Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

@Mel
Пре 5-6 година, белоруски председник Лукашенко је био на одмору на Копаонику. При одласку, нашим новинарима је рекао: "Сјајна вам је ова планина, могла би годишње да вам прави и милијарду долара, али, морате у близини да направите аеродром".
Лукшенко је, проверено, интелигентан тип, али је за свако жаљење да смо ми толико неталентовани.
Толико о аеродрому Краљево ("Морава" - глупог ли имена).

Толико и о аеродромима "Поникве" (треба: "Ужице"), па и "Сјеница". И тамо има неких планина.
Кад видим стратегију да Србија остане неузорана ледина, и да нам то продају они који шире аеродром на Брачу (докле се, дабоме, бродом из Сплита путује данима), смучи ми се. Само немојте да ми те подвале од њих купујемо.
 
још један оф, а везан за Мораву. један од разлога зашто су Енглези још ономад одустали од Копаоника је био управо у томе што им је Ниш предалеко да возе путнике бусом. исто и Руси прошле године
 
Aerodrom "Morava" svojim položajem pokriva sledeće okruge:
Šumadijski, Moravički, Raški, Zlatiborski, Kosovsko-Mitrovački, i delove Rasinskog, Kolubarskog, Pomoravskog okruga, što je oko 1,5-1,7 miliona stanovnika,
pokriva planinske turističke centre: Zlatibor, Tara, Kopaonik,
banje: Vrnjačka, Mataruška, Bogutovačka, Gornja Trepča, Jošanička, Ribarska,
zanimljive destinacije kao što su Guča, Ovčarsko-kablarska klisura, park prirode Golija, specijalni rezervat prirode Uvac, planina Zlatar

Moje je mišljenje da "Morava" ima perspektivu i može da bude pokretač razvoja turizma na teritoriji koju pokriva!
 
Mislim da o Ponikvama, iako su na teritoriji Užica, neće biti reči sve dok je u Čajetini Stamatović. Napredni ga unazađuju na svakom koraku.

Što se samog aerodroma tiče, on ima perspektivu čini mi se samo i isključivo u turističke svrhe ( na kraju krajeva, pola aerodroma po primorju je tamo upravo iz tog razloga). Tara, Drina, Mokra Gora, Višegrad, Zlatibor, Zlatar, Uvac, pa i Golija, zašto ne i Jahorina, Romanija, Durmitor. Naravno, uslov svih uslova su auto-putevi ka CG i RS.
 
Naravno da Morava ima perspektivu. Purger joj tu perspektivu odriče iz sve snage a za to mogu da postoje samo dva objašnjenja: ili je kompletan diletant (što nije) ili ima neki lični interes da to radi.
 
Ja sam juče prošao prvi put pored aerodroma Ponikve, jer je zatvoren put Zlatibor-Višegrad. Samo ću savetovati svima koji misle da postoji ikakav potencijal za komercijalnu avijaciju, da prođu putem Užice - Ponikve. Ako postoje oni koji su prošli tim putem, pa i dalje misle da postoji potencijal onda :violina:
 
Goje, imao si srece da te nije zavejalo. Jbg, tako je to na Kadinjaci i Ponikvama. Inace, nisi morao tuda da ides, mozes ici standardnim putem uz malu (ali strmu) devijaciju. Sem ako si u autobusu ili kamionu, naravno. Ponikve jedino sto imaju to je dugacka i napravljena pista. Sve ostalo je lose-klima, lokacija, putevi, stanje.
 
А сад погледајте данашњу дозу троловања колумнисте портала Т6:

Alen Šćuric Purger 15:20, 21. sep. 2017.

I tu dolazimo do krucijalnog pitanja. Treba li Srbiji 3. aerodrom? DA. A 4? NE. Za toliko nema mjesta.

I koji je onda 3. aerodrom?
-Onaj u Moravi treba više investicije (čije li god) nego onaj u Ponikvama.

– Onaj u Moravi je bitno dalje od Beograda nego onaj u Moravi pa samim time je i daleko logičniji jer putnici nisu za sat i pola do Beograda autoputom koji je već skoro pa gotov nego im za to treba 3+ sati. Znači ovdje ljudi nemaju prihvatljivu alternativu kao što je imaju u Moravi

– taj aerodrom će manje naštetiti Beogradu nego onaj u Moravi

– Ponikve će preuzimati putnike i iz BiH i Crne Gore koji nemaju dovoljno dobru opciju

– Ponikve već sada imaju sređenog operatera i nemaju problema sa vlasničko-pravnim odnosima

A 4 aerodroma u krugu 150 km nemaju nikavog smisla. Još manje smisla imaju dva aerodroma na potezu 90-tak km i to u kraju koji je malen, siromašan i ima limitirane potencijale.

Bez imalo dvojbe dva aerodroma su glupost, jedan ima smisla, ali onda onaj u Ponikvama jest i apsolutno jest neusporedivo bolji odabir.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479340#p479340:3hyc4kuv je napisao(la):
GOJE » 21 Sep 2017 10:08 am[/url]":3hyc4kuv]Ja sam juče prošao prvi put pored aerodroma Ponikve, jer je zatvoren put Zlatibor-Višegrad. Samo ću savetovati svima koji misle da postoji ikakav potencijal za komercijalnu avijaciju, da prođu putem Užice - Ponikve. Ako postoje oni koji su prošli tim putem, pa i dalje misle da postoji potencijal onda :violina:


Већ годинама ( деценијама ) се прича о реконструкцији пута Ужице-ББ, са све тунелом испод Кадињаче. Ради се мост Љубовија-Братунац, ваљда ће и то допринети неком ангажману по том питању. Најбољи и најспособнији међу нама је рекао да ће овуда проћи ауто-пут за Сарајево.
Поникве морају да добију много бољу везу ка Кремнима тј. путу Ужице-Кремна-Вишеград којим ниси могао да прођеш због радова.

Молим те објасни ми како си прошао поред аеродрома и изашао на пут за ВГ?
Могао си, или да обиђеш радове у Шљивовици ( кажу има неких стотинак метара макадама ), или да идеш Ужице-Биоска-Кремна ( аер. остаје горе на брду, не види се ), или да прођеш баш поред аеродрома па сеоским, неасфалтираним путем кроз Пеар сиђеш ка Биосци ( као што се ја зезнух па прођох 2015. )
 
Ne znam za Ponikve, ali Purger Moravu debelo potcenjuje. I uporan je u tome da je kraj siromašan i sa limitiranim potencijalima. Takodje-nekome iz Pazara ili sa Kopaonika Beograd nikako nije na sat i po vožnje i mnogo bi mu značilo aktiviranje Morave. Vrnjačka, Mataruška, Bogutovačka, Jošanička banja, Guča, Kopaonik, Golija, toliki gradovi, manastiri-po meni veliki potencijal i za turizam, razvoj privrede itd. Da se te banje srede poput slovenačkih gde bi nam kraj bio. Ako je npr Rajanu skup Beograd-Kraljevo je super alternativa, da bude lcc hub Srbije.
 
управо то, упорно игнорише чињеницу да јужно од Мораве живи око 3 милиона становника, укључујући и Космет, плус Крагујевац са скоро 200к становника и Фијатом и Чачак. плус Копаоник, па онда све остало
 
Nekako lično mislim da ako neki od tih aerodroma treba aktivirati onda je to pre Kraljevo ("Morava"), prvenstveno zbog toga što je on vrlo blizu većih gradova (Kraljevo, Čačak, Kragujevac, Kruševac, Raška, N. Pazar...), ali još više jer je on odličan za pristup banjama i pogotovu Kopaoniku. Kada bi se uredio/aktivirao aerodrom, spojio prugom i sredio put dolinom Ibra, a pogotovo pruga do Raške, u zimskom periodu bi ovo bio idealan način da se stranim turistima obezbedi lak pristup zimskom centru na Kopaoniku (iz Raške i Jošaničke Banje, koju bi također trebalo aktivirati), koji prosto jeste dobro skijalište na kom svake godine ima i dosta stranaca, za razliku od Zlatibora u zimskom periodu, koje je planinski centar za odmor, ali ne i stvarno skijaški centar. Prosto turistički potencijal celog kraja bi mogao opravdati aerodrom. Ipak da bi se to isplatilo potrebno je koordinisano delovanje, sredjivanje banja i njihove ponude, promocija (pogotovo u inostranstvu), promocija istorijskih vrednosti (a dolinom Ibra svkakako ima mnogo toga za videti), dovršetak aerodroma, ugovaranje linija. Sve je to posao koji ne može ad-hoc i pretpostavljao bi neki koheretntnu strategiju razvoja saobraćaja sa ciljem unapređenja svih vidova turizma (skijaškog, banjskog, istorijske ture, gastro ture - samo pomislite konzistentnu promociju vinske regije Župe uz dobru ponudu domaće klope). I onda recimo sleti skijaš na Moravu, sedne na voz na terminalu koji ga odveze do Raške ili do stanice kod Jošaničke banje, a odatle ga čeka organizovani prevoz do Kopaonika, ili još bolje dobri hoteli u aktiviranoj Jošaničkoj Banji (sa termalnim kupatilima), iz koje ide žičara-gondola do skijaškog centra na Kopaoniku (jedan od planova je upravo ovo i predviđao, da se i iz Jošaničke Banje i iz Brzeća grade gondole što bi rasteretilo pritisak gradnje na vrhu planine, a usput bi obezbedilo gostima da tokom dana uživaju u skijanju a popodne/uveče imaju priliku da koriste termalna kupatila Jošaničke Banje). Da, znam da je ovo jaaaaako mnogo stvari, ali čini mi se da samo uz takvo koordinisano delovanje i strateško planiranje promocije turizma celog regiona ovaj aerodrom ima nekog smisla.
Bez svega toga ovaj aerodroma bi skoro sigurno doveo do smanjenja broja putnika u Beogradu, a verovatno i vratio NIš na manji broj putnika, što bi njegov komercijalni opstanak ponovo dovelo u pitanje. Pri tome taj broj putnika možda ipak ne bi bio dovoljan za isplativost samog aerodroma, pa bi neto efekat bio negativan na svim stranama.
 
Mozda, mozda...
Nego, Zadar i Split? :D
Rekao bih da su priblizno jednako udaljeni jedan od drugoh (aerodromi su blizi nego sami gradovi) nego Ponikve i Morava a autoputem A1 su na manje od sat vremena voznje, oko 130km (ponikve-morava su oko 110) !?
Ne racunajuci sezonski aktuelizovanje u turistickoj sezoni u periodu jun-septembar, ne vidim da su dalmacija i dalmatinsko zaledje "bogat" kraj, a ni da je broj stanovnika preterano veliki, a verujem da kanaderi cine ozbiljan deo poletanja i sletanja na zemuniku ;)
Salu na stranu, jasno ne da na broj onih koji lete ne utice samo lokacija i broj stanovnika, vec i standard gradjana (da bi uopste mogli da razmisljaju o letenju, kao i sposobnost rukovodstva ali i politicara da obezbede povoljne letove sa odredjenog aerodroma.

Meni, onako laicki Morava i ima neke sanse da u buducnosti zazivi, ali za Ponikve nisam bas narocito siguran. Sa druge strane, ako ce drzava da investira, Morava je opet po meni smisleniji izbor, zbog toga sto ona pokriva nmogo veci broj gradjana srbije nego ponikve, pa je smislenije da se novac iz budzeta trosi tamo gde ce korist imati veci broj ljudi.
Mada, onako realno gledano, bojim se da u neko dogledno vreme, ni jedan ni drugi nemaju ozbiljnije sanse.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479523#p479523:3gu6u5ms je napisao(la):
laki72 » 22 Sep 2017 06:24 am[/url]":3gu6u5ms]Mozda, mozda...
Nego, Zadar i Split? :D
Uff ovo je baš logički promašaj!
Splitski aerodrom je drugi najopterećeniji u Hrvatskoj, a ove godine se opasno približio ZG. Da - ima izraženu sezonalnost, ali i ona se polako proširuje na više meseci, a taj aerodrom karakteriše ipak veliki broj redovnih linija koje se održavaju cele godine. A ove godine je već do sada blizu 2.3 miliona putnika. Ko nije dugo bio u Dalmaciji leti ne zna kakve su tamo gužve u letnjem periodu, jedva i ova infrastruktura izdržava. Baš zato je krenula rekonstrukcija terminala, aerodrom Split će takođe ući u režim rada 24h. Split sam ima oko 200000 stanovnika, sa okolnim mestima (Solin, Klis, Omiš, Trogir i mnogo više), a svi srednjedalmatinski otoci mu gravitiraju, kao i deo jugozapadne Hercegovine i okolni gradovi. Jako puno stanovništva ima porodične veze u inostranstvu (pomorci su se dosta i trajno selili u zemlje koje su posećivali), tako da i ta komponenta postoji.

Zadar je prvenstveno turistički aerodrom, sa skoro svim linijama sezonskim, i već godinama rutinski ima preko pola miliona putnika sa rastom svake godine. Da njega nema Split bi se zagušio leti. NJega kao bazu koristi dosta LCC kojima Split zbog ozbiljne preopterećenosti tokom leta verovatno ne bi mogao ponuditi primamljive uslove.

Na kraju ne treba zaboraviti ni Dubrovnik koji zbog samog grada predstavlja primamljivo odredište, a i njegov aerodrom će verovatno prebaciti 2 mil. putnika ove godine (dosad je na 1.7 mil, a u jesenjim mesecima prošle godine je bio na oko 200.000 putnika mesečno, tek u novembru pada na oko25.000). Pri tome Dubrovnik takođe ima dosta linaj koje su celogodišnje, pa i međunarodne, jer on sam po sebi ima dužu sezonu, a i geografski položaj je takav da je avio saobraćaj primamljiva opcija za putovanje. Tako da porediti "Moravu" i ove aerodrome stvarno nema veze s realnošću.
 
@miki_ns
Jako dobro znam stanje u Dalmaciji, jer godisnje provedem 2-3 meseca tamo.
No, mislim da to nije bitno za ovo diskusiju. :)
Ajd da razjasnimo par stvari pre nego utvrdimo dal je u pitanju logicki promasaj ili nije, a ne kazem ni da jeste, ni da nije
Kazes da Split ima 200.000 stanovnika (na papiru doduse, al ajd da kazemo da je tako).
No, da bi tvoja analiza bila korektna, moras napisati koliko imaju Kraljevo i Cacak (zajedno) kao pandan Splitu.
Takodje, sasvim je jasno da split ima ozbiljan broj putnika, ali do tog broja putnika se nije doslo preko noci.
Sa druge strane imamo aerodrom Morava koji nije u funkciji, te samo mozemo da nagadjamo na osnovu pretpostavki koliki bi saobracaj eventualno mogao biti.
Prva pretpostavka za aerodrom je ispunjena time sto se morava nalazi u neposrednoj blizini Cacka i Kraljeva i relativno blizu Kragujevcu, Uzicu, pa zatim i Krusevcu Novom Pazaru i Valjevu.
Imaju li ovi gradovi brojem stanovnika potencijal za putnike?
Svakako imaju, nista manji od srednje dalmacije.
Drugo je pitanje imaju li ti stanovnici finansijski potencijal da lete.
Druga pretpostavka je turizam i privreda.
Po privredi, ova oblast u zapadnoj Srbiji je u velikoj prednosti u odnosu na Dalmaciju, jer u svim gradovima osim samog Kraljeva imamo prilicno vitalnu privrednu aktivnost koja stvara dohodak od poljoprivrede i vocarstva, preko namenske industrije, do proizvodnje automobila i hemijske industrije.
Po tom pitanju, Dalmacija je (na moju zalost) potpuno inferiorna.

Turizam je jako bitan. Tu je obrnuta situacija u odnosu na privredu.
Dalmacija je tu u apsolutnoj prednosti.
No Srbija, tacnije aerodrom morava po tom pitanju imaju ozbiljan potencijal. Planine i Banje su u blizini, i tu bi (a i oce u skorijoj buducnosti) biti znacajnog povecanja broja nocenja.
Naravno, taj broj nece ni izbliza moci da parira Dalmaciji, ali ima i jednu veliku prednost u odnosu na Dalmaciju:
Banjski turizam nije izrazito sezonalni, poput morskog.

Dakle, svakako da eventualnim aktiviranjem aerodroma Morava ne mozemo ocekivati broj letova kao Split, ali niko ne moze da me ubedi da je nemoguce uz malo truda po jednom sedmicno napuniti po jedan A319 ili neki manji iz npr Londona, Mancestera, Beca, (...) sa turistima za Vrnjacku (ili neku drugu) banju koji bi za (za njihove uslove) smesan novac doleteli i proveli 7-10 dana uz masaze, velnese, hidroterapije, setnje...
Uz to neki LC i to bi bilo sasvim dovoljno za pocetak.
Ne zaboravimo da je Morava duplo bliza BG kao najvecem gradu, pa ako danas ljudi odlaze do Nisa zbog jeftinijih karata koje se tamo nude, svakako da bi isli i do Morave, zar ne?

Tako ja razmisljam.
Lupam a? :D
Moguce, to su razmisljanja potpunog laika po pitanju avio saobracaja.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Jel se znaju podaci kakvu posecenost ima Kineski let za Peking koji je starovao pre nedelju dana?

I kakva su vam ocekivanja za % rasta putnika u septembru, vidim da su carteri za Tursku i pomalo i Egipat dosta cesci i puniji od prosle godine?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479400#p479400:mqj3nllm je napisao(la):
Vocar » 21 Sep 2017 04:46 pm[/url]":mqj3nllm]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479340#p479340:mqj3nllm je napisao(la):
GOJE » 21 Sep 2017 10:08 am[/url]":mqj3nllm]Ja sam juče prošao prvi put pored aerodroma Ponikve, jer je zatvoren put Zlatibor-Višegrad. Samo ću savetovati svima koji misle da postoji ikakav potencijal za komercijalnu avijaciju, da prođu putem Užice - Ponikve. Ako postoje oni koji su prošli tim putem, pa i dalje misle da postoji potencijal onda :violina:


Већ годинама ( деценијама ) се прича о реконструкцији пута Ужице-ББ, са све тунелом испод Кадињаче. Ради се мост Љубовија-Братунац, ваљда ће и то допринети неком ангажману по том питању. Најбољи и најспособнији међу нама је рекао да ће овуда проћи ауто-пут за Сарајево.
Поникве морају да добију много бољу везу ка Кремнима тј. путу Ужице-Кремна-Вишеград којим ниси могао да прођеш због радова.

Молим те објасни ми како си прошао поред аеродрома и изашао на пут за ВГ?
Могао си, или да обиђеш радове у Шљивовици ( кажу има неких стотинак метара макадама ), или да идеш Ужице-Биоска-Кремна ( аер. остаје горе на брду, не види се ), или да прођеш баш поред аеродрома па сеоским, неасфалтираним путем кроз Пеар сиђеш ка Биосци ( као што се ја зезнух па прођох 2015. )

Išao sam putem Užice-Bioska-Kremna koji prolazi blizu aerodroma. Poenta je da je vojni aerodrom Ponikve namerno napravljen u brdima i da bude nepristupačan, i da kad se to može jedino doživeti uživo vožnjom tim krajevima. Kakav god put da se napravi u dolinama i ka turističkim centrima (Zlatibor, Višegrad, Užice...) do aerodroma opet mora da se penje na planinu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479549#p479549:1eojjle9 je napisao(la):
Pegasus » 22 Сеп 2017, 10:21[/url]":1eojjle9]Jel se znaju podaci kakvu posecenost ima Kineski let za Peking koji je starovao pre nedelju dana?

I kakva su vam ocekivanja za % rasta putnika u septembru, vidim da su carteri za Tursku i pomalo i Egipat dosta cesci i puniji od prosle godine?

знам само за први лет, 210 путника
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479547#p479547:2i1r1e1j je napisao(la):
laki72 » 22 Sep 2017 09:19 am[/url]":2i1r1e1j]
@miki_ns
...
Turizam je jako bitan. Tu je obrnuta situacija u odnosu na privredu.
Dalmacija je tu u apsolutnoj prednosti.
No Srbija, tacnije aerodrom morava po tom pitanju imaju ozbiljan potencijal. Planine i Banje su u blizini, i tu bi (a i oce u skorijoj buducnosti) biti znacajnog povecanja broja nocenja.
...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
Pa tu se ne razilazimo, sasvim se slazem, čak sam i napisao da mi je taj aerodrom sasvim logičan kad se uzme u obzir turistički potrencijal, ali da osim aerodroma treba zasukati rukave za celokupnu saobraćajnu infrastrukturu i promociju turizma koji je ovde i te kako moguć. Čak sam ubeđen da će trebati u dogledno vreme, pa ni Češka nema more, pa vrvi od turista, a Karlove Vari su prepune cele godine, pa što ne bi i naše banje?
 
Aerodrom Nikola Tesla Beograd traži konsultanta koji će im pomoći u razvoju novih linija
Kako je navedeno u konkursnoj dokumentaciji, ciljevi Aerodroma Nikola Tesla su da postanu gateway za region Jugoistočne Evrope za dugolinijski saobraćaj prema Severnoj Americi, Kini i Australiji; da uvednu nove linije prema evro-mediteranskoj oblasti, kao i da ojačaju saobraćaj u regionu, između ostalog radi "punjenja" dugolinijskih ruta.

Glavni konkurenti u ostvarenju tih ciljeva, pre svih su aerodromi Zagreb i Budimpešta. Zato je i prilikom ove studije posebno važno da se gde god je to potrebno i moguće daju uporedni podaci i za ova dva aerodroma.
http://www.ekapija.com/tender/1886969/u ... jn-br-1917
http://www.ekapija.com/news/1887807/beo ... vih-linija
 
а зашто им то треба? једноставно, авиокомпанија која базира најмање 5 авиона на Тесли добија исте попусте као Ер Србија
 
После недавног тендера за процену укупног капацитета аеродрома, логично је и да овај распишу.
 
расписују тендере за ствари које могу сами да ураде. да ми је знати коме перу паре...
 
Vrh