Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Па, добро. Можемо сами. Је л` би ти да се уложи 3 милијарде у борски рудник, па да онда чекаш да ти се то врати да би градио путеве и све што треба - а не мора да се врати, ризик је на теби, овако кад други гради и чека профит, ризик је његов - или хоћеш да одмах уложиш у путеве и друго што ти треба? Јер, не можеш да се задужиш одмах и за једно и за друго, много је.

Први приступ је спорији и темељнији, после 40 година може да да богатију земљу (нпр. Јужну Кореју) али ја немам још 40 година да чекам: кад сам био мали, говорили су да тако треба и живео сам у бедној земљи (сад је мање бедна, штагод причали носталгичари-манијаци). Ти, да ли би чекао? Ја, ето, не бих.
A ti bi da ulozis 3 miljarde u Rafale i vozas se nebom, a pritom si poklonio aerodrom, rudnike i ostalo? Razumem ja da je to visa politika, ali nemoj te price..
Osim toga, ko jos ulaze 3 milijarde u rudnik odjednom? Evo aerodrom ce da se radi i dogradjuje koliko jos godina.. Nije Vinci izvadio kes i rekao ,,gradite" vec ulaze malo po malo i ubira dobar profit od aerodroma.
 
Заборави Рафал, то је војска. Говоримо о економији. Војску смо плаћали и док смо сами водили фирме, и то много више него сад, није ништа Рафал према аеродрому Жељави. Ситниш.

Него овде нико никад не представи ствари какве јесу, или-или, па се снивају велики снови, само не знам за чије бабе здравље.
 
Заборави Рафал, то је војска. Говоримо о економији. Војску смо плаћали и док смо сами водили фирме, и то много више него сад, није ништа Рафал према аеродрому Жељави. Ситниш.

Него овде нико никад не представи ствари какве јесу, или-или, па се снивају велики снови, само не знам за чије бабе здравље.
Koji veliki snovi? Pricam ti o tome da je i Srbija mogla da vodi aerodrom na slican nacin, a i bolji. Ili smatras da nije bilo sanse?
 
Требало је да уложи више стотина милиона евра. Овако, уложили су Французи, Србији остало за друге сврхе. Мени је нпр. драго што ће цела земља у будућности коју могу да сагледам бити премрежена аутопутевима. То нисам могао ни да сањам под режимом "улажи у наше фирме".

И мада је овај концесионар лош, мени тај модел бољи, јбг. Могао се наћи и бољи концесионар. Па ко како воли, не бих да га убеђујем.
 
Kao sto znas, putevi nisu dati u koncesiju. Drzava se zaduzila kod stranih banaka, dok i dalje sama ubira prihod od putarina. Ozbiljno drugaciji pristup nego kod aerodroma.
 
Управо, јер нико не би узео те путеве на концесију. Баш то је суштина - држава гради оно што капитал не жели, јер је директан поврат уложеног спор или немогућ - а препушта капиталу оно за шта је заинтересован - и тако у кратком року добијеш више.
 
Pantograf svaka ti čast, zaslužio si uramljenu zahvalnicu za trud i odgovore. Hvala!
 
Ма нема на чему. Ја имам утисак да ово никад нико није представио у чистом облику нашим људима, а то је једина кључна дилема што се тиче економије (јесте - Е. Кустурица пре једно 20 година да се ја сећам, и он се заложио за модел Јужне Кореје: национална економија, хоћемо све своје, и ако радимо као Корејци, кроз 40 година од беде дођемо дотле да живимо као људи). Онда лутамо као по магли, без да знамо за шта смо тачно.
 
Koji veliki snovi? Pricam ti o tome da je i Srbija mogla da vodi aerodrom na slican nacin, a i bolji. Ili smatras da nije bilo sanse?

Pa, što ga nije vodila bolje dok je bio pod državnom upravom?
Fali samo da se neko javi i kaže da je i JAT u državnom vlasništvu mogao da bude bolji nego AS danas... Opet i tu pitanje - što nije?
 
Пантографова логика је одлична и отрежњујућа, но ја и даље сматрам да је Аеродром могао да настави развој и без француске концесије. Био је фино профитабилан, и у експанзији. Видели смо баш на примеру Ер Србије, како проф. менаџмент може да ради, а да је фирма и даље државна. Јесте реткост, али ако је неко могао, могао је баш Аеродром.

Французи јесу инвестирали доста, али је то књиговодствено пренадувано онолико. У пракси то је могао и аеродром сам да уради, уз кредит или два, без државне помоћи. Овако, већ сада имамо приче како је реконструкција фуш, како све службе раде лоше, опет имамо некакав државни орган са ухлебима, и неке старе бољке око паркинга, таксија... И нове бољке око пребацивања надлежности, надзором...
 
Poslednja izmena:
Ma, ovi jesu vucibatine, to nije sporno.

Najbolje kada bi, kao u Tirani, postojala domaća privatna kompanija; ali mi smo došli dotle da takva jedna može da upravlja kongresnim centrom, aerodrom je stepenik više. Pa, onda da razvijemo biznis još malo, da ne progonimo poslovne ljude po političkoj osnovi, pa će możda biti jednom i to.
 
Vansi ima problema, Beograd nije to sto su ocekivali, tiho traze kupca za koncesiju.

Sent from my SM-T555 using Tapatalk
 
Vansi ima problema, Beograd nije to sto su ocekivali, tiho traze kupca za koncesiju.

Sent from my SM-T555 using Tapatalk
Beograd ima znatno veci rast nego sto je koncesijom planirano. Stvarno ne mogu pretpostaviti sta su vise mogli ocekivati.
 
  • Sviđa mi se
Reagovanja: bit
Problem lezi na relaciji Vansi ÷ vladajuce strukture. Ne znam da li ste primetili da trenutno svi radovi na aerodromu stoje, Vansi ne moze da dobije upotrebnu dozvolu za dosta vec zavrsenih projekata, najveci je npr. solarna elektrana, odavno zavrsena i ceka dozvolu da se pusti u rad.
 
Problem lezi na relaciji Vansi ÷ vladajuce strukture. Ne znam da li ste primetili da trenutno svi radovi na aerodromu stoje, Vansi ne moze da dobije upotrebnu dozvolu za dosta vec zavrsenih projekata, najveci je npr. solarna elektrana, odavno zavrsena i ceka dozvolu da se pusti u rad.
Daleko od toga da branim vladajucu strukturu, ali moze biti da je problem u Vansiju. Znamo sa ovog foruma da su ozbiljno zas...i sa projektom i protivpozarnim dozvolama.
 
Први приступ је спорији и темељнији, после 40 година може да да богатију земљу (нпр. Јужну Кореју) али ја немам још 40 година да чекам: кад сам био мали, говорили су да тако треба и живео сам у бедној земљи која се никад није развила (сад је мање бедна, штагод причали носталгичари-манијаци, којих ми је пун к... и сврставам их међу рђаве људе). Ти, да ли би чекао? Ја, ето, не бих.
Slazem se skroz! A ne razumeju me zasto sam otisao - nemam vremena da cekam jos X godina da uvedu voz do aerodroma povezanim sa metro sistemom :(
 
Aerodrom Beograd je strateški resurs i ima preko 90% celokupnog saobraćaja države.
Sve što je Vansi radio je poprilično kilavo i u nekim slučajevima i opasno.
Koncesionar sigurno neće raditi tako da ostavi objekat u punoj snazi, a u fazi izgradnje će koristiti prenaduvane cene za sve.
Duga priča i prilično loša za nas
 
Juče sam video sliku radova iza B stajanke oko B8. Isto sa radovima u T2 gde se radi prostor za novi duty free.

Video si da je ogradjeno i spremno za radove, ali ne radi se u zgradi. Van zgrade, na stajanci i oko pss se radi, jer bi u suprotnom stao saobracaj, sa radovima prekinutim na pola.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
To mora da je potpuno nov zastoj. Postavljeni su novi elementi na plafonu T2 i stavlja se osvetljenje. Čekin deo 300 gde su plavi pultovi je navodno blizu kraja renovacije.
 
Полако људи долази "Ујка Си" почетком маја у Београд. Биће можда приче и за аеродром и за војне авионе и за многе друге ствари. Само долази у Париз, Београд и Будимпешту а у Београду ће бити 2 дана и то на 25. година НАТО бомбардовања његове амбасаде...Кинези воле те симболе, па ће баш због тога дати нама нешто што нико други не би у инат западу. А ми можемо концесију Вансију да одузмемо тако што ћемо редефинисати уговор због пораста броја путника и учинити услове неприхватљивим за Французе. И онда улећу Кинези...
 
Vansi je ogromna drzavna firma, oduzimanje koncesije na takav nacin bi se veoma odrazilo na odnose Srbije i Francuske, ne ide tu nista na silu. Zbog toga mi se cini da drzava( drzavni vrh) radi na tome da napravi takvu klimu da Vansi odustane sam.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Vrh