Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Radovi oko pss, taxiway-a i na stajanci se izvode bez prekida, inace bi bio veliki problem. Zuri se da se zavrse brzi izlazi sa pss. Dosta aviona, pogotovo u nocnim satima, koristi pss da se pozicionira gde treba ( tzv. backtrack), jer se na izlazima i na taxiway radi.


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Полако људи долази "Ујка Си" почетком маја у Београд. Биће можда приче и за аеродром и за војне авионе и за многе друге ствари. Само долази у Париз, Београд и Будимпешту а у Београду ће бити 2 дана и то на 25. година НАТО бомбардовања његове амбасаде...Кинези воле те симболе, па ће баш због тога дати нама нешто што нико други не би у инат западу. А ми можемо концесију Вансију да одузмемо тако што ћемо редефинисати уговор због пораста броја путника и учинити услове неприхватљивим за Французе. И онда улећу Кинези...
"Brat (ili ujka) Si" nije poznat da nekome nešto tek tako daje.
 
Vansi je ogromna drzavna firma, oduzimanje koncesije na takav nacin bi se veoma odrazilo na odnose Srbije i Francuske, ne ide tu nista na silu. Zbog toga mi se cini da drzava( drzavni vrh) radi na tome da napravi takvu klimu da Vansi odustane sam.


Sent from my iPhone using Tapatalk
Па ако се не варам био је план да на крају концесије 2045. године Тесла има 14 милиона путника. Ту бројку ће достићи 2027 или 2028 ако Бог да, што значи да су услови тотално различити.
🤔
 
Sumnjam da ce 14 miliona stici tako brzo


Sent from my iPhone using Tapatalk
 
Sumnjam da ce 14 miliona stici tako brzo


Sent from my iPhone using Tapatalk
Ево проверио сам 15 милиона је било планирано за крај концесије. Толико Будимпешта има данас а баш сам гледао како то изгледа код Мађара који као и ми имају само два права међународна аеродрома, Будимпешту и Дебрецин (који има мање путника од Ниша). Они су без националног превозника захваљујући нискотарифним компанијама и страним превозницима од 2014. године са 9.15 скочили 2019. године на 16.17 милиона путника. Дакле за 5 година 7 милиона путника више. Евидентно је да ће Тесла ову годину завршити негде између 9 и 9,5 милиона путника, дакле као Будимпешта 2014. године. Уз просечан раст од 10% годишње а са основом од 9,5 милиона Тесла ће имати 15,3 милиона путника 2029. године. Са годишњим растом од 15% ће доћи 2029.године на 19,1 милиона путника.
 
Koje godine prestizemo Hitrou po toj racunici?


Sent from my iPhone using Tapatalk
Врло духовито. Ја говорим оно што је реално зато што смо ми још увек у стању да имамо двоцифрен раст саобраћаја до неког нивоа од можда 18-20 милиона путника годишње. Развојем дуголинијског саобраћаја Ер Србије и других превозника па и даљем расту броја туриста у Србији свакако можемо да будемо дугорочно близу Будимпеште а јачи од Софије и Солуна.
 
Ево проверио сам 15 милиона је било планирано за крај концесије. Толико Будимпешта има данас а баш сам гледао како то изгледа код Мађара који као и ми имају само два права међународна аеродрома, Будимпешту и Дебрецин (који има мање путника од Ниша). Они су без националног превозника захваљујући нискотарифним компанијама и страним превозницима од 2014. године са 9.15 скочили 2019. године на 16.17 милиона путника. Дакле за 5 година 7 милиона путника више. Евидентно је да ће Тесла ову годину завршити негде између 9 и 9,5 милиона путника, дакле као Будимпешта 2014. године. Уз просечан раст од 10% годишње а са основом од 9,5 милиона Тесла ће имати 15,3 милиона путника 2029. године. Са годишњим растом од 15% ће доћи 2029.године на 19,1 милиона путника.
Pitanje je da li to može bez nivoa stranih turista koji ima Budimpešta (4 miliona godišnje).

Ipak u Budimpeštu dolaze mnogo ljudi iz Evrope na vikend ture, što ne verujem da možemo da očekujemo za Beograd. Nismo u EU i Šengenu, bije nas loš glas da je nebezbedno, itd.

Da li možemo dostići te brojke samo na osnovu dijaspore, domaćih putnika i Ekspoa?
 
Koja opcinjenost ciframa. Zar jedino merilo uspeha aerodroma za nas putnike ne bi morao biti kvalitet usluge i cena. Ciframa neka se opterecuju vlasnik i koncesionar. Sta mi od toga imamo.
 
Koja opcinjenost ciframa. Zar jedino merilo uspeha aerodroma za nas putnike ne bi morao biti kvalitet usluge i cena. Ciframa neka se opterecuju vlasnik i koncesionar. Sta mi od toga imamo.
Слажем се да је за путника квалитет услуге битан, међутим што има више авиосаобраћаја, то ће Ер Србија више зарадити, више ће се куповати на аеродрому, више ноћења у српским хотелима, више керозина ће НИС продати, више ће их таксисти клепити :) ,више кетеринга од стране наших добављача трошити, више људи на аеродрому бити запослено итд. Аеродроми су највећи мултипликатори за једну привреду! А што се туриста тиче, па наравно да је Будимпешта атрактивнија али Београд из године у годину смањује разлику. Ако Ер Србија буде дугорочно имала око 40 авиона и 100 дестинација а можда дођу још 2-3 легаси керијера и Рајанер базира који авион на Тесли онда нема зиме ни за туризам ни за аеродром.
 
Pitanje je da li to može bez nivoa stranih turista koji ima Budimpešta (4 miliona godišnje).

Ipak u Budimpeštu dolaze mnogo ljudi iz Evrope na vikend ture, što ne verujem da možemo da očekujemo za Beograd. Nismo u EU i Šengenu, bije nas loš glas da je nebezbedno, itd.

Da li možemo dostići te brojke samo na osnovu dijaspore, domaćih putnika i Ekspoa?
Razlika između Beograda i Budimpešte je naš nacionalni prevoznik, koji razvija hub model, tako da možda nemamo (ni blizu) turista kao oni i verivatno ih nikad nećemo ni imati, ali imamo transferne putnike i imaćemo ih sve više u budućnosti. Oni em dva puta ulaze u statistiku, što dodatno ubrzava rast brojki, em su mnogo veća ciljna grupa od turista.
 
20240421_152644.jpg
20240421_152428.jpg
20240421_152420.jpg
20240421_152341.jpg
 
Да ли ми се чини или су Французи толико шкрти да су искористили делове старих плавих пултова са чек-ин шалтера ??? Мислим свакако боље изгледа него пре али није унифицирано.
Kao i pod, jadno, na sta ce sve to liciti na kraju

Sent from my SM-A528B using Tapatalk
 
Савремена интерпретација односа колонизатора према потчињенима.

Мада, писао сам већ да је и овај пројекат потенцијално параванска прича за једног домаћег бизнисмена.

Сећам се жучне расправе овде уочи концесије...Сигуран сам да би претходно, домаће вођство аеродрома урадило драстично бољи посао. Заправо, ово нам је било једино профитабилно јавно предузеће из године у годину и једино је имало разумну стратегију развоја и урађен одличан мастер-план ширења аеродрома још из 2006е, чини ми се.
 
Poslednja izmena:
Савремена интерпретација односа колонизатора према потчињенима.

Мада, писао сам већ да је и овај пројекат потенцијално параванска прича за једног домаћег бизнисмена.

Сећам се жучне расправе овде уочи концесије...Сигуран сам да би претходно, домаће вођство аеродрома урадило драстично бољи посао. Заправо, ово нам је било једино профитабилно јавно предузеће из године у годину и једино је имало разумну стратегију развоја и урађен одличан мастер-план ширења аеродрома још из 2006е, чини ми се.
Bravo. Isto sam i ja rekao u prethodnim komentarima, ali me napadose i bespotrebno prosuse 100 nekih teorija iz razlicitih oblasti ekonomije.
Mogli smo sami da vodimo aerodrom i budemo ako ne bolji, onda bar priblizno dobri kao Vinci.
 
Савремена интерпретација односа колонизатора према потчињенима.

Мада, писао сам већ да је и овај пројекат потенцијално параванска прича за једног домаћег бизнисмена.

Сећам се жучне расправе овде уочи концесије...Сигуран сам да би претходно, домаће вођство аеродрома урадило драстично бољи посао. Заправо, ово нам је било једино профитабилно јавно предузеће из године у годину и једино је имало разумну стратегију развоја и урађен одличан мастер-план ширења аеродрома још из 2006е, чини ми се.

Mi Srbi uvek moramo da nadjemo neko vise znacenje u jednostavnim stvarima. Zivimo u proslosti i plasimo se nekih duhova pa stoga i taj nacin govora validan za vreme Austrougarske Monarhije tipa kolonizator i potcinjeni.

Istina je vrlo jednostavna. Privatni kapital gleda da ustedi novac gde moze jer je orjentisan na profit. To sto drzavne institucije ne kontrolisu koncesionara ili sto nisu napravili bolji ugovor sa njima je nas problem.

Domace vodjstvo kazes? Kada se u nasoj istoriji dogodilo da preduzece posluje dobro domacim vodjstvom? Pogledaj samo EPS... Drzava, pogotovu nasa, nema sta da trazi u upravljanju preduzecima jer je to pogodno tlo za korupciju, nepotizam, kupovinu glasova... Ako to nismo naucili do sada, onda ne znam sta jesmo.
 
Ja mislim da je odluka da se aerodrom da u koncesiju bila dobra, ali je loše implementirana i kao što reče @Zacard ne kontroliše se najbolje. Trenutno ne možemo da vodimo kako treba ni autobusku stanicu u glavnom gradu, Prokop takodje završavamo uz javno-privatno partnerstvo...

Dugoročno, nadam se da ćemo opet moći uspešno da rukovodimo strateškim kompanijama (EPS, MTS....) ali to sada nije slučaj.

U principu najviše se slažem sa @Pantografom čini mi se. Da bismo se razvijali moramo da ulažemo dosta, a značajno su nam limitirana sredstva. Zbog toga je odlučeno da nešto za šta postoji privatni interes bude prepušteno privatniku na odredjeno vreme, pritom je dobijena naknada a sredstva za dalje investicije su preusmerena na druge projekte. Da, svi bismo mi voleli da imamo novca da samo finansiramo i vodimo i puteve i energetska postrojenja, železnicu, aerodrome, ali budimo realni toliko novca nemamo. Tako da je ovaj potez bio logičan po mom mišljenju.

E sad, pitanje je u kom momentu će nam trebati novi aerodrom ili makar novi terminal. Može da se desi da to bude vrlo brzo nakon isteka koncesije.
 
Биће и пре; не помаља се никакав озбиљан хаб у нашој близини - Пешта је "претила" са ЛОТ-ом, мрка капа.
 
Domace vodjstvo kazes? Kada se u nasoj istoriji dogodilo da preduzece posluje dobro domacim vodjstvom? Pogledaj samo EPS...
Управо је аеродром био та аномалија, изузетак од тог правила које си навео и с којим се генерално слажем.

Концесија је оправдана само и само ако концесионар уради бољи посао од државне управе а у овом случају то се није десило.

Након истека ове концесије, биће нова. Отишао је аеродром на добош трајно.
 
Управо је аеродром био та аномалија, изузетак од тог правила које си навео и с којим се генерално слажем.

Концесија је оправдана само и само ако концесионар уради бољи посао од државне управе а у овом случају то се није десило.

Након истека ове концесије, биће нова. Отишао је аеродром на добош трајно.
Misim da gledas stvari kroz ruzicaste naocare.

Aerodrom je bio isto leglo nepotizma i neprofesionalne uprave kao i u svakom drugom preduzecu. Dacu ti jedan primer samo, trenutni direktor Aerodroma Srbije, javnog preduzeca koje upravlja svim aerodromima (osim Tesle), izvesni gospodin Mihajlo Zdravkovic. Malo njegove biografije:

Rođen je 15. decembra 1983. godine u Nišu, gde je završio Osnovnu školu "Dobrosav Jovanović Stanko" (sada "Stefan Nemanja") i Gimnaziju "Stevan Sremac".
Zvanje diplomiranog ekonomiste stekao je na Fakultetu za uslužni biznis 2007. godine, a trenutno je na master studijama Univerziteta "Edukons".
Od 2003. do 2010. godine bio je zaposlen u Privrednom društvu Drvopromet iz Niša na poslovima izvršnog direktora. Bio je predsednik Odbora Udruženja za šumarstvo, industriju za preradu drveta, celuloze i papira Regionalne privredne komore Niš. Itd...


Covek zavrsio fakultet za usluzni biznis i radi upravo master na univerzitet Edukons i bio direktor Drvoprometa iz Nisa 🙄 I taj covek je sada direktor javnog preduzeca za sve aerodrome u Srbiji.

Moja poenta je s obzirom da je avijacija usko regulisano polje sa mehanizmima kontrole van Srbije, stvaran je privid da to funkcionise. A to uopte nije bilo tako, a pogotovu da li mislis da gore pomenuti gospodin Mihajlo Zdravkovic ima znanja i strucnosti da vodi neverovatnu gradjevinsku ekspanziju aerdroma, pravljenje huba, ogroman rast broja putnika i uz sve to da ne ometa redovan saobracaj. Mislim da treba biti realan.
 
Причаш као да аеродром није постојао до 2019. године, или као да је бележио негативне резултате, или да су константан раст и профит били привидни?
 
Јесте, али већ 2020. би имао катастрофалан губитак (Ковид). Не верујем ни да би експанзија ишла довољно брзо - што би заправо веома наштетило другој државној компанији - али да би добијено било квалитетније, у то сам сигуран. Државни дуг би био једно милијарду и по евра већи, и то је најважније за ову причу. Не кажем да је морао аеродром да оде на концесију, још мање да је ово био добар избор (ако је било избора) - мада ево, Црна Гора још држи аеродроме у државним рукама и инвестиције у потпуности изостају (какву би било ко од нас инвестициону одлуку донео нпр. 2021. док се још вукао ковид, а да није везан уговором као концесионар?) - али принцип "све ћемо сами" би значио вероватно и двапут већи државни дуг за исти ниво економске активности. Само у случају Бора и Смедерева ред величине је отприлике десетак милијарди евра.

Немамо довољно капитала, шта да се ради, морамо или да се задужујемо, или да дамо другом да ради. Па треба изабрати, у конкретном случају, шта чинити.
 
Јесте, али већ 2020. би имао катастрофалан губитак (Ковид). Не верујем ни да би експанзија ишла довољно брзо - што би заправо веома наштетило другој државној компанији - али да би добијено било квалитетније, у то сам сигуран. Државни дуг би био једно милијарду и по евра већи, и то је најважније за ову причу. Не кажем да је морао аеродром да оде на концесију, још мање да је ово био добар избор (ако је било избора) - мада ево, Црна Гора још држи аеродроме у државним рукама и инвестиције у потпуности изостају (какву би било ко од нас инвестициону одлуку донео нпр. 2021. док се још вукао ковид, а да није везан уговором као концесионар?) - али принцип "све ћемо сами" би значио вероватно и двапут већи државни дуг за исти ниво економске активности. Само у случају Бора и Смедерева ред величине је отприлике десетак милијарди евра.

Немамо довољно капитала, шта да се ради, морамо или да се задужујемо, или да дамо другом да ради. Па треба изабрати, у конкретном случају, шта чинити.
У већини си у праву, ево буквално сви грчки аеродроми су у концесији. Онда аеродром Љубљана такође а увек се говори како су Словенци бољи од нас по многим питањима. Адриа банкротирала а Љубљану држи немачки фрапорт и она стагнира...
 
Vrh