Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Tekst iz novosti o muzeju vazduhoplovstva i hangarima iz Kumbora

U godini kada ceo svet obeležava početak Prvog svetskog rata, stručnjaci Muzeja vazduhoplovstva uspeli su da na veličanstven način osvetle ovaj jubilej. Krajem prošle godine, sa azerbejdžanskom kompanijom „Azmont“ u Crnoj Gori su sklopili ugovor o poklonu dva velika hangara sa prostora bivše baze Pomorskog vazduhoplovstva u Kumboru. Ovi hangari su kolosalan istorijski eksponat, koji bi mogao da doprinese procvatu Muzeja i dodatnom okupljanju svetskih turista, koji su već zatečeni vazduhoplovnim blagom koje je deponovano na obodu srpske prestonice.

ceo tekst u temi o muzejima
viewtopic.php?f=3&t=87&p=266566#p266566
 
sreda 12.02.2014. | 10:15
"Niko u Evropi kao BG aerodrom"
Izvor: B92, Nezavisne novine
http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php ... _id=811201

Beograd -- Ova godina biće daleko najuspešnija u istoriji Aerodroma „Nikola Tesla“ i ostvarićemo najveći rast broja putnika u Evropi, kaže direktor Velimir Radosavljević.

88910874052fb3d067952888.jpg


"U januaru su počela da se ostvaruju ta predviđanja, imali smo više od 270.000 putnika, što je za oko 60.000 putnika više nego u istom mesecu prošle godine, a što je povećanje za 29 odsto, broj letova veći je za 33 odsto i tereta za 20 procenata", kaže Radosavljević.

Zbog toga će, kako dodaje, beogradski aerodrom daleko prestići aerodrom u Sofiji, na primer.

"Ako smo tokom 2013. godine imali broj putnika koliki su imali Ljubljana i Zagreb zajedno, moje predviđanje je da ćemo ove godine imati više putnika nego što zajedno imaju Ljubljana, Zagreb i Sarajevo", navodi on.

"Beogradski aerodrom već nekoliko godina sve investicije finansira iz sopstvenih prihoda, bez zaduživanja. Okvirno gledano, te investicije su u poslednjih pet godina iznosile oko 35 miliona evra. Kao što je bio slučaj 2013. godine, i ove će akcenat biti na infrastrukturnim projektima", najavljuje Radosavljević.

Kako kaže, završena je prva faza rekonstrukcije terminalne zgrade i u punom jeku je druga faza, a četvrta faza će podrazumevati izgradnju višeg sprata koji će omogućiti razdvajanje dolazećih i odlazećih putnika.

"Postavili smo krajem godine šest najnovijih avio-mostova, a za mjesec dana ćemo na tih šest pozicija, plus na još pet drugih parking pozicija, postaviti najsavremenije vizuelne elektronske uređaje koji pomažu pilotima da što preciznije i bezbjednije uparkiraju avione. S druge strane, naravno da ćemo voditi računa o komforu za putnike, ali i o sadržajima, jer ljude interesuju prodajni objekti, kafei, restorani. Mogu da se pohvalim da je u poslednjih mesec dana otvoreno nekoliko radnji najpoznatijih svetskih brendova, kao što su „Victoria’s Secret“, „Boss“, „Swarovski“. Planiramo još neke sadržaje, kao što su specijalne pušačke kabine, zatim kabine za odmor putnika i drugo", kaže Radosavljević.
 
редовно свраћа на повратном лету из Франкфурта да наточи гориво. ово је стање од новембра 2013

map
 
Da, ali jedno vreme nisu dolazili zbog pritiska SAD i EU, aerodrom je izgubio dobre pare zbog tog prekida!
Naravno "prepoštena" EU je posle dozvolila de se "omaste" njeni puleni, Ljubljana i Budimpešta!
 
Čarteri ka Turskoj do Sajma turizma
T. Spalević | 12. februar 2014. 21:16 | Komentara: 0

Milan Živanović, v. d. direktora Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije: Krajem februara treba da se reši pitanje dozvola za čarter letove turskih kompanija ka toj zemlji

TRI turske avio-kompanije, koje su podnele zahteve za ukupno 194 čarter leta iz Beograda tokom ove letnje sezone, još nisu dobile dozvolu Direktorata civilnog vazduhoplovstva Srbije. „Turkiš erlajns“, „Fribrd“ i „Onur“ ispunjavaju propisane uslove, ali se čeka mišljenje Ministarstva saobraćaja bez čijeg „zelenog svetla“ srpske vazduhoplovne vlasti ne mogu da odgovore na zahteve stranih avio-prevoznika. Njihov plan je da iz Beograda ovog leta prevezu oko 50.000 putnika. Kako za „Novosti“ kaže Milan Živanović, v. d. direktora Direktorata, očekuje se da pitanje čartera za Tursku bude rešeno u narednih nekoliko dana.

http://www.novosti.rs/vesti/turizam.90. ... ma-turizma (ceo tekst)
 
Ma možemo mi da se kur.... koliko hoćemo, na kraju će turci dobiti sve što su i tražili!
Oni nama trebaju zbog preleta ka zapadnoj evropi i oni to znaju, plus što takozvani nacionalni avioprevoznik još pojma nema šta će sa turističkim čarterima za predstojeće leto!
 
отворени су аутобуски гејтови - А4А и А4Б
busgejt4.jpg

busgejt3.jpg

img_3895_busgejt1.jpg


данас су са тих гејтова отишли путници за Париз Бове (WZZ 4045), Сарајево (JA 377), Букурешт (RO 212) и Атину (A3 851), а планиран је и Минхен (LH 1725). јуче су отишли за Ајндховен (WZZ 4071), Атину, Минхен и Малме (WZZ 4209)
 
Супер!
Него, није ми јасно зашто се нови гејтови не зову Б1-Б2, Д1-Д2, или бар А11-А12, него овако глупаво.

И, да - како им се прилази?
 
Da, apsolutno kretenski.

Ako su hteli da ostave povezanost sa A4 koji je direktno iznad, mogli su da stave A41 i A42, ili jednostavno sda budu B-izlazi kao sto je Pantograf rekao.

Retko gde sam video slovo iza broja kod gate numbera u Evropi. Bas retko. Mozda i nigde.
 
Б и Д излази већ постоје, и то су неки сервисни, један можете видети код пасошке контроле. а да се зову кретенски, зову се. као што рече Панограф, А11 и А12 има смисла. али, шта је ту је
 
питао сам их на Фејсу зашто су А4А и А4Б, и ево одговора:
Zato što se nalaze u sklopu već postojećeg gejta A4.

само сам прочитао и констатовао :bash:
 
А и могли су то да напишу ћирилицом. Уствари требају већ да пишу на нашем писму све натписе на аеродрому, рекламе,....
 
Мени стварно није јасно шта сте ви истриповали за именовање излаза... Ако излази иду редом како ходате терминалом А1, А2,... онда би А11 и А12 требало да буду након А8, А9, А10. Ако би били испод А4, то би било тотално конфузно. Нарочито би било небулозно да се изненада појави ново слово, или А41 и А42 као што предлажете. А4а и А4б је сасвим логично решење, притом једноставно за сналажење путника на аеродрому.

За ћирилицу се слажем :)
 
B92: Crnogorski avion oštećen u Beogradu
Avion "Montengroerlajnz“a", koji je u ponedeljak uveče trebalo da poleti iz Beograda za Podgoricu, ostao je na beogradskom aerodromu zbog sudara sa cisternom.

Kako navode podgorički mediji, prilikom priprema za let jedno od vozila koja se koriste za zemaljsko opsluživanje aviona zakačilo je letelicu i manje je oštetilo.

Do oštećenja je, kako navode u „"Montenegroerlajnzu"“, došlo zbog nemara službi aerodroma „"Nikola Tesla"“.


http://www.b92.net/info/vesti/index.php ... _id=816746

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
Ovo je nayalost tacno cudo da nema vise ostecenja po avionima kad sam prije neki dan ulazio u atr yu alo cisterna je pored projurila sa 70 na sat sigurno pritom je dosta ljudi stajalo kod aviona
 
Рекордан број путника на аеродрому „Никола Тесла"
http://www.politika.rs/vesti/najnovije- ... la.sr.html

Београд – На београдском аеродрому је током фебруара опслужен 232.061 путник, што представља до сада незабележен пораст од 34 одсто у односу на исти месец прошле године. При томе је остварено 3.696 полетања и слетања, што је пораст од 35 одсто, док је у карго саобраћају промет робе повећан 28 одсто у односу на фебруар 2013. године.

Према саопштењу Аеродрома, раст обима саобраћаја и броја путника тренутно је без премца у односу на све значајније међународне аеродроме на европском континенту.

Овакви резултати омогућавају пословодству спровођење дугорочне стратегије развоја Аеродрома и потпуно самостално финансирање свих планираних инвестиционих пројеката.
Бета
објављено: 01/03/2014
 
Stim sto se citirani deo odnosi na Iranske avione tj nije u vezi sa slikom koju si postavio dolje i koja se odnosi na avio kompaniju ( a ne direktno na aerodrom).
 
milos.tro":29aoe76i je napisao(la):
Рекордан број путника на аеродрому „Никола Тесла"
http://www.politika.rs/vesti/najnovije- ... la.sr.html

Београд – На београдском аеродрому је током фебруара опслужен 232.061 путник, што представља до сада незабележен пораст од 34 одсто у односу на исти месец прошле године. При томе је остварено 3.696 полетања и слетања, што је пораст од 35 одсто, док је у карго саобраћају промет робе повећан 28 одсто у односу на фебруар 2013. године.

Према саопштењу Аеродрома, раст обима саобраћаја и броја путника тренутно је без премца у односу на све значајније међународне аеродроме на европском континенту.

Овакви резултати омогућавају пословодству спровођење дугорочне стратегије развоја Аеродрома и потпуно самостално финансирање свих планираних инвестиционих пројеката.
Бета
објављено: 01/03/2014


Lijepo, nadam se da pod tim planiranjem misle i na rešavanje radnopravno statusa par stotina ljudi koji rade na aerodromu ali preko "lizinga " i kojima je nedavno znatno smanjena nadoknada za rad u smislu ukidanja nadoknada na koje imaju pravo po zakonu.
 
marat":4sbzysfn je napisao(la):
Stim sto se citirani deo odnosi na Iranske avione tj nije u vezi sa slikom koju si postavio dolje i koja se odnosi na avio kompaniju ( a ne direktno na aerodrom).
Tako je sad sam pogledao
 
Vrh