta.

Ima sigurno. Tokom letnje sezone i vise. Imajuci u vidu da tu ne govorimo samo o Pristini, vec o svim stanicama Gracanica, Pristina, Prizren, Dragas....
Ovo ce dodatno pojacati letove iz/za Amerike/u.
I pojacati presedanje sa naseg aerodroma.

Putnicima iz Beograda je i dalje jednostavnije i fleksibilnije kolima (max 5sati voznje).
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700956#p700956:36dm70eb je napisao(la):
spatiotecte » 21 Jan 2020 07:33 pm[/url]":36dm70eb]Moja prognoza za 2020 godinu: 67800000

E ovo se zove optimistična prognoza, tu negde između Schiphola i Frankfurta ... :lol:
 
ljudi, avio linija je mnogo kompleksnija od autobuske, osim toga mnogo su vece kontrole i papirologija. da bi postojale neke konekcije preko bga, as i ew moraju sklopiti bar neki interline, sto iskreno ocekujem da hoce, jer p2p putnika gotovo da nema, nas narod na kosovu je siromasan suvise da bi leteli bg-prn, a pritom zive na severu kosova pa im od aerodroma treba jos dva sata voznje, sve ukupno vise im se isplati busom.
ako ew misli da ce ugrabiti transferne putnike iz bga grdno se varaju, niko nece putovati iz bga preko prn prvo zbog toga jer sve te linije koje postoje iz pristine postoje i iz bga.
iskreno mislim da ce linija biti subvencionisana od strane amerike, nemacke ili eu fondova
 
Hm, ok vjerovatno poslovne veze nisu dovoljno razvijene, ali postoje, ja npr radim u firmi koja bi (sa grupacijom u kojoj smo) generisala sigurno desetine putnika na ovoj liniji godisnje ( da znam da su potrebne hiljade a ne desetine putnika).

Da li PR ima let za USA, Moskvu, Varšavu?

Stvarno ne znam njihove rute ali mi je malo nelogicno da NT nema osjetno bolju pokrivenost, npr danas imaju letove za 7 gradova.
 
Dobro, izgleda da sam uspeo sa malom provokacijom (što bi rekao Pantograf). Broj stanovnika Prištine je tu negde tek ispod Niša i Novog Sada, kad su u pitanju gradska područja, mada aerodrom Slatina realno opslužuje značajno veći broj stanovnika. Što se tiče Srba - oni nisu neka posebna ciljna grupa za ovu liniju, ali treba istaći da značajno veći broj Srba živi tu odmah ispod Prištine i u kosovskom pomoravlju, nego na severu. A kada se linija bude otvorila, tek ćemo videti koliki će biti njen uticaj - ja ga ne bih nikako potcenio.
 
Мислим да Приштински аеродром већ има солидне везе са Швајцарском, Аустријом и Немачком где је већина дијаспоре Косметских албанаца.
 
Осим са САД, где им живи највећи број лобиста али и где треба највише пара носити. Америчка политика да бу их подржавала, мора стално да се обасипају доларима.

Не сумањам да ће бити путника, и то:
1. Шиптара који иду у САД да наставе да лобирају
2. Америчких службеника који иду да на терену воде бизнис (шпијуни, инжењери, дипломате)

У сваком случају нама ће "остати" кинта од 10ак карата што у економској што у бизнис (једна две) за ЕС, политчки поени за АВ и његове полтроне, а Србији, још већа мука у будућности.

Кажу, кад је неко штетан, да коље краву за килу говедине, а овде је случај да убија краву, да оби очистио дебела црева да би се тиме хранио.
Извините за такво поређење.
 
Ма, Прле, овим се не "коље" ништа, ни миш, ни крава, ни слон. Ово је чисто техничка ствар - успостављање саобраћајне везе која већ постоји, другим превозним средством. Ни да лети Ер Србија сопственим авионима свакодневно на Аеродром Адем Јашари нема никакве везе, јер, ем што иста компанија већ ионако слеће на Зрачну луку др Фрањо Туђман двапут дневно, ем што Јашари ионако ради па сви ти шпијуни, дипломате и остали лако могу да дођу до Приштине, а и Албанци са КиМ увелико крстаре нашим аутопутем са КС таблицама, па, мислим, ако могу да прођу земљом, не знам шта нама значи да не могу да зађу кроз ваздух.

"Кољу" се, увелико, говеда на другим фронтовима. Или су "заклана".

Основни разлози због којих се о овоме оволико прича, што се расправља о некаквом статусном питању у контексту обичних летова, јесу, прво, политичка манипулација и, друго, оно чувено мистификовање авио-превоза, као нечег посебно важног, са другог света. У стварности, неко већ рече да је авион - аутобус са крилима, па, пошто аутобус за Приштину вози већ много година, уопште ми до главе не допире зашто не би и авион.
 
ne znam kako mozete da poredite to sto as slece na franja tudjmana a nece na adema jasarija. ljudi srbija je priznala hrvatsku nezavisnost, tu je kraj. nije poenta sto se pristinski aerodrom zove tako kako se zove, vec bi deklarisanjem leta kao medjunarodni srbija neformalno priznala kosovsku nezavisnost.
 
Добро. Овако има домаћу аутобуску линију за Приштину. И на својим друмовима возила са домаћим регистарским таблицама које не личе на остале домаће регистарске таблице.
И мени лакше.

Маните се бесмислене симболике, дајте суштину. Србија је одавно неформално признала косовску независност - председник Србије преговара са представником косметских Албанаца, а не министар за националне мањине, нити онај за локалну самоуправу.

`беш летове, то је техничка ствар. Као и аутобус.
 
Добро, како ће се третирати тај лет? Домаћи или међународни?
Како ће се звати Приштински тај аеродом у службеној преписци?

Признаћеш да таквих проблема/питања са обичним аутобусима (без крила) нема.

Ради се о томе, да се полако, али темељно једна по јенда ствар уводу, људима се развија "имунитет" тј. "толеранција" атрибутику лажне државе, па ће после неког времена када разне службе процене да је безопасно или се може са мало крви провести признавање.

Да је усрана скупштина одмах прогласила КиМ окупираном тероторијом, имали би смо много више манипулативног простора.

Одмах да будем јасан, Шиптари су ту мањи проблем. Проблем је Америка и шлихтачки запад који су нам одузели територију, и сад покушавају да загладе да све изгледа супер и да функционише и да не одговарају за ништа. А ми гутамо све зара БНД, зарад раста економије. Продајемо веру за вечеру.
 
Е, па, Скупштина није прогласила КиМ за окупирану територију. Изгледа да је и Скупштини и ономе ко бира у Скупштину вера мање битна од вечере (Д. М. Палма: "Косово се не сипа у трактор").

Не видим да ће некоме бити проблем да ми тај лет сматрамо домаћим.
 
sigurno nisam jedini kome bi forumski strucnjaci za medjunarodno pravo trebalo pojasniti kako to da stajanje autobusa na granici u jarinju i pregled od strane carinika nad kojima nemamo kontrolu nije neformalno priznavanje nezavisnosti dok bi ista stvar na carinskom terminalu u surcinu bila pogubna za nasu stvar. reko vucic?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701157#p701157:304d8kgz je napisao(la):
Прле » 22 Jan 2020 11:52 am[/url]":304d8kgz]Добро, како ће се третирати тај лет? Домаћи или међународни?

Tretirajte ga kao let sa fusnotom. Kao da je to bitno, let ne priznaje drzave.
 
let ce biti medjunarodni, rotaciju obavlja nemacka kompanija, nemacka je priznala kosovo i tu je kraj
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701012#p701012:3o37edmm je napisao(la):
Kartograf » 21 Jan 2020 10:10 pm[/url]":3o37edmm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=700956#p700956:3o37edmm je napisao(la):
spatiotecte » 21 Jan 2020 07:33 pm[/url]":3o37edmm]Moja prognoza za 2020 godinu: 67800000

E ovo se zove optimistična prognoza, tu negde između Schiphola i Frankfurta ... :lol:
Ups greska, dodao sam jednu nulu. 6780000 je realnije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701379#p701379:11ivc1n9 je napisao(la):
marat » 22 Jan 2020 08:40 pm[/url]":11ivc1n9]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701157#p701157:11ivc1n9 je napisao(la):
Прле » 22 Jan 2020 11:52 am[/url]":11ivc1n9]Добро, како ће се третирати тај лет? Домаћи или међународни?

Tretirajte ga kao let sa fusnotom. Kao da je to bitno, let ne priznaje drzave.
Sve dok ne budemo imali domaći terminal, svaki let će proceduralno biti međunarodni, makar leteo i sa Rosulja.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701380#p701380:1zacs0qv je napisao(la):
lukakaludjerovic » 22 Jan 2020 08:58 pm[/url]":1zacs0qv]let ce biti medjunarodni, rotaciju obavlja nemacka kompanija, nemacka je priznala kosovo i tu je kraj
Ne. Let će biti međunarodni samo ako ti naš policajac na prvom spratu uz bording kartu za Prištinu bude tražio pasoš. A ne bi nikako smeo da ga traži.
 
Vrh