Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Svako povezivanje sa Njujorkom kao glavnim gradom sveta je neverovatno važno, posebno za nas kao ocrnjenu i kompromitovanu zemlju u smislu poboljšanja imidža. Bar će neko na JFK aerodromu kroz prozor videti da na našem avionu piše Air Serbia i za početak je to dovoljno. Vidljivi smo, prisutni na tako važnom mestu. Marketing je danas sve i na sve načine se ta direktna linija mora iskoristiti i za privlačenje turista i investitora. Neće Srbija propasti makar stalno finansirali tu liniju i makar stalno bila gubitaška, postoji nešto što je važnije i što nema cenu-a to je kao što sam rekao mogućnost da ovde sedneš u avion i da za 8 sati budeš u glavnom gradu sveta. Takvu mogućnost samo nesposobni ne bi iskoristili, jer ona donosi indirektne benefite na svim stranama..Uostalom, koliko je važno što ta linija postoji, vidimo i iz toga što u ovih godinu dana svuda u okruženju, a naročito u Zagrebu grebu rukama i nogama ne bi li i oni ostvarili takav let. Do prošle godine ga nisu ni pominjali, ali je sada opšta panika i zavist što ga Beograd ima, a oni nemaju. Čak se i gradonačelnik Dubrovnika zabrinuo da će mu sada američki turisti stizati preko Beograda i da je sramno što oni nemaju direktnu vezu. To što mu turisti stižu preko Frankfurta i Amsterdama naravno da ne smeta. Eto i to je razlog što tu liniju moramo čuvati, i naći način da se povežemo i sa Torontom i Čikagom makar samo u letnjoj sezoni..A pokojnu SFRJ sigurno nisu unazadili letovi do Amerike, nego ludilo u glavama ovdašnjih ljudi koji su na pragu 21. veka rešili da nas sve vrate u srednji i da eto unište teško stečeni imidž te države kao najprosperitetnije u istočnom bloku. Posledica toga je i to što su bečki i budimpeštanski aerodrom sedamdesetih bili iza beogradskog po broju putnika, a danas su višestruko ispred..To je sada prošlost, ali pametnim radom moramo gledati šta sve možemo popraviti i izvući maksimalnu korist za budućnost.
 
Dal se poboljsao ugled *kosova u Republici Srbiji, time sto danas desetine autobusa i automobila sa te teritorije prolaze kroz Srbiju?

Meni je neverovatno da neko veruje u tako nesto.

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Pa eto, ja verujem u to. Bolje je i da sediš za stolom sa sa svojim "neprijateljima", nego da si ispod stola, ili da te seckaju na stolu. Uvek ću biti za svaku vrstu povezivanja i saradnje, makar to bilo i sa Madagaskarom..dok su svi od Slovenaca do Albanaca devedesetih ulagali silne milione u marketinške agencije po svetu i tako prodavali svoju "istinu", mi smo verovali da je to nepotrebno i da je Bog na našoj strani..eto ja ne verujem da je neko mogao da veruje u tako nešto i vidimo dokle smo dogurali sa tako indolentnim stavom.
 
Sasvim je druga stvar ulagati u marketing i u lobiste!
Mismo tu omanuli, šiptari i hrvati nisu. Rezultate znamo.
Ali da ce sletanje jednog jedinog sirokotrupnog aviona na JFK promeniti misljenje makar njujorcanina, a kamoli prosecnog amerikanca o nama ja ne verujem, a kamoli da ce americka administracija zbog toga imati drugaciji pogled na nas, pa posledicno menjati odnos prema nama.
Po meni je to utopija...

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Sve je danas marketing, pa i sletanje aviona sa našim grbom na JFK. A da će o nama Amerikanci zbog tog leta promeniti mišljenje nisam ni rekao, američka administracija o nama zna više nego što mi o sebi samima znamo, niti sam rekao da će Njujorčani menjati mišljenje o nama. Rekao sam da je bitno da budemo vidljivi na najvažnijem svetskom aerodromu i da se veza sa takvim gradom mora održavati. Linija je za sada možda kilava, ali treba mnogo raditi da bi postala koliko toliko rentabilna. Ogromni su benefiti od takve linije-privredni, turistički, da sredimo banje i dovodimo stare Amere na lečenje, medicinski turizam-pa već sada dolaze sa svih strana sveta da ovde menjaju pol, popravljaju zube, a sa direktnom linijom će nekom Amerikancu mnogo lakše biti da za vikend dodje ovde, sredi zube i uštedi ogromne pare. Usput ostavi neki dinar u Skadarliji, poseti Narodni muzej i Hram, pa kad ode kući da kaže kako ovde nije baš onako kako su im ispirali mozak itd. A gde su svi drugi potencijali, čini mi se da već sad imamo ugovor o prevozu slovenačke pošte do Amerike itd. Na kraju, mislim da nas kratkovidost ubija, ovde malo ljudi razmišlja o stvarima koje će biti za 10 godina, nismo u stanju da odvojimo bitno od nebitnog, već se novac kojeg ima dovoljno u Srbiji rasipa na gluposti, umesto da se odrede prioriteti i nešto u šta vredi ulagati. Po mom mišljenju-održavanje avionskih i svakih drugih veza sa najvećim svetskim silama je jedan od tih prioriteta.
 
Ален Шћурић Пургер није свети Илија, па да његова реч о некој небеској теми може да стави тачку на расправу. Човек је веома аналитичан, зна веома много о авијацији (оснивач Изи џета је, тек да се помене, рекао да је његова кључна предност била што није знао ништа), али и склон шаблонском размишљању, од чега пати готово сваки његов текст.

Пресмешно је кад, например, напише "Батајница би одузела Београду милион путника", јер је и сам више пута помињао да авијација није "zero-sum game", па је сваком талентованијем лаику јасно да би постојање једног јефтинијег аеродрома створило нови саобраћај у региону Београда. Новосађане који лете из Пеште нећу ни да помињем. То је чист, нето губитак за Србију. Као ни смањење међународног аутобуског и комби превоза из северног дела земље за рачун раста ваздушног саобраћаја.

А најпре - с обзиром да се у европским размерама Београд рекламира као туристичка сити брејк дестинација, шта мислиш колико би порасли приходи од туризма да "Рајанер" лети као из Софије (а лети, јер му наплаћују мало)? Разлика се, верујем, мери стотинама милиона евра годишње и осетним растом БДП-а на подручју Београда. Кога онда брига за губитак од, колико, пола милиона евра годишње? Не знам како то не видите? Мени је то равно слепилу код очију.

На аргумент "то може и у Сурчину", ја одговарам: Не, не може, нити ће моћи - нити је држава то хтела, нити ће будући концесионар бити заинтересован да евентуално жртвује нешто профита зарад развоја српског туризма.

Од истог слепила пате и у Шћурићевом Загребу, а балвани у Бањалуци, за разлику од паметног света у Братислави, не умеју то да искористе.
А безмало је безобразно да у свом тексту за српски портал Шћурић Пургер подржава отварање аеродрома Церкље у Словенији као алтернативе "пуно прескупом" Загребу, док сматра да такве алтернативе Београду нису потребне, ни у Батајници, ни у Краљеву!
 
....На аргумент "то може и у Сурчину", ја одговарам: Не, не може, нити ће моћи - нити је држава то хтела, нити ће будући концесионар бити заинтересован да евентуално жртвује нешто профита зарад развоја српског туризма....
+ 1 :)
Ne damo Slobu - Ne damo Bataju
Ode Sloba al ,,odbrana,, Bataje se još drži.... :mrgreen:

Tokio i Beograd imaju nešto zajedničko
- harakiri -
samo sto u Beogradu vrši se nad civilnim avio-saobracajem :lol:
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478768#p478768:13809b6h je napisao(la):
Пантограф » 19 Сеп 2017, 12:27[/url]":13809b6h]Ален Шћурић Пургер није свети Илија, па да његова реч о некој небеској теми може да стави тачку на расправу. Човек је веома аналитичан, зна веома много о авијацији (оснивач Изи џета је, тек да се помене, рекао да је његова кључна предност била што није знао ништа), али и склон шаблонском размишљању, од чега пати готово сваки његов текст...

не кажем да је Ален свезнајућ, али је врло аналитичан и објективан. и управо говори и оно што ја говорим, да се Батајнциа конвертује тек када Тесла дође до својих максималних капацитета и максималног ширења, а сада није ни на 40%.

Dva su moguća modela osnivanja LCC zračne luke u blizini velike zračne luke. Prvi je da je velika zračna luka prezagušena i nema mogućnosti potrebnog širenja, pa sama zračna luka ili lokalna/državna vlast želi istu rasteretiti, te otvara jednu ili više zračnih luka u blizini, na koju prebacuje LCC, cargo, charter i/ili regionalni promet (1). Ovo je primjer Londona koji je zbog nemogućnosti adekvatnog širenja Heathrowa otvorio još 5 zračnih luka od kojih su čak 3 LCC (Luton, Stansted i Southend), dok Gatwick ima dobar dio prometa LCC. Drugi slučaj je kada drugi vlasnik (operator, koncesionar) želi privući dio prometa konkurentskog aerodroma i u tome vidi poslovnu mogućnost (2). Na taj način je Bratislava de facto postala alternativna LCC zračna luka Beča iako je 82 km od Beča i u drugoj državi. Vlasnik je poslovnom politikom, novim LCC prilagođenim terminalom i autobusnom povezanošću sa Bečom motivirao putnike i kompanije da koristi Bratislavu kao jeftiniju alternativu za Beč.

(1) као што сам горе напоменуо, Београд није ни близу свега тога
(2) ако би се Тесла продала (али продала, не концесија), онда би могла држава да узме да конвертује Батајницу да би ибла конкурент Тесли

али сада,
Upravo radi toga je notorni nonsens da isti vlasnik (Republika Srbija) razmišlja o pretvaranju Batajnice u LCC i cargo terminal.

признаћеш да се, када се прочита ова реченица, лако долази до закључка зашто је бесмислено да држава самој себи прави конкуренцију, јер ето, хоће јој се

Batajnica bi odmah oduzela milijun putnika Beograda, u doglednoj budućnosti i više, smanjila bi cargo promet samog Beograda, bitno otežala transfer putnika koji bi dolazili konektiranim linijama do Beograda

не знам баш да ли би милион, али свакако би однела онолико путника колико лети Визом, Норвегианом и Изиџетом (под условом да они одмах пређу на Батајницу, а сигурно би тако нешто урадили), што доноси минус од око 500.000 путника годишње. а тај број Тесла тешко да може да надокнади. коначно, и Румуни су затворили Aurel Vlaicu (не знам да га транскрибујем), Немци ће затворити Хан, Рајан већ пребацује своје летове на Франкфурт, постоје индиције да Пољаци затворе Модлин, тако да стварно не видим смисао да се у овом моменту отвара Батајница

иначе, за Мораву се не слажем са њим, писао сам негде што мислим да има потенцијала, али не могу да се сетим на којој теми. свакако фокус не може да буде само на НТК (ниско-тарифне компаније), већ мора да диверсификује своју понуду. ако се приватизује, па купац узме да инвестира, ако још боље, не мора држава да троши своје паре на финансирање тог аеродрома

што се тиче Церкља, то је НАТО аеродром и они га финансирају, и како сам разумео они у потпуности воде финансије око њега, тако да, нека га слободно граде.
 
Е, Церкље финансира НАТО... а Батају је исфинансирала ЈНА - одавно.

Паз` да ми не прода сусјед ту фору за 50 липа (пола куне).
 
Batajnica ne bi bila samo konkurent ANT i ne bi samo kupila te putnike.
Da, jedan deo putnika bi bio sa ANT, ali kao što je rečeno svrha države Srbije nije da radi ono što je najbolje za ANT već za Srbiju.
Koji je broj putnika koji iz Srbije idu u Temišvar i Budimpeštu? Bilo koji deo da pređe na Batajnicu je čist dobitak. Broj turista je isto u srazmeri sa jeftinim dolaskom. Otvara se tu dosta prostora.
Relevantna studija isplativosti ne bi bila na odmet.
 
Ako ili kada dodje do korišćenja i za civilnu upotrebu aerodoma u Batajnici

ANT bi trebalo da zakupi kapacitete u Batajnici, tj. da budu u sastavu ANT.
 
Тако је бечки аеродром хтео да купи аеродром у Братислави, али, у Словачкој се променила влада, и то је заустављено.
У супротном, не верујем да би "Рајанер" летео за Ниш.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478808#p478808:25o1pobd je napisao(la):
JohnnyLee » 19 Sep 2017 01:24 pm[/url]":25o1pobd]
Upravo radi toga je notorni nonsens da isti vlasnik (Republika Srbija) razmišlja o pretvaranju Batajnice u LCC i cargo terminal.

признаћеш да се, када се прочита ова реченица, лако долази до закључка зашто је бесмислено да држава самој себи прави конкуренцију, јер ето, хоће јој се


Извињавам се што пишем пост за постом, али пропустио сам да одговорим на ово.
Наиме, конкуренција између државних предузећа је исувише честа и позната појава. То је, штавише, основа неких економија, укључујући и другу највећу, тј. кинески "државни капитализам" ("тржишни социјализам"). Врсни познавалац авијације попут гос`н Шћурића сигурно зна да су Ер Чајна, Чајна истерн и Чајна садерн све државне компаније, и једна другој конкуренција. Да је Југославија успела да изгура привредну реформу по том моделу, постала би развијена земља и поживела би бар колико и Шпанија, или би се распала као Чехословачка.

Уз све то, пренебрегава се чињеница да ће Тесла на концесију, и да макар наговештена могућност увођења цивилне компоненте на Батајници представља заштиту суверенитета државе у области ваздушног саобраћаја.

Читав текст на Т6, уопште, обилује таквим бесмислицама и лупетањима, толико недопустивим за човека који одлично познаје авијацију, да се може закључити да представља свесну провокацију Алена Шћурића Пургера и, вероватно, још некога. Лобирање против отварања Аеродрома Морава, например: "Краљево је сат и по вожње од Београда" (није, али нема везе) - а, колико је Копаоник од Београда и сл.? За вршачки аеродром је "скандал" што нема аутопут до Београда, а краљевачки због будућег аутопута не треба да постоји?! О Церкљу да не пишем опет. Да се надувао, не би толике глупости искењао; уосталом, треба пажљиво прочитати цео текст и анализирати тенденцију која је толико очигледна да то боли.

Овакав текст страног новинара/публицисте, у сваком систему, то будите уверени, побуђује сумњу. Објавити то на српском порталу указује на велику уредничку неписменост Петра Војиновића и редакције Т6. Као што су сви дописници СФРЈ-медија из иностранства радили за ДБ, а хрватски колега Дарко Худелист, исповедник Добрице Ђосића и хроничар турбофолка, служи својој држави, сматрајте да ће и Ален Шћурић Пургер, изван сваке сумње, ускоро постати предметом интересовања БИА, ако то већ није.
 
Mislim da bi kraljevački aerodrom mogao lepo da zaživi-i kao alternativa Beogradu kada se završi autoput do Preljine, a i u blizini je nekoliko većih gradova i turističkih mesta, što Purger ili ne zna, ili se pravi da ne zna.
 
Дакле, нисам једини који мисли да АШП штелује писаније ка Коцкастима. Сад ми је лакше, мислио сам да сам једини ја луд.
 
Ma u Hrvatskoj je ok da imaju aerodrome u Puli, Rijeci , Zadru, Splitu, Braču i Dubrovniku, a Srbiji je mnogo da ima Bg, Niš i Kraljevo?? Znam ja da su im to aerodromi na obali i da su potrebni zbog turizma, ali kolika je njihova medjusobna udaljenost? Vrlo su blizu i to nije problem, a ovamo piše da su Kraljevo i Niš preblizu..Pa nekome iz Novog Pazara Niš nikako nije blizu, kao i nekome iz Užica. I još navija za Ponikve i kaže da imaju bolju perspektivu od Kraljeva, a aerodrom bez puta i na onolikoj nadmorskoj visini..Ne znam-po meni kraljevački aerodrom ima veliki potencijal, u srcu je Srbije.
 
као што рекох, не слажем се са Пургером око неких ствари, нисам његов адвокат и сматрам да човек и те како пише баљезгарије, којих има и у овом тексту (Морава, Церкље). али је за Теслу и Батајницу у праву

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478960#p478960:2kpf4gjh je napisao(la):
Пантограф » 19 Сеп 2017, 23:12[/url]":2kpf4gjh]
Наиме, конкуренција између државних предузећа је исувише честа и позната појава. То је, штавише, основа неких економија, укључујући и другу највећу, тј. кинески "државни капитализам" ("тржишни социјализам"). Врсни познавалац авијације попут гос`н Шћурића сигурно зна да су Ер Чајна, Чајна истерн и Чајна садерн све државне компаније, и једна другој конкуренција. Да је Југославија успела да изгура привредну реформу по том моделу, постала би развијена земља и поживела би бар колико и Шпанија, или би се распала као Чехословачка.

да, само шти Кина има 1,5 милијарди становника. а и свака од ове три компаније има други главни хаб. Ер Чајна је у Пекингу (94.393.000 путника), Чајна Истерн је у Шангају (Пудонг 66.002.414 и Хунцјао 40.460.135 путника) и Чајна Садерн је у Гуангџоу (59.732.147 путника) и Пекингу. да ли је смислено поредити ово са Србијом, чији главни аеродром нема ни 5 милиона путника?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478960#p478960:2kpf4gjh je napisao(la):
Пантограф » 19 Сеп 2017, 23:12[/url]":2kpf4gjh]Уз све то, пренебрегава се чињеница да ће Тесла на концесију, и да макар наговештена могућност увођења цивилне компоненте на Батајници представља заштиту суверенитета државе у области ваздушног саобраћаја.

иде на концесију, не продаје се. али не знам чиме се губи суверенитет у области ваздушног саобраћаја?

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478960#p478960:2kpf4gjh je napisao(la):
Пантограф » 19 Сеп 2017, 23:12[/url]":2kpf4gjh]Читав текст на Т6, уопште, обилује таквим бесмислицама и лупетањима, толико недопустивим за човека који одлично познаје авијацију, да се може закључити да представља свесну провокацију Алена Шћурића Пургера и, вероватно, још некога. Лобирање против отварања Аеродрома Морава, например: "Краљево је сат и по вожње од Београда" (није, али нема везе) - а, колико је Копаоник од Београда и сл.? За вршачки аеродром је "скандал" што нема аутопут до Београда, а краљевачки због будућег аутопута не треба да постоји?! О Церкљу да не пишем опет. Да се надувао, не би толике глупости искењао; уосталом, треба пажљиво прочитати цео текст и анализирати тенденцију која је толико очигледна да то боли.

као што рекох, део који се тиче Мораве и Цркља су обичне баљезгарије, које везе са везом немају. Морава свакако има потенцијал, не нешто велики, али може да има у распону од 300-500 хиљада путника годишње. вади га што није чисто сезоналан аеродром, јер туриситчке дестинације око њега имају целогодишње понуде. само их треба пласирати у иностранство. исто важи и за Поникве. и да, и један и други могу да живе један поред другог
 
Cekaj, ti mislis da Ponikve imaju potencijal?
Bojim se da si preveliki optimista ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=478826#p478826:18r4djv0 je napisao(la):
dragan » 19 Sep 2017 03:52 pm[/url]":18r4djv0]Ako ili kada dodje do korišćenja i za civilnu upotrebu aerodoma u Batajnici
ANT bi trebalo da zakupi kapacitete u Batajnici, tj. da budu u sastavu ANT.
Samo da podsetim da su dva aerodroma udaljena važdušnom linijom

samo 15-tak kilometara, što je skoro zanemarljivo u avio-prevozu.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=479046#p479046:xbvfzel5 je napisao(la):
laki72 » 20 Сеп 2017, 09:53[/url]":xbvfzel5]Cekaj, ti mislis da Ponikve imaju potencijal?
Bojim se da si preveliki optimista ;)

Sent from my LG-D320 using Tapatalk

ако Катовице (Виз) и Краков (Рајанер) могу на 81 км, сваки са својим компанијама, могу и Поникве и Морава на 100 км :) а и могу да буду комплементарни аеродроми један другом, тј. да се лети ка различитим дестинацијама са њих, нпр. са Пониква за Диселдорг, а са Мораве за Париз, итд.
 
Hvala na tumacenju.
Kao sto sam vise puta naglasio, o avijaciji stvarno ne znam nista.
Pitao sam jer mi se Ponikve cine geografski skrajnute kako na mikro, tako i na makro planu.
Takodje, u blizini je samo Uzice, dok Kraljevu mozemo dodati Cacak, G. Milanovac, Kragujevac, Krusevac, pa i Valjevo (zavrsetkom autoputa na manje od sat voznje kuca-aerodrom).

A kakva je situacija na Ponikvama po pitanju uslova za sletanje-poletanje u zimskom periodu?


Sent from my LG-D320 using Tapatalk
 
Ne postoje: obilaznica oko Užica ka B.bašti, Kadinjača tunel, veći gradovi osim Užica u blizini. Zlatibor je mesto gde borave 99% domaći turisti na par sati vožnje.

Ja ne vidim ni persektivu A. Morava koji ima daleko bolji položajod Ponikava, a zamajavanje sa Ponikvama traje koliko i predizborna kampanja za lokalne izbore.
 
Vrh