Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

За Букурешт који желим да посетим је цена константно око 15000 повратна, гледам 2 месеца уназад. Осим што Румуни једва причају енглески.

Циљам Дортмунд или Хамбург или било шта само да цена није бубрег, а Лисабон јесте бубрег и много је далеко.
Bio ja skoro do Bukuresta, isao sa Air Serbia, vozi onaj ATR 72-600 avion mali, bruji kao lud... karta bila 150e... ako se odlucis za Bukurest poseti obavezno Parlament, neverovatno je da je to druga najveca zgrada na svetu posle Pentagona i da se nalazi u Rumuniji, ima 1100 soba 🫣 snimao sam na mom kanalu Parlament, a imas do Minhena npr sa Wiz air povratna 50e al mozes samo rucni prtljag poneti sa sobom do 8kg sto je i dovoljno za neki produzeni vikend 🤗
 
Баш зато што је 150 евра више ми се исплати да обиђем Дортмунд, Оберхаузен, Гелсенкирхен, Есен и генерално Рурску област.
 
Tesko da ces pronaci povratnu kartu kod Air Serbie za ispod 120 evra za destinacije u Evropi. To je neki minimum. Ukoliko se registrujes na sajtu, dobijas 10% popusta na cenu tarife.

Evo gledam za Hamburg, povratna je od 12.976 dinara. Ovo je cena sa popustom.
Wizz Air nudi Hamburg od 5.898 dinara za povratnu kartu, ali tu je uracunat samo ranac. Ako dodas mali kofercic, cena postaje 14.588 dinara.

Kada je rec o Bukurestu, vidim da je cena povratne karte sa popustom 13.428 dinara.

Nize cene od ovih koje nudi Air Serbia neces pronaci, danas je to nemoguce. Ove cene od 110 evra za Hamburg i 115 evra za Bukurest su minimum danas. Gotovo sve legacy kompanije u Evropi imaju mnogo skuplje karte danas.
 
Баш зато што је 150 евра више ми се исплати да обиђем Дортмунд, Оберхаузен, Гелсенкирхен, Есен и генерално Рурску област.
Za Dortmund moze da se nadje prilicno dobra cena preko Wizz-a. Na primer, Dortmund 12.6. - 15.6. kosta 7.078 dinara za povratnu kartu. Naravno, to je samo sa rancem. Doplata za cekirani kofer od 10kg je 9.000 dinara, ali vecina za 2-3 dana moze da se spakuje u ranac.
 
Za vreme ovo velike prolecne akcije bila je povratna karta za Bukurest oko 80e, to je retkost ali mozda opet bude neke akcije. Moj ti je savet da se registrujes na sajtu Air serbia i da se prijavis da ti salje promotivne ponude na mejl, tada najbolja cena moze da se ubode.
 
Brate, za prvi put idi do Beča, Krfa ili Malte. To ti je sada najjeftinije.
I što ti kažu ljudi, dva sata najmanje pre leta. Tako imaš vremena da rešiš ako se pojavi neki problem, imaš vremena da se snađeš ako ti nešto nije jasno ili promašiš šalter. Inače je sat i po više nego dovoljno.

Drugi savet je da kad prvi put putuješ ako imaš mogućnosti ne ideš ovim loukosterima, jer kod njih ipak moraš sve sam. Ili putuj sa nekim ko zna.
Mislim, toliki narod leti, nije to neka nauka. Ako ti je tolika frka, dobro se raspitaj o procedurama, a imaš i YT.
 
meni je Dortmund za kraj jula izašao preko 20 000 samo sa rancem kada sam kupovao kartu pre više od dva meseca, u januaru kada sam gledao bilo je oko 11 000, sada mi izlazi 15 000
 
Brate, za prvi put idi do Beča, Krfa ili Malte. To ti je sada najjeftinije.
I što ti kažu ljudi, dva sata najmanje pre leta. Tako imaš vremena da rešiš ako se pojavi neki problem, imaš vremena da se snađeš ako ti nešto nije jasno ili promašiš šalter. Inače je sat i po više nego dovoljno.

Drugi savet je da kad prvi put putuješ ako imaš mogućnosti ne ideš ovim loukosterima, jer kod njih ipak moraš sve sam. Ili putuj sa nekim ko zna.
Mislim, toliki narod leti, nije to neka nauka. Ako ti je tolika frka, dobro se raspitaj o procedurama, a imaš i YT.
Не могу пре краја августа нигде да летим па боље да се распитам на време. Не бих ишао сам. Крф је папрен.
 
Imas Wizz za Heraklion, a za Atinu isto nisu skupe karte. Pre su bile prilicno jeftine za Istanbul ali sad je ogromna potraznja.
 
Ako traziš najjeftiniju kartu onda preskoči Hamburg. Tamo je baš sve skupo. Vredi ga posetiti ali je standard iznad proseja Nemačke.
 
Добро, то је око 2600 аутобусом. Возом боље да не покушавам да идем.
 
Ma voz je super, ne vozi ni 7 sati, a i do aerodroma možeš pešaka od stanice Crveni krst.
:)
 
Воз је супер осим што је увек неко срање на нишкој прузи.
 
Danas je Air Baltic krenuo sa prvim letom na relaciji Riga-Beograd avionom Airbus A220-300. Iznenađenje kad se pojavio dvojnik, još jedan Air Baltic A220-300 u isto vreme u Beogradu. :) Ovaj drugi je odradio posao za Swiss iz Ciriha, odleteli su jedan za drugim.
 
Хвала свима на саветима, осим што нисам добио одговор за фотографисање авиона.

Ако бих летео, одлучио сам да идем у Ниш, зато што су летови дупло јефтинији. До Беча из Ниша могу да летим за 3500 динара ако дођем возом који ће каснити 100% за 1464 динара (укључен повратак), дакле боље да летим Визом и А321 до Беча него ATR-ом за, ево не знам зашто скоро 15000. Буквално морам да радим 3 месеца за поштено путовање и добар део да издвојим за карту.
 
Iz Beograda je 15.000 jer je Air Serbia legacy kompanija, a ne LCC. Sve legacy kompanije u najjeftinijoj tarifi imaju ukljuceno u cenu kofer za rucni prtljag, dok LCC to nemaju. U principu, kada na cenu LCC karte dodas kofer za rucni prtljag i, eventualno, prevoz od udaljenog aerodroma, izadje skoro na isto kao i Air Serbia. Masu puta Air Serbia u toj racunici ispadne jeftinija.

LCC ima skrivene troskove, pa na kraju cesto ispadne da je bilo jeftinije leteti legacy-om. Treba biti jako oprezan sa njima i biti svestan sta se zapravo dobije kod LCC, a sta ne.

Budi oprezan sa Wizz-om, za tih 3.500 mozes da uneses samo mali ranac u avion. Ako pak zelis kofer za rucni prtljag, to zadovoljstvo kosta jos 4.900.
 
Ништа те нисам разумео.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Ништа те нисам разумео.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока

Možeš ovde da nas na neki način troluješ sa postovima vezano za letenje, ali da posle ovako dobrog objašnjenja napišeš samo "ne razumem ništa" jer te mrzi da googluješ šta znače pomenute skraćenice onda je to već stvarno bezobrazluk.
Čovek se potrudio, a ti da ovako napišeš jer izgleda očekuješ da ti ovde sve neko nacrta, iako mislim da ti je sve veoma jasno.
 
Уопште није. Јасно ми је само да морам издвојити 200€ за карту ако нећуда се возам 16 сати аутобусом. Не разумем ни који су то скривени трошкови, дословно ништа не знам.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
 
Ништа те нисам разумео.

Послато са Mi 9T помоћу Тапатока
Evo pojasnicu, nije problem.

Prvo neki termini:
1. LCC - Low Cost Carrier, tu spadaju Wizz Air, Ryanair, easyJet, flyDubai, itd...
2. Legacy kompanije - ovde spadaju Air Serbia, Turkish, Aegean, Lufthansa, Air France, Swiss, Austrian, TAROM, Emirates, itd...


Kada kupujes kartu kod Air Serbie, ujedno i kod svih ostalih legacy kompanija, besplatno ces moci da uneses u avion jedan ranac i jedan kofer dimenzija 55x40x25. To je ukljuceno u cenu i kosta 15.000 za povratnu kartu.

Kada kupujes kartu kod Wizz Air-a, ujedno i kod svih ostalih LCC kompanija, u najjeftinijoj tarifi ces dobiti pravo da od prtljaga poneses samo ranac dimenzija 20x30x40. To je ono sto bi ti dobio za 3.500 iz Nisa za Bec. Ukoliko zelis da u avion uneses kabinski kofer dimenzija 55x40x25 moras doplatiti za Wizz Priority koji bi za let Nis-Bec-Nis kostao jos 4.900.

Ova situacija sa prtljagom je jedan od najvecih skrivenih troskova Wizz Air-a, ujedno i ostalih LCC kompanija. Ukoliko se kojim slucajem pojavis na aerodromu sa vise prtljaga nego sto je propisano tvojom kartom, platices ogromne penale i, veruj mi, presesce ti ceo put.

Evo i slika. Ovo sto je na slici besplatno mozes da uneses u avion Air Serbie, dok u avion Wizz Air-a mozes besplatno uneti samo plavi ranac. Da bi uneo roze kofer u Wizz-ov avion moras doplatiti gorepomenutih 4.900.
maxresdefault.jpg


Stoga bi karta Air Serbiom kostala 15.000 dinara, dok bi stvarna cena karte Wizz Air-om kostala 3.500 za kartu, 4.900 za kofer, 2.600 za autobus do Nisa, sto izadje 11.000 ukupno.

Sve ove cene koje sam naveo NE UKLJUCUJU cekirani kofer. To se dodatno naplacuje kod svih kompanija, kako legacy, tako i LCC.


Drugi skriveni trosak koji nekada postoji, konkretno za Bec ne postoji, ali za neke druge gradove postoji, je da LCC kompanije, kada imaju tu mogucnost, slecu na aerodrome koji su po 100-150km udaljeni od grada jer su takse jeftinije. Oni te aerodrome reklamiraju kao da su u gradu, a zapravo su 2h voznje od njega. Primer za to je Pariz. Wizz Air leti iz Beograda za Beauvais koji je od Pariza udaljen 105km, ali ga prodaju kao Paris Beauvais. Air Serbia, sa druge strane, leti za Charles de Gaulle koji je udaljen 31km od grada.
Drugi dobar primer je Memmingen. Wizz taj let prodaje kao Memmingen/Munich West. U realnosti je taj aerodrom na 115km od Minhena.


Da se razumemo, ne ulazim u bilo cije finansijsko stanje, to je privatna stvar. Samo sam zeleo da ti skrenem paznju na ove skrivene troskove koji postoje kod Wizz-a, a ne postoje kod Air Serbie. Licno nemam nikakve veze sa Air Serbiom ili Wizzom. I sam ponekad letim Wizzom, eto bas sam proslog meseca leteo i Wizz-om i Air Serbiom. Mislim da je neophodno znati ove stvari, bas da ne bi dosao u neprijatnu situaciju na aerodromu i da ti ne bi rekli: "Ne mozete u avion dok ne platite 50 evra penale!". Licno sam vise puta prisustvovao takvim situacijama bas zato sto putnici ne znaju da LCC ima strozija ogranicenja od legacy-ja.

Ono sto svima predlazem, pa tako i tebi, je da uzmes lepo i stavis sve na papir - koliko bi te celokupan put kostao ukoliko ides Wizz-om iz Nisa, ukoliko ides Ryanair-om iz Nisa, ukoliko ides Air Serbiom iz Beograda, ili ukoliko ides Austrian-om iz Beograda. Kada sve to stavis na papir i saberes, tada treba da doneses odluku jer ces imati pred sobom pravu cenu tvog putovanja i neces moci da dodjes u neprijatnu situaciju.

Pod celokupan put mislim na:
1. prevoz od kuce do aerodroma
2. avionska karta
3. doplata za prtljag, u zavisnosti od tvojih potreba
4. prevoz od aerodroma do smestaja

Nadam se da sam bio jasniji sada.
 
Vrh