Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

JohnnyLee":bfi6ralb je napisao(la):
одлични резултати, па дај да се фалимо :) прошле године су избацили тек око 10.02, а као што се сећате, био је пад од 2%. иначе, ако буде овако добар раст, ето нама 1-1,2 милиона у јулу и августу заједно
Ako sam te razumeo tvoja procena je da bi sledece godine mogli imati rast od 1+mil

Rekao bih gotovo sigurno prelazimo 4mil nekako mi se cini optimalno 4.2mil mada ko zna :)
 
Prema ovim predvidjanjima sigurno ulazimo u prvih 100 aerodroma u Evropi

List of the busiest airports in Europe
http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_th ... _in_Europe

2012 2013
1 United Kingdom London Heathrow Airport London 70,037,417[1] 72,332,160[1] Increase3.3%
2 France Paris-Charles de Gaulle Airport Paris 61,611,934[2] 62,289,665[2] Increase1.1%
3 Germany Frankfurt Airport Frankfurt 57,520,001[3] 58,036,948[3] Increase0.9%
4 Netherlands Amsterdam Airport Schiphol Amsterdam 51,035,590[4] 52,569,250[4] Increase3.0%
5 Turkey Atatürk International Airport Istanbul 45,091,962[5] 51,320,875[5] Increase13.8%
6 Spain Madrid–Barajas Airport Madrid 45,190,528[6] 39,729,027[6] Decrease12.1%
7 Germany Munich Airport Munich 38,360,604[3] 38,672,644[3] Increase0.8%
8 Italy Leonardo da Vinci-Fiumicino Airport Rome 36,980,911[7]
9 United Kingdom London Gatwick Airport London 34,235,982[1] 35,433,178[1] Increase3.5%
10 Spain Barcelona El Prat Airport Barcelona 35,144,503[6] 35,210,735[6] Increase0.2%
---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
80 Italy Rome Ciampino Airport Rome 4,497,376[7]
81 Italy Galileo Galilei Airport Pisa 4,494,915[7]
82 United Kingdom Newcastle Airport Newcastle upon Tyne 4,366,196[1] 4,415,684[1] Increase1.1%
83 Italy Palermo Airport Palermo 4,608,533[7] 4,333,058[48] Decrease5.4%
84 United Kingdom East Midlands Airport Derby / Leicester / Nottingham 4,076,178[1] 4,328,229[1] Increase6.2%
85 Turkey Adana Şakirpaşa Airport Adana 3,777,348[5] 4,316,678[5] Increase14.3%
86 Norway Trondheim Værnes Airport Trondheim 4,160,162[13] 4,311,328[13] Increase3.6%
87 Russia Koltsovo Airport Yekaterinburg 3,783,069[49] 4,293,002[50] Increase13.6%
88 Spain Fuerteventura Airport Puerto del Rosario 4,399,023[6] 4,259,341[6] Decrease3.2%
89 Greece Rhodes International Airport Rhodes 3,814,706[27] 4,200,068[27] Increase10.1%
90 United Kingdom Liverpool John Lennon Airport Liverpool 4,463,257[1] 4,186,091[1] Decrease6.2%
91 Greece Thessaloniki International Airport, "Macedonia" Thessaloniki 4,042,539[27] 4,085,032[27] Increase1.1%
92 Turkey Dalaman Airport Dalaman 3,810,015[5] 4,057,173[5] Increase6.5%
93 Malta Malta International Airport Malta 3,654,283[51] 4,052,000[51] Increase10.9%
94 United Kingdom Belfast International Airport Belfast 4,313,685[1] 4,022,479[1] Decrease6.8%
95 France Beauvais-Tillé Airport Beauvais 3,862,431[28] 3,952,908[8] Increase2.3%
96 France Nantes Atlantique Airport Nantes 3,631,693[28] 3,930,849[28] Increase8.2%
97 Spain Bilbao Airport Bilbao 4,171,065[6] 3,800,789[6] Decrease8.9%
98 Italy Bari Airport Bari 3,780,112[7]
99 Russia Tolmachevo Airport Novosibirsk 3,266,745[52] 3,748,211[53] Increase14.7%
100 Spain San Pablo Airport Seville 4,292,020[6] 3,687,727[6] Decrease14.1%
 
Jako je lepo videti da broj putnika na beogradskom aerodromu iz meseca u mesec raste i iskreno se nadam da ce se takav trend i nastaviti.
Inace zagrebacki Pleso i pored ulaska u EU i davanja koncesije Francuzima ima pad od 42.000 putnika u 2013. u odnosu na prethodnu 2012. godinu.
Izvor:
http://www.zagreb-airport.hr/Statistika ... 3-331.aspx
 
Direktno poredjenje je ok u neku ruku ali hr ima dosta aktivnih aerodroma i vecu turisticku posetu. Doduse nama se ne broji Pristinski aerodrom ;)
 
Znam da imaju viseaerodroma, ali treba imati u vidu i da su zbog sankcija i viza, ratova i politickih pritisaka, nasi fakticki kretali od nule.
Kad vec pmenu druge aerodrome i turiam, postoje li neki carteri ka Nisu u vezi sa turizmom na Kopaoniku i Staroj planini?
Radi li taj aerodrom uopste?
 
laki72":1hdgh5ly je napisao(la):
Inace zagrebacki Pleso i pored ulaska u EU i davanja koncesije Francuzima ima pad od 42.000 putnika u 2013. u odnosu na prethodnu 2012. godinu.

па њима је остала полу мртва Кроација. не би ни Београд имао овакав резултат да не би дила са Етихадом, јер је и ЈАТ био једном ногом у гробу. иначе, управа аеродрома Плесо је Кроацији дала 6 месеци да се доведе у ред, пре него што крену са довођењем нискотарифних компанија

laki72":1hdgh5ly je napisao(la):
Kad vec pmenu druge aerodrome i turiam, postoje li neki carteri ka Nisu u vezi sa turizmom na Kopaoniku i Staroj planini?
Radi li taj aerodrom uopste?

ради. али нема никаквих чартера већ годинама. једино летњи за Турску
 
Evo nekih podataka o broju putnika na aerodromima bivše SFRJ zaključno sa 2011g.
http://sh.wikipedia.org/wiki/Najprometn ... ju_putnika

Najprometniji aerodromi u Jugosferi po broju putnika
Putnici
Najprometniji aerodromi po broju putnika Rang Aerodrom Država 2008 2009 2010 2011 Promjena 2010-2011 %
1 Aerodrom Nikola Tesla - Beograd Srbija 2.650.048 2.384.077 2.698.730[1] 3.124.633 ▲ 16%
2 Zračna luka Zagreb Hrvatska 2.192.453 2.062.242 2.071.561[2] 2.178.037 ▲ 5,1%
3 Aerodrom Jože Pučnik - Ljubljana Slovenija 1.673.050 1.433.855[3] 1.388.651 - ▬
4 Međunarodni aerodrom Priština Kosovo/ Srbija [4] 1.221.000 1.191.978 1.305.532 - ▬
5 Zračna luka Dubrovnik Hrvatska 1.191.474 1.122.355 1.270.062[5] 1.349.501 ▲ 6,3%
6 Zračna luka Split Hrvatska 1.203.786 1.115.099 1.219.741[6] - ▬
7 Aerodrom Aleksandar Makedonski - Skoplje Makedonija 652.339[7] ~602.000 ~700.000[8] - ▬
8 Aerodrom Podgorica Crna Gora 538.477 450.504[9] 651.478 - ▬
9 Aerodrom Sarajevo Bosna i Hercegovina 505.269 530.391 563.266[10] - ▬
10 Aerodrom Tivat Crna Gora 570.636 532.156[11] 542.000 - ▬
11 Zračna luka Pula Hrvatska 388.951 301.241 313.793[12] - ▬
12 Zračna luka Zadar Hrvatska 157.978 215.868 272.675[13] - ▬
13 Zračna luka Rijeka Hrvatska - 113.503 61.833[14] - ▬
14 Aerodrom Ohrid Makedonija 44.000 37.000 ~45.000 [15] - ▬
15 Aerodrom Mostar Bosna i Hercegovina 8.000 4.000 17.833[16] 36.785[17] ▲ 206,3%
16 Aerodrom Konstantin Veliki - Niš Srbija 22.870 17.159 23.627 25.112 ▲ 6,3%
17 Zračna luka Osijek Hrvatska 14.883 20.503 20.827[18] - ▬
18 Aerodrom Tuzla Bosna i Hercegovina - - 5.438[19] - ▬
19 Aerodrom Maribor Slovenija 17.000 5.000 - - ▬
20 Aerodrom Banja Luka Bosna i Hercegovina 13.000 7.000 4.798[20] - ▬
 
у 2013:

Аеродром Путника 2012 Путника 2013 Промена (%)
Београд 3.363.919 3.543.194 ▲ 5.3
Загреб 2.342.309 2.300.006 ▼ 1.8
Приштина 1.527.134 1.628.678 ▲ 7.1
Сплит 1.425.749 1.581.734 ▲ 10.9
Дубровник 1.480.471 1.522.629 ▲ 2.9
Љубљана 1.198.000 1.295.000 ▲ 8
Скопље 828.831 984.407 ▲ 18.8
Тиват 725.392 868.423 ▲ 19.7
Подгорица 620.117 680.854 ▲ 9.8
Сарајево 580.058 665.638 ▲ 14.8

линк
 
Malo sam sabirao HR aerodrome (Zagreb, Dubrovnik, Split, Pula, Zadar, Rijeka, Osijek). Ukupno je oko 6.2mil putnika.

Beograd 3.5mil, Pristina 1.6mil ukupno 5.1mil

EDIT

Takodje izrazeno u broju putnika na godisnjem nivou imamo najveci rast od ex yu aerodroma sto je ustvari kljucna brojka. Ta cifra ce ove i narednih godina biti sigurno veca.
 
то да. процентуално гледано, највећи раст је имао Задар - 47%, али је то укупно 472.572, што ти је мало више од београдског августовског резултата
 
Ne razumem se puno u avio prevoz, ali mislim da nema neke velike logike porediti 'turisticke' aerodrome sa da kazem regularnim, kontinentalnim, jer totalno drugi faktori uticu na broj putnika jednih i drugih.
Primerno je da je svetska ekonomska kriza ispala 'majka' hrvatskog turizma koji od 2009 ima konstantni doduse blagi rast. To naravno uslovljava i rast putnika na jadranskim aerodromima. Sa druge na aerodromima koji nisu direktno vezani uz turisticko podrucje vise uticu svi drugi faktori.
Mene, ponavljam kao laika najvise interesuje povecanje tranzitnih putnika, jer bi to znacilo da BG postaje transportno avio cvoriste, a to bi bila prava stvar. Postoje li podaci o tome?

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
хеј, сваки аеродром се рачуна. и Сплит, Дубровник и Тиват су ти претежно сезонски аеродроми, па погледај колико имају путника
 
Hej?
Mislim :D
Naravno da se racuna, pobogu.
Samo, sto potast ili pad prometa na tim aerodromima nema veze sa njihovom sposobnoscu, vec sa atraktivnoscu ili neatraktivnoscu turistickih destinacija koje pokrivaju.
Zato i PITAM postoji li statistika koja pokazuje broj tranzitnih putnika na NT?
Za mene bi taj porast bio siguran znak da smo na pravom putu u avio saobracaju.

Sent from my LG-E510 using Tapatalk 2
 
@JohnnyLee
Video sam tvoj predlog za novu aodromsku zgradu na predhodnoj strani, sto generalno nije los, jer je vrlo ekonomican.

Medjutim jos davno je uradjen master plan sirenja aeodroma sa novom aeodromskom zgradom i jos jednom pistom i trasom pruge, koja se cesto ovde spominje. Klik na sluku za vecu rez, ali je i dalje smanjena, bila je mnogo veca.
spojeno-i-smanjeno.jpg


p.s nista ne javise za projektovanje izlaza za autobusku otpremu putnika na D4. Mozda su i odustali, mozda vrese neke pregovore, ko ce ga znati
 
laki72":40k5wby7 je napisao(la):

пре тога сам нешто одговарао на енглеском, па ми остало :)

laki72":40k5wby7 je napisao(la):
Zato i PITAM postoji li statistika koja pokazuje broj tranzitnih putnika na NT?

не

milanche":40k5wby7 je napisao(la):
@JohnnyLee
Video sam tvoj predlog za novu aodromsku zgradu na predhodnoj strani, sto generalno nije los, jer je vrlo ekonomican.

Medjutim jos davno je uradjen master plan sirenja aeodroma sa novom aeodromskom zgradom i jos jednom pistom i trasom pruge, koja se cesto ovde spominje. Klik na sluku za vecu rez, ali je i dalje smanjena, bila je mnogo veca.
spojeno-i-smanjeno.jpg

где си ово нашао?

milanche":40k5wby7 je napisao(la):
p.s nista ne javise za projektovanje izlaza za autobusku otpremu putnika na D4. Mozda su i odustali, mozda vrese neke pregovore, ko ce ga znati

најавили су расписивање тендера у току прве половине године
 
Миланче одличан ископ.Видим у легенди да је то предлог бр. 6.Знаш ли нешто више о другим решењима?

Иначе по гуп-у 2013,судећи по траси пруге ни тај мастер план није актуелан барем по питању облика Т3

untitled.jpg
 
@Mиланче
Свака част!
Свиђају ми се ови нови терминали прилично - делују једноставно за путнике. Није ми, додуше, баш најјасније где су гејтови који би опслуживали "апрон Б". Да ли су уопште предвиђени?

@Делија
Супер је што су генијалци у ГУП уцртали везивање пруге за аеродром са обилазном пругом без крака ка Батајници. Тиме су спречили директне вожње путничких возова ка Новом Саду без маневрисања/промене управљачнице на емв. Стварно, браво за њих; није било лако сетити се таквог решења... :blah:
 
milanche":30j2js17 je napisao(la):
Klik na sluku za vecu rez, ali je i dalje smanjena, bila je mnogo veca.
Дај ту много већу слику да и ми паримо очи :) :gobb:
 
Пантограф":3vbjywnl je napisao(la):
@Делија
Супер је што су генијалци у ГУП уцртали везивање пруге за аеродром са обилазном пругом без крака ка Батајници. Тиме су спречили директне вожње путничких возова ка Новом Саду без маневрисања/промене управљачнице на емв. Стварно, браво за њих; није било лако сетити се таквог решења... :blah:
То ти је иста зликовачка екипа која је радила ГлУП 2003 а њихов основни концепт је - Што скупље,што нефункционалније.

Предвидели су и ширење метроа до аеродрома који би ишао између две писте. То је тек расипништво.Нећемо никада имати потребе за два шинска система до аеродрома а пошто нам за градску железницу до аеродрома фали 5км пруге и једна станица избор се сам намеће.
 
JohnnyLee":260ov9j8 je napisao(la):
где си ово нашао?
Koleginica sa fakulteta jos pre je radila za diplomski, putnicki terminal na aeodromu, pa je od profesora dobila to.
JohnnyLee":260ov9j8 je napisao(la):
најавили су расписивање тендера у току прве половине године
Hvala puno na informaciji ;)
Михаило":260ov9j8 je napisao(la):
milanche":260ov9j8 je napisao(la):
Klik na sluku za vecu rez, ali je i dalje smanjena, bila je mnogo veca.
Дај ту много већу слику да и ми паримо очи :) :gobb:
Tesko da mogu da okacim original sliku jer ima 42mb, ali evo u boljoj rez i samo od 5mb :) . Postavicu link da ne bi mozda nekome usporavalo ucitavanje stranice.

Пантограф":260ov9j8 je napisao(la):
@Mиланче
Свака част!
Свиђају ми се ови нови терминали прилично - делују једноставно за путнике. Није ми, додуше, баш најјасније где су гејтови који би опслуживали "апрон Б". Да ли су уопште предвиђени?
Nisu predvidjeni, koliko ja razumem u pitanju je samo parking za avione sa nekim manjim odrzavanjem /okolo objekti za zimsko odrzavanje, skladiste i sl/
Delija":260ov9j8 je napisao(la):
Миланче одличан ископ.Видим у легенди да је то предлог бр. 6.Знаш ли нешто више о другим решењима?
Иначе по гуп-у 2013,судећи по траси пруге ни тај мастер план није актуелан барем по питању облика Т3
Verovatno je bilo vise predloga, jer u tabelu u donjem levom uglu pise pozeljna opcija-opcija 1, ali nemam vise informacija pa bi sve bilo nagadjanje.
 
Хвала Миланче, и ово је супер, сад се јасно види текст :)
 
Vrh