Zapravo imaju istu svrhu, i vaze sva saobracajna pravila kao i u drumskom saobracaju (saobracajni znaci (gde ih ima),pravilo desne strane (koje inace vozaci na ovim prostorima zaborave), gde sme da se pretice, gde se ulazi u poziciju prilikom opsluge aviona (bilo glavnom bilo pomocnom servisnom saobracajnicom), i naravno gde je linija preko koje je "taxiway incursion". Postoje i posebna interna pravila, a to je da je ogranicenje svuda 20km/h, prilikom prislaska avionu 5 km/h uz obavezno navodjenje, ne sme blokirati pozarni put cisterni za gorivo, avion uvek ima prvenstvo prolaza (tamo gde se ukrstaju putanje),bilo da je izguravan,vucen ili ili rula.Линије које видиш немају исту сврху као линије на јавним путевима, тако да ни они који возе ван њих не крше нужно правила. Зависи доста од интерне организације, али оне најчешће указују на то која врста одобрења је потребна сервисном возилу да би се кретало по “air side” (нпр. никаква ако је унутар линије, или од аеродромског диспечера, са једне стране линије, а од контроле летења са друге)…
E sad...traktor koji vuce 3-4 prikolice najcesce ide sporije, da mu ne ispadali koferi (put je prilicno neravan,narocnito ispod gejtova, iako je renoviran), pa ce se cesto destiti da ga idu po strani da bi se sklonili ostalima, isto vazi i za elevatore i load-ere, koji su inace sporiji. S druge strane ti isti autobusi idu brze bez putnika A ako bih nekog morao da idvojim, po "bahatosti",to su nekad bil vozila jat tehnike (uvek brzo voze, neretko i paralnelno sa stubovima (ispod gejtova). Bilo nekad, sad su "normalniji"
Ukratko ako iole pazljivo vozis i ne izleces na rulne staze pod kontrolom tornja i ne presecas avione,ne vozis ispod krila, nece biti nikavnih problema.
Veci su "problem" novoizgradjene pozicije na C platformi, izmedju kojih nije ostavljen razmak izmedju parking polja za avione (crvene linije se dodiruju,pa se prave guzve prilikom opsluge avuona )i onda je strogo gledanor cisterna koja puni gorivom avion cesto u prekrsaju kada se avion u poziciji pored izgurava, jer ne bi smela da bude tu...zasto su izgradili onoliku C platfromu, a nisu mogli jos 30m bruto duze, pojma nemam...