Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Линије које видиш немају исту сврху као линије на јавним путевима, тако да ни они који возе ван њих не крше нужно правила. Зависи доста од интерне организације, али оне најчешће указују на то која врста одобрења је потребна сервисном возилу да би се кретало по “air side” (нпр. никаква ако је унутар линије, или од аеродромског диспечера, са једне стране линије, а од контроле летења са друге)…
Zapravo imaju istu svrhu, i vaze sva saobracajna pravila kao i u drumskom saobracaju (saobracajni znaci (gde ih ima),pravilo desne strane (koje inace vozaci na ovim prostorima zaborave), gde sme da se pretice, gde se ulazi u poziciju prilikom opsluge aviona (bilo glavnom bilo pomocnom servisnom saobracajnicom), i naravno gde je linija preko koje je "taxiway incursion". Postoje i posebna interna pravila, a to je da je ogranicenje svuda 20km/h, prilikom prislaska avionu 5 km/h uz obavezno navodjenje, ne sme blokirati pozarni put cisterni za gorivo, avion uvek ima prvenstvo prolaza (tamo gde se ukrstaju putanje),bilo da je izguravan,vucen ili ili rula.
E sad...traktor koji vuce 3-4 prikolice najcesce ide sporije, da mu ne ispadali koferi (put je prilicno neravan,narocnito ispod gejtova, iako je renoviran), pa ce se cesto destiti da ga idu po strani da bi se sklonili ostalima, isto vazi i za elevatore i load-ere, koji su inace sporiji. S druge strane ti isti autobusi idu brze bez putnika :) A ako bih nekog morao da idvojim, po "bahatosti",to su nekad bil vozila jat tehnike (uvek brzo voze, neretko i paralnelno sa stubovima (ispod gejtova). Bilo nekad, sad su "normalniji" :)
Ukratko ako iole pazljivo vozis i ne izleces na rulne staze pod kontrolom tornja i ne presecas avione,ne vozis ispod krila, nece biti nikavnih problema.
Veci su "problem" novoizgradjene pozicije na C platformi, izmedju kojih nije ostavljen razmak izmedju parking polja za avione (crvene linije se dodiruju,pa se prave guzve prilikom opsluge avuona )i onda je strogo gledanor cisterna koja puni gorivom avion cesto u prekrsaju kada se avion u poziciji pored izgurava, jer ne bi smela da bude tu...zasto su izgradili onoliku C platfromu, a nisu mogli jos 30m bruto duze, pojma nemam...
 
Koliko je vožnja taksijem sa vaučerom za zonu 3.karaburma?
 
Nema tog aviona za 29 eura. To je možda CA letjela mada najeftinija karta je bila oko 290 kuna. Šta je 35 evra cca.

S obzirom da je autoputem to 3ipo sata i da je karta oko 25 evra, avio karta mora biti konkurentna da se netko odluči. Nikako nije usporedivo sa Tivtom ili Podgoricom jer do tamo imaš diplit nebezbednim putem 6+ sati tako da aviokompanije mogu svakako držat višu cenu



Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Nema tog aviona za 29 eura. To je možda CA letjela mada najeftinija karta je bila oko 290 kuna. Šta je 35 evra cca.

S obzirom da je autoputem to 3ipo sata i da je karta oko 25 evra, avio karta mora biti konkurentna da se netko odluči. Nikako nije usporedivo sa Tivtom ili Podgoricom jer do tamo imaš diplit nebezbednim putem 6+ sati tako da aviokompanije mogu svakako držat višu cenu

Covek je rekao da je nedavno putovao, dakle jul ili avg. Cene ZAG SPU u jednom smeru za sledecih 2-3 nedelje su oko 80-90 EUR. Prica o 35 evra je dezinformacija, a ono sto je MIKI rekao da su ga Nemci vozili za 25 je cista laz. Ako nista drugo, Beograd-Crna Gora su ponuda dve avio kompanije pa idi kojom zelis. Zagreb-Split je monopol Kroacije.
 
Poslednja izmena:
Izvor: Linkedin

1692357080250.jpeg
 
Kontrolni toranj je dobio kič osvetljenje, kao i svi javni objekti u zemlji. Bukvalno treba zabraniti isvetljavanje bilo kojom drugom bojom osim bele/žute.

Na biseru arhitekture - zgradi koja povezuje staru i novu zgradu aerodroma je stavljena nova svetleća reklama, tako da su ujednačena slova na toj zgradi i novoj zgradi. Izgleda da čitaju Beobuild pa su shvatili da su svi povraćali na prethodnu verziju.
9bca45c4d006ed8b2639c41a51ddb3aa.jpg
da09854b834f24f6fe6f13fa3587f31c.jpg


Sent from my SM-S906B using Tapatalk
 
Šteta što na dolascima nije omogućen neki pandan Kiss&Fly zoni sa odlazaka, tako da je moguće pokupiti putnika u roku od 5 minuta.

Баш сам исто хтео да пишем. Нисам био једини који је се пео уз степенице са долазака на поласке како би ме ту покупио "цивилни" аутомобил.
 
Šteta što na dolascima nije omogućen neki pandan Kiss&Fly zoni sa odlazaka, tako da je moguće pokupiti putnika u roku od 5 minuta.
Slazem se da bi to bilo dobro iz ugla putnika, ali mozes li da zamislis koliko divljih taksista bi se na taj nacin spustilo na dolaske? Da, znam da ih ima idalje, ali bilo bi ih barem 3 puta vise da mogu da udju dole.

Iskren da budem, ne znam na kojim aerodromima u Evropi je moguce prici civilnim autom na dolaske, uvek idem na taksi/bus/metro opcije, pa nisam mogao to da zapazim nikada.
 
Slazem se da bi to bilo dobro iz ugla putnika, ali mozes li da zamislis koliko divljih taksista bi se na taj nacin spustilo na dolaske? Da, znam da ih ima idalje, ali bilo bi ih barem 3 puta vise da mogu da udju dole.

Iskren da budem, ne znam na kojim aerodromima u Evropi je moguce prici civilnim autom na dolaske, uvek idem na taksi/bus/metro opcije, pa nisam mogao to da zapazim nikada.

Npr. LCA, FCO, CIA, SOF, BUD
 
Takodje bih dodao da Melburn ima tu opciju, 2min pickup, koji deli sa Uber-om i drugim rideshare prevoznicima.
 
Berlin isto ima tu opciju. 10 minuta besplatno i za odlaske i za dolaske, valjda 3 puta u toku dana maksimalno.
 
Slazem se da bi to bilo dobro iz ugla putnika, ali mozes li da zamislis koliko divljih taksista bi se na taj nacin spustilo na dolaske?

С обзиром да је само 5 минута бесплатно, не видим како би то користило дивљим таксистима. Једино да се констатно врте у круг, што им се не исплати јер троше гориво. Евентуално увести додатно правило да једно "цивилно" возило може ући бесплатно само једном у периоду од 3 сата рецимо, те би се додатно осигурало од дивљака.
 
First summer of "inserted" runway ops:

Nemjee10:37
I flew BEG-SOF last week and we boarded on time, luggage was loaded and we were ready to depart right on time. In the end we had a half an hour delay because of traffic at the airport. I think we were like 13th in line for take off. It didn't help that PUY also landed at that time. All in all if this growth trend continues they will have to think of something to sort this out.
(ex Yu)

"No need for second runway, na-na-na-na-na-naaaah..." (peva se u ritmu Mitro`s on fire)

Slogan/Headline: Because Gatwick can.

(Inženjer`s knows... propo)
 
Не би им било лоше да погледају пре него или ишта почну да планирају. Има много паметног овде да се прочита
 
First summer of "inserted" runway ops:


(ex Yu)

"No need for second runway, na-na-na-na-na-naaaah..." (peva se u ritmu Mitro`s on fire)

Slogan/Headline: Because Gatwick can.

(Inženjer`s knows... propo)
@Пантограф , да ли си озбиљан? Да се манемо међународно потврђених методологија, и да одлуку о конфигурацији аеродрома донесемо на основу коментара са интернет портала? Ево табеле која у САД служи као оријентација за број писта у односу на број операција:

IMG_0486.jpeg


Ако се десило да као 13. у реду за полетање (уз једно слетање) чека пола сата, то сигурно није због капацитета саме писте. Једна писта може да прогута преко 50 комбинованих полетања и слетања у сату.
 
Гледам ову другу тачку, растојање је 215м. Колико беше растојање изешу писта у нашем случају?
 
Гледам ову другу тачку, растојање је 215м. Колико беше растојање изешу писта у нашем случају?
У питању су распони растојања. Авиони који користе две писте су у међусобном односу, за писте удаљене бочно:
- од 215 до 760 м, зависни од турбуленције у трагу,
- од 761 до 1300 м, независни су од турбуленције, али зависни у инструменталном прилазу,
- преко 1300 м, независни и од турбуленције, и у инструменталном прилазу, али уз радарски надзор.

”Зависни” овде значи да контрола летења мора да примењује неко дужинско раздвајање између авиона који користе паралелне писте.

Индикативно је да је направљена ”права” друга писта, на простору који се још чува за њу, капацитет операција (још увек дебело неискоришћен) би био увећан за једва 30%, а трошкови изградње такве писте (због потпуно новог и независног система рулних стаза) би били далеко већи.

Него, да обрнемо још један круг дискусије шта се све могло са батајничким аеродромом…😉
 
Vrh