Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Opet ista prica kao sa autoputem. Prvo se jedan deo drzave devastira i unisti i onda se to unistenje koristi kao razlog zasto u taj deo drzave ne treba da se ulaze.
Ponikve su blizu celom Uzicu sa celim regionom, Cacku, Gornjem Milanovcu, Valjevu, Visegradu, Rogatici i celoj istocnoj Bosni. Jedino fali put koji bi bio dobar a ne kao sto je sada. A ima i Zlatibor i Taru na par kilometara, ima i pribojsku banju ima i medjuvrsje i mokru goru :D
 
Ajde nemoj tako da pises. To naprosto nije istina.
Hvala Bogu, Zlatiborski ni Moravicki okrug nisu unisteni. Naravno da mi svi zelimo da je situacija mnogo bolja, ali kako su neki regioni prosli kroz ratno, tranziciono-pljackaske godine, taj deo srbije je super.

Rogatica? Jel me zezas? ;)
Elem, ja pisah da mi se kraljevo cini kao smislenija varijanta (ako uopste postoji sansa za bilo koji od njih), na osnovu mojih potpuno laickih saznanja, prvenstveno vodjen geografijom i populacijom.
Jednostavno, nekako mi aerodrom koji je u centru podrucja koje ima populaciju od oko milion ljudi deluje logicnije nego aerodrom koji je na obodu tog podrucja.

E sad, moguce je i da gresim.
Ima uspesnih aerodroma koji su uz granice drzava.
Dakle, mozda sam u krivu.
Uostalom, vise puta sam napisao da o avijaciji zbam gotovo nista. Ali ono sto znam je da je to jako skup hobi. Dakle, ili ce biti isplativ, ili se ne bi time trebali zamajavati.

Nemam ja nista protiv Ponikva al nemoj prijatelju argumente tipa "Rogatica", "mi unisteni" i slicno. Neozbiljno je. :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ako u Zlatiborski okrug racunas Uzice, Pozegu i Cajetinu onda smo sigurno medju razvijenijim u Srbiji. Ali tu su i Bajina Basta, Priboj, Nova Varos i Prijepolje. Sam Zlatiborski okrug ima 300 hiljada stanovnika. Drzava treba da ulozi u oba aerodroma i da ih stavi u funkciju, pa onda na trzisnu utakmicu. A ne da gusi inicijativu bilo koga ko nije clan partije. :D (Poput Stamatovica)

A ne da rezon bude, nema puta, odselilo se pola stanovnistva (dok se na nekom drugom mestu doselilo pola Kosova) ajde mi da zanemarimo ovaj pogranicni kraj jer mogu oni i bez nase pomoci. Treba naterati opstine da uloze deo para, da postave kvalitetne ljude i drzava da obezbedi ostatak novca. A ne ovako da se slihtanjem dolazi do toga da ti neko pogura aerodrom. Na nekom skromnom nivou mislim da oba aerodroma mogu da funkcionisu, posebno kad se uzme u obzir da turizam raste i da je sve vise stranaca koji posecuju ove nase lepe krajeve. Puna ih je Tara a i Zlatibor sve puniji.
 
Svako malo na nekoj temi kopiram ovaj post koji sam odavno napisao na temi o regionalnom razvoju :)

Šćurićeve analize nisu bogom dane i često umeju da budu površne. Morava nije nikakav nestrateški građen aerodrom već strateški objekat pokojne JNA koji je raspadom zemlje dobio primarni vojni status. Nakon daljeg raspada i razaranja došlo se na ideju da bi mogao da posluži civilnoj svrsi i ta ideja uopšte nije loša jer "catchment area" ovog aerodroma zahvata Čačak, Kraljevo, Kragujevac i Gornji Milanovac - sve naselja sa preko 50k stanovnika a Kragujevac sa 150k. Na to dodaš Novi Pazar, Prijepolje, Priboj i Sjenicu koji vuku još 100k ljudi, pa Kruševac koji gravitira i Nišu ali je lakše stići do Kraljeva preko E-761, pa Užice koje isto ima aerodrom ali će verovatno poslednji od svih biti stavljen u funkciju, onda Kopaonik i Zlatibor koji bi najzad mogli da prestanu da dovlače turiste preko Beograda, i dobijaš jedan sasvim lep zahvat za kompletnu jugozapadnu i dobar deo centralne Srbije. Taj aerodrom je uz malo dobre volje mogao da se lepo sredi i osposobi, ponudi cenovnik sličan niškom i očas posla bi dobio 4-5 linija a možda napravio i neko čudo poput tuzlanskog.

Država naravno nije uradila ništa nego je čekala da se pojavi Turska kao finansijer projekta (iz političkih razloga vezanih za Novi Pazar). Ajde OK, čak i tada je to bio win-win i sve je moglo da se završi sa duplo manje para i uz duplo manje cimanja. Ali država čak ni za toliko nije sposobna i zato je projekat zaglavio na pola puta (lako su pronašli neki politički izgovor da se pokarambase sa turskom stranom) a niko tamo nije sposoban da ga dovrši. Treba proširiti pistu i apron, instalirati neophodnu opremu i dovršiti infrastrukturu što bi neko normalan završio za 6 meseci ali pošto je u Srbiji apsolutno sve politika (od zapošljavanja čistačice u Senti pa do osposobljavanja aerodroma u Kraljevu) i uvek će biti politika, samim tim i infrastrukturni projekti napreduju u skladu sa politikom a ne elementarnom logikom ili nedajbože potrebama građana.

Poenta je jednostavna: ako bi stvarno moralo da se bira između Morave i Ponikvi/Ponikava, logičan izbor je upravo Morava a ne ovaj drugi. Obaška što ja mislim da izbor uopšte ne treba praviti i da oba aerodroma mogu da posluže svojoj svrsi.

Purger toliko zadrto favorizuje Ponikve, da je to već odavno prešlo u zonu otvorenog lobiranja. Lobiranje se obično ne radi za džabe i bez razloga.
 
Niš sa 300k stanovnika na 3 puta manjoj teritoriji od Zlatiborskog okruga sa neuporedivo boljom infrastrukturom i privredom (bolje da Priboj nisi ni spomenuo), sa dva autoputa koji vodi ka dve susedne države (plus Kosovo*) mora da se dotira kako bi bio na 0+.
Ponikve nemaju normalan putni prilaz, niti može da se napravi.
 
Држава треба инфраструктурно да обезбеди нормално функционисање оба аеродрома, а на туристичким организацијама је да развију аранжмане нпр. бањског или ски туризма у регионима које покривају оба аеродрома.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=480086#p480086:1tq4fhac je napisao(la):
Mel » Pon Sep 25, 2017 7:57 am[/url]":1tq4fhac]Niš sa 300k stanovnika na 3 puta manjoj teritoriji od Zlatiborskog okruga sa neuporedivo boljom infrastrukturom i privredom (bolje da Priboj nisi ni spomenuo), sa dva autoputa koji vodi ka dve susedne države (plus Kosovo*) mora da se dotira kako bi bio na 0+.
Ponikve nemaju normalan putni prilaz, niti može da se napravi.
Pa ne moze to preko noci, mora da prodje nekoliko godina da bi aerodrom poceo da radi sa profitom. Nije to trafika. Aerodrom Nis ce uskoro da bude profitabilan i ako bude ulaganja bice sve veci konkurent Beogradu.
Ova dva aerodroma imaju manji potencijal od Nisa.
Дошљак":1tq4fhac je napisao(la):
Држава треба инфраструктурно да обезбеди нормално функционисање оба аеродрома, а на туристичким организацијама је да развију аранжмане нпр. бањског или ски туризма у регионима које покривају оба аеродрома.
Bas tako. A to sto ljudi na ovom forumu misle da Morava ima prednost a Scuric misli da Ponikve imaju prednost, to je sekundarno. Problem je sto Zlatiborom ne vlada SNS inace bi i za vlast Ponikve bile prioritet. :lol:
 
Da, da...
Da vlada SNS, to bi bio apsolitni prioritet, odma bi se tu napravio "Hitrou" ;)


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
To nisam ja rekao nego ti :D
Ja sam rekao da bi bio prioritet u odnosu na Moravu. U krajnjem slucaju, kada bi se toliko jakih gradova oko aerodroma morava udruzilo i zajednickim snagama finansiralo aerodrom, sigurno bi mogli da naprave neku pricu koja bi im svima bila od koristi. Eto jedne ideje koja je zanimljiva :D
 
Koliko iluzija na ovoj temi! Na žalost, turizam nikada neće razviti Ponikve, prosto nema ništa specijalno na Zlatiboru, pa ni na Tari da bi turisti _avionima_ dolazili u buljucima. To su lokacije od internog interesa i stvar se neće dugo, ako ikad (!), promeniti (dokle god postoje Karpati i planina Balkan kao neotkrivene, a ogromne, lokacije u članicama EU, sa lakim putovanjem, u delu sveta koji se kod platežnih turista percipira kao potpuno isti).

Malo putujemo i potpuno smo izgubili kriterijume da ocenimo šta je naša jaka strana, a šta obična iluzija koja traje desetlećima...
 
@Orf
Pričaš o Užicu koje nije uspelo da iskoristi namenski poklon EU od 15mil evra za kolektor i prečišćivač otpadnih voda, a održavaće Aerodrom? Ona zgrada koju su napravili je kraj priče.

Sad da budem ozbiljan, ako se u narednih 10 godina malo sredi infrastruktura, ako se poljoprivredna proizvodnja pomakne sa stagnacije, malo poraste IT sektor (već ima par novih firmi u okolini), možda može da se priča o nekom povremenom sezonskom teretnom saobraćaju, i eventualno kao rezervni zbog dugačke piste (koja btw još nije cela ni dekontaminirana). Van toga nam ne treba a i nemamo pare za održavanje a sa moravskim koridorom će niški biti pristupačniji.
 
@sev
Zlatibor smo već izgubili urbanistički (centar), Tara i ostatak Zl nam trebaju i dalje. Što se mene tiče, nadam se da nikad neće ni postati turistički masovno atraktivna. Ko zna za nju zna i da je ceni kao biser ako dođe.
Ne može naša privreda da se zasniva na turizmu, to su bajke. A i ne treba.
 
Naravno da Ponikve nece da razvije iskljucivo turizam ali sigurno nece ni da odmogne. Zlatibor i Tara su fantasticne turisticke destinacije, u Srbiji nema nista ni priblizno lepo kao sto su Tara i Zlatibor. Sa sve vestackim jezerima, prelepim vidikovcima, pesackim stazama, prasumom, jedinstvenim biljnim vrstama, prelepim pecinama, sarganskom osmicom, drvengradom, andric gradom..... A to sto ste bili na Zlatiboru 2-3 puta i prosetali malo centrom i otisli do Cigote 5 puta, ne znaci da ste videli ista.

Gore na Tari u privatnim smestajima ne mogu da se odbrane od stranaca koji zakazuju preko bookinga. Ljudi su u cudu kako ne postoji bolja infrastruktura. Apartmani se na Tari izdaju skuplje nego na Zlatiboru.
Mel":2nycqniu je napisao(la):
@Orf
Pričaš o Užicu koje nije uspelo da iskoristi namenski poklon EU od 15mil evra za kolektor i prečišćivač otpadnih voda, a održavaće Aerodrom? Ona zgrada koju su napravili je kraj priče.
Sta pricam? Nije mi jasna poenta ovoga sto si napisao :D


Drzava mora da podrzi oba Aerodroma bez obzira na lobiste i sta je kome drze. Pa ako ni kroz 10 godina ne opstanu onda je*******iga, vredelo je pokusaja. A ne ovako da se otpisuje neko u startu zato sto neko drugi na osnovu svog osecaja kaze da nema sanse za uspeh, to je banalno i glupo.
 
Ако Златиборски округ нема потенцијал за туризам, је не знам који део наше земље онда има. Нека аеродрома макар за спортску авијацију и по који сезонски лет.
 
@Orf
Druže, obe lokacije garantujem da znam najmanje jednako kao i ti (da ne budem neskroman, pa da kažem ono kako zaista jeste, do najmanje stazice). Ali, poznajem slično i naše blisko okruženje.

To da smo nešto posebno (samo neotkriveni nekom nepravdom), osim možda po zagađenju i nebrizi prema onome što imamo (od urbanizma, do "odlaganja" smeća i (ne)prerade otpadnih voda), čista je naša, srpska iluzija. No, to je na ovoj temi čistt off.

@Dosljak
Ni jedan, na žalost. Srbija je lokovana zemlja (bez izlaza na more), bez visokih planinskih lanaca koji daju perspektivu masovnog zimskog turizma. A od city brake-a se ne živi, bar ne ako nisi London, Pariz, Prag ili Budimpešta...
 
Ako se poredis sa Alpima, Parizom i Londonom onda stvarno Srbija nema potencijala. Ni Alpi nemaju potencijal kada se porede sa Andima, pa opet zarade 100 puta vise novca.

Mi nismo neotkriveni nego neorganizovani i nehajni. Previse zadojeni politikom i neradom. Jedan Izraelac je mom drugaru koji mu je izdao apartman rekao da ne moze da veruje da ne postoji put asfaltni do tako lepog mesta kao sto je to naselje u kome je njegova vikendica na Tari. Na sve to mu je rekao da je 350 evra koliko mu je platio za 10 dana vrlo mala cena za takvu lepotu. Na Zlatiboru se broj turista povecao za 20% ove godine, na Tari je povecanje jos vece samo sto na Tari skoro niko ne prijavljuje turiste.
 
Prvenstveno smo zadojeni iluzijama i izgubili smo sposobnost da realno odredimo svoje mesto u svetu. No, da ne tupimo dalje...
 
@Orf,
Aerodrom već postoji, neće ga niko srušiti, ako iskrsne povoljan trenutak, super, ako ne... preživećemo još jedno javno gradsko predueće koje če malo malo pa imati javnu nabavku, tender.

Ja bih bio zadovoljan da se sredi pista skroz kako bi postojao neki adut u odnosu na ostale regionalne aerodrome.

I znaš ti dobro na šta sa mislio :) Moraće Ponikve da sačekaju neku bolju ekipu koja će voditi grad.

I da, mislim da ni Morava nema budućnost zbog blizine Niša. Potencijalnu svrhu u budućnosti bi pre mogle da dobiju Ponikve, ali ne kao komercijalni letovi.
 
Orfanelin":1iyihtm0 je napisao(la):
...
Jedan Izraelac je mom drugaru koji mu je izdao apartman rekao da ne moze da veruje da ne postoji put asfaltni do tako lepog mesta kao sto je to naselje u kome je njegova vikendica na Tari. Na sve to mu je rekao da je 350 evra koliko mu je platio za 10 dana vrlo mala cena za takvu lepotu...

Jeste, samo da postoji asfaltni put ta priroda ne bi bila tako lepa, vec bi licila na kaludjericu poput zlatibora (naselja)...
:D

No, da se vratimo malo u realnost.
Dal smatras da je realno da se kako ti predlazes opremi i 10 god. finansira rad aerodroma Ponikve, pa "posle da se vidi"?
Ti to zoves "davanje sanse" (?) i protiv si radjenja procena?

A sa druge strane, kladim se da i ti (kao i svi mi) pre donisenja odluke na sta da potrosis svoj novac, procenjujes ima li to smisla ili ne.

Zasto bi se drzavni novac (novac svih nas) trusio po drugacijem kriterijumu?

Jer, ovde ne govorimo o vodovodu, elektromrezi, kanalizaciji, pa i osnovnoj putnoj infrastrukturi do sela i zaselaka, pa da potpuno opravdano ne gledamo kroz isplativost, jer jasno je da centralna vlast mora da ucini neke korake ka ravnomernijem razvoju svih regiona. Ovde govorimo o Aerodromu, prilicno skupoj 'igracci'.
A istovremeno su po zapadnoj srbiji pozatvarane desetine porodilista, pa neke zene putuju do njih i vise od dva sata.
Pomalo paradoksalno mi je to...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Zelis li da dobijes studiju o aerodromu ponikve. Planove, period za koji treba da se osamostali odnosno oslobodi subvencija itd?
 
Не знам, ја бих овако: отворио бих оба аеродрома. Краљево, наравно, има већи значај од Ужица, и може да буде јак регионални аеродром, ту спора нема. Писаније из Пургеристана да га треба држати затвореним баш зато што је добро позициониран и саобраћајно повезан са целом Србијом спадају у најглупље троловање виђено на домаћим порталима, а то је, ипак, "пробрано" друштво.

Ужице бих, елем, исто отворио. Ту у почетку, вероватно, не би било великог саобраћаја, али то јесте атрактиван туристички крај и треба пружити шансу за напредак. Такође, тај кутак Србије је довољно удаљен од Београда да је оправдана дотирана, тзв. ПСО (Public service obligation) линија Београд - Ужице, малим авионима (примери из окружења: Осијек - Загреб, понешто по Далмацији, из Атине ка острвима и ка градићима на северу Грчке, Касторији и Козанију итд.). Било би нешто и трансферних путника, јер би некоме ко иде из Бајине Баште за Немачку значило да се укрца на Пониквама, а не схватам зашто сматрамо Србију у тој мери неразвијеном, и претпостављамо да не постоји, рецимо, добростојећа старија Београђанка која има стан на Златибору, до којег би најрадије отпутовала - авионом?
Ер Србија би могла да лети и нпр. Београд - Ужице - Солун (- Атина, - Рим, - Санкт Петерсбург и сл.). Током деведесетих је заправо и постојала линија Ужице - Тиват Јатовим АТР-ом, а било је и путника.

Још једна логична ПСО линија, такође веома малим авионима, у почетку два или три пута недељно, намеће се у Србији: Београд - Бор. Источна Србија је у потпуности слепо црево, инвеститори је заобилазе у широком луку. Аутопута до тамо никад бити неће, нити пруге ка Београду којом воз иде бар 120 на сат, и треба омогућити квалитетну путничку везу са главним градом. Аеродром за то у Бору постоји. Ако један инвеститор одлучи да тамо отвори фабрику јер може брзо да дође до ње, циљ је испуњен.

Све ово, наравно, нису велике паре за државу, а несумњиво је брига о развоју удаљених и слабије повезаних подручја и њена обавеза.
 
Samo bih dodao, linija je bila BG - UE - Tivat. Mislim da je potrajala jedno leto.
 
Znas sta ja zelim? :)
Da nam srbija bude kao svica. I vizuelno cista i uredjena, sa prelepom prirodom i stanovnistvom koje se sa odgovarajucom paznjom i postovanjem odnose ka istoj.
Sa razvijenim turizmom.
Sa uspesnim visokotehnoloskim firmama.
Sa proizvodnjom kvalitetnom proizvodnjom finalnih proizvoda za izvoz, umesto izvoza jeftinih sirovina.
Sa nivoom zdravstva poput svacarskog.
Sa tunelima, kako zeleznickim tako i drumskim poput onog u svici.
I naravno i sa aerodromima sirom zemlje i konacno (ali najbitnije) standardom gradjana da te aerodrome koriste i ucine rentabilnim, ali i SMISLENIM.

Eto, sta ja zelim.
I mozda to nekad i bude slucaj, ali danasnja situacija je da smo jako, jako daleko od toga.
Treba li da stremimo ka tome? Da, treba, samo sto mislim da aerodrom nije medji prvim nego medju zadnjim koracima na tom putu.

A studija, ako postoji, bilo bi lepo da je vidimo, meni onako informativno, ali vise zbog strucnijih ljudi koju mogu dati realan sud o njoj. :)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Vrh