Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Лаки, ако немаш добре пруге и путеве - отвараш аеродроме. Тако се одувек радило, и код нас (пре пруге Београд - Бар летело се и за Беране и за Жабљак), и у Африци, и где хоћеш. Дакле, у најнеразвијенијим земљама - и деловима земаља - прво се развија ваздушни саобраћај, па онда сви остали. То омогућава какав-такав прогрес, и да премостиш јаз до времена када можеш да изградиш (и одржаваш) много скупљу инфраструктуру од аеродрома (пруге и путеве). У "Швици" коју помињеш имају, у функционалном смислу, најбоље железнице на свету - далеко смо ми од мобилности Швајцараца.
 
E kad pomenu Švicu... Tada neće aerodrom biti ni bitan, sem dva možda. Ja sam dobar deo vremena na mom poslu provodio u Bernu, gravni grad Švajcarske, a nikad nisam sleteo u Bern niti poleteo sa njega, već iz 125km udaljenog Ciriha. Pogodite zašto?
 
Ето, баш то. Али ипак и тај у Берну треба да постоји, јер има путника којима одговара.
 
Pre nego što sam ja išao u Bern, postojala je i linija sa BEG-a. Neko više upućen će znati. Ali budući da se sa aerodromske ž.stanice do Glavne u Bernu stigne za sat i kusur sitan, nije ništa značilo da postoji par letova nedeljno.
 
Morava, kao aerodrom u srcu Srbije, okružen tolikim gradovima i turističkim mestima-po meni ima istu, a ako ne i bolju perspektivu od niškog. Da su nam banje sredjene kao slovenačke, i sa letovima lcc kompanija-bile bi pune turista cele godine. A gde su još manastirske, pa vinske ture, pa Šarganska osmica, Drvengrad, Golija itd..Holandjani oteli onoliku zemlju od mora, Izraelci napravili čuda od one pustinje, a samo nama što imamo skoro sve na izvol'te-ništa nije isplativo..kako da ne.
 
Uzice mozda jeste napravilo Zlatibor ali to ne znaci da ima pravo da ga unazadjuje. A rekonstruisati monstrum od aerodroma Ponikve sa kompletno novim i dugackim pristupnim putevima, gde bi 90% saobracaja vukao Zlatibor u svrhe turizma, da bi se onda do tog Zlatibora putovalo preko 30 minuta, dodje ne samo nepravedno nego i neisplativo u odnosu na, recimo, gradnju manjeg i svrsishodnijeg aerodroma na samom Zlatiboru.
 
Zlatibor može da se oslanja bilo na Moravu bilo na Ponikve. Pri tome Zlatibor svakako nije ključan faktor njihovog eventualnog stavljanja u funkciju.

Morava nije nikakav monstrum, šta je Batajnica ako je Morava monstrum? Morava je predviđena da bude mešoviti aerodrom (civilni i vojni) i gledano iz tog ugla svako ulaganje u nju je win-win za državu. Sve i da komercijalna priča potpuno propadne (a ja mislim da neće, štaviše) vojska će barem imati nešto kršteno i modernizovano. Oba aerodroma imaju neku svoju priču i treba im dati šansu - ako ništa drugo onda stoga što su lokalne strukture ljudi uključene u proces i pokušavaju da ga poguraju. A ti ljudi koji tamo žive valjda znaju najbolje šta je za njih dobro a šta nije dobro.
 
Jel moze posebna tema za regionalne aerodrome u Srbiji , kako se ne bi gusila AERO tema?
 
Ово је кул:

Симулатор авиона "боинг 737-800" на београдском аеродрому
БЕОГРАД, 26. септембра (Танјуг) - На београдском аеродрому "Никола Тесла" постављен је данас професионални симулатор путничког авиона "боинг 737-800", који ће служити за обуку пилота, стјуарда и стјуардеса, али и грађанима који имаху страх од летења.

Инструктор летења, пилот и идејни творац овог симулатора Живота Зувић рекао је новинарима да смулатор пружа прилику свим путницима који имају страх од летења да се тог страха ослободе, а за оне жељне адреналина да доживе ново искуство.

Зувић је казао да путнички авион "боинг 737-800" спада у ред новије генерације и додао да је изузетно безбедан што га чини најзаступљенијим и најкомерцијалнијим авионом на светском ваздухопловном небу.

"Овај авион, такође, пилотима задаје много муке, у могућности је да изазове 1.026 различитих кварова на којима тестирамо наш летачки кадар", рекао је.

Стога, објашњава Зувић, симулатор је неопходан како би се пилоти који се припремају за "боинг" добро обучили за летење.

У оригиналној верзији тог типа авиона капацитет је 183, његова тежина износи 79 тона, а висина коју може да достигне је 40 000 фита.

Представљању симулатора на Терминалу 2 присуствовао и в.д. генералног директора Саша Влаисављевић, који је указао да том услугом београдски аеродром стаје раме уз раме са лондонским, берлинским, бриселским и паришким аеродромом.

"Постављањем симулатора летења, пружамо једну потпуно нову и иновативну услугу која има за циљ да свим посетиоцима београдског аеродрома омогући да се квалитетно забаве", рекао је он.

Са аеродрома поручују да ће грађанство сваког дана од 7 до 22 сата моћи да "пилотира", те да ће десетоминутни круг око Београда, са полетањем ка Авали и слетањем из правца Аде Међице коштати око 2.500 динара.
 
ево један Пургеров текст, са којим готово уопште не слажем, јер сматрам да је пун произвољних ставова. а нарочито се не слажем са овом табелом

a6-2.png


и као што рекох у коментару на текст

мислим да Ер Франс-КЛМ и ИАГ неће тек тако допустити Луфтики да преузме Источну и Југоисточну Европу. то што су неке од њих чланице Стара или су независне апсолутно не повлачи обавезу, нити значи да ће Луфтика да их преузме. ипак је авиосаобраћај непредвиди
 
Vratimo se temi a to je ANT.
 
Sve raste, još jedna rekordna godina
Poslovna dobit aerodroma "Nikola Tesla" u Beogradu je, prema preliminarnim rezultatima, u prvih osam meseci uvećana za 14 odsto u odnosu na isti period 2016.
IZVOR: TANJUG SREDA, 27.09.2017. | 10:10

Foto: Tanjug, arhiva

Takođe, bruto dobit je u istom periodu veća za osam odsto, navedeno je u saopštenju.
Neto dobit u ovom periodu iznosi više od 2,4 milijarde dinara i 10 odsto je veća od neto dobiti u istom prošlogodišnjem periodu.

Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd očekuje još jednu rekordnu godinu.

Aerodrom nastavlja odlične rezultate u svim segmentima poslovanja, uz realna očekivanja da će do kraja godine ugostiti između 5,3 i 5,5 miliona putnika.

Ostvareni su ukupni prihodi koji su devet odsto veći nego u istom periodu 2016, a poslovni prihodi su veći 10 odsto u odnosu na isti period 2016. godine.

Takvi rezultati ostvareni su najviše zahvaljujući povećanju broja putnika od devet odsto i prometa robe i pošte od 37 odsto.

Najveće povećanje u okviru poslovnih prihoda ostvareno je od prihoda od putničkog servisa, prihoda od usluga poput korišćenja VIP salona i usluga na poseban zahtev.
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... id=1307968
 
ali na sve to , nama je "neophodan" koncesionar da nam "spase" aerodrom NT...
Tako nam bar vlast govori, a nece vlast valjda da laze svoj narod!
Ili mozda hoce ?! ;) :D

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
i to racunajte da je Eur makar ostao isto na 124, da bi sve ove brojke bile vece za 3-4%
 
Putovao sam za solun pre par nedelja i prva impresija mi je da je cekaonica aerodroma gde smo cekali premala, tiskali smo se skoro jedan sat, bilo je i beba, nimalo prijatno iskustvo. Cekiranje je islo brzo, nismo cekirali preko interneta, amomak rece da se ta usluga josh uvek ne naplacuje.
 
Kakve su vam procene za rast % putnika u Septembru?

Nema puno informacija kako je krenula Kineska linija za Peking, pa je malo teze prognozirati ovog puta.
BG Turizam i carteri za letovanja u Grcku tursku i Egipat imaju stabilan rast u odnosu na isti period 2016god
 
Meni se slicno cini, tj da ce Kineska linija dici rast putnika (koji se ustalio na prosecnih 9%) na 11-12% u Septembru.

Za Oktobar sam mislio da ce ici i 12-14%, ali ako ce pauza zbog remonta aviona koji leti za NY poceti pocetkom Oktobra i trajati 2 nedelje , onda tesko da ce rast biti dvocifren. Stim da jos uvek nema u medijima nista o toj pauzi da je objavljeno...
 
Ja vidim ovih dana nešto Kineza sa fotoaparatima po Beogradu, pa izgleda da je stigao poneki turista više.
 
раст ће бити око 10% независно од Кинеза. генерално има више летова у септембру ове године, него прошле
 
Наш интерконтинентални хуб-чић добија конкуренцију у сусједству:

Air Canada četiri puta tjedno za Zagreb
Air Canada Rouge od 2. lipnja (juna) iduće godine kreće sa redovnim letovima iz Toronta za Zagreb, i to sa četiri tjedna leta.

Linija će kretati iz Toronta svakog utorka, srijede, četvrtka i subote u 16:55 i slijetati u Zagreb idućeg dana u 7:30 pod brojem leta AC1968. Linija iz Zagreba ide u srijedu, četvrtak, petak i nedjelju u 9:15 i stiže u Totonto u 12:40. Karte će se prodavati sa početnom cijenom od 899 dolara. Linija će operirati do 7. listopada (oktobra). U isto vrijeme Air Canada kreće sa letovima za Bucharest i Porto.

Linija će se održavati avionom Boeing 767-300, koji prima 282 putnika, od čega 24 u business klasi, 35 u Rouge Plus i 223 u ekonomskoj. Prijavljena prtljaga, te hrana i piće, kao i zabava tijekom leta je identična kao i kod Air Canade, te je potpuno besplatna.

Air Canada je letjela do 1991. godine tri puta tjedno direktno iz Zagreba za Toronta, dočim se linija vraća nakon 16 godina. Dvije godine početkom tisućljeća liniju je obnasao SkyService dva puta tjedno sezonski, a godinu dana (20 14.) letio je SkyGreece.

Za očekivati je da Croatia airlines ima code-share na ovoj liniji kao što je do sada imala code-share ne letove za Kanadu preko trećih europskih hubova. Jednako tako očekuje se da će Croatia feedati ovu liniju iz Splita, Dubrovnika, Zadra, Pule, Osijeka, Sarajeva, Skopja i Prištine uz moguće konekcije i prema Beču. Postoji i velika mogućnost da će Croatia započeti i letovima za Mostar idućeg ljeta, što bi značilo da bi se linija za Toronto feedala i sa ovog aerodroma.

Nije jasno hoće li Air Transat nakon ovog poteza Air Canade nastaviti svoju identičnu liniju koju posljednje dvije godine od svibnja (maja) do listopada (oktobra) održava dva puta tjedno sa zrakoplovom Airbus A330-300. U posljednjih dvije godine Zagreb je dobio velik broj širokotrupaca pri čemu Emirates leti ljeti sedam, a zimi pet puta tjedno sa Boeingom 777-300ER prema Dubaiu, a Korean je prošle godine ostvario 11 charter letove prema Seoulu sa A330.

U najavama mogućih letova govori se o finalizaciji pregovora za letove prema SAD-u i Kini, te da bi Korean svoju charter liniju mogao pretvori u redovnu. Istovremeno Air Asia X Tailand je najavila mogućnost pokretanja letova iz Bangkoka za Zagreb ovog ljeta.

U ovom momentu Zagreb će imati 14 tjednih letova sa širokotrupcima idućeg ljeta, no brojka bi se mogla i povećati.

Извор: Т6

Линк: https://tangosix.rs/2017/29/09/air-cana ... za-zagreb/

Било би логично да и Кроација сада отвори линију за Београд.
 
Vrh