Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Nije problem ako policajac traži dokumenta, jer to znaju tražiti i na ulici. Pravi problem je ako priznaju dokumenta koja izdaje separatististička tvorevina koju ne priznajemo.
 
Horus, Prle, Spatio uneo sam i vase prognoze ;)
 
Inace letovi iz Pristine do ANT-a vec postoje, doduse ne redovne putnicke linije.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701456#p701456:3vrqgh2c je napisao(la):
Igor » Čet Jan 23, 2020 1:39 am[/url]":3vrqgh2c]Horus, Prle, Spatio uneo sam i vase prognoze ;)

I ja sam bacio prognozu :D
 
Pa ni za let za Podgoricu ne traži pasoš već samo ličnu kartu, pa je opet let međunarodni.

Nebitno je gde ti šta traži, kad da bi leteo moraš proći policijsku graničnu kontrolu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701453#p701453:163y6c4q je napisao(la):
Dart » Thu Jan 23, 2020 1:30 am[/url]":163y6c4q]Nije problem ako policajac traži dokumenta, jer to znaju tražiti i na ulici. Pravi problem je ako priznaju dokumenta koja izdaje separatististička tvorevina koju ne priznajemo.
Mi već priznajemo njihova dokumenta na ostalim graničnim prelazima. Nisam siguran da li pokazuju pasoš ili ličnu kartu ali nešto pokazuju.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701392#p701392:2zt6hadn je napisao(la):
tragac » 22 Јан 2020, 21:46[/url]":2zt6hadn]Sve dok ne budemo imali domaći terminal, svaki let će proceduralno biti međunarodni, makar leteo i sa Rosulja.

постоји домаћи терминал. само се не користи за летове
 
Gde je to?

Možda bi trebalo letove ka teritorijama za koje treba lična karta trebalo postepeno izdvajati u poseban terminal. Dakle TGD, TIV, SJJ, SKP, BNX u perspektive PRN, TIA i OMO. Šengenske države imaju šengenske terminale na najvećim aerodromima, iako recimo na ATH Šengenskom terminalu traže od putnika da ako je moguće pokažu pasoš )ne znam zašto)
 
Ово је добра идеја.

Једино мора да се реши име Адем Јашари. Не може тако да се зове, ни са звездицом ни било како која помиње име зликовца

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701456#p701456:1fkhd2fr je napisao(la):
Igor » Чет Јан 23, 2020 3:39 am[/url]":1fkhd2fr]Horus, Prle, Spatio uneo sam i vase prognoze ;)

Хвала :kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701542#p701542:yt7f3rc6 je napisao(la):
tragac » 23 Јан 2020, 12:34[/url]":yt7f3rc6]Gde je to?

Možda bi trebalo letove ka teritorijama za koje treba lična karta trebalo postepeno izdvajati u poseban terminal. Dakle TGD, TIV, SJJ, SKP, BNX u perspektive PRN, TIA i OMO. Šengenske države imaju šengenske terminale na najvećim aerodromima, iako recimo na ATH Šengenskom terminalu traže od putnika da ako je moguće pokažu pasoš )ne znam zašto)

доласци су испод А6-А10. за одласке су коришћени управо ти гејтови, а пасошка је постојала у холу између А5 и А6. али је све то измењено 2006. године. мислим да су данас ту неке канцеларије
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701576#p701576:3g8bf3b3 je napisao(la):
JohnnyLee » Čet Jan 23, 2020 3:43 pm[/url]":3g8bf3b3]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701542#p701542:3g8bf3b3 je napisao(la):
tragac » 23 Јан 2020, 12:34[/url]":3g8bf3b3]Gde je to?

Možda bi trebalo letove ka teritorijama za koje treba lična karta trebalo postepeno izdvajati u poseban terminal. Dakle TGD, TIV, SJJ, SKP, BNX u perspektive PRN, TIA i OMO. Šengenske države imaju šengenske terminale na najvećim aerodromima, iako recimo na ATH Šengenskom terminalu traže od putnika da ako je moguće pokažu pasoš )ne znam zašto)

доласци су испод А6-А10. за одласке су коришћени управо ти гејтови, а пасошка је постојала у холу између А5 и А6. али је све то измењено 2006. године. мислим да су данас ту неке канцеларије
dakle vise ne postoji domestic terminal.
ne isplati se da zauzmu 4 gejta za domace letove, ti gejtovi su preko potrebni. osim toga za sve domace letove bi se koristio turboprop, stoga mislim da bi B platforma mogla za to da se koristi.
 
физички постоји, само је пренамењен. мислим да могу да направе два аутобуска гејта ту испод А6-А7, за домаће летове, и да их возе на Б платформу. доласци могу да буду у наставку, испод А9-А10, или обрнуто, како већ желе
 
jedno pitanje posto ja nisam nikada putovao domacim letom - da li putnik na domacem letu prolazi kroz duty free zonu?
 
Ne. A ako je aerodrom takav da mora da prođe, traže se bording karte i sa onom za domaći let ne može da kupuje u fri šopu.

Isto važi za putnike na letovima unutar EU, jer je to zajedničko tržište.
 
Moze da se kupuje, tj ja se secam da sam kupovao na letu koji je bio unutar EU.

edit: moguce da su naplatili porez ili sta god, ali meni nema razlike uopste u cenama, cak je uvek duty free skuplji nego regularne radnje, da ne pricam na BEG aerodromu.
 
“duty free”je jedna jako lepo upakovana prevara. sve je vise aerodroma na kojima u duty free radnjama uredno mozete dobiti tax free
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701617#p701617:12gk0cbm je napisao(la):
lukakaludjerovic » 23 Jan 2020 05:08 pm[/url]":12gk0cbm]jedno pitanje posto ja nisam nikada putovao domacim letom - da li putnik na domacem letu prolazi kroz duty free zonu?
Mislim da je onaj 'skriveni' granični prelaz na T1 ostatak tog domaćeg terminala. Domaći letovi su nekad bili odvojeni u drugi concourse. Voleo bih da znam kako je duty free funkcionisao pre 20 i više godina kada je svako mogao da uđe na airside a ne samo putnici sa boarding passom. Dakle mogli su da uđu i u duty free zonu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701456#p701456:h4guqa3a je napisao(la):
Igor » 23 Jan 2020 01:39 am[/url]":h4guqa3a]Horus, Prle, Spatio uneo sam i vase prognoze ;)

Hvala Igore. :kk:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701474#p701474:jds05s2r je napisao(la):
ilija » Čet Jan 23, 2020 7:49 am[/url]":jds05s2r]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701456#p701456:jds05s2r je napisao(la):
Igor » Čet Jan 23, 2020 1:39 am[/url]":jds05s2r]Horus, Prle, Spatio uneo sam i vase prognoze ;)

I ja sam bacio prognozu :D
Izvini molim te, promakao mi je tvoj post. Uneo sam i tvoju prognozu ;)
 
Jedno kratko vreme su postojali duty free shopovi u sred gradova. Ionako moraš da pokažeš boarding pass jer ima mnogo ljudi koji su na aerodromu (npr. radnici na aerodromu) koji nemaju pravo na kupovinu u free shopu. Tako da postojanje ljudi koji bi išli za Niš (jedina domaća destinacija za koju bi mogao da postoji let) nije baš razlog da se napravi poseban terminal.

Što se tiče podele na destinacije kojima treba pasoš i kojima je dovoljna LK ima više smisla. To je ekvivalent u EU što imaju odvojeno Šengen terminal i van-Šengenski terminal. Šta trenutno radiš kada ideš npr. u Sarajevo? Pošto u BiH može sa LK, da li možeš da se na aerodromu pojaviš samo sa LK? Da li ti traže onda boarding pass da bi znali da li zaista smeš u tom slučaju da izađeš iz zemlje samo sa LK?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701660#p701660:1w54qyr4 je napisao(la):
tragac » 23 Jan 2020 07:16 pm[/url]":1w54qyr4]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701617#p701617:1w54qyr4 je napisao(la):
lukakaludjerovic » 23 Jan 2020 05:08 pm[/url]":1w54qyr4]jedno pitanje posto ja nisam nikada putovao domacim letom - da li putnik na domacem letu prolazi kroz duty free zonu?
Mislim da je onaj 'skriveni' granični prelaz na T1 ostatak tog domaćeg terminala. Domaći letovi su nekad bili odvojeni u drugi concourse. Voleo bih da znam kako je duty free funkcionisao pre 20 i više godina kada je svako mogao da uđe na airside a ne samo putnici sa boarding passom. Dakle mogli su da uđu i u duty free zonu.
Nije mogao svako da uđe u airside, pasoška kontrola na T2 je bila gde je i sada, gledali su i bording kartu, a na T1 je bio domaći saobraćaj, pa nije ni bilo duty free-ja.

Duty free na T2 se nalazio odmah iza pasoške, na dosta maloj površini. Prostor na kojem su danas komercijalni sadržaji bio je ispunjen velikim brojem plavih tapaciranih klupa, a po dijagonali levo od pasoške, ka gejtu A1, krajem osamdesetih su postavili slot mašine.

Osobenost beogradskog aerodroma osamdesetih je bio stupidni free shop u sali za međunarodne dolaske, između traka za prijem prtljaga. Free shopovi su, naime, po pravilu strogo namenjeni međunarodnim putnicima - u odlasku.

Carina je onomad sav prtljag provlačila kroz Heimannov skener ('Safe for films') a iza stakla su čekali divlji taksisti i drali narod gore nego danas. Bio je tu i Jatov autobus.

Eto, tako je to izgledalo veselih 1980-ih.
 
evo jos koja rec... :D

Krajem 80 otvoren je Duty free i u delu pristanisne zgrade za ,,domace,, letove , na spratu iznad tadasnjeg restorana Soko (iznad ambulante)
nakon cega je doslo do ekspanzije otvaranja raznih Duty freea sirom grada i cele zemlje. Cinio se kao naj unosniji posao
jer nisu mogli da nahrane cokoladama - tableronama , napoje wiskijem ,,bebama ,, i naparfemisu alave gradjane ....

Duty free JATa bio je za nijansu jeftiniji (roba koja se kupovala u avionima od stujardesa) ali je Duty free aerodroma imao daleko veci asortiman
Promet na aerodromu je bio tako fantasticno veliki da su se pootvarale jos i specijalizirane Duty free dr. radnjice cak su Izralci otvorili zlataru
a onda su stigle 90-te ...... i sve otislo u majcinu.....
:sesir:
 
A, da, ti 'duty freejevi' iz Markovićeve ere su priča za sebe. Odjednom su nikli širom zemlje, i odjednom je npr. u Knez Mihailovoj mogao da se kupi Sony televizor. Za dinare (famozni kurs 1:7). Ali, ta anomalija nije dugo potrajala.

I, tačno, duty free u Jatovim avionima je bio vrlo povoljan. Iznošene su desetine boca Džonija Vokera sa letova. I parfemi.
 
Ne znam zasto ali kupovina iste robe cak po istim cenama , kupljene u Duty freju u gradu nije bila tako dobra kupovina kao kao na aerodromu
oduvek je postojala neka - Madjikorama- ....
:sesir:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=701703#p701703:3cmw8n3y je napisao(la):
boca-ica » 23 Jan 2020 09:41 pm[/url]":3cmw8n3y]evo jos koja rec... :D

Krajem 80 otvoren je Duty free i u delu pristanisne zgrade za ,,domace,, letove , na spratu iznad tadasnjeg restorana Soko (iznad ambulante)
nakon cega je doslo do ekspanzije otvaranja raznih Duty freea sirom grada i cele zemlje. Cinio se kao naj unosniji posao
jer nisu mogli da nahrane cokoladama - tableronama , napoje wiskijem ,,bebama ,, i naparfemisu alave gradjane ....

Duty free JATa bio je za nijansu jeftiniji (roba koja se kupovala u avionima od stujardesa) ali je Duty free aerodroma imao daleko veci asortiman
Promet na aerodromu je bio tako fantasticno veliki da su se pootvarale jos i specijalizirane Duty free dr. radnjice cak su Izralci otvorili zlataru
a onda su stigle 90-te ...... i sve otislo u majcinu.....
:sesir:
Nije otišlo u majčinu, imali smo odličnu stazu za auto trke :kafa:
 
Vrh