Ништа те нисам разумео.
Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
Evo pojasnicu, nije problem.
Prvo neki termini:
1. LCC - Low Cost Carrier, tu spadaju Wizz Air, Ryanair, easyJet, flyDubai, itd...
2. Legacy kompanije - ovde spadaju Air Serbia, Turkish, Aegean, Lufthansa, Air France, Swiss, Austrian, TAROM, Emirates, itd...
Kada kupujes kartu kod Air Serbie, ujedno i kod svih ostalih legacy kompanija, besplatno ces moci da uneses u avion jedan ranac i jedan kofer dimenzija 55x40x25. To je ukljuceno u cenu i kosta 15.000 za povratnu kartu.
Kada kupujes kartu kod Wizz Air-a, ujedno i kod svih ostalih LCC kompanija, u najjeftinijoj tarifi ces dobiti pravo da od prtljaga poneses samo ranac dimenzija 20x30x40. To je ono sto bi ti dobio za 3.500 iz Nisa za Bec. Ukoliko zelis da u avion uneses kabinski kofer dimenzija 55x40x25 moras doplatiti za Wizz Priority koji bi za let Nis-Bec-Nis kostao jos 4.900.
Ova situacija sa prtljagom je jedan od najvecih skrivenih troskova Wizz Air-a, ujedno i ostalih LCC kompanija. Ukoliko se kojim slucajem pojavis na aerodromu sa vise prtljaga nego sto je propisano tvojom kartom, platices ogromne penale i, veruj mi, presesce ti ceo put.
Evo i slika. Ovo sto je na slici besplatno mozes da uneses u avion Air Serbie, dok u avion Wizz Air-a mozes besplatno uneti samo plavi ranac. Da bi uneo roze kofer u Wizz-ov avion moras doplatiti gorepomenutih 4.900.
Stoga bi karta Air Serbiom kostala 15.000 dinara, dok bi stvarna cena karte Wizz Air-om kostala 3.500 za kartu, 4.900 za kofer, 2.600 za autobus do Nisa, sto izadje 11.000 ukupno.
Sve ove cene koje sam naveo NE UKLJUCUJU cekirani kofer. To se dodatno naplacuje kod svih kompanija, kako legacy, tako i LCC.
Drugi skriveni trosak koji nekada postoji, konkretno za Bec ne postoji, ali za neke druge gradove postoji, je da LCC kompanije, kada imaju tu mogucnost, slecu na aerodrome koji su po 100-150km udaljeni od grada jer su takse jeftinije. Oni te aerodrome reklamiraju kao da su u gradu, a zapravo su 2h voznje od njega. Primer za to je Pariz. Wizz Air leti iz Beograda za Beauvais koji je od Pariza udaljen 105km, ali ga prodaju kao Paris Beauvais. Air Serbia, sa druge strane, leti za Charles de Gaulle koji je udaljen 31km od grada.
Drugi dobar primer je Memmingen. Wizz taj let prodaje kao Memmingen/Munich West. U realnosti je taj aerodrom na 115km od Minhena.
Da se razumemo, ne ulazim u bilo cije finansijsko stanje, to je privatna stvar. Samo sam zeleo da ti skrenem paznju na ove skrivene troskove koji postoje kod Wizz-a, a ne postoje kod Air Serbie. Licno nemam nikakve veze sa Air Serbiom ili Wizzom. I sam ponekad letim Wizzom, eto bas sam proslog meseca leteo i Wizz-om i Air Serbiom. Mislim da je neophodno znati ove stvari, bas da ne bi dosao u neprijatnu situaciju na aerodromu i da ti ne bi rekli: "Ne mozete u avion dok ne platite 50 evra penale!". Licno sam vise puta prisustvovao takvim situacijama bas zato sto putnici ne znaju da LCC ima strozija ogranicenja od legacy-ja.
Ono sto svima predlazem, pa tako i tebi, je da uzmes lepo i stavis sve na papir - koliko bi te celokupan put kostao ukoliko ides Wizz-om iz Nisa, ukoliko ides Ryanair-om iz Nisa, ukoliko ides Air Serbiom iz Beograda, ili ukoliko ides Austrian-om iz Beograda. Kada sve to stavis na papir i saberes, tada treba da doneses odluku jer ces imati pred sobom pravu cenu tvog putovanja i neces moci da dodjes u neprijatnu situaciju.
Pod celokupan put mislim na:
1. prevoz od kuce do aerodroma
2. avionska karta
3. doplata za prtljag, u zavisnosti od tvojih potreba
4. prevoz od aerodroma do smestaja
Nadam se da sam bio jasniji sada.