Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Moze A380 u njihovoj masti. Kada se kaze da neki aerodrom moze da opsluzuje A 380 ne misli se na to da taj avion moze fizicki da stane, vec na to da moze adekvatno da bude prihvacen - a to znaci da treba da ima dvospratne gejtove, kako bi putnici pravo usli na onaj sprat aviona na kojem imaju sediste.

A ta vest sa novim mostovima je dosta stara i mostici su totalno sranje - toliko su uski da malo deblji covek ne bi mogao da prodje. U svakom slucaju ima ih 6 ali po dva za svaki avion jer je taj deo pravljen za vece avione, dakle nema 6 C gejtova, vec i dalje 3.

I btw., C gejtovi se najvise koriste.
 
Da, vest je iz 2005, tačnije od 27.05.2005.
Ja ipak mislim (nadam) da gejtovi mogu da opsluže A380, odnsono da se oba gejta prikače na njega, jer su vrlo fleksibilni, pa onda može C1 da se prikači na gornji sprat, a C2 na donji. Vrlo se dugačko mogu ispružiti.
Jedino se ne sećam da li su na AB na starom webu bili postavili animaciju prihvatanja A380, to je bilo najavljeno dalje u tekstu.
Ali A380 sigurno ne može efikasno da ubude opslužen, jer znam da su u Lufthansi morali da razviju čitav set pratećih vozila, tipa catering, koji mogu da dobace tu visinu, a na AB toga, naravno, nema...
 
A380 može u ovakvim uslovima biti opslužen, ali na ovakvu/ovoliku pistu ne može sleteti.
 
^^Htedoh bas da pitam kako misle oni da neko spusti A380 na AB pistu. Lepe zelje...
 
Based on its wingspan, the U.S. FAA classifies the A380 as a Design Group VI aircraft, and originally required a width of 60 m (200 ft) for runways and 30 m (100 ft) for taxiways, compared with 45 m (150 ft) and 23 m (75 ft) for Design Group V aircraft such as the Boeing 747. The FAA also considered limiting the taxi speed of the A380 to 25 km/h (15 mph) when operating on Group V infrastructure, but issued waivers related to the speed restriction and some of the proposed runway widening requirements. Airbus claimed from the beginning that the A380 could safely operate on Group V runways and taxiways, without the need for widening. In July 2007, the FAA and EASA agreed to let the A380 operate on 45 m runways without restrictions. The International Civil Aviation Organization (ICAO) is still disputing this issue.
The A380 was designed to fit within an 80 × 80 m airport gate, and can land or take off on any runway that can accommodate a Boeing 747. Its large wingspan can require some taxiway and apron reconfigurations, to maintain safe separation margins when two of the aircraft pass each other. Taxiway shoulders may be required to be paved to reduce the likelihood of foreign object damage caused to (or by) the outboard engines, which overhang more than 25 m (80 ft) from the centre line of the aircraft. Any taxiway or runway bridge must be capable of supporting the A380's maximum weight. The terminal gate must be sized such that the A380's wings do not block adjacent gates, and may also provide multiple jetway bridges for simultaneous boarding on both decks.
Izvor: Wikipedia
Link: http://en.wikipedia.org/wiki/Airbus_A380#Ground_operations
Dakle, gde može da sleti B747, može i A380. A B747 svakako može na AB, dakle... :)
 
^^Hehe cool! Znaci uskoro da ocekujemo A380. Verovatno na relaciji Bec-Beograd u sklopu jeftinih letova Nikijevog aerotransportnog preduzeca... a ne nece moci jer nasim "slobodnim" trzistem dominira vise nego konkurentan JAT.
 
Ja pre mislim da će JATov vrli partner, Emirati, ubaciti mališu na relaciji Dubai-Beograd...
Emirates_A380_2.JPG
 
Letnji red letenja Aerodroma "Nikola Tesla" Beograd počinje 30. marta
Beograd, 24. mart 2008. godine

Letnji red letenja na Aerodromu "Nikola Tesla" Beograd počeće da važi od 30. marta i primenjivaće se narednih sedam meseci, zaključno sa 25. oktobrom.

U letnjem redu letenja 2008. godine planirano je povećanje obima redovnog linijskog avio-saobraćaja koji će vršiti nacionalni prevozilac "Jat Airways" i 17 inostranih avio-kompanija. Podaci koji se iznose odgovaraju stanju na dan 24. mart 2008. godine, koje je u skladu sa informacijama dobijenim od svih avio-prevoznika, a koje mogu biti podložne neznatnim izmenama tokom sezone.

Od inostranih avio-kompanija, najveće povećanje prometa predviđa nemačka "Lufthansa" koja uvodi novi, drugi dnevni let za Frankfurt, a od 14. aprila i treći dnevni let za Minhen. Na ovaj način "Lufthansa" će svakoga dana obavljati 6 letova ka gradovima u Nemačkoj. Broj nedeljnih letova povećaće i grčki avio-prevoznik "Olympic Airlines" i to za Atinu sa 7 na 9 letova. Avio-kompanija "Swiss International Airlines" uvodi novu destinaciju – Bazel, prema kome će leteti 2 puta nedeljno, subotom i nedeljom. Niskobudžetna avio-kompanija "Norwegian Air Shuttle" povećaće broj nedeljnih letova sa jedan na 2, pri čemu će poletati sa renoviranog aerodroma Rige koji se nalazi u blizini Osla. "Alitalia" smanjuje broj letova ka Milanu na jedan dnevno, ali zato uvodi novi svakodnevni let za Rim avionom velikog kapaciteta "MD 80". Avio-kompanija "Austrian Airlines" povećaće broj nedeljnih letova za Beč sa 12 na 13.
Crnogorski "Montenegro Airlines" će leteti ka aerodromima u Tivtu i Podgorici sa različitim nedeljnim frekvencijama tokom letnje sezone, tako da planira ukupno povećanje broja letova za 6,2 % u odnosu na ostvareno u 2007. godini.
Ukupno posmatrano, inostrane avio-kompanije će u proseku obavljati 174 leta nedeljno u odnosu na prosečno ostvarenih 154 letova nedeljno prošle godine, što je povećanje za 10,8 %.

Osnovne novine u letnjem redu letenja nacionalne avio-kompanije "Jat Airways" u odnosu na prethodni letnji red letenja su nove destinacije i to: Banja Luka (4 puta nedeljno), Solun (3 puta nedeljno počevši od 1. juna), Oslo (2 puta nedeljno i to od 6. juna do 26. septembra) i Pula (2 puta nedeljno, od sredine juna do sredine septembra), s tim što je letenje ka Istri uslovljeno prethodnim potpisivanjem međunarodnog sporazuma između Srbije i Hrvatske.
"Jat Airways" će povećati broj nedeljnih frekvencija za Beč (sa 13 na 14), za Minhen (sa 5 na 7) i za Rim (sa 6 na 7). Više neće biti "vezanih" letova na linijama Beograd-Amsterdam-Brisel-Beograd i Beograd-Larnaka-Tel Aviv-Beograd, već će se za svaku destinaciju leteti odvojeno. Ka Dubaiju će se saobraćaj obavljati sa međusletanjem u Larnaki, s tim što će se prosečan broj nedeljnih frekvencija smanjiti sa 4,5 na 3 leta. Ka Crnoj Gori "Jat Airways" planira da ostvari sličan prosečan broj letova kao što je bilo i 2007. godine, a saobraćaj će naročito biti pojačan u julu i avgustu. Doći će do neznatnog smanjenja broja letova za Tiranu, Dizeldorf i Štutgart.
Tokom turističke sezone "Jat Airways" povećava broj letova ka Tunisu - za Monastir na čak 8 nedeljno, ka Sarajevu će se uvesti dodatni let petkom, a ka Skoplju 3 nova nedeljna leta, s tim što se Ohrid ukida kao destinacija. Zbirno posmatrano, "Jat Airways" planira da ostvari prosečno 212 letova nedeljno u redovnom saobraćaju u odnosu na 192 leta realizovana prošle godine, što je povećanje od 10,3 %.

Menadžment Aerodroma "Nikola Tesla" Beograd procenjuje da će tokom sedam meseci važenja letnjeg reda letenja ostvariti ukupan promet od 1.950.000 putnika, što predstavlja povećanje za oko 12% u odnosu na isti period 2007. godine, kada je bilo 1.740.000 putnika.
Izvor: Aerodrom Beograd
Link: http://www.beg.aero/code/navigate.php?Id=6
 
prilično razočaravajući red letenja, naročito što je letnji (kada bi trebalo više novosti).
Osim Bazela i Osla, ničeg novog nema.
LCC i dalje zaobilaze ove krajeve- a vala sada kad nemamo parlament da ratifikuje ono čudo od Open Skies, nećemo ih skoro ni videti.
 
To su pitanja za 'Aerodrom Beograd N.Tesla', pa pošto si često tamo

nađi odgovarajuću službu ili im pošalji mejl o svojim zapažanjima.
 
@442doBGD
Evo da ti odgovorim na pitanje pitanjem... Sta je bese bilo sa onom obnovom aerodroma gde je konstatovana prekomerna potrosnja para i naravno kradja?

P.S. Jel ima neko informaciju sta se desava sa onim kargo centrom?
 
Kargo centar je tamo gde je bio i dosada .. ima info na sajtu ANT.
Ali, tender za 'strateškog partnera' radi proširivanja KC još nije raspisan.

Bilo je kritika u vezi cene proširenja aerodroma, ali nije bilo krađe - zvanično.
 
^^Bas sam i video na netu info za kargo c. pa sam zato i pitao da li neko zna sta se desava sa, zaboravih da napisem "tenderom". Sto se tice prosirenja ANT-a malo sam upotrebio grublju rec (kradja) ali mislim da je svima jasno da su tu mutni poslovi u pitanju.
 
Avionima Jat ervejza do 40 destinacija
Nove linije do Pule, Soluna i Osla
...Ove godine uložićemo 12 miliona evra u revitalizaciju flote tako da očekujemo da redovnost saobraćaja bude na višem nivou nego do sada - izjavio je na konferenciji za novinare komercijalni direktor Jata Vladimir Ognjenović.

On je naglasio da Jat neće leteti ka Novom Sadu jer je tamošnji aerodrom osposobljen da prima samo letelice do dve tone, ali je u planu uspostavljanje autobuske linije od Novog Sada do beogradskog aerodroma, koja će kasnije biti produžena do Subotice. Kovačević je istakao da je u planu i otvaranje linije od Niša do Dizeldorfa, ali je kazao i da je uspostavljanje saobraćaja od Niša ka bilo kojoj destinaciji komplikovano jer je hendikep te vazdušne luke što se nalazi blizu Beograda. On je dodao i da se zbog privatizacije Alitalije još ne zna kakva će biti sudbina ugovora sa tom kompanijom za zajedničke letove ka Italiji, ali da će Jat "verovatno morati mnogo više da se angažuje u regionu severne Italije".
Izvor: Danas
Link: danas.co.yu

Evo jos par interesantnih informacija...
 
Tender za kargo centar bi trebalo da se raspiše u septembru.
A 442doBGD, grešiš za širokotrupne avione, njih treba planirati na AB, a tokom prošle godine je sletao 767 do Toronta, valjda će i ove. Dalje, što se tiče C, meni se dva puta letos desilo, da kad sam išao su bila puna oba fingera. Avioni su bili puni, ali gužve na skeneru nije bilo. Ja sam bio na C2, a neki drugi JAT je bio na C1. Mislim da je greška u koracima u tome što pretpostavljaš da avion na gejtu stoji samo dok se iskrcava, odnosno ukrcava, a zapravo tu postoji set radnji koji se odvija i koje dugo traju, npr. punjenje gorivom, hranom, čišćenje kabine, itd. Odnosno u isto vreme se ne ukrcavaju dva aviona. Tako da uz pametno korišćenje uparenih gejtova (npr. kao sinusoida i kosinusoida, odnosno smaknuto za pola intervala) može biti više nego funkcionalno, naročito jer su C čekaonice jedine koje imaju zasebne toalete. Dakle, dva aviona mogu bez problema zajedno da stoje.

Mnoge stvari su na aerodromu katastrofalno urađene, ali ova nije jedan od njih - naprotiv.
 
Ambassador":38u3y13f je napisao(la):
Tako da uz pametno korišćenje uparenih gejtova (npr. kao sinusoida i kosinusoida, odnosno smaknuto za pola intervala)
...
Svaka cast za usporedbu! :kk: :)
 
^^ da bi nesto pokrenuo moras da imas ili bi bar trebalo da imas neke konkretne dokaze o sumnjivom delovanju neke institucije ili sl. U protivnom prica bez osnova tj dokaza moze samo da taj mediji svrsta u red instrumentalizovanih trac medija kojima smo inace okruzeni.
 
442doBGD":25eufm7c je napisao(la):
@dragan
To je npr. pitanje koje bi novinari trebalo da pokrenu, a zasto
da ne i Beobuild kao sredstvo informisanja.
Pa, mediji su onoliko pisali o navodnoj 'krađi' i ... nije ni pokrenuta neka tužba.

Drugo je pitanje što ti uporno iznosiš ovde na sajtu nedostatke u radu aerodroma
a da li si se prvo raspitao kod ANT - kako sam ti sugerisao u ovom postu :
dragan #241":25eufm7c je napisao(la):
To su pitanja za 'Aerodrom Beograd N.Tesla', pa pošto si često tamo
nađi odgovarajuću službu ili im pošalji mejl o svojim zapažanjima.
 
Pa, nedostaci u radu, trošenju novca, organizaciji, .. i sl. .... o čemu pišeš.

Pitaj ANT zašto prave takvo 'nepotrebno koriscenje novca'.
 
Vrh