vranac":29005sqk je napisao(la):Hajde da uzmemo tvoju pretpostavku o cetvrtini:
3.000.000 / 365 = 8.219,17
8220 / 4 = 2055 na dan
Po meni i ne izgleda bas vredno da bi se gradila zeleznica do Aerodroma. Isao je bus do slavije, pa su ga ukinuli zbog malo putnika i uveli mini bus.
JohnnyLee":3oabd6dr je napisao(la):предлог за линију до аеродрома: Ресник-Раковица-Прокоп-НБГ-Земун-Аеродром-Сурчин, и тиме се исплати то продужење
gygy11":3df8nxil je napisao(la):Jel to cena dvokolosecne pruge ili jednokolosecne i da li to podrazumeva i elektrifikaciju?Ako u tih 1 mil evra /km ulazi sve to ,to onda nije mnogo,s obzirom da je to ,kako sam ja onako laicki na googlearthu izmerio,maksimalno 10 km dvokolosecne elektrificirane pruge,dakle svega negde 10ak miliona ,sto rece Premijer,evara :lol: .uglavnom sa sve stanicom(nadzemnom0 oko 12milona evra,mala cena,a veliki dobitak za grad i aerodrom.direktor":3df8nxil je napisao(la):Pa racunaj 1mil e po kilometru karlo ce ynati reci detaljnije
Naravno ja bih najvise voleo da to bude podzemna stanica,mada mislim da to nije ni potrebno,s obzirom da tamo na aerodromu ima mesta koliko hoces.
Ma OK,nisam ja bio precizan,da li je 12 ili 10 miliona,u svakom slucaju,po meni mala cifra ,a veliki dobitak za Aerodrom i Beograd,a najvise za putnike.Begex":1yf85wyl je napisao(la):gygy11":1yf85wyl je napisao(la):Jel to cena dvokolosecne pruge ili jednokolosecne i da li to podrazumeva i elektrifikaciju?Ako u tih 1 mil evra /km ulazi sve to ,to onda nije mnogo,s obzirom da je to ,kako sam ja onako laicki na googlearthu izmerio,maksimalno 10 km dvokolosecne elektrificirane pruge,dakle svega negde 10ak miliona ,sto rece Premijer,evara :lol: .uglavnom sa sve stanicom(nadzemnom0 oko 12milona evra,mala cena,a veliki dobitak za grad i aerodrom.direktor":1yf85wyl je napisao(la):Pa racunaj 1mil e po kilometru karlo ce ynati reci detaljnije
Naravno ja bih najvise voleo da to bude podzemna stanica,mada mislim da to nije ni potrebno,s obzirom da tamo na aerodromu ima mesta koliko hoces.
Nisu 10 km, na map24 sam izracunao, od postojece pruge nakon stanice Zemun su nekih 5,5 km, dakle neka bude i 6 km, to je ogromna razlika u odnosu na 10 km, dakle
6 km pruge x 1 Mil € = 6 Mil € i jos za stanicu na aerodromu i evtl. ukopavanje dela kod aerodroma 10 Mil € moze sve da se zavrsi.
beowl":2lerrdc3 je napisao(la):Renovirani toaleti na Odlascima
Otvoren prvi dograđeni deo Terminala 2 na `Tesli`
01.06.2012 / Izvor: Aviokarta.net / Foto: D. Nikolić
Na aerodromu "Nikola Tesla" u Beogradu pre dva dana je u saobraćaj pušten prvi dograđeni deo Terminala 2 u okviru obimnog projekta proširenja tranzitne zone.
Novi gejtovi A4 i A5 otvoreni su za saobraćaj, a novinari su imali prilike danas da prvi put vide kako će uskoro izgledati svi gejtovi na beogradskom aerodromu.
Direktor aerodroma Velimir Radosavljević se obratio novinarima povodom otvaranja nove linije Croatia Airlines-a između Splita i Beograda i podsetio da "beogradski aerodrom brže napreduje od svih svojih konkurenata u regionu, a današnji primer je najbolji pokazatelj da nam stalno dolaze nove kompanije i da se otvaraju nove linije".
Radosavljević se značajno osvrnuo na radove na aerodromu za koje je rekao da "iako su daleko od očiju javnosti, putnika i kompanija, sve se radi pažljivo i temeljno kako se ne bi remetio red letenja i komfor putnika".
Prostor koji je prvi završen i koji je otvoren za saobraćaj, a u kome je dočekan i prvi let iz Splita, "predstavlja tek početnu fazu osavremenjavanja i dogradnje terminalne zgrade", rekao je Radosavljević. Prema njegovim rečima aerodrom je prepoznajući potrebe putnika koji dolaze iz celog sveta pokušao da im na prvom koraku ponudi sve ono što imaju aerodromi u svetskim metropolama.
Dograđeni deo aerodromske zgrade predstavlja proširenje na prostor između nekadašnjih izbačenih gejtova. Prema prvim utiscima sa tek otvorenih gejtova prostor predstavlja ogroman korak napred i aerodrom odaje sasvim drugačiji utisak. Umesto starih gumenih podova, novi gejtovi su popločani svetlim i blago reljefnim pločicama. Fasada je kompletno staklena, tako da se iz gejtova pruža neograničeni pogled na aerodromsku platformu i pistu, pa je ugođaj za ljubitelje aviona izuzetan.
Prema rečima Zorana Ilića, direktora investicija i razvoja beogradskog aerodroma, novi gejtovi se odlikuju i najsavremenijom zvučnom izolacijom, tako da se u njima više ni najmanje ne može čuti buka koja dolazi sa avionskih stajanki.
Posebnu pažnju u novom prostoru zauzimaju beskrajni nizovi kvalitetnih novih stolica, domaće proizvodnje. Prema projektu po dva gejta će deliti jedinstvenu čekaonicu, a na njihovom ulazu će se nalaziti dva kontrolna skenera čime će se kretanje putnika ubrzati.
Projekat proširenja tranzitne zone predstavlja značajan korak u razvoju aerodroma. Osnovna ideja je da se poveća ranije skučeni prostor za putnike u tranzitu kako bi im se omogućilo i više komfora i više različitih sadržaja. Najvažniji aspekt proširenja je razdvajanje putničkih tokova, tj. odvajanje dolaznih od odlaznih putnika u skladu sa savremenim bezbednosnim trendovima. Ovo razdvajanje će biti postignuto kada bude završena i poslednja faza dogradnje odnosno kada bude dograđen još jedan sprat na Terminalu 2. U prvoj fazi koja je trenutno u toku biće prošireni svi gejtovi na A pristaništu.
Osim unutrašnjih promena, aerodrom "Nikola Tesla" Beograd će dobiti i drugačiji izgled spoljne fasade. Ona je sada u jednoj liniji, sa dograđenim delom u staklu. Već sada, iako su radovi još uvek u toku, aerodrom putnicima koji dolaze u Beograd ostavlja upečatljiv prvi utisak.
Istorijska popunjenost na letovima od/do Beograda
04.06.2012 / Izvor: Aviokarta.net
Maj 2012. je bio 20-ti uzastopni mesec u kome aerodrom "Nikola Tesla" u Beogradu beleži povećanje broja putnika. Iako statistički podaci za maj još uvek nisu objavljeni, na osnovu saznanja koja imamo u ovom mesecu je bilo manje aviooperacija (poletanja i sletanja) u odnosu na isti mesec prošle godine, ali je zato bilo za oko 8% više putnika.
Prema informacijama sa aerodroma u maju je zabeleženo nešto što je sve iznenadilo. Mnoge strane aviokompanije su imale najviši prosečan broj putnika po letu od kada lete do Beograda. Tako je Alitalija na letu Beograd-Rim imala u proseku 127,7 putnika, Air France na letu od i do Pariza (aerodrom Charles de Gaulle) je prosečno prevozio svakog dana 111,4 putnika, dok je Montenegro Airlines imao prosečno 88,7 putnika na svom letu između Beograda i Podgorice. Poljski LOT je zabeležio odličnu popunjenost na letovima od i do Varšave. Prosečno je u svakom LOT-ovom avionu sedelo 53,4 putnika. Wizz Air je zabeležio rekordnu popunjenost na čak tri svoje linije: prema Memingenu (156,8), Ajndhovenu (156,3) i Briselu (Charleroi) - 152,1. Ovakva popunjenost aviona na letovima iz Beograda nije do sada zabeležena ni tokom letnjih meseci.
Podaci koji su prikazani predstavljaju sve putnike (uključujući i bebe koje nemaju svoje sedište) na svim letovima u oba smera.
Prema istim pokazateljima i domaći Jat Airways je zabeležio sjajne rezultate u maju. Na šest svojih linija registrovao je izuzetno visoku popunjenost putničke kabine. Prema podacima o prosečnom broju putnika do kojih smo došli najpopularnija Jatova linija u maju je bio Amsterdam (Schiphol) sa 114,3 putnika u proseku na svakom letu. Na drugom mestu je Pariz (Charles de Gaulle) sa 110,7 putnika i na trećem mestu Diseldorf (106,1). Tri destinacije koje već godinama važe za najpopularnije Jatove destinacije sada su zauzele četvrto, peto i šesto mesto. To su London (Heathrow) sa 105,8 putnika u proseku na svakom letu, Moskva (Šeremetjevo) sa 105,7 i Cirih sa 105,4 putnika.
Na aerodromu su nam rekli da se pravi porast putnika može očekivati u narednim mesecima. Jul i avgust su tradicionalno najprometniji meseci na beogradskom aerodromu. Ove godine se tokom leta može očekivati izuzetan rast saobraćaja s obzirom na najavljene čarter letove, kojih će biti i do 20% više nego prethodnog leta.