Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Хвала Горане!

Да ли можеш да нам кажеш одакле ти инфо да је спрат могућност о којој се размишља?
 
Nije sprat samo mogucnost, vec postoji i projekat, koji mislim da je ovde bio i prezentovan. Cela poenta je odvajanje dolaznih od odlaznih putnika. Doduse, nista nije pocelo da se radi vezano za to jos uvek. Mene vise doduse zanima cela ona prica sa T1, da li ce ga malo srediti. Bilo bi lepo da airSerbia ima designated terminal.
 
Svi zidovi na T 2 su od siporeksa naravno u kombinaciji sa metal staklom
krov je montažni (šetao sam se njime)
izlivanje ploče jeste moguce
ali isto tako je moguce onda i očekivati kao kod one nesretne RK što su pokušali da na krov dodaju baštu :(
 
Jel ima neko slike tog projekta sa dogradnjom sprata? Bas me zanima kako to izlgeda, sa 2 nivo-a aerodrom Nikola Tesla bi vec izgledao ozbiljnije.
 
spatiotecte":22tn9raj je napisao(la):
Jel ima neko slike tog projekta sa dogradnjom sprata? Bas me zanima kako to izlgeda, sa 2 nivo-a aerodrom Nikola Tesla bi vec izgledao ozbiljnije.

belgradefuture.jpg


praguc":22tn9raj je napisao(la):
Mene vise doduse zanima cela ona prica sa T1, da li ce ga malo srediti. Bilo bi lepo da airSerbia ima designated terminal.

па у плану је да Т1 буде терминал само за Ер Србију и партнере, с обзиром да је он формално у њиховом власништву. и овде смо више пута о томе причали, а и провлачило се по медијима доста у задње време

In an important development, EX-YU Aviation News can reveal reconstruction work on Belgrade Airport’s terminal one will begin by the end of this yesr. The terminal will be used exclusively by Air Serbia and Etihad Airways. Meanwhile, the tender for the second phase of the airport’s expansion and overhaul of both terminal one and two gates and departure lounges has come to a close. Work is expected to begin next month.

✈ Dedicated terminal ✈
Eithad Airways and Air Serbia will use a dedicated terminal at Belgrade Nikola Tesla Airport from late October. Air Serbia will use Terminal 1 at Belgrade Airport in which Etihad will invest significant means in order to upgrade its facilities. The dedicated terminal will mean low cost airlines, which have so far used the building due to lower taxes, will have to move out.

а и аеродром је планирао да реконструише Т1 још пре ове приче
 
Za T1 ne verujem da mogu dirati krov ,
njegovo prosirenje- tacnije odredba bi bila produzenje sa
,,.unutrašnje strane (s'platforme),, je moguca samo u pravcu RCM i to sa gejtovima
sa ulične strane produženje zgrade je moguce samo isped ambulante
i to samo kolika je ona mala zelena površina (par metara ) u pravcu tornja

I poslednja (naj realnija) mogucnost proširivanja- je uvecanje površine postojece pešačke staze (iznad čeking šaletera) jer njena visina i jeste na visini sprata gde se i ulazi u gejtove T1

Proširenje na uštrb sortirnice (leva strana) je apsurd
 
Sto se tice starog terminala vijerovatno ce ga uzeti na ime dugova jata mislim da im duguju oko 30 mil e ako su promjenili ime neznaci da su dugovi nestali
 
✈ Dedicated terminal ✈
Eithad Airways and Air Serbia will use a dedicated terminal at Belgrade Nikola Tesla Airport from late October. Air Serbia will use Terminal 1 at Belgrade Airport in which Etihad will invest significant means in order to upgrade its facilities. The dedicated terminal will mean low cost airlines, which have so far used the building due to lower taxes, will have to move out.


Сад је најлогичније да лоукост иде у Батајницу.
 
http://exyuaviation.blogspot.com/2013/1 ... nsion.html

Панотграфе,далеко је то од најлогичнијег. Толико се улаже у аеродром и сад треба да се отерају многе компаније са истог и то на аеродром у Батајници у који би морао да уложиш милионе и то све поред свеже проширеног,великог и модерног Т2.

Ниђе везе.
 
Не знам колико је Т2 погодан за лоукостере? Њима треба нижи ниво услуге, тј. јефтинија услуга. Ето, нпр. у Бечу су им својевремено направили засебан терминал - обичну бараку са излазима на паркинг где чекају аутобуси. Њима треба такав терминал, а на Т2 ће "Луфтханза" и слични. Опет, можда им и у Сурчину дограде неку баракицу.
 
укупан капацитет београдског аеродрома је 8 милиона путника. ове године неће доћи ни до 50% капацитета. питање је и које године ће доћи до 70%, када треба отпочети процес даљег ширења капацитета

Пантограф":3moeewoc je napisao(la):
Не знам колико је Т2 погодан за лоукостере?

врло погодан, јер једина разлика између Т1 и Т2, осим у цени путничке таксе, је у шалтерима за чекирање (на Т1 су они стари из 80их година). оба терминала користе исту транзитну зону, исту пасошку контролу, исту безбедносну контролу, исту долазну зону и исте капије.
на аеродрому постоје и паркинг позиције Б1-Б7 и Ц7-Ц10 (које су погодне за нискотарифне компаније), само аеродром треба да направи капије за излаз у аутобусе који возе до тих позиција (капије Б1-Б7 и Ц7-Ц10, које могу да се налазе испод садашњих А и Ц капија), а то је оно што идиоти нису урадили када су их правили, већ се путници само искрцавају на тим позицијама, па их онда аутобуси возе до врата која се налазе испред пасошке контроле (мислим да се та врата воде као неки Б, заборавио сам који број). а генијалност аеродрома се огледа и у томе што путници силазе кроз капију у аутобус, који их после вози до авиона који се налази на тој истој паркинг позицији (лични пример са Виз Ером пре пар година, мислим да је био излаз А7)
 
Баш тако. Е, сад, може ли се, када све то знамо, организација рада на Т2 уредити тако да лоукостери плаћају нижу таксу од нпр. "Луфтханзе"? Мислим да се ови други с тим не би сложили; са друге стране, виша цена не одговара лоукостерима, а ако сви плаћају нижу - губиће аеродром. Зато можда треба засебна "шупица", врло јефтине конструкције, за "Виз ер" и екипу.
 
кажем ти, једино је нижа путничка такса на Т1 у односу на Т2. све авио компаније плаћају исте цене према важећем ценовнику аеродрома. е сад, једино што можда Виз не плаћа је коришћење авио моста, мада је по мени исто качио се авион на њега или не, ипак заузима паркинг позицију на том авио мосту, и путници га користе да сиђу до аутобуса. када би користили Б и Ц7-Ц10 платформе, са пратећим излазима (који наравно не постоје), онда уопште не би ни Виз, ни Изи ни Џерманвингс, а ни остали који то неће, користили авио мостове, јер би путници могли да се пребаце аутобусом до авиона. чињеница је да са градњом тих капија, повећава се број авиона који може да се опслужи у исто време (са 16 сада на 27), чиме се и повећава и приход
 
mekbejn":2mhjloyt je napisao(la):
da, to u Beču je smešno, izgleda kao provincijska autobuska stanica. Ali radi posao :)

čl. IATE (red. lin.) ne mogu da koriste sklepani Bečki terminal upravo zbog standarda članstva

low cost - ima izbor da bira koje usluge ce da uzme-plati od opsluživanja -
uglavnom za sve je isti cenovnik usluga te se bira broj i vrsta usluga koje ce da se plate

Batajnički aerodrom bi prirodno imao drug i- jeftiniji cenovnik sa ponudom naj osnovijih usluga
koje baš i trebaju low costu i kao takav i jeste glavni konkurent
te iz tog razloga se utucava svaka pomisao na njega.
 
Razlika u taksama je dakle 4 evra. To je i za lowcost smesno, narocito jer tu taksu placa putnik, a ne aviokompanija (to se dodaje na cenu karte). Znaci najjeftinija Wizzova karta kostala bi 54 umesto 50 evra. Smesno
 
Mnogo više je u igri od 4 evra
Putnička taksa opsluživanje putnika,- ide iz djepa putnika
Hendling za opsluživanje aviona, - ide iz djepa avio-kompanije

Batajnica bi upravo nižim cenama uzela SAV postojeci low-cost companije i letove malih aviona
prihodi od preskupog parkiranja su priča za sebe

Samo pogled na izostanak takvih prihoda znači ostaviti NT na golom hlebu od redovnih linija
a Batajnicu ostavili na grbaci budjeta od gradjana i ako može dobrim delom da se samofinasira
kako bi zaposleni na NTu i nj. haračlije imali što više
 
Govorili smo samo o razlici u taksama na T1 i T2 (@Pantograf)

Za Batajnicu mislim da je ranije sve receno i ne bih dalje trosio reci na tu temu. O Batajnici kao lowcost aerodromu moze da se razmislja kada se ispuni bar jedan od sledeca 3 uslova 1) da Surcin godisnje koristi bar 80% svog kapaciteta 2) da Beograd udvostruci broj stanovnika 3) da zivotni standard u Srbiji bude 3 puta veci. Do tada, bespredmetno je o tome uopste i razgovarati
 
ako nije bitna mogucnost da se Batajnica tako jednim delom moze samofinasirati
tj umanji gulenje ledja gradjana - budjeta - onda su ta tri uslova sasvim OK :)
 
JohnnyLee":o6fuh21x je napisao(la):
кажем ти, једино је нижа путничка такса на Т1 у односу на Т2. све авио компаније плаћају исте цене према важећем ценовнику аеродрома. е сад, једино што можда Виз не плаћа је коришћење авио моста, мада је по мени исто качио се авион на њега или не, ипак заузима паркинг позицију на том авио мосту, и путници га користе да сиђу до аутобуса. када би користили Б и Ц7-Ц10 платформе, са пратећим излазима (који наравно не постоје), онда уопште не би ни Виз, ни Изи ни Џерманвингс, а ни остали који то неће, користили авио мостове, јер би путници могли да се пребаце аутобусом до авиона. чињеница је да са градњом тих капија, повећава се број авиона који може да се опслужи у исто време (са 16 сада на 27), чиме се и повећава и приход
Ja sam Wizzom leteo za Oslo sa jednog od onih skroz desno gejtova u delu zgrade što izgleda kao da je u sivoj fazi, ne znam koji je to terminal, i ukrcavanje je bilo preko mosta. Takođe i iskrcavanje u povratku.
 
aaaaaa skinuli gumu... old school... jos od 1978 i kongresa Svetske banke :)

Ali stvarno, ta tackasta gumena podloga mi je asocijacija na neka sjajna putovanja. Nikad to necu zaboraviti.
 
Nadam se da ce nivelisati tj izjednaciti visine starog i novog dela malo cudno izgleda :)
 
Vrh