Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Nadam se da će ovi čitači dobro da funkcionišu. Na nekim aerodromima to ide kao podmazano, a na drugim moraš da stojiš 2 minuta dok ne pročita.
 
Pošto putujem par puta mesečno po Evropi, moram da se ne složim oko vrednosti biznis klase unutar Evrope. Jeste da su zakinuli dosta stvari, ali ipak, kad putuješ baš često, puno znači to prazno mesto u sredini i bar neko osveženje ili jelo. Plus, mirnije je napred u avionu i imaš toalet rezervisan samo za bizniz klasu.

Pogotovo kad moraš da presedaš unutar Evrope, ta biznis klasa zna da olakša dosta putovanje: pristup salonima, prioritetno ukrcavanje, par komada kabinskog prtljaga koji ti je zagarantovan i neće ti tražiti da ga čekiraš ako je avion pun.

Opet, jeste da nije ono što je nekad bilo, ali čestim putnicima dosta znači.

Meni je najveća prednost priority na samom aerodromu. Brz prolaz na pasoškoj i security kontroli. Pre par nedelja iz Atine, red za pasoše je bio bar 40min (puno britanaca sada ide na Non-EU)... Priority pass: prošao sam sa krajnje leve strane i na poseban security na kome nije bilo nikoga. Nebitno jesi li EU ili The Others. Tih 40min onda možeš da provedeš npr. u business lounge-u...

Što se samog Lounge tiče - to možeš da imaš i bez business class karte uz neku jaču platnu karticu (Platinum, Infinity itd)...
Ipak, određeni saloni su rezervisani samo za putnike biznis klase određene avio-kompanije (npr. LH Senator Lounge ili taj Aegean-ov lounge u Atini).

Zato me je ta situacija sa poznatim influencerom dodatno začudila.

PS: Neke kompanije daju i onu lutriju/bid za business class upgrade... Tipa pošalješ im koliko bi ti doplatio i to može da prođe.
 
Meni je najveća prednost priority na samom aerodromu. Brz prolaz na pasoškoj i security kontroli. Pre par nedelja iz Atine, red za pasoše je bio bar 40min (puno britanaca sada ide na Non-EU)... Priority pass: prošao sam sa krajnje leve strane i na poseban security na kome nije bilo nikoga. Nebitno jesi li EU ili The Others. Tih 40min onda možeš da provedeš npr. u business lounge-u...

Što se samog Lounge tiče - to možeš da imaš i bez business class karte uz neku jaču platnu karticu (Platinum, Infinity itd)...
Ipak, određeni saloni su rezervisani samo za putnike biznis klase određene avio-kompanije (npr. LH Senator Lounge ili taj Aegean-ov lounge u Atini).

Zato me je ta situacija sa poznatim influencerom dodatno začudila.

PS: Neke kompanije daju i onu lutriju/bid za business class upgrade... Tipa pošalješ im koliko bi ti doplatio i to može da prođe.

Ti saloni u koje može svako da ide sa kreditnom karticom su dosta loši, čast izuzecima. Evo i na Tesli, AS salon više ne prima takve putnike već moraš u Biznis Klub na koji ne vredi trošiti reči.

Imam pristup tim salonima i uglavnom ne uživam u njima. Često su toliko zauzeti da moraš da čekaš da neko ustane.
 
Poslednja izmena:
Ti saloni u koje može svako da ide sa kreditnom karticom su dosta loši, čast izuzecima. Evo i na Tesli, AS salon više ne prima takve putnike već moraš u Biznis Klub na kom ne vredi trošiti reči.

Imam pristup tim salonima i uglavnom ne uživam u njima. Često su toliko zauzeti da moraš da čekaš da neko ustane.

Zavisi od aerodroma do aerodroma... U Atini Aegean u koji ne možeš sa karticom, nije ništa preterano bolji od Goldair-ovog koji je sprat ispod. U Dubai-ju sam bio u Emirates-ovom, a tamo ima nekoliko exskluzivnih i 3-4 u koja možeš sa app. Uglavnom su ti "zatvoreni" veći površinom, pa je manja gužva. Odličan je lounge u Frankfurtu (LH Senator i drugi u koji sam ulazio karticom).

Nema nekih pravila, ali je uvek manja gužva u tim "zatvorenim". I jedno i drugo je bolje nego da sediš po aerodromu u gužvi.


Beograd nije dobar primer, pošto je business club na Tesli ubedljivo najgori... mada mrtva trka sa onim javnim kafićem na Tesla trgu... Mada Airserbia Premium Lounge nije ništa spec. Eto sada ima tu dozu ekskluzivnosti...
 
Kakva je sada situacija sa taksistima na aerodromu? Šta preporučiti kolegama strancima koji dolaze u posetu Beogradu, kako da se prebace sa aerodroma do hotela?
Da li opet funkcionišu vaučeri? Da li je CarGo opcija?
 
Da li ima neko preporuku za neki od parkinga na aerodromu i ono sto ne mogu da nadjem je na koliko vremena ide transfer sa parkinga do aerodroma. Moze i na privatno. Hvala unapred.
 
Kakva je sada situacija sa taksistima na aerodromu? Šta preporučiti kolegama strancima koji dolaze u posetu Beogradu, kako da se prebace sa aerodroma do hotela?
Da li opet funkcionišu vaučeri? Da li je CarGo opcija?

Ja putujem često sa aerodroma i koristim CarGo. Nisam koristio taksi sa aerodroma poslednjih par godina. Čuo sam da vaučeri formalno rade, ali de dešava da taksista traži doplatu u kolima na cenu vaučera. Takođe sam čuo i da CarGo ne može da se registruje sa inostranom karticom, ali da je to kao sređeno, pa neka probaju pre nego što krenu za BG.

Kolege strance obično sam pokupim na aerodromu, lakše je nego da im objašnjavam sve ovo što sam iznad napisao :)
 
Ja putujem često sa aerodroma i koristim CarGo. Nisam koristio taksi sa aerodroma poslednjih par godina. Čuo sam da vaučeri formalno rade, ali de dešava da taksista traži doplatu u kolima na cenu vaučera. Takođe sam čuo i da CarGo ne može da se registruje sa inostranom karticom, ali da je to kao sređeno, pa neka probaju pre nego što krenu za BG.

Kolege strance obično sam pokupim na aerodromu, lakše je nego da im objašnjavam sve ovo što sam iznad napisao :)
Hvala na odgovoru. Pretpostavljam da izađeš negde izvan aerodroma da bi mogli da te pokupe ovi iz CarGo?
 
Hvala na odgovoru. Pretpostavljam da izađeš negde izvan aerodroma da bi mogli da te pokupe ovi iz CarGo?

Poručim preko aplikacije dok izlazim i kada ovaj prihvati vožnju pozovem ga ja odmah telefonom da se dogovorimo gde da se nađemo. Svakako bi i on pozvao.
Obično se nađem sa njima na rampi kod P1, preko puta tornja.

Može i on da dođe na odlaske (Kiss&Fly zona), ali ti je isto - svakako se penješ gore liftom nakon što izađeš na dolascima.
 
Prilično jadno da moramo kroz sve to da prolazimo da bismo stigli kući sa aerodroma. O strancima da ne pričam.

Slažem se, sve češće na aerodromima imaju posebne Uber zone - poručiš vozilo i tamo dođe. To je obično obeleženo posebno, a i Uber postavi velike bilborde i reklame po aerodormu. Ništa od toga dok kod nas Uber ili Bolt ne kupe Cargo... Ovo sa BG taksistima je žalosno.

Sve to što se Airserbia ili aerodrom eventualno trude da poboljšaju, pada u vodu kada stranac dođe i taksista ga opelješi. To nema više ni u Turskoj.
 
Prošle nedelje sam bio u Srbiji, leteo sam do BEG pa da podelim neke svoje lične subjekte. Ukratko, BEG je veliko razočarenje.

Pri sletanju na BEG su nas postavili na krajnji A gejt, odatle smo se popeli na odlazni sprat koji odiše izuzetnom jeftinoćom posebno imitacija drveta kao linoleum uopšte ne leži tako dobro aerodromu a na odlaznim hodnicima na toj strani i dalje nema travelatora pa se šeta zaista puno, par starijih putnika je moralo da pravi više pauza dok se ne stigne do stepeništa ka odlasku. Pasoška kontrola je bila ipak odlična, svi šalteri su radili i išla je veoma brzo, policajci su bili neljubazni ali to nije nešto neočekivano, odatle se ide na deo za prtljag koji je OK a sam izlaz iz zgrade i ona atmosfera okolo. Jeste da se aerodrom gradi, ali koliko dugo ga grade i dalje ima tu auru nezavršenosti i aljkavosti, nula zelenila, nula dizajna i samo goli beton – goli beton može da izgleda lepo ali ono deluje veoma nezavršeno.

U povratku nisam išao na ček in pošto sam putovao samo ručnim prtljagom, ja sam se namestio na dva sata pred let i ovaj put sam sve kontrole, kako i pasošku tako i sigurnosnu prešao za bukvalno 5 minuta, sa te strane veliki plus. Onda ulazimo u novu djuti fri zonu, odmah mi upada u oči stari krov koji nije menjan a sam subjektivni utisak nove djuti fri zone mi je takav da mi on dodatno skučava ionako skučen prostor na aerodromu. Bukvalno ne ostavlja mesto putnicima da se raskomote i rašire, čim se izađe iz tog komercijalnog pakla ulazimo u staru priču odnosno renovirani terminal.

Meni nije jasno kako oni uspevaju da drže pola unutrašnjosti aerodroma toliko dugo pod radovima, ovo je već sramotno. Pa i ovo što je završeno nije baš u najboljem stanju, tepih se već dobro isprljao, zidovi su na pojedinačnim mestima štrokavi i cela ta zona deluje veoma neutegnuto, nema jasno definisan stil i deluje kao više stvari nabacane jedna za drugima. Gastronomski izbor je relativno siromašan i sve se svodi na puko masovno obrađivanje velikog broja putnika bez da se ponudi nešto da se uživa u njemu.

Na kraju mi deluje da je velika greška bila dati aerodrom Vansiju, oni su ga renovirali i proširili, ali sve bez nekog jasnog sistema i nekako nabacano, to mi sada deluje kao jedno veliko stovarište putnika a ne neki objekat koji će biti prijatan putnicima. Bukvalno je ovo jedini veliki otvoreni prostor na BEG koji donekle diše:

1728371605326.jpeg
 
Imam samo jedno pitanje.
Šta mislite, koliko stranaca će, kad prođe aerodrom, nezavisno od drugih stvari, komentarisati: "Hjooo, nisu menjali krov!".
Jeste, u pravu si. Ja putujem samo sa aerodroma koji su mi lepi. Može mi se.... He he he, šta sve nećemo ovde pročitati..... je*******ote koja zaista neverovatna količina hejta na forumu.... Brate ala ljudi leče frustracije.... Strašno.... Molim obavezne komentare na moj komentar i obavezno da sam bot vlasti....
 
ОК, укините право на критику.
Druže vidim da se redovno javljaš. Sedi malo, ako imaš vremena, pogledaj forume iz našeg bliskog okruženja.... Eto toliko od mene..... Naravno da se niko ne zalaže za ukidanje kritike... Ali jedan deo forumaša, prosto uživa da piše kritike, čak mi deluje da na njih to deluje bolje od seksa ili da su nešto dobro pojeli ili da su negde otputovali.... O pozitivnim stvarima, dugo nisam ništa pročitao od tih forumaša..... Jel moguće da je sve tako crno? Pišete i kritikujete sve živo na forumu. Bar neki pozitivan komentar da pročitam. Bar jedan.... Ali bukvalno na svim temama.... Kažem ja, kao ona dva mapetovca....
 
Па позитивне коментаре даје власт сама себи што прваци што армија ботова. У таквој средини, ништа осим црноће не може да се прочита.
Са друге стране, шта пише у новинама? Лепо? Не, видећеш најгоре могуће вести. И то кад нема код нас, онда ће од некуд из света нека гадост да заузима прве странице.

Да, у Немачкој на пример не можеш у вестима да прочиташ да нешто не ваља, чак и кад реално не ваља. Зато Немци али и други мисле да је све тамо бајно. Овде је други принцип.

Ко држи медије?
Зашто је изабрао овакву тактику?
Чему онда чуђење што људи критикују?
 
Да, у Немачкој на пример не можеш у вестима да прочиташ да нешто не ваља, чак и кад реално не ваља. Зато Немци али и други мисле да је све тамо бајно. Овде је други принцип.
Pa ne znam baš, možda živim u nekoj drugoj nemačkoj. Ovde je oduvek normalno bilo da se kritikuje sve živo, dojče ban pogotovu (državni dnevnik prenosi kritike o razvoju cena DB), pa stanje infrastrukture, pa i stanje na aerodromima u de (primer, državni kanal izveštava).

Više je to da mislim da stasaju neke nove generacije koje nemaju razumevanja za to kako forumi funkcionišu i zasta služe kritike - a to je da da impulse ka nekom pozitivnijem razvoju.
 
Ne, mislio sam da ga pravimo za korisnike "Beobuild"-a, koji samo zveraju okolo po plafonu i pamte kako je to bilo nekada.
Realno, da li mislite da bilo koga ko ne prati ovakve teme zabole ćoše za krov?
 
Zanimljiv podatak je izneo Ministar Vesić, po kome je 50% putnika na ANT sa srpskim pasošem, a ostali su stranci. Nekada smo presedali preko aerodroma u Pragu sa ČSA i čudili se kako su oni napravili neko tranzitno čvorište... Evo, sada je to i kod nas, pa je gužva. Puno putujem i dočekao sam da uđem u Air Serbia avion i stjuardese mi se po defaultu obraćaju na engleskom. Puno je stranaca na ANT i u avionima AS.

Kada pričam sa strancima u okruženju čude se dokle sve imamo direktne letove. Pro tome mislim na okruženje tipa Bugarska, Rumunija... Hrvatsku da ne komentarišem, tamo je skoro svaki let preko mame Lufthansa-e sa presedanjem u FRA... :)

Aerodrom jeste u haotičnom stanju, a valjda će ga srediti. Dugo to sve traje i frustriraju ti beskonačni radovi. Verujem i da su ga uzeli kinezi već bi napravili dva takva aerodroma, ali šta je tu je. Provlačimo se kroz skele, nadam se ne još predugo.
 
Znači ako su stranci zadovoljni, nas ko ebe.

S tim slugeranjskim mentalitetom, sve će zauvek izgledati kao jeftina improvizacijaa.
 
Vrh