Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

juče oko 5 popodne, haos na kontroli pasoša, mislim preko 200 ljudi čeka na red. Ne znam šta je bio razlog, ali nikad nisam morao da čekam pola sata na pasoš u dolasku
 
Ako država ne zna kako da reši problem divljih taksista, neka pogleda kako je ta ista država rešila problem kombi prevoznika za Pančevo, baš onda kad je zatrebalo privatnom prevozniku.

U prevodu, kad interes države da reši problem taksista, nadjača interes iste te države da učestvuje u kriminalu i ubire kajmak, ima da nestanu, kao da ih nikad nije ni bilo.
 
Klozetarstvo se vraća na temu.🥹
Ne brini, tek sledi post o arogantnim, umišljenim bezveznjakušama u uniformama MUP Srbije, koje odsustvom osnovnog kućnog vaspitanja i opšte kulture uspešno osujećuju pokušaje Aerodroma da proda određene usluge kao npr. Fast Line. A primedba zvaničnim kanalom je beć prosleđena, samo se bojim da slepom ne vredi crtati.

Tako da i koncesionar ima na koga da se požali, pa je situacija verovatno 0:0.
 
Ne brini, tek sledi post o arogantnim, umišljenim bezveznjakušama u uniformama MUP Srbije, koje odsustvom osnovnog kućnog vaspitanja i opšte kulture uspešno osujećuju pokušaje Aerodroma da proda određene usluge kao npr. Fast Line. A primedba zvaničnim kanalom je beć prosleđena, samo se bojim da slepom ne vredi crtati.

Tako da i koncesionar ima na koga da se požali, pa je situacija verovatno 0:0.

Stvarno koja je to fora sa "brzom trakom" za pasošku kontrolu za koju možeš da platiš kad kupuješ kartu kad je nema kad stigneš na pasošku kontrolu?

Ima samo neki šalter za službeni prolaz ali koliko sam video tu ide ko se seti da preskoči red.

Još jedno nevezano pitanje, da li postoji "brza traka" za skener na u novom delu? I ako postoji da li vodi ka odvojenom skeneru za tu svrhu ili te tera da se mešaš sa ostalima kao što je bilo ranije?
 
20230429_143359.jpg
 
To je za security. Nije za pasoš :)

Security je od Vansija, ne vidim kako mogu da utiču na policiju. Granična kontrola je granična kontrola kao i svaka druga.

MUP je odgovoran a vansi može samo da gleda.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
To je za security. Nije za pasoš :)

Security je od Vansija, ne vidim kako mogu da utiču na policiju. Granična kontrola je granična kontrola kao i svaka druga.

MUP je odgovoran a vansi može samo da gleda.

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk

Air Serbia prodaje za pasošku kontrolu specifično, zato i pitam.
 

Prilozi

  • Screenshot 2023-04-29 at 15.28.42.png
    Screenshot 2023-04-29 at 15.28.42.png
    191,7 KB · Pregleda: 136
Zanimljivo. Izgleda da sam propustio to. Odlično bi bilo dobit objašnjenje :)

Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Prioritetan prolazak pasoske kontrole podrazumeva da ne idete kroz onu zmiju do saltera, vec da idete kuda idu i putnici biznis klase. Time preskacete cekanje u redu koje ume da bude i po 45-60 minuta u jutarnjem talasu.

Iskreno, buduci da sam pre dve nedelje cekao skoro sat vremena u redu za pasosku kontrolu, mislim da cu od sada uvek uzeti ovaj prioritetan prolazak za 7 evra.
 
Prioritetan prolazak pasoske kontrole podrazumeva da ne idete kroz onu zmiju do saltera, vec da idete kuda idu i putnici biznis klase. Time preskacete cekanje u redu koje ume da bude i po 45-60 minuta u jutarnjem talasu.

Iskreno, buduci da sam pre dve nedelje cekao skoro sat vremena u redu za pasosku kontrolu, mislim da cu od sada uvek uzeti ovaj prioritetan prolazak za 7 evra.
Jasno mi je to, medjutim tog prioritetnog dela nema na Nikoli Tesli. Ima samo jedan šalter na kojem piše "Službeni prolaz - Staff only".

Nigde nije obeleženo da postoji prioritet ili prolaz za biznis klasu.

Tako je bilo ranije. Zanima me da li je u novom delu drugačije i da li sad ima taj odvojeni deo.
 
Kada se popnes na sprat gde su salteri za pasosku kontrolu stoje obicno dva radnika koji pregledaju boarding passove. Tu se razdvajaju dva reda, jedan je priority (za business klasu i ljude koji plate 7 evra) koji ide direktno do saltera, i drugi koji 'vijuga' do saltera i u kome ume da se ceka i vise od pola sata. Da li postoji poseban salter za putnike koji su usli u priority red - ne znam, nisam obratio paznju na to. Cini mi se da postoji, tj. da je salter broj 1 Staff only, a salter 2 priority. Ogradjujem se jer nisam najsigurniji, ali ovo mi je ostalo u secanju.

Sto se tice KD kontrole, postoji vise radova u zavisnosti od toga na kojoj kucici ste prosli pasosku kontrolu. Ako postoji kucica sa salterom za priority, onda postoji i poseban red za KD kontrolu kome mogu da pristupe samo oni koji prodju pasosku na priority salteru. Opet kazem, putovao sam poslednji put pre dve nedelje i bila je guzvetina pa sam vise gledao na sat da li cu stici na avion (i psovao sve redom:LOL:) nego na to koji je salter za koga.:)
 
Nadam se da Vansi nije naivan i da ne veruje praznim obećanjima da je problem sa taksistima rešen. Pojačane kontrole će trajati par nedelja ili meseci i onda opet kao sada. Nema nikakvih indikacija da će navodne pojačane kontrole biti trajne i u stanju da oduzimaju kola i osude kriminalce na zatvorske kazne.

Pošto se ovo već desilo pre koncesije evo par ilustracija da pomognu Vansiju, obratite pažnju na datume:

Kurir2014.JPG


Pogledajte datum, februar 2014.

izvor: https://www.kurir.rs/vesti/beograd/...ma-oduzeta-cetiri-vozila-na-aerodromu-beograd

Sledeći prilog je iz decembra 2014:

Blic2014.JPG


Izvor: https://www.blic.rs/vesti/beograd/mali-na-aerodromu-ostrije-protiv-nelegalnih-taksista/kbzxnjm

U februaru 2015 i dalje traje rat:

Politika2015JPG.JPG


izvor: https://www.politika.rs/sr/clanak/318844/Aerodrom-pod-strazama-zbog-divljih-taksista

Deo iz ovog teksta Politike jasno je predvideo šta će se desiti:

Zlatan Zlatković, direktor „Beogradskog taksija” koji je više puta povređivan na aerodromu dok je snimao taksiste za koje kaže da su nelegalni, podržao je nove mere grada na suzbijanju nelegalnih prevoznika.

Samo da istraju u kontrolama i nadzoru, jer se najozloglašeniji među njima vraćaju toliko uporno da su baš zato uspeli da „uknjiže” desetine prijava. Bez premca su među „divljim” taksistima u bilo kom gradu u regionu, gde njihove „kolege” mnogo brže odustaju. Čak i kada se u prestonicama u okruženju desi da se pojavi neko ko vozi nelegalno, ređe su to „povratnici” koje su nadležni već evidentirali ili kaznili. Ovde to godinama rade isti ljudi – kaže Zlatković.


Kao šlag na tortu zvanična objava grada iz februara 2015 i lažna obećanja da će se akcije nastaviti i pojačati:

Grad2015.JPG



izvor: https://www.beograd.rs/lat/sinisa-m...j-divljih-taksista-na-aerodromu-nikola-tesla/

Vansi pamet u glavu, ovi su već dokazali da na duže staze nema ništa od ovakvog rešenja.
 
Pročitao sam danas da će po otvaranju parkinga i prilaza novom delu za mesec dana postojati poseban kanal, tj. traka u koju će morati da uđu sva taxi vozila i da stoje u redu, niko neće moći da se ubacuje preko reda, već će vozilo koje je prvo, tj. sledeće morati da primi putnika koji hoće taxi.
 
Sve što treba zapamtiti iz tog članka je ovo:

Ono što će biti najveći izazov za operativni tim jeste da se u narednih tri meseca održi pritisak na "divlje" taksiste, kako više ne bi posećivali aerodrom "Nikola Tesla".

Znači već u najavi je samo tri meseca kontrole a posle sve po starom. Ne verujem koliko je Vansi naivan.
 
A kako razlikujete divlje taxiste od regularnih, jel njima piše nešto na čelu...?
 
Pa nisu ni ovi iz Vansija male mace, pritisnuće opet ako vide da se divljaci vraćaju.
 
T&C za AS fast track

Purchase of Air Serbia Fast Track gives passengers the right to choose which passport control line they would prefer, but not the right to precede the people who are already in the queue ahead of them.

Air Serbia does not guarantee that the waiting time in the Fast Track line will be shorter than at the regular queue

Elem, bacanje para.

Edit: Dobije se nešto na securityu. Jedino ako stvarno ona desna sa krajnje leve nije ta fast track:)

Tu nikad nema nikoga gde ulazi posada, i taj deo je kao odvojen od zmije za ostale pasoš šaltere



Poslano sa mog M2007J3SG koristeći Tapatalk
 
Skica tog prostora izgleda ovako:
Screenshot 2023-04-29 at 8.07.25 PM.png


Ova slika je samo moja interpretacija stanja, naravno broj kucica i KD linija ne odgovara pravom stanju.

Kada dodjes do kraja fast lane-a mozes da odaberes na koji ces salter da odes, ne moras konkretno na ovaj ispred, mozes i na drugi sdesna, itd. Ispred samog saltera se uvek nalazi par osoba, njih ne mozes da preteknes, ali izbegavas prolazak ove velike zmije. Ujutru izmedju 5:00 i 7:00 fast lane se isplati jako. Kasnije i ne bas jer nema guzve u zmiji.
 
Svi putnici koji imaju Silver status u Etihad guest programu lojalnosti mogu koristiti fast track bez obzira na izbor klase u kojoj putuju. Silver je relativno lako dostići. Nisam još probao u novom delu terminala ali u starom je bas značilo. Kao što @lukakaludjerovic kaže u potpunosti se zaobilazi zmija i uštedi se pola sata u špicevima.
 
Pa, valjda kapirate da se ovo dešava zato što ie Francuzima prekipelo.. oni to neće da tolerišu, državu bi bolelo uvo to da rešava kao i pre što ju je bolelo.
 
Komunalna policija je sve ove godine dozvoljavala divlje taksiste. Sada pogledaj ko je u ovom novom Operativnom Timu: Gašić, Vesić i Ivan Divac koji je od novembra prošle godine po pisanju novina postavljen pomoćnika za inspekcijske poslove u Ministarstvu građevinarstva, saobraćaja i infrastrukture na čijem je čelu Goran Vesić. Divca je na ovu funkciju Vlada imenovala na Vesićev predlog. Od 2018 do prošlog novembra Ivan Divac je bio načelnik Komunalne policije. Kako sad da uvodi red Komunalcima kad ga pod njegovom upravom nije bilo godinama? Vesić je kao gradonačelnik mogao da sredi posao da je hteo, ali nije.

Ne znam da li Francuzima prekipelo ali od ovog treba, očigledno ih Vesić 🤡 vuče za nos kad poručuje da će akcija trajati samo 3 meseca.
 
Kasno sinoc sam docekao putnike i malo mi je bilo konfuzno u startu jer se ulaz i izlaz sa parkinga skoro ukrstaju u jednom momentu, tu se takodje guzvaju taksisti i "minut" stoperi i poprilicna je guzva. Sam parking funkcionise kao zmija i izlazi se kao i nekada ranije, kad rampa koja se prodje zatvori tek tada se otvara ona druga propusna. Kolona je bila, mada svi tolerantni ali se sliva sa svih strana ka rampi... Po mom misljenju, trenutno prilicno lose, siguran sam da ce se jos menjati jer ovo trenutno i nema nekog smisla. Taksisti nervozni :)
 
Vrh