Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

:lol: Nekad ti ispadne jeftinije da letiš Austrianom do Beča, pa posle do Amsterdama, nego direktno BEG-Amsterdam.. Zato što JAT ima apsolutni monopol na liniju, pošto su oni jedini prevoznik.. :/
 
Ne sleću naslepo
...
U Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo kažu, međutim, da još nije dostavljen zahtev Aerodroma „Nikola Tesla“ da mu se odobri rad u uslovima smanjene vidljivosti. Otuda se i ne zna da li će, i kada će, naša vazdušna luka dobiti kategoriju „3B“. Jer, Direktoratu nije dostavljen ni sporazum o koordinaciji beogradskog aerodroma i Agencije za kontrolu letenja, koji precizira šta ko radi u vanrednim uslovima, odnosno, u situacijama bez vidljivosti. Kada bi procena čak bila optimistična, dakle, u najboljoj varijanti, aerodrom bi ovu kategoriju mogao da dobije tek za narednu zimsku sezonu....
Izvor: Novosti
Link: http://www.novosti.co.yu/code/navigate.php?Id=5&status=jedna&vest=111585&datum=2007-11-22

Ovo je neverovatno! ANT zeli da postane lider u regionu?? A kako to? Na cargo centru se ne radi nista, ne mogu ovu glupavu dozvolu da odrade vec sto godina...

Vazno je da se gradi vidikovac za posmatranje poletanja i sletanja aviona (inace, travnjak sa jednom klupom i kantom za djubre)!
 
Nenad":29wleb2g je napisao(la):
NASTAVLJENA SARADNJA AERODROMA "NIKOLA TESLA" I "DUFRYA"
BEOGRAD , 30. oktobra (Tanjug) - Upravni odbor aerodroma "Nikola Tesla" Beograd saopštio je da je danas poništio odluku donetu 28. avgusta o raskidu ugovora o zakupu maloprodajnog prostora sa firmom "Dufry International AG", čime je nastavljena saradnja sa tom svetski poznatom kompanijom u oblasti maloprodaje

Tom odlukom konstatovano je da je zakupac "Dufry International AG" uplatio na račun zakupodavca - aerodroma "Nikola Tesla" iznos od oko 33 miliona dinara na ime preuzimanja neocarinjene robe. Istovremeno, "Dufry" je uplatio i oko 1,5 miliona evra namenjenih investiranju u poslovne prostorije zakupodavca na beogradskom aerodromu.

Time je kompanija "Dufry" u predviđenom otkaznom roku ispunila zahteve aerodroma "Nikola Tesla", sadržane u odluci Upravnog odbora, navedeno je u saopštenju.

Saradnja sa firmom "Dufry International AG", koja je svetski priznata kompanija u oblasti maloprodaje, biće nastavljena na obostrano zadovoljstvo, kao i zajedničko unapređivanje usluge koja se pruža putnicima na beogradskom aerodromu, uz potpuno ispunjenje ugovornih obaveza, istaknuto je u saopštenju.
Izvor: Tanjug
Link: tanjug.co.yu
Jadan taj beogradski aerodrom, desava mu se isto sto i gradu uz koji stoji. Tamo gde je nekada bio dzinovski isasvim prijatan prostor podlejen na dva dela- 1/3 bife-kafic i 2/3 redovi tapaciranih stolica/sedista na kojima su i putnici koji cekaju mogli super da se smeste i cak da prilegnu, sada je nakazni duty free shop - iskreno bolje i da ga nema nego da je tako kako je sada. Nekome ko leti iz Skoplja ili cak Bejruta i ceka i po 15 sati na svoj let sigurno je vise stalo do jedne udobne stolice nego da bude omamljen mirisisima u djutifrisopu.

Onda, kad krenes ka onim C gejtovima, prolazis pored nekih idiotskih malenih kioska koji izgledaju kao one kiosk-kafanae uz autubusku stanicu... itd. itd. Vidim Rada je sprovela na Knezu svoj plan - tacno se zna sta je na kom cosku (novina je cvecara u kiosku ispred Servantesa), svi drzaci za razglednice izgledaju isto (why?) a pritom ruzno (kako drugacije), postavili su tezge na kraju Kneza (ima vec par godina), to cak ni SPO nije uspeo, postavili su tezgde po Kalisu (pazi debile) na kojima sada prerodavci preprodavane robe prodaju neki hekleraj i ostalu narodnu radinsot sto su zene godine prodavale "na zemlji" kao sto se narodne radinosti uvek i prodaju. Na Bulevaru nikad veci promet...
 
„Терач магле” чека дозволу
Аеродром „Никола Тесла” има опрему за слетање по магли, али не може да је користи

У обнову и модернизацију Аеродрома „Никола Тесла”, или „Капију Србије” – како је тај пројекат помпезно назван 2003. године, до сада су уложене десетине милиона евра, али највећа и најпрометнија домаћа ваздушна лука и даље мора да „затвара врата” кад се магла спусти. Магла која је прексиноћ оковала престоницу и привремено онемогућила слетање авиона, јасно је наговестила да ће београдски аеродром и ове године имати доста проблема у сличним неприликама.

Међутим Аеродром „Никола Тесла” већ две године има најсавременију опрему с којом би авиони могли да слећу и по знатно гушћој магли него што је била прексиноћ. Опрема за слетање по изузетно отежаној видљивости већ је уграђена, али још не ради.

Звучи невероватно, али кренимо редом.

Аеродром „Никола Тесла” тренутно поседује такозвану категорију II, која омогућава слетање авиона при хоризонталној видљивости већој од 350 метара. У међувремену, инсталиран је и такозвани систем категорија III б, с којим је могуће слетање при минималној видљивости од само 50 метара. Али, „кет три – бе”, како га стручно зову ваздухопловци, не ради.

Проблем је настао због грешке у корацима. Уместо да, у складу с домаћим и међународним ваздухопловним прописима, аеродром надлежним институцијама (Директорату цивилног ваздухопловства и Агенцији за контролу летења) прво проследи пројектну документацију и по добијању сагласности започне радове, процедура је окренута наглавачке – прво су изведени радови, а тек потом је прослеђен пројекат на поменуте адресе.

Да прича буде још невероватнија, у децембру прошле године, због радова на уградњи опреме за „категорију III б”, искључени су и уређаји постојеће „категорије II”. Као у инат, Београд је тада оковала вишедневна густа магла због које је саобраћај у више наврата био потпуно паралисан. „Јат ервејз” је тада претио да ће од аеродрома тражити одштету, али је потраживање отписано јер су оба предузећа у државном власништву.

„У току су преговори са Агенцијом за контролу летења и Директоратом за цивилно ваздухопловство око процедуралног регулисања извршења летења у условима „категорије III б”, која омогућава полетање и слетање при видљивости већој од 50 метара. Аеродром тренутно поседује „категорију II” за слетање у отежаним временским условима која предвиђа видљивост већу од 350 метара дуж полетно-слетне стазе”, наведено је у саопштењу Аеродрома „Никола Тесла”.

Тако ће, због преосталих послова на увођењу „категорије III б” и поделе одговорности између надлежних институција, слетање у Београд при минималној видљивости од 50 метара бити могуће тек наредне године.

--------------------------------------------------------------------------

Летови Јата нормализовани

Летови Јата нормализовани су јуче ујутру, након што је подигнута магла која је јуче паралисала београдски аеродром „Никола Тесла”. Авиони који су током јучерашњег дана у повратку са европских одредишта слетали на аеродром „Константин Велики” у Нишу, током ноћи вратили су се у Београд, наводи се у саопштењу српске авио-компаније.

„Јат ервејз” је изразио жаљење због непријатности којима су путници били изложени и обећава да ће учинити све што је у његовој моћи да би им и по магли олакшао путовање. У том смислу, национална авио-компанија апелује на аеродром „Никола Тесла” и Директорат за цивилно ваздухопловство да учине све како би омогућили да се саобраћај обавља регуларно и у условима смањене видљивости. То је у заједничком интересу, како путника, тако и компанија које користе услуге београдског аеродрома. Најугроженији је Јат као његов највећи клијент, пошто је извесно да ће и ове године забележити велике губитке због проблема с маглом.

Марко Лакић
[објављено: 23.11.2007.]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=48652
 
Nešto sad u naletu kopanja po starim diskovima sa svime i svačime, naiđoh i na ovakvo predviđanje AB-a za 2010, mislim da je crtež s kraja 80ih.. Mnogo bi cool bilo, pretpostavljam da bi stara zgrada aerodroma bila za domaći saobraćaj, a nova za međunarodni.. Ne zaboravimo da je 80ih JAT bio najveći prevoznik između Evrope i Australije...

abvisionww4.jpg
 
Super slika. Ovako slicno bi Aerodrom i trebalo da izgleda kada se izgradi Cargo centar. Za rast broja putnika cemo morati da sacekamo. Sadasnji kapacitet je oko 5m godisnje i to samo na novom terminalu (tj. delimicno obnovljenom). Sa starim mu to verovatno dodje na nekih 7 m godisnje, a za to cemo sacekati jedno 7 -8 godina.
 
Profit Aerodroma osam miliona evra
15:42 |
Beograd -- Profit beogradskog aerodroma "Nikola Tesla" u 2007. godini biće oko osam miliona evra, kaže Bojan Krišto.

U 2008. godini su planirane investicije u toj kompaniji od oko deset miliona evra.

Novi generalni direktor tog javnog preduzeća je rekao da je aerodrom u ovoj godini uslužio oko 2,5 miliona putnika, a plan je da se u narednih sedam godina broj putnika udvostruči. Prema podacima prethodnog poslovodstva aerodroma, profit kompanije u 2006. godini bio je oko deset miliona evra, a usluženo je oko dva miliona putnika.

Krišto je kazao da će glavni zadatak poslovodstva u 2008. godini biti restrukturiranje preduzeća, poboljšanje profitabilnosti i priprema za izlazak na Beogradsku berzu, gde bi 2009. godine trebalo da se nađe do 35 odsto akcija kompanije.

"Trenutna vrednost Aerodroma 'Nikola Tesla' procenjena je na 180 miliona evra, a cilj je da vrednost preduzeće za oko osam godina bude povećana deset puta", istakao je generalni direktor dodajući da će u narednoj godini početi izrada dugogodišnje strategije poslovanja.

Generalni direktor beogradskog aerodroma je kazao da su u 2008. godini planirane investicije u toj kompaniji od oko deset miliona evra, ali je procenio da će biti ostvareno do sedam miliona evra dodajući da je u toku i otkup zemljišta za budući kargo terminalu.

Prema njegovim rečima, u planu je i smanjenje broja stalno i privremeno zaposlenih, kojih je trenutno oko 1.400, a već se oko 130 radnika prijavilo za dobrovoljni odlazak iz preduzeća uz otpremnine.

"Broj radnika koji je optimalan za rad aerodroma zavisiće i od broja putnika, ali će biti poznat krajem naredne godine", naveo je Krišto. Prema podacima ranijeg poslovodstva, na kraju 2006. godine na aerodromu je bilo zaposleno oko 550 radnika.

Krišto je napomenuo da uvođenje "kategorije 3b" na Aerodrom, koje podrazumeva sletanje pri vidljivosti do 50 metara, neće biti završeno pre proleća, što znači da će biti primenjeno tek u narednoj zimskoj sezoni.

Prema njegovim rečima, oprema za "kategoriju 3b" je već kupljena i instalirana, tako da sada treba budu usaglašene procedure izmedju Aerodroma i kontrole leta, što nakon toga treba da odobri Direktorat za civilno vazduhoplovstvo.

Direktor Aerodroma ukazao je da se u narednoj godini planira završetak radova na Terminalu 2, tako da bi u 2009. trebalo da bude završeno investiranje u taj terminal, kao i početak priprema za šengenske procedure.

Krišto je naveo i da će Aerodrom "Nikola Tesla" najverovatnije dobiti izgradnju aerodromskog terminala u Bodrumu sa turskim partnerom, što će biti značajno kao referentan posao za slične poslove u budućnosti.

Tender za kargo terminal do polovine 2008.

Krišto je kazao da bi novi tender za izgradnju teretnog terminala i logističkog centra mogao da bude raspisan do kraja prve polovine 2008. godine.

"Neophodno je da se prvo sagledaju stvarne potrebe aerodroma za izgradju kargo terminala, da se izvrše analize koliki će biti magacini, koliko je zemljišta potrebno, a zatim izabrati partnera na transparentnom međunarodnom tenderu", naveo je on.

Krišto je, ipak, odgovarajući na pitanje šta misli o najavama ministra za infrastrukuturu Srbije Velimira Ilića da bi ruskom aerodromu Šeremetjevo uskoro mogao da bude dodeljen taj posao, istakao da je Vlada Srbije vlasnik Aerodroma i da će on morati da prihvati svaku odluku koju bude donela.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/biz/vesti/srbija.php?yyyy=2007&mm=12&dd=24&nav_id=277906
 
:lol:
Ako se ja dobro sećam, a možda grešim.. Oni su pričali da su kupili to zemljište za cargo centar...
Ako se dobro sećam vezano za 3B (koji već godinu dana zvriju na aerodromu), ali bolje samo da kopiram obaveštenja sa njihovog sajta... :D
A propo 3b:
Krišto je napomenuo da uvođenje "kategorije 3b" na Aerodrom, koje podrazumeva sletanje pri vidljivosti do 50 metara, neće biti završeno pre proleća, što znači da će biti primenjeno tek u narednoj zimskoj sezoni. Prema njegovim rečima, oprema za "kategoriju 3b" je već kupljena i instalirana, tako da sada treba budu usaglašene procedure izmedju Aerodroma i kontrole leta, što nakon toga treba da odobri Direktorat za civilno vazduhoplovstvo.
Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd ponovo funkcioniše u režimu kategorije
Beograd, 30. decembar 2006. godine
Dok proceduralno ne bude završeno uvođenje kategorije IIIb, Aerodromu "Nikola Tesla" Beograd vraćena je kategorija II koja će omogućiti sletanje i poletanje u uslovima smanjene vidljivosti.
Kategorija II podrazumeva da vidljivost na poletno – sletnoj stazi ne sme biti manja od 300 metara, a visina odluke ne sme biti manja od 30 metara.
JP Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd će, kao i uvek do sada, blagovremeno obaveštavati javnost o svim novinama u poslovanju.
Radovi na finalizaciji Kategorije III B
Beograd, 26. septembar 2006. godine
Radovi na finalizaciji Kategorije III B na rulnim stazama beogradskog Aerodroma počeli su juče, 25. septembra, uz nesmetano odvijanje redovnog avio – saobraćaja.
Sredstva u iznosu od 71 milion dinara za celokupnu investiciju na završnim radovima Kategorije III B na Aerodromu, obezbedilo je JP Aerodrom „Nikola Tesla” Beograd. Ovi radovi izvode se na osnovu saglasnosti resornog Ministarstva za kapitalne investicije, saglasnosti Agencije za kontrolu letenja i Direktorata civilnog vazduhoplovstva, a u skladu sa standardima ICAO (International Civil Aviation Organization).
Predviđeno je fazno dnevno, bez uticaja na redovno odvijanje avio-saobraćaja i noćno izvođenje radova od ponoći do 05 časova, u periodu kada inače nema avio-saobraćaja na Aerodromu “Nikola Tesla” Beograd.
Po završetku finalizacije Kategorije III B na rulnim stazama, počeće provera celog sistema, kao i obuka operatera za korišćenje Kategorije III B u Agenciji za kontrolu letenja i radnika Tehnike JP Aerodrom „Nikola Tesla” Beograd koji su zaduženi za održavanje implementiranog sistema.
A a propo Bodruma,
Krišto je naveo i da će Aerodrom "Nikola Tesla" najverovatnije dobiti izgradnju aerodromskog terminala u Bodrumu sa turskim partnerom, što će biti značajno kao referentan posao za slične poslove u budućnosti.
Pobedom na međunarodnom tenderu za izgradnju i upravljanje aerodromskim terminalom u Bodrumu JP Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd izvozi svoje znanje
Beograd, 3. avgust 2006. godine
JP Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd i turska kompanija "TEKNOTES Technological Plants Inc" pobedili su na međunarodnom tenderu za izgradnju i upravljanje aerodromskim terminalom u Bodrumu.
Ovaj međunarodni tender tipa BOT (Built and Operate Transfer) što znači izgradnja i upravljanje aerodromskim objektom, raspisala je turska država. Od ponuđača je zahtevano da pored plana i realizacije izgradnje 100.000 m2 terminala, obezbede stručnost i konsalting u upravljanju novoizgrađenim terminalom. Jedan od glavnih kriterijuma prilikom izbora najpovoljnijeg ponuđača bio je vremenski period upravljanja budućim aerodromskim terminalom.
Ugovorom o zajedničkom učešću na tenderu, predviđeno je da turska kompanija izgradi terminal, a da JP Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd njime upravlja 45 meseci. Početak izgradnje aerodromskog terminala u Bodrumu, predviđen je za 1. januar 2007. godine, a radovi će trajati dve godine.
Po završetku jučerašnjeg tendera, dalji postupak predviđa davanje saglasnosti turske države, turske vlade, kao i pregovore JP Aerodrom "Nikola Tesla" i "TEKNOTES Technological Plants Inc"-a o sklapanju "joint venture" ugovora, kojim je predviđeno osnivanje zajedničke firme. Učešće JP Aerodrom "Nikola Tesla" u investiciji biće predmet pregovora sa turskim partnerom, za sada je planirano da turski partner ima 80% učešća, a JP Aerodrom "Nikola Tesla" 20 % učešća.
Vlada Srbije takođe treba da da svoju saglasnost na ugovor o osnivanju zajedničke kompanije, koja će biti osnovana u Bodrumu, kao i da da saglasnost na nivo ulagačkog kapitala.
Novi aerodromski terminal u Bodrumu biće projektovan da primi 5 miliona putnika godišnje. Vrednost investicije je 80 do 85 miliona evra, i obuhvata izgradnju terminala i kompletnu oprema terminala.
Ovo će biti prvi put da JP Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd izvozi svoje znanje, stručnost i umeće u oblasti upravljanja aerodromskim terminalima van naše zemlje.
Da podsetimo, ugovor o saradnji i zajedničkom učešću na tenderu JP Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd i turske kompanije "TEKNOTES Technological Plants Inc." potpisan je u oktobru 2005. godine.
Izvor: Informativna služba JP Aerodrom "Nikola Tesla"
Link: www.beg.aero
 
Predstojeće faze za dobijanje odobrenja za uvođenje Kategorije IIIb (CAT IIIb) u uslovima smanjene vidljivosti na Aerodromu "Nikola Tesla" Beograd
Beograd, 26. novembar 2007. godine

- U toku je završna faza izrade Sporazuma o koordinaciji između JP Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd i Agencije za kontrolu letenja Srbije i Crne Gore d.o.o. za rad u uslovima smanjene vidljivosti. Na usaglašavanju Sporazuma rade radne grupe Agencije za kontrolu letenja i Aerodroma "Nikola Tesla" Beograd.

- Sledeći korak je interno usaglašavanje procedura rada i radnih uputstava aerodromskih i službi Agencije za kontrolu letenja, a u skladu sa Sporazumom.

- Treći korak podrazumeva dobijanje odobrenja na Sporazum i interne procedure rada od strane Direktorata civilnog vazduhoplovstva Republike Srbije.

- Četvrti korak je testiranje procedura i funkcionisanja nadležnih službi na osnovu dobijenog odobrenja na prethodno izrađena dokumenta, kao i simulacija postupaka svih službi uključenih u proces rada u uslovima smanjene vidljivosti.

- Posle navedenih postupaka, uvedeno korišćenje CAT IIIb će omogućiti poletanje i sletanje u uslovima izuzetno smanjene vidljivosti duž piste, ne manjoj od 50 metara.

- Sve neophodne informacije od značaja za letenje Agencija za kontrolu letenja će publikovati u međunarodnom Zborniku vazduhoplovnih informacija (AIP), što će po međunarodnim propisima biti validno za primenu 45 dana posle objavljivanja.

- Procena menadžmenta JP Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd je da kompletan postupak ne može biti završen pre proleća. Do tada se koristi Kategorija II koja dozvoljava sletanje pri vidljivosti ne manjoj od 350 metara.
Izvor: Informativna služba JP Aerodrom "Nikola Tesla" Beograd
Link: http://www.beg.aero/code/navigate.php?Id=6
 
Pasoši Srbije do kraja godine
Obavezna zamena putnih isprava građane će koštati 1.000 dinara u zemlji, i 25 evra u inostranstvu, a rok za izdavanje je 30 dana
Svi građani Srbije će morati do 31. decembra ove godine da zamene postojeće putne isprave novim koje će sadržati obeležja naše države. Pasoš, prema procenama MUP-a Srbije, sada poseduje gotovo svaki deseti stanovnik ili – 11,24 odsto svih državljana Srbije. To znači da 850.000 osoba naše države ima putnu ispravu s kojom može da putuje preko granice. Umesto plavog pasoša sa oznakom SRJ, nova putna isprava nosiće naziv postojeće države Srbije i građane će, prema odluci srpske vlade iz novembra prošle godine, koštati 1.000 dinara u zemlji i 25 evra u inostranstvu.

Od putnih isprava biće izdavani pasoš, diplomatski pasoš, službeni pasoš, putni list, kao i putne isprave koje se izdaju na osnovu međunarodnog ugovora. U putne isprave od 1. marta ove godine spadaće i brodarska knjižica člana posade unutrašnje plovidbe, kao i pomorska knjižica člana posade pomorskog broda, ako je u nju uneta viza.

Diplomatski i službeni pasoš izdavaće se i članu uže porodice osobe koja poseduje ovu putnu ispravu, a to su bračni partner, dete i usvojeno dete.

– Od marta ove godine ukida se zajednički pasoš, kao i mogućnost upisa deteta u pasoš jednog od roditelja. Ukidaju se izlazne vize, a ona će biti potrebna samo radi unošenja u brodarsku ili pomorsku knjižicu, čime ove isprave mogu da služe kao putne isprave što do sada nije bio slučaj. Nove putne isprave garantovaće pouzdanost, nepovredivost ličnih podataka i sprečavanje njihove zloupotrebe. Ovi pasoši će omogućiti brzu i jednostavnu identifikaciju pojedinca, što će svakako olakšati putovanje državljanima Srbije – naglašavaju u policiji.

Prema rečima našeg sagovornika, prva strana pasoša je najvažnija. Ona će biti polikarbonatska, tvrda kao kreditna kartica u kojoj će biti uliveni slika i hologram sa grbom Srbije. Obrazac pasoša sadržaće prostor za upis prezimena i imena, podataka o datumu i mestu rođenja, o polu, državljanstvu i prostor za upis jedinstvenog matičnog broja. Obrazac će imati prostor i za fotografiju i potpis imaoca isprave, kao i datum izdavanja putne isprave sa rokom njenog važenja. Građani će imati pravo da obave uvid u podatke za automatsko očitavanje podataka koje sadrži njegova putna isprava.

U diplomatski i službeni pasoš biće unet se i podatak o funkciji njegovog imaoca.

– Na prvoj strani biće dosta reljefnog mikroteksta i različite vrste zaštite. Obrazac pasoša sadržaće prostor za automatsko, odnosno mašinsko očitavanje podataka u koji se unose vidljivi alfanumerički podaci na ispravi. Obrasci putnih isprava i viza boće štampani na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom, kao i na engleskom i francuskom jeziku, a popunjavaće se na srpskom jeziku, latiničkim pismom. Imena i prezimena pripadnika nacionalnih manjina biće upisana u izvornom obliku u kojem su upisana u izvod iz matične knjige rođenih – objašnjavaju u policiji.

Obrasce putnih isprava i viza tehnički će izrađivati i štampati Zavod za izradu novčanica i kovanog novca Narodne banke Srbije.

Pasoš će izdavati policijska uprava ili stanica MUP-a na čijem području je prebivalište, odnosno boravište podnosioca zahteva. Diplomatski i službeni pasoš izdavaće Ministarstvo spoljnih poslova.

Pasoš i putni list biće izdavani na lični zahtev, a diplomatski pasoš i službeni pasoš na zahtev nadležnog državnog organa.

U zahtevu za izdavanje putne isprave svakako je bitno navesti precizne i tačne podatke. Radi utvrđivanja identiteta i drugih činjenica značajnih za rešavanje zahteva, kao i zbog fotografisanja i uzimanja otiska prsta i potpisa, prilikom podnošenja zahteva obavezno je prisustvo osobe kojoj se izdaje putna isprava.

Na uvid će se dostavljati lična karta ili druga isprava iz koje se može utvrditi identitet, uverenje o državljanstvu (samo kod prvog izdavanja putne isprave) i prethodni pasoš. Uz zahtev može da se priloži i odgovarajuća fotografija. Rok za rešavanje podnetih zahteva je 30 dana.

U hitnim slučajevima koji podrazumevaju lečenje u inostranstvu, obaveštenje o smrti ili teškoj bolesti člana uže porodice ili je to neodložan službeni put, policija je dužna da pasoš izda najkasnije u roku od 48 časova od podnošenja zahteva. Potrebno je priložiti i dokaze koji potvrđuju razloge hitnosti.

Pasoš se neće izdavati osobama protiv kojih se vodi sudska istraga, protiv kojih je podignuta optužnica, osuđenima, osobama kojima je zabranjeno putovanje u skladu sa određenim aktima, osobi kojoj je zabranjeno kretanje radi sprečavanja širenja zaraznih bolesti, odnosno epidemije, kao i onima kojima u svrhu odbrane zemlje nije propisano odobrenje za putovanje u inostranstvo.

Danijela Vukosavljević
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=52924&lang=2
 
Nenad":2hlmol49 je napisao(la):
– Na prvoj strani biće dosta reljefnog mikroteksta i različite vrste zaštite. Obrazac pasoša sadržaće prostor za automatsko, odnosno mašinsko očitavanje podataka u koji se unose vidljivi alfanumerički podaci na ispravi. Obrasci putnih isprava i viza boće štampani na srpskom jeziku, ćiriličkim pismom, kao i na engleskom i francuskom jeziku, a popunjavaće se na srpskom jeziku, latiničkim pismom. Imena i prezimena pripadnika nacionalnih manjina biće upisana u izvornom obliku u kojem su upisana u izvod iz matične knjige rođenih – objašnjavaju u policiji.
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=52924&lang=2
:lol: :lol: Da li je iko u policiji pročitao pravopis?!!? Onim pismom kojim je formular napisan, formular se popunjava, dakle ako je ćirilicom - onda ćirilicom, ako je latinicom - onda latinicom... Ovo je idiotluk... :rolleyes:
 
@Ambassador
Pa isto je i sada u pasošu... Ime, prezime, mesto rođenja, itd... su latiničnim pismom, a ono gde piše "ime", itd itd je ćiriličnim.. Isto je i na bugarskim pasošima, koliko se sećam.
 
Pola cirilicom pola latinicom - to je kretenizam totalni!!! Guze se i stavljaju cirilicu da bi valjda sacuvali srBski identitet. Pa ne cuva se pismo na taj nacin. Sve sami talenti. Nek popunjavaju onda isto cirilicom kad moraju da je trpaju u pasose.
 
@jovanovm: :lol: Sam video, stvarno je tako napisano. Mislim da je to idiotluk, no makar nek naprave kolko tolko normalne pasoše, ove sada mogu na Lexmarku Z815 da štancujem... :)
 
(...)
Beogradski aerodrom "Nikola Tesla" i u 2008. godinu ulazi bez potrebnih dozvola za sletanje aviona po gustoj magli.

Iako su uređaji kupljeni i instalirani, u Direktoratu za civilno vazduhoplovstvo kažu da im se Aerodrom još nije ni obratio sa zahtevom za dobijanje dozvole, niti je dostavio dokumentaciju kojom se garantuje da se saobraćaj u uslovima smanjene vidljivosti može odvijati bezbedno.

Direktor Aerodroma Bojan Krišto za B92 je rekao da je kupovina uređaja za maglu politička odluka, ali da će sve biti spremno do sledeće sezone.
U redakciju B92 stiglo je i saopštenje novog direktora Aerodroma Bojana Krišta koji kaže da ne želi da ulazi u razloge zbog kojih je proces dobijanje dozvole za kategoriju „tri“ sporo tekao i da smatra da je to bila neopravdana investicija, jer se ta oprema koristi samo nekoliko dana godišnje.

Krišto kaže i da se sada radi na opštem sporazumu o koordinaciji između Agencije za kontrolu letenja i Aerodroma i da će tokom 2008. godine biti ugrađena svetlosna signalizacija tamo gde sada ne postoji.

On podseća da je - da bi se ta oprema koristila - potrebno da, pored Aerodoroma, svi avioni poseduju odgovarajuće uređaje i da njihove posade za to budu obučene. „Po mojim saznanjima, u 50 odsto slučajeva, ti navedeni preduslovi ne postoje“, kaže Krišto.
Izvor: B92
Link: http://www.b92.net/info/vesti/index.php?yyyy=2008&mm=01&dd=09&nav_category=12&nav_id=279644

Dakle, oni su načisto odlepili...
 
Хахаха, какве глупости. Пилоти су сигурно обучени за инструментално слетање (то је део стандардне обуке колико се мени чини, а и свако ко је мало летео у MS Flight Smulator-u зна да то није нека посебна наука :) ), а и обичне Цесне имају потребну опрему, да не говоримо о Боингу, Ербасу итд.
Све у свему, кретени!
 
Ne znam, mozda je mislio na Turkish Airways ili tako nesto :)
Mazu ljudima oci posto ni sami ne znaju zasto sve to stoji i zasto se investicije na aerodromu tako sporo sprovode!
 
Магла једе добит
Због отказивања и преусмеравања летова, авио-компаније су претрпеле осетну штету, а Аеродром „Никола Тесла” губи 800 евра по авиону
N_i3c0KMmtHq8nc9UdTVcz2sRmGzIAatHMc3u.jpg

Јат и путници свих компанија највише трпе због магле
(Фото Д. Јевремовић)

Због наглог отопљавања на подручју централног Балкана и магле, Аеродром „Никола Тесла” је током протеклих дана у више наврата био затваран за саобраћај, због чега су многи летови каснили, преусмеравани, па и отказивани. С обзиром на неповољне атмосферске прилике (влага и велике температурне разлике), појава магле може се очекивати и током наредних дана, а тиме и измене у реду летења на београдском аеродрому. Авио-компаније које лете за Београд због тога су већ претрпеле озбиљну материјалну штету, а како Јат у укупном обиму саобраћаја на Аеродрому „Никола Тесла” учествује са 50 одсто, наш национални авио-превозник је највише погођен. Само 7. и 8. јануара Јат је каснио на осам летова, 15 летова у доласку је преусмерено ка Нишу, Скопљу и Подгорици, а 14 је отказано.

Претпоставља се да су и остали авио-превозници који су тих дана летели за Београд имали приближно исто толико кашњења и отказаних летова.

У „Јат ервејзу” јуче нису могли да нам прецизирају колику штету је та компанија претрпела због проблема с маглом на Аеродрому „Никола Тесла”. Тачне податке нисмо добили, јер се они исказују тек на крају године али, како нам је речено, у питању су знатна средства. У поменуту штету, осим трошкова горива за преусмеравање авиона и каснији прелет-повратак са алтернативних аеродрома у Београд, улазе и издаци приликом кашњења, односно непланираног задржавања авиона на земљи, у Београду или на неком од аеродрома у иностранству. Ту је и трансфер путника, рецимо превоз аутобусом из Ниша до Београда, или ноћење путника у хотелима у иностранству. Листа трошкова у тим случајевима је дугачка, а на њој су и издаци ако путник изгуби везу – не стигне на други лет.

Да подсетимо, Аеродром „Никола Тесла” сваке године током зиме има проблема с маглом. Према речима Бојана Кришта, генералног директора београдског аеродрома, магла само током неколико дана у години утиче на редовност саобраћаја и тај проблем би требало да буде решен у првој половини ове године.

Наиме, Аеродром „Никола Тесла” управо ради на увођењу система „Категорије 3б”, који авионима омогућава слетање при видљивости већој од 50 метара. Радови на „Категорији 3б” започети су пре годину и по дана, али њено пуштање у рад касни због низа пропуста. Како је „Политика” недавно већ писала о томе, у пројекту вредном између 1,5 и два милиона евра, направљен је и један тако крупан превид да је потпуно занемарено питање ко ће авионе после слетања даље кроз маглу наводити од писте до места за паркирање. Тај превид може да се реши раскопавањем бетона и уградњом сијалица или применом радара са којим ће авиони из торња добијати инструкције када и где да скрену.

Бојан Кришто очекује да ће увођење „Категорије 3б” бити завршено на пролеће тако да ће Аеродром „Никола Тесла” бити спреман за наредну зиму. Без обзира на то што је Кришто у недавној изјави за наш лист рекао да инвестиција у „Категорију 3б” није економски оправдана, јер не доноси новац, и да је због тога, према његовом мишљењу, реч о политичкој одлуци (да макар један од укупно два аеродрома у Србији може да се користи по густој магли), истина је да ће београдски аеродром тада бити у прилици да зарађује више. Свако слетање авиона аеродрому „Никола Тесла” у просеку доноси 800 евра. То значи да са „Категоријом 3б”, поред осталог, магла ни београдском аеродрому неће „јести” значајну добит.
Марко Лакић
[објављено: 10.01.2008.]
Izvor: Politika
Link: http://www.politika.co.yu/detaljno.php?nid=53416

Toliko o tome kako je kategorija IIIb potpuno nepotrebna i neisplativa... :rolleyes:

Uprkos savremenoj opremi, vremenski uslovi još diktiraju red letenja na beogradskom aerodromu
Letovi i po maglovitom vremenu od novembra 2008.
Kategorija 3b, koja omogućava poletanje i sletanje aviona pri vidljivosti do 50 metara na Aerodromu "Nikola Tesla" primenjivaće se tek od naredne zimske sezone letenja jer usaglašavanje svih neophodnih procedura nije privedeno kraju. Generalni direktor beogradske vazdušne luke Bojan Krišto nedavno je izjavio da usaglašavanje neće biti završeno pre proleća tako da bi Kategorija 3b mogla da "profunkcioniše" tek krajem oktobra 2008.
Prema podacima sa Aerodroma "Nikola Tesla" izrada sporazuma o koordinaciji između Aerodroma i Agencije za kontrolu letenja za rad u uslovima smanjene vidljivosti privodi se kraju, a zatim će uslediti interno usaglašavanje procedura rada aerodromskih i službi Agencije za kontrolu letenja kako bi se precizno uvrdilo šta je čiji posao kada se magla spusti. Tačku na taj posao trebalo bi da stavi Direktorat civilnog vazduhoplovstva posle čega će uslediti testiranje sistema.
U opremu za tzv. Kategoriju 3b, koja je nabavljena pre nekoliko godina, uloženo je više od 800.000 evra, ali sistem još ne funkcioniše i odgovornost za to ne žele da preuzmu ni Aerodrom ni Agencija za kontrolu letenja. Na Aerodromu "Nikola Tesla" ocenjuju da situacija nije alarmantna s obzirom na to da Beograd najviše tri dana u godini ima problema sa gustom maglom. Generalni direktor Aerodroma Bojan Krišto ocenio je čak da odluka o investiranju u opremu za Kategoriju 3b nije ekonomski opravdana, ali da će oprema, pošto je već kupljena, biti osposobljena. Do tada Aerodrom Nikola Tesla koristi Kategoriju 2 koja dozvoljava sletanje pri vidljivosti ne manjoj od 350 metara.
Najveću štetu zbog kašnjenja s primenom nove kategorije trpi nacionalni avio-prevoznik Jat ervejz koji "drži" gotovo polovinu saobraćaja na beogradskom aerodromu. U Jatu su izračunali da su u decembru 2006. godine, kada zbog guste magle avioni nekoliko dana nisu leteli, da su dnevno gubili stotinu hiljada evra zbog čega su i od države tražili odštetu. U toj kompaniji tvrde da su njihove letelice i piloti već spremni za primenu nove kategorije.
Glasno negoduju i putnici koje magla košta pre svega živaca jer ne mogu na vreme da stignu do željene destinacije. U toku prethodnih nekoliko dana mnogi građani pokušali su da dobiju više informacija o letovima, ali je broj telefona 011/209-4444 na Aerodromu "Nikola Tesla" uglavnom bio zauzet. Na Aerodromu apeluju na građane da budu strpljivi jer u vanrednim situacijama registruju čak 20 poziva u minuti na taj broj. Podsećaju, takođe, da postoje i drugi načini da se dođe do informacije o kašnjenju ili otkazivanju leta. Građani koji imaju pristup internetu, na sajtu beogradskog aerodroma imaju pristup tabeli sa najsvežijim podacima o statusu njihovog leta. Osim toga, za informacije se mogu obratiti i avio-kompanijama čije usluge koriste. I. Radak
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu
 
Pozdrav svima, ovde nema "prati topic" opcije, kako da se prijavim da pratim temu?
 
kada se uloguješ, idi na diskusije, tu imaš opciju da pogledaš sve poruke koje su se pojavile od kada si se zadnji put ulogovao. Klikni na to i izlistaće ti se sve teme, pa i ona koja te interesuje
 
Nadam se da ce konacno zavrsiti/kompletiratu obnovu terminala 2 aerodroma. Naime, trenutno je samo renovirano ono sto je vidljivo svima, odnosno ljudima koji ne putuju, vec samo prate putnike. Renovirana je check-in zona, zona do pred pasosku kontrolu, i zona za dolaske... a ostatak aerodroma...:

* kada pada kisa, licno sam video nekoliko kofa u koje kaplje voda u holu ispred izlaza A3 - A5.

* poslovni salon - nemam druge reci nego sramota

* toalet? ako ste u poslovnom salonu (kod izlaza a5), najblizi toalet je dobrih 5 minuta pesice kod izlaza c1? doduse, moram pohvaliti da se toaleti odrzavaju i da odaju utisak higijene.

* cistoca? - da li je neko ikada cuo za rec PRANJE na Aerodromu Beograd? Secam se da sam pre nekoliko godina video Saopstenje za javnost Aerodroma Beograd (!!!???) u kome sa ponosom isticu da prvi put od izgradnje aerodroma (znaci posle vise od 20 godina) su se odlucili da operu prozore!!! Verovatno ih od tada nikada vise nisu ni prali, jer je prosto nemoguce posmatrati bilo sta kroz njih (za upravu Aerodroma: prozore treba redovno prati i sa spoljne i sa unutrasnje strane).

* ne znam kako se zove: onaj crni tackasti pod. Pa kada ce to pobogu promeniti? Kada se kotrlja kofer po njima, odjekuje po celom aerodromu.

* Kada ce uvesti brzi parking ispred zgrade za parkiranja do 15 minuta (koje treba naravno skupo naplatiti), a ne da zaustavljanje prilikom ostavljanja prtljaga zavisi od dobrog raspolozenje prisutnog organa reda?

* kontrolni toranj? dobro je sto ga ne vide svi putnici. ta zgrada (spolja) izgleda tako strasno raspadnuto (podseca me na onu borovo zgradu kod zeleznicke, stefan braun), da bi se ljudi upitali o bezbednosti aviona kojima taj kontrolni toranj upravlja.

* tabla za red letenja? nekome je mozda simpaticna ona (pra)stara tabla. isto tako (pra)stara postoji i u franfkurtu. ok, nemam nista protiv, ALI: promenite onih pola sijalica (crvenih/zelenih) koje su pregorele i vise ne rade. tako zalosno izgleda kada tabla svetluca a radi samo pola sijalica na njoj :(

jos 100 drugih stvari, ali pozabavite se barem nekima od ovih, i vec ce biti bolje. boze boze, koliko li kosta jedna sijalica.
 
Malo off-topic, ali ne mora da skodi:

Austrijska kompanija NIKI (vlasnik Niki Lauda i Air Berlin), uvodi direktnu liniju za Beograd od 10. marta. Svakog dana (osim Subote), avioni Airbus 320 letece izmedju Beca i Beograda. Karta u jednom pravcu se moze naci vec za 29 evra (sa svim taksama). Kupovina na www.flyniki.com

Inace, ovo je peti dnevni let izmedju Beograda i Beca (osim Subote kada ima samo 3 leta dnevno).
 
Vrh