Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Inače, primetio sam da vozila unutar Aerodroma (air side) pomalo "divljaju".

Naime, naš autobus (od aviona do aerodromske zgrade) se kretao normalno, tj. po nacrtanim trakama, i delovalo je da je poštovao propisanu brzinu. Za razliku od njega, minibus koji je transportovao kabinsko osoblje je baš brzo išao, i čak nas je i preticao, van ovih saobraćajnih traka. Nisam uspeo da zabeležim to.

Ista situacija i sa ovim vozilom za prtljag. Potpuno mimo isrctanih traka se kretao, i tražio prečice.

Nisam ekspert, ali sve to drugačije izgleda na drugim aerodromima.

Aerodrom Beograd - 'divljanje' po drumu.jpg
 
Уз сав ризик да звучим као апологета режима, али мислим да си престрог.

Гурање аеродромских путника у фри шопове је глобални тренд. Сви аеродроми, без изузетка, на којима сам био последњих година (Женева, Брисел, Цирих, Амстердам...), гурају све путнике право са скенера у вијугаве стазе фри шопова, без икакве могућности избора алтернативног правца кретања. Ова чињеница не чини саму појаву ништа прихватљивијом нити пријатнијом, али не треба да је лепимо себи као још једну негативну маркицу "нашег" менталитета или "наше" идеолошке обезглављености.

Истовремено, овај негативни тренд морамо да видимо у светлу другог - позитивног тренда - демократизације ваздушног саобраћаја. Управо посматрајући тај друг тренд, ја се не слажем да је данас "отуђена јавна својина и инфраструктура" (у домену ваздушног саобраћаја). Мислим да се дешава управо супротно. Јавна својина и инфраструктура су били отуђени управо у време када је летење било доступно искључиво црвеној (или плавој) буржоазији. У то романтично време, када су аеродроме красили мозаици, водоскоци и кристални лустери, раскошну јавну инфраструктуру је користила искључиво елита, а финасирали су је сви, укључив и већину којој је била недоступна.
Нико не гура путнике у фри шопове на уштрб испуњења минималних услова проточности путника.
Јавна инфраструктура у време плаве буржоазије и то баш кад је у питању авиосаобраћај је била у светском врху јер смо на том пољу били једни од светских пионира. Друга ствар је што у то време па још 3-4 деценије након тога само је елита могла да лети и то је важило глобално.
У случају шинских система, железнице и трамваја плави су недостижни идеал прогреса, ефикасности и нивоа услуге за све што је након тога па све до данас од сложених јавних система покренуто на овим просторима. И баш ти системи су пример како се јавно и и приватно могу удружити у општем интересу. А ту јавну услугу су користили сви, и сиротиња и богати.
 

Među divljim taksistima koji ordiniraju na aerodromu "Nikola Tesla", kako saznajemo od onih koji su upućeni u celu problematiku, najviše varaju izvesni izvesni Kiklop, zatim takozvani Ludaja bu****, a glavni među njima je, kako tvrde, takozvani Sekula iz Surčina.
 
Нико не гура путнике у фри шопове на уштрб испуњења минималних услова проточности путника.

наравно, када су аеродроми прављени са циљем протока путника кроз фри-шопове. проблем је што наш аеродром није направљен са тим циљем, па онда добијаш збуџевину као сада
 
наравно, када су аеродроми прављени са циљем протока путника кроз фри-шопове. проблем је што наш аеродром није направљен са тим циљем, па онда добијаш збуџевину као сада
Na našem aerodromu još uvek nisu završeni svi radovi, central plaza, što bi se reklo, se tek sad radi. Kad sve završe, videćemo rezultat.
 
Jel ima neko uopšte ideju zbog čega su nam nenormalno visoke cene hrane/pića na aerodromu (ostalo i ne kupujem i ne gledam)? Neverovatno mi je da je kod nas skuplje i od FRA, FCO, MUC, AMS-a...i to prilično. Baš je dosta skočilo zadnjih godinu dana - da li je Vanci odvalio neke astronomske cene za lokale?
 
Bogami, ja prošle godine na MUC ručao picu za 20 evra. Ne znam koliko je kod nas (zato što nikada nemam priliku da se ovde gostim), ali tamo nije jeftino.
 
Ček, mi ovde govorimo o grupici sitnih kriminalaca, koje bi svaka iole ozbiljna policija "rešila" jednom racijom.
Drugo je ako imaju zaleđinu, ali, iz ove priče ne deluje da je tako.
 
Bogami, ja prošle godine na MUC ručao picu za 20 evra. Ne znam koliko je kod nas (zato što nikada nemam priliku da se ovde gostim), ali tamo nije jeftino.
Uh ne znam za pice iskreno, doduše MUC je ogroman i imaš na desetine restorana. Znam da sam bio iznenađen cenom čizburgera (koji je kao sendvič) u onom restoranu skroz desno kada izađeš iz Duty free-a u BEG-u od 1400rsd. A u AMS-u sam posle video da je burger u BK bilo nešto oko 10eur sa sve pomfritom i sodom
Kafa je, espreso klasičan, oko 400rsd koliko me sećanje služi, a na onim aparatima koje su postavili u hodnicima je 200rsd. Malo mi je previše za BEG
 
400 RSD ti je espreso i u centru Beograda... Ne svuda, ali ovde imaj u vidu da postoje aerodromske takse.
 
'beš mi mater - baš sam se isključio. Nisam nešto mnogo kafenisao, ali sve imam u glavi cenu espresa od oko 200rsd 😁 očigledno sam zarđao poprilično
 
Inflacija, sinak. Doduše, ja popih poštenu tursku kafu na obroncima Kadinjače pre mesec i po dana, sve uz čokoladicu i ratluk. Jedna 150 dinara. E, sad, ako imaš u vidu da je to obronak Kadinjače, koji je barem 2 puta jeftiniji od svakog Beograda...
 
Ovo jednostavno nije istina, ne znam gde u Beogradu espresso košta 400 RSD. U Kafeteriji, koja ima lokale po celom gradu, espresso košta od 195-225 RSD u zavisnosti od vrste kafe, a to je otprilike cena i u većini ostalih kafića, sa možda malim odstupanjem.
 
Košta na aerodromu. :D
Možda nije 400 dinara (a nije mnogo niža), ok, ali kažem:
1) Aerodromska taksa je jedna stavka,
2) Naravno da su marže na aerodromu veće, a niti je Beograd u tom smislu jedinstven, niti se oni koji poslaju guraju da imaju lokale po aerodromima da bi bili socijalna služba, već naprotiv, da bi zbog međunarodne klijentele više zaradili.
 
Опет је вечерас рекао “оставили смо простор за нову писту”.
 
Jer Wizz Air nije kompanija registrovana u Srbiji ili Crnoj Gori, vec u Madjarskoj. Na letovima izmedju Srbije i Crne Gore smeju da lete samo kompanije iz te dve drzave. Ista je prica i sa ostalim drzavama van EU, pa tako izmedju Srbije i Turske smeju samo kompanije iz te dve drzave. Jedino na linijama Srbija-EU postoji Open Skies i tu smeju da lete sve kompanije iz Srbije i EU, pa bi zato Wizz smeo da leti BEG-LJU ako to zeli.
ja platih 29 evra Zagreb-Split nedavno...nemačka kompanija neka me vozila, A320...čak sam i doplatio nešto sitno za business klasu.
E dok se to ne dogodi-draće nas 200 evra za Beograd-Tivat ovi ''naši''..!
 
ja platih 29 evra Zagreb-Split nedavno...nemačka kompanija neka me vozila, A320...čak sam i doplatio nešto sitno za business klasu.
E dok se to ne dogodi-draće nas 200 evra za Beograd-Tivat ovi ''naši''..!
Nesto ti ne verujem jer jedina kompanija koja leti ZAG-SPU je Croatia Airlines...
 
Potpuno nejasno zašto, peticija za ukidanje UK viza nije prošla, vlada ju je odbacila kao toalet papir.
treba da uvedemo i mi vize za njih, sve isto da tražimo-uključujući i prevod svakog dokumenta na Srpski jezik kod ovlašćenog prevodioca.
Najveća muka je vadjenje te fakin britanske vize...
 
Inače, primetio sam da vozila unutar Aerodroma (air side) pomalo "divljaju".

Naime, naš autobus (od aviona do aerodromske zgrade) se kretao normalno, tj. po nacrtanim trakama, i delovalo je da je poštovao propisanu brzinu. Za razliku od njega, minibus koji je transportovao kabinsko osoblje je baš brzo išao, i čak nas je i preticao, van ovih saobraćajnih traka. Nisam uspeo da zabeležim to.

Ista situacija i sa ovim vozilom za prtljag. Potpuno mimo isrctanih traka se kretao, i tražio prečice.

Nisam ekspert, ali sve to drugačije izgleda na drugim aerodromima.

Pogledajte prilog 169442
Линије које видиш немају исту сврху као линије на јавним путевима, тако да ни они који возе ван њих не крше нужно правила. Зависи доста од интерне организације, али оне најчешће указују на то која врста одобрења је потребна сервисном возилу да би се кретало по “air side” (нпр. никаква ако је унутар линије, или од аеродромског диспечера, са једне стране линије, а од контроле летења са друге)…
 
У реду, Аркан пљачкао банке по Италији 70-их, па нас сад малтретирају на граници или са визама,
али зато без проблема приме брод са 5.000 Африканаца без икаквих докумената,
уосталом на дуже стазе далеко више њихов проблем, него наш.
Pa što ga nisu uhapsili i zadržali?
I kod nas su francuzi neki dolazili da otimaju decu pre par godina...jel to znači da sad svakog vrancuza gledamo kao da je došao tim povodom pa da ga ''presvlačimo'' na granici?
Šta, samo odavde su išli kriminalci u evropu, nisu iz bugarske, italije, francuske..? Ove istočnjake i da ne pominjem...
Nema bre zašto da me proverava ako sam doputovao regularno..sme eventulno na carini da me trkeljiše i to je to.
 
Геније са скривеним диди котлићем. Он се одржава на слепо кроз тај отвор, па ко може руку да провуче... А нама то треба?!
 
Vrh