Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

To sto si naveo Nenade nema veze sa brojem taksi udruzenja nego sa pravilima i naravno kulturom koje kod nas i dalje u tom sektoru nema! :( Ne vidim razlog da se zatvaraju i da se pravi monopolista od jednog. Vidim samo problem nepostojanja pravila i neprimenjivanja istih a da li je jedno ili pedeset udruzenja - isto ti je. Inace sve ovo sto si naveo istina je.
 
evo statistike najvećih aerodroma u južnim slovenskim državama, mislim da je kompletna lista onda bi nas istanbul i atina pretekli samo tako.. izvolte:

1. Belgrade Nikola Tesla Airport | Belgrade BEG/LYBE | 2,222,445 | +9%
2. Sofia Airport | Sofia SOF/LBSF | 2,200,950 | +18%
3. Burgas Airport | Burgas BOJ/LBBG | 1,802,035 | +16%
4. Zagreb Airport | Zagreb ZAG/LDZA | 1,728,413 | +11%
5. Varna Airport | Varna VAR/LBWN | 1,522,658 | -2%
6. Ljubljana Jože Pučnik Airport | Ljubljana LJU/LJLJ | 1,334,355 | +10%
7. Dubrovnik Airport | Dubrovnik DBV/LDDU | 1,120,453 | +3%
8. Split Airport | Split SPU/LDSP | 1,095,852 +17%
9. Priština International Airport | Priština PRN/LYPR | 844,092 | -9.3%
10. Skopje Airport | Skopje SKP/LWSK | 542,319 +4%
11. Sarajevo International Airport | Sarajevo SJJ/LQSA | 534,186 | +4%
12. Tivat Airport | Tivat TIV/LYTV | 451,000 | +19%
13. Podgorica Airport | Podgorica TGD/LYTG | 382,000 | +16.7%
14. Pula Airport | Pula PUY/LDPL 295,345 | +40%
15. Rijeka Airport | Rijeka RJK/LDRI 210,000 | +41%
16. Plovdiv International Airport | Plovdiv PVD/LBPD | 93,245 | +41%
17. Zadar Airport | Zadar ZAD/LDZD | 65,423 | -24%
18. Ohrid Airport | Ohrid OHD/LWOH | 50,366 | -6%
19. Niš Constantine the Great Airport | Niš INI/LYNI | 35,518 | +33%
20. Banja Luka International Airport | Banja Luka BNX/LQBK | 17,622 | -16%
21. Gorna Oryahovitsa Airport | Gorna Oryahovitsa GOZ/LBGY | 515 | +56%
 
Ne samo Istambul i Atina, već i Budimpešta i nap. Beč , ali
to su veliki evropski aerodromi koje jedino ANT Bgd.
može da sustigne od svih ovih sa liste.
 
^^ ne verujem tako brzo, mislim da će Bukurešt i Sofija da nas preteknu samo tako pošto su u EU i imaju daleko veću slobodu kretanja nego mi... pogledaj koliko je aerodroma iz Bugarske aktivno!
 
Kod nas nece ni moci da se uspostavi realan obim saobracaja dok nam ne ukinu vize. Ovako su i troskovi, a i procedure prekomplikovane da bi se mnogi uopste upustili u proces zvani putovanje u inostranstvo. Sa ukidanjem viza ce doci naravno i niskobudzetne kompanije koje ce onda pribliziti mogucnosti putovanja mnogim ljudima koji do sada nisu mogli da placaju recimo 350 evra do Düsseldorfa. Do tada je uopste nepotrebno praviti ikakve statistike poredjenja srpskih aerodroma sa onima u okruzenju jer je rezultat jednostavno nerealan.
 
^^Slazem se u potpunosti. Pogledajte samo Ljubljanu. Grad ima oko 250k ljudi (znaci nesto vise od 10% BG-a!!) i za to jako visok promet. Medjutim tamo je standard dosta visi nego kod nas i ne trebaju im nikakve vize.
 
dragan":3gjqmmeh je napisao(la):
Ne samo Istambul i Atina, već i Budimpešta i nap. Beč , ali to su veliki evropski
aerodromi koje jedino ANT Bgd. može da sustigne od svih ovih sa liste.....
.....naravno, pod uslovom da se reši problem sa vizama i JAT-om,a
da se A.N.Tesla kompletira sa hotelom i Kargo-logističkim centrom.

Postoji potencijal koji još nije iskorišćen, a koji će tek biti aktiviran.
 
dragan":1jumrmp0 je napisao(la):
dragan":1jumrmp0 je napisao(la):
Ne samo Istambul i Atina, već i Budimpešta i nap. Beč , ali to su veliki evropski
aerodromi koje jedino ANT Bgd. može da sustigne od svih ovih sa liste.....
.....naravno, pod uslovom da se reši problem sa vizama i JAT-om,a
da se A.N.Tesla kompletira sa hotelom i Kargo-logističkim centrom.

Postoji potencijal koji još nije iskorišćen, a koji će tek biti aktiviran.
istambul ima oko 20 miliona putnika godisnje, atina oko 15. ne verujem mozemo da udesetostrucimo saobracaj na beogradskom aerodromu.

inace, bukurest je vec sad ispred beograda sa 3.5 mil putnika, ne znam zasto nije na listi. no to je i logicno posto je rumunija duplo veca od srbije.
 
elliot":yxbyyllh je napisao(la):
dragan":yxbyyllh je napisao(la):
dragan":yxbyyllh je napisao(la):
Ne samo Istambul i Atina, već i Budimpešta i nap. Beč , ali to su veliki evropski
aerodromi koje jedino ANT Bgd. može da sustigne od svih ovih sa liste.....
.....naravno, pod uslovom da se reši problem sa vizama i JAT-om,a
da se A.N.Tesla kompletira sa hotelom i Kargo-logističkim centrom.

Postoji potencijal koji još nije iskorišćen, a koji će tek biti aktiviran.
istambul ima oko 20 miliona putnika godisnje, atina oko 15. ne verujem mozemo da udesetostrucimo saobracaj na beogradskom aerodromu.

iance, bukurest je vec sad ispred beograda sa 3.5 mil putnika, ne znam zasto nije na listi.
to je bila lista "slovenskih" zemalja, nažalost nisam našao full EE listu...
 
Steva":1985z34n je napisao(la):
elliot":1985z34n je napisao(la):
dragan":1985z34n je napisao(la):
.....naravno, pod uslovom da se reši problem sa vizama i JAT-om,a
da se A.N.Tesla kompletira sa hotelom i Kargo-logističkim centrom.

Postoji potencijal koji još nije iskorišćen, a koji će tek biti aktiviran.
istambul ima oko 20 miliona putnika godisnje, atina oko 15. ne verujem mozemo da udesetostrucimo saobracaj na beogradskom aerodromu.

iance, bukurest je vec sad ispred beograda sa 3.5 mil putnika, ne znam zasto nije na listi.
to je bila lista "slovenskih" zemalja, nažalost nisam našao full EE listu...
ma pogledas na wikipediji gradove koji te zanimaju ;)
 
Steva":1eydbu5c je napisao(la):
^^ ne verujem tako brzo, mislim da će Bukurešt i Sofija da nas preteknu samo tako pošto su u EU i imaju daleko veću slobodu kretanja nego mi... pogledaj koliko je aerodroma iz Bugarske aktivno!
Sloboda kretanja Bugara i Rumuna nije novost, oni to mogu već deset godina od 1999. Ono što im daje mnogo više poleta jeste ulazak u EU i dolazak stranih turista/poslovnih ljudi iz Evrope. Ovo intenzivira saobraćaj.
Takodje ne treba zaborvaiti da Bugarska polako postaje jako popularna turistička destinacija zbog obale Crnog mora i cena koje ima.
Podaci iz tabele govore u prilog tome.

Bojim se da će nas Sofija preteći brzo ako se kod nas nešto značajno uskoro ne promeni.
 
Nenad":3vg6wnv9 je napisao(la):
Kod nas nece ni moci da se uspostavi realan obim saobracaja dok nam ne ukinu vize. Ovako su i troskovi, a i procedure prekomplikovane da bi se mnogi uopste upustili u proces zvani putovanje u inostranstvo. Sa ukidanjem viza ce doci naravno i niskobudzetne kompanije koje ce onda pribliziti mogucnosti putovanja mnogim ljudima koji do sada nisu mogli da placaju recimo 350 evra do Düsseldorfa. Do tada je uopste nepotrebno praviti ikakve statistike poredjenja srpskih aerodroma sa onima u okruzenju jer je rezultat jednostavno nerealan.
Potpuno se slažem, s druge strane ne treba očekivati ni neki fantastičan skok kada se vize jednog lepo dana ukinu.
Sada ko želi da putuje naći će način da dobije vizu... medjutim pravi porast saobraćaja će uslediti nakon što (ako) Beograd postane čvorište za low cost kompanije.
 
vrachar":229g72kd je napisao(la):
Steva":229g72kd je napisao(la):
9. Priština International Airport | Priština PRN/LYPR | 844,092 | -9.3%
Mene fascinira ovaj podatak posto stanovnika u Pristini ima oko 550.000.
Tu nije ništa čudno.. dosta ujaka iz amerike i ostalih ... Svi ti vojnici koji su dole trebaju bar nekada da odu kući.. Neka to urade dva ili tri puta godišnje i eto cifre lagano ... Da ne govorimo o razmnoženoj albanskoj dijaspori.
 
dragan":37uidxdv je napisao(la):
dragan":37uidxdv je napisao(la):
Ne samo Istambul i Atina, već i Budimpešta i nap. Beč , ali to su veliki evropski
aerodromi koje jedino ANT Bgd. može da sustigne od svih ovih sa liste.....
.....naravno, pod uslovom da se reši problem sa vizama i JAT-om,a
da se A.N.Tesla kompletira sa hotelom i Kargo-logističkim centrom.

Postoji potencijal koji još nije iskorišćen, a koji će tek biti aktiviran.
Ako požurimo i ako neki od aerodroma u regionu ne iskoristi deo našeg potencijala. Hotel i Cargo su "a must" bez obrzira na vize.

Realno mi ne možemo da iznedrimo neki spektakularan broj putnika ukoliko ne postanemo vezivna tačka izmedju nečega ... npr. Bliskog Istoka i Evrope, Azije i Evrope ... A to ne možemo da postanemo sa ovim što sada imamo.
 
dGoran":1jd3ng0s je napisao(la):
Nenad":1jd3ng0s je napisao(la):
Kod nas nece ni moci da se uspostavi realan obim saobracaja dok nam ne ukinu vize. Ovako su i troskovi, a i procedure prekomplikovane da bi se mnogi uopste upustili u proces zvani putovanje u inostranstvo. Sa ukidanjem viza ce doci naravno i niskobudzetne kompanije koje ce onda pribliziti mogucnosti putovanja mnogim ljudima koji do sada nisu mogli da placaju recimo 350 evra do Düsseldorfa. Do tada je uopste nepotrebno praviti ikakve statistike poredjenja srpskih aerodroma sa onima u okruzenju jer je rezultat jednostavno nerealan.
Potpuno se slažem, s druge strane ne treba očekivati ni neki fantastičan skok kada se vize jednog lepo dana ukinu.
Sada ko želi da putuje naći će način da dobije vizu... medjutim pravi porast saobraćaja će uslediti nakon što (ako) Beograd postane čvorište za low cost kompanije.
Pa od danas do sutra ne treba tako nesto ocekivati, ali u srednjem roku definitivno. I vize by the way uopste nije lako dobiti.

A Sofija je inace kao grad neinteresantna. Ti koji idu na Crno more slecu u Varni i Burgasu.

Sa druge strane, ne znam sta se vise ceka sa tim business centrom i hotelom na ANT? (joj, sad ce Dragan da me banuje :) )
 
Nenad":eka3heis je napisao(la):
Pa od danas do sutra ne treba tako nesto ocekivati, ali u srednjem roku definitivno. I vize by the way uopste nije lako dobiti.

A Sofija je inace kao grad neinteresantna. Ti koji idu na Crno more slecu u Varni i Burgasu.

Sa druge strane, ne znam sta se vise ceka sa tim business centrom i hotelom na ANT? (joj, sad ce Dragan da me banuje :) )
Interesantna ili neinteresantna, položaj Sofije nije mnogo gori ne položaj Beograda, tako da se lako može dogoditi da oni začas preotmnu određeni procenat tranzita. Dobili su i novi aerodrom.

Što se viza tiče, one su jedna strana medalje, druga strana je to da Srbija ima samo 8 miliona stanovnika, neka je 1/4 zainteresovana da putuje, neka od te grupe 1/2 može da putuje to mu daje 1 milion potencijalnih putnika i to je to, gde su Atina, Beč i Prag ...

Da priča bude još tužnija, u tih milion 3/4 smo i mi gastosi
;) :cool: Naša šansa je u tranzitu i tada možemo da budemo veliki :)

BTW. Problem viza, oni koji plate turistički aranžman dobiju vizu. Oni koji imaju nekoga u dijaspori, imaju vizu (garantna pisma itd).
A da ne govorim o varijantama X K ljudi sa hrvatskim i drugim pasošima razvijenih demokratskih zemalja ;)

Politika nam je uvek bila slaba strana, uvek ispadnemo grbavi ... :rolleyes:
 
dGoran":3aoxurfq je napisao(la):
BTW. Problem viza, oni koji plate turistički aranžman dobiju vizu. Oni koji imaju nekoga u dijaspori, imaju vizu (garantna pisma itd).
Eh da je bar uvek tako.. ali nije.
 
800px-DSC03556.jpg

Ovo izgleda lepo, ali nije nesto mnogo vece od AB, zapravo, ovo je T2, imaju i T1, koji je za low-cost. Ima isto jednu poletno-sletnu stazu, a T2 je projektovan za 2.6 miliona godisnje i 26 000 tona karga. (Prvi put u Bugraskoj su koristili fingere za avione) Predvidjaju 2.9 za 2009. Ne pise koliko moze T1 da primi godisnje, ali ne verujem da je preko 5 miliona, koliko mi se cini da moze AB. Ili je toliko bilo krajem 80ih? A sto se tice robe, AB moze 35 000 tona godisnje, sa mogucim povecanjem na 70 000.
Plus, Batajnica je blizu, za eventualni low-cost kad AB postane mali. Povezani bi bili obilaznicom, a moze i pruga da se provuce...
I dalje imamo prednost, samo da li umemo da je iskoristimo?!
 
^^ Istinu govoriš za bataju, što se AB tiče njegov kapacitet je max 5 miliona putnika tako da ćemo da se načekamo do novog terminala, ne zato što nemamo para nego zato što za to jednostavno ne postoji potreba kao u zemljama u okruženju gde je AB jako dugo vremena bio medju većim aerodromima.
 
^^Stevo, ja mislim da samo novi Terminal ima kapacitet 5 miliona. U tim 5m se stari Terminal (1) ne uracunava. Tako da, verovatno ceo ANT moze vrlo lako da se osposobi za 7 miliona putnika jer je toliko od prilike nosio dok su obnavljali T2.

Ispravite me ako sam to pogresno razumeo..
 
Nenad":307gtslj je napisao(la):
^^Stevo, ja mislim da samo novi Terminal ima kapacitet 5 miliona. U tim 5m se stari Terminal (1) ne uracunava. Tako da, verovatno ceo ANT moze vrlo lako da se osposobi za 7 miliona putnika jer je toliko od prilike nosio dok su obnavljali T2.

Ispravite me ako sam to pogresno razumeo..
Mislim da si upravu oko toga da samo T1 ima tih 5 miliona, zato ne treba da kukamo što ne gradimo novi terminal kada nam ni ne treba :) Tek kada dodje vreme za to onda...

Čak i sada veliki delovi aerodroma deluju prazno, pogotovu kada se predje granična kontrola onda je čudno.
 
Pa ne znam bas tacno.. Verovatno je dosta ubrzan protok ljud od kako su sredili carinu da imas zelenu i crvenu zonu. Ali ne verujem da je bas povecan protok T2 na 5 miliona. Mada, bilo bi dobro da jeste... :/
Prednost AB je sto ce T1, koji je ranije bio samo za domaci saobracaj, sada moci da bude za regionalni, uz male modifikacije. A kasnije kad i ako udjemo u EU, mi cemo prakticno opet samo vrlo malo modifikovati, i opet imati za EU saobracaj (T2) i nonEU (T1), jer je EU saobracaj veci..

Smo bi trebalo da se malo ubrza granicna kontrola i jos neke tako stvari da se srede. Jer su novi toaleti kriminalni, NIS pumpe na autoputu imaju bolji wc :(
 
^^^^ Bar su bolji od aerodroma u Kopenhagenu, tamo sam bio prosle nedelje, i toaleti su me podsecali na neke sa autoputa Beograd-Nis.... :)
 
Vrh