Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Svakako je veliki napredak, međutim ne možemo pričati o "dovođenju u red" taksija kad se vidi na slici da je svako vozilo drugi model, druge boje i kad ti treba vaučer da bi ga koristio.

Nadam se da će jednog dana zaista sve to dovesti u red.
 
Рече ми један таксиста јуче да дивљака на аеродрому још има и да ништа није решено.
 
Svakako je veliki napredak, međutim ne možemo pričati o "dovođenju u red" taksija kad se vidi na slici da je svako vozilo drugi model, druge boje i kad ti treba vaučer da bi ga koristio.

Nadam se da će jednog dana zaista sve to dovesti u red.
Valjda do 2024 treba da budu svi u beloj boji. Dosta ih vise po gradu ima belih ne znam da li si primetio. I ove subvencije za kupovinu novih vozila to uslovljavaju. Sada ja bih voleo i da svi voze i isti model ili barem da ima nekoliko razlicitih ali definisanih modela radi unifikacije ali za sada je ovako.
 
Valjda do 2024 treba da budu svi u beloj boji. Dosta ih vise po gradu ima belih ne znam da li si primetio. I ove subvencije za kupovinu novih vozila to uslovljavaju. Sada ja bih voleo i da svi voze i isti model ili barem da ima nekoliko razlicitih ali definisanih modela radi unifikacije ali za sada je ovako.
Апсолутно се слажем! То је срамота за Београд и за Србију. Занимљиво је да сам стекао утисак да таквих проблема има само у Београду, у Нишу и Новом Саду имам изузетно позитивна искуства са такси превозом. Таксисти су у Београду 85% безобразни, неотесани и траже новац за катастрофалну услугу. Очекујем да када платим толико за такси превоз да ме вози уредан и љубазан возач у чистом, исправном и новом возилу по таксиметру а не неуредан таксиста у распалом возилу који труби и псује, те смара странку са својим причама док носи пешкир око врата и пита да ли смета да "запали једну док вози". Такси лиценца треба да буде скупа и контрола ригорозна, као пример наводим Дубаи где свако возиило има четири камере унутра да снима таксисту и путнике. Само то треба увести у Србији и кажњавати таксисте и решен проблем, Таксиста служи странку а странка треба да добије услугу коју је платила.
 
Juče je premešten red za taksi dole na izlasku. Sa Vesićevih tviter fotografija ne vidim da imaju video nadzor koji detaljno pokriva i snima red za taksi (ima nešto kamera oko pešačkog prelaza itd ali nedovoljno). Niko ne kontroliše ulazak putnika u taksi.

Divlji taksisti opet mogu da divljaju. Kad neko kupi vaučer recimo do Arene, ovaj prvi legalni taksista u redu odbija da vozi jer mu je zapretio divljak. Taj divljak stoji odmah pored i kaže putniku "Evo ja ću da vas vozim odmah sam tu gore na parkingu". Nema ni kamera ni svedoka. Putnik kad dođe gore i sedne kod divljaka, ovaj krene i kad izađe na auto put kaže "Ne važi vam ovaj vaučer, moram da vam naplatim 8000 din do Arene".
 
Juče je premešten red za taksi dole na izlasku. Sa Vesićevih tviter fotografija ne vidim da imaju video nadzor koji detaljno pokriva i snima red za taksi (ima nešto kamera oko pešačkog prelaza itd ali nedovoljno). Niko ne kontroliše ulazak putnika u taksi.

Divlji taksisti opet mogu da divljaju. Kad neko kupi vaučer recimo do Arene, ovaj prvi legalni taksista u redu odbija da vozi jer mu je zapretio divljak. Taj divljak stoji odmah pored i kaže putniku "Evo ja ću da vas vozim odmah sam tu gore na parkingu". Nema ni kamera ni svedoka. Putnik kad dođe gore i sedne kod divljaka, ovaj krene i kad izađe na auto put kaže "Ne važi vam ovaj vaučer, moram da vam naplatim 8000 din do Arene".
Tvojoj teoriji nedostaje nekoliko objašnjenja:
1) Čime bi to divljak zapretio legalnom taksisti? Nožem, pištoljem, bejzbolkom? Da napravi incident pred minimum par desetina svedoka?
2) Zašto baš 8000 dinara?
 
Juče je premešten red za taksi dole na izlasku. Sa Vesićevih tviter fotografija ne vidim da imaju video nadzor koji detaljno pokriva i snima red za taksi (ima nešto kamera oko pešačkog prelaza itd ali nedovoljno). Niko ne kontroliše ulazak putnika u taksi.

Divlji taksisti opet mogu da divljaju. Kad neko kupi vaučer recimo do Arene, ovaj prvi legalni taksista u redu odbija da vozi jer mu je zapretio divljak. Taj divljak stoji odmah pored i kaže putniku "Evo ja ću da vas vozim odmah sam tu gore na parkingu". Nema ni kamera ni svedoka. Putnik kad dođe gore i sedne kod divljaka, ovaj krene i kad izađe na auto put kaže "Ne važi vam ovaj vaučer, moram da vam naplatim 8000 din do Arene".

Sada još samo i da se instaliraju kamere u taksi. Toliko nepredvidivih varijabli prilikom vožnje taksijem, a rešenje bi bilo vrlo jednostavno - dozvoliti više konkurencije. Sve ovo što se radi je relikt prošlih vremena: ograničen broj vozila, kontrolisana cena, karteli...

Beograd je veliki grad, ima mesta za još dva tri velika udruženja veličine npr. Car:go-a, gde bi taksisti vozili za udruženje. Kako je taksi danas organizovan u Beogradu, ne može da funkcioniše u tolikom gradu, posebno ne i sa sve većim brojem turista. Treba potpuno liberzlizovati tržište, dovesti i Uber, jer taksisti zloupotrebljavaju trenutnu situaciju kada god mogu...
 
Da se pusti Car:Go, sa sve "meeting point" lokacijama na aerodromu (kao u većini zemalja), te nesrećne vozače bi prvi prebili legalni taksisti, koje predvodi onaj ćelavi dripac što visi po televizijama.

Da ne razumete pogrešno, apsolutno podržavam ideju da u Srbiju uđe Uber, kao i da Bolt ovog puta uspe (pošto su pre Korone propali).
 
Nisam shvatio jel se to zaista desava ili je to tvoje predvidjanje?
Malo stvarnost a malo predvidjanje. Pre ovog novog terminala sam vidjao da prvi taksi u redu odbija da vozi po vauceru, a okolo divlji taksisti vicu "Taksi. Taksi!" Ako nema kontrole uzivo, nema policije bilo prave ili komunalne, nema kamera, sta ce da spreci da dodje do slicnog scenarija?
 
Tvojoj teoriji nedostaje nekoliko objašnjenja:
1) Čime bi to divljak zapretio legalnom taksisti? Nožem, pištoljem, bejzbolkom? Da napravi incident pred minimum par desetina svedoka?
2) Zašto baš 8000 dinara?
1 - vec smo diskutovali dosta ranije, bilo je slucajeva gde su divlji pretili legalnim taksistima.
2 - samo primer, nije bitno ni 8000 ni Arena. Bilo je slucajeva da su strancima uzimali po 80 do 100 evra za voznju do centra
 
Malo stvarnost a malo predvidjanje. Pre ovog novog terminala sam vidjao da prvi taksi u redu odbija da vozi po vauceru, a okolo divlji taksisti vicu "Taksi. Taksi!" Ako nema kontrole uzivo, nema policije bilo prave ili komunalne, nema kamera, sta ce da spreci da dodje do slicnog scenarija?

Ти ми је и рекао један таксиста пре неки дан о чему сам писао, да су дивљаци и даље ту и да вуку странце за рукав, да су комуналци подмићени, а да полицију боли патка, све по старом.
 
1) Čime bi to divljak zapretio legalnom taksisti? Nožem, pištoljem, bejzbolkom? Da napravi incident pred minimum par desetina svedoka?

Uvek se setim ovoga... a bilo je više od desetina svedoka.

Ranio mladića u nogu posle svađe oko saobraćajnih propisa u centru Beograda
Mladić M. Đ. (24) povređen je danas oko 14.30 sati kada je na kombi u kojem se nalazio pucao vozač crnog "fijat punta". Pucnjavi je prethodila svađa vozača dva vozila oko saobraćajnih propisa. Povređeni mladić je u trenutku pucnjave bio na mestu suvozača i ranjen je u desnu potkolenicu.
Dvojica vozača posvađali su se kada je vozač kombija S. D. (25) "isekao" vozača "punta" na semaforu u blizini ugla Skadarske ulice i Bulevara despota Stefana.
Vozač "punta", čiji inicijali još nisu poznati, izašao je potom iz vozila i otovrio vatru na kombi kojim je upravljao S. D, a M. Đ. je bio na suvozačevom mestu i tom prilikom je ranjen u desnu potkolenicu.
Posle pucnjave, vozač "punta" u kome su se nalazili još jedan mladić i devojka pobegao je ka Kalemegdanu Ulicom braće Jugović.
Vozač i pogođeni mladić pratili su "punto" do ugla Braće Jugovića i Bulevara despota Stefana, kada su zastali i pozvali policiju i Hitnu pomoć. Povređeni mladić prevezen je kolima Hitne pomoći u Urgentni centar.
Policija traga za vozačem crnog "fijata punto".
Trg republike.png
 
Ево примера из Рима: Прошле године у новембру сам летео за Рим-Фиумићино и неколико дана пред пут сам на сајту хотела пронашао линк за такозвани "лимо-сервис". Будући да смо моја партнерка и ја били смештени у центру Рима а лет је био увече букирао сам вожњу преко њих. Сећам се да је од аеродрома до хотела раздаљина била готово 40км а да смо платили 50 евра (кредитном картицом) за мерцедес ВИТО који нас је довезао директно до хотела. 24 сата пре доласка у Рим стигао ми је мејл са подацима о возилу и возачу и бројем телефона од возача. Када смо слетели и изашли на доласке позвао сам возача који је рекао да стиже тек за 20мин и тако је и било. Директно на паркингу испред долазака је паркирао возило (луксузно опремљен ВИТО) и одвезао нас око поноћи до хотела. Возач је био Пакистанац, добро је говорио енглески и носио је одело. Сматрам да је то неопходно и код нас и да би странци користили такву опцију која може да буде јефтинија од таксија а да би таксисити који су у 85% криминалци (и легални и нелегални) осетили конкуренцију и прилагодили и цене и понашање. Тако би код нас таква вожња коштала до центра можда 30 евра али би странци били задовољни. У повратку смо од станице Термини возом попут сокола стигли до аеродрома и карта је по особи коштала око 8 евра, пошто лет није био толико касно као у доласку. Уверите се сами на следећем линку за лимо-сервис: https://www.transfeero.com/en/rome-...MI0buuwPCSgAMVD753Ch1zhAFeEAAYASAAEgLu6vD_BwE
 
Ево примера из Рима: Прошле године у новембру сам летео за Рим-Фиумићино и неколико дана пред пут сам на сајту хотела пронашао линк за такозвани "лимо-сервис". Будући да смо моја партнерка и ја били смештени у центру Рима а лет је био увече букирао сам вожњу преко њих. Сећам се да је од аеродрома до хотела раздаљина била готово 40км а да смо платили 50 евра (кредитном картицом) за мерцедес ВИТО који нас је довезао директно до хотела. 24 сата пре доласка у Рим стигао ми је мејл са подацима о возилу и возачу и бројем телефона од возача. Када смо слетели и изашли на доласке позвао сам возача који је рекао да стиже тек за 20мин и тако је и било. Директно на паркингу испред долазака је паркирао возило (луксузно опремљен ВИТО) и одвезао нас око поноћи до хотела. Возач је био Пакистанац, добро је говорио енглески и носио је одело. Сматрам да је то неопходно и код нас и да би странци користили такву опцију која може да буде јефтинија од таксија а да би таксисити који су у 85% криминалци (и легални и нелегални) осетили конкуренцију и прилагодили и цене и понашање. Тако би код нас таква вожња коштала до центра можда 30 евра али би странци били задовољни. У повратку смо од станице Термини возом попут сокола стигли до аеродрома и карта је по особи коштала око 8 евра, пошто лет није био толико касно као у доласку. Уверите се сами на следећем линку за лимо-сервис: https://www.transfeero.com/en/rome-fiumicino-airport-transfers-fco/?source=ads&utm_source=gads&utm_term=fiumicino transfer&gclid=EAIaIQobChMI0buuwPCSgAMVD753Ch1zhAFeEAAYASAAEgLu6vD_BwE

U Rimu je 50 eura fiksno od aerodroma već godinama. Ja koristim ponekad taksi preko Booking.com, zakažem vozilo preko njih. U Beogradu sam ranije imao kontakte od par vozača iz Car:go. Dogovorim preko SMS-a da me sačekaju tada i tada i platim im preko aplikacije. Sada više nema potrebe za tim, pošto je moguće pozvati ih putem aplikacije na aerodrom. Pre su ih valjda ovi divljaci terali, pa je bilo napeto. Sada više ne smeju da ih diraju i tako dalje...

Međutim, suludo je da se i dalje naklapa oko taksija i da to nije rešeno na nivou Beograda na neki normalan način. Razumem da će uvek biti tih divljih, ima ih i u Njujorku, Rimu, Atini, ali nigde nije ovako teško dobiti legalnu taksi uslugu kao kod nas.
 
Malo stvarnost a malo predvidjanje. Pre ovog novog terminala sam vidjao da prvi taksi u redu odbija da vozi po vauceru, a okolo divlji taksisti vicu "Taksi. Taksi!" Ako nema kontrole uzivo, nema policije bilo prave ili komunalne, nema kamera, sta ce da spreci da dodje do slicnog scenarija?
Dosta nerealno predviđanje. Toga nema već duže vreme da odbijaju vožnju, a komunalci su skoro uvek tu. E sad, da će biti ovih što "pecaju" ispred ulaza, biće, ali ako misliš da će legalni taksista da posluša divljaka onda ne znaš mnogo o taksistima, pogotovo ovima iz udruženja :)
 
Meni je baš u Rimu taksista tražio više od propisanih 40-50eur. Prvo smo ga pitali da li prihvata kartice na šta je odgovorio da prihvata, a onda nam je u gradu stao pored bankomata da podignemo keš jer mu kao ne radi čitač. Na kraju je tražio 70eur.

To ostavlja toliko loš prvi utisak (makar na mene) da je to neverovatno.
 
Pre nedelju dana sam stigao na aerodrom i pokušao da pozovem vozilo preko Car:go. Pošto nisam uspevao na kraju sam kombijem sa tri kofera otišao do Slavije. Naravno, vozač je negodovao otkud da sam stigao na aerodrom sa tri kofera jer nema prostora da ih ubacim. Na Slaviji sam pozvao Car:go. Na moje pitanje otkud to da nisam mogao da pozovem vozilo na aerodromu vozač mi je objasnio da niko neće da prihvati vožnju jer se plaše reakcije taksista. On sam je imao neprijatnu situaciju kada su mu par taksista pretili da će ga prebiti ako ga ikada ponovo vide na aerodromu.
 
Dosta nerealno predviđanje. Toga nema već duže vreme da odbijaju vožnju, a komunalci su skoro uvek tu. E sad, da će biti ovih što "pecaju" ispred ulaza, biće, ali ako misliš da će legalni taksista da posluša divljaka onda ne znaš mnogo o taksistima, pogotovo ovima iz udruženja :)
Komunalci nisu uvek tu kao što se vidi na ovom poslednjem YT videu vlogzile. Ako taksi radi 24/7 onda i komunalci moraju da budu 24/7. Kad se sklone to je znak da divljaci mogu da rade šta hoće. Nema ni kamera na tom delu.

Ako ste zaboravili pre samo par meseci Vesić je najavio nedeljne sastanke sa Vansijem i policijom u vezi nadgledanja stanja sa taksijem na aerodromu. Čini mi se da tih sastanaka više nema.

Da li je moje predviđanje nerealno pokazaće vreme. Ovde sam dao dovoljno primera da su ranije obećali sređivanje situacije pa se opet vratilo na isto, obavezno pogledati:

https://forum.beobuild.rs/threads/aerodrom-nikola-tesla-avijacija.138/page-450#post-1074090
 
Апсолутно се слажем! То је срамота за Београд и за Србију. Занимљиво је да сам стекао утисак да таквих проблема има само у Београду, у Нишу и Новом Саду имам изузетно позитивна искуства са такси превозом. Таксисти су у Београду 85% безобразни, неотесани и траже новац за катастрофалну услугу. Очекујем да када платим толико за такси превоз да ме вози уредан и љубазан возач у чистом, исправном и новом возилу по таксиметру а не неуредан таксиста у распалом возилу који труби и псује, те смара странку са својим причама док носи пешкир око врата и пита да ли смета да "запали једну док вози". Такси лиценца треба да буде скупа и контрола ригорозна, као пример наводим Дубаи где свако возиило има четири камере унутра да снима таксисту и путнике. Само то треба увести у Србији и кажњавати таксисте и решен проблем, Таксиста служи странку а странка треба да добије услугу коју је платила.

доклегод таксисти у Београду буду возили своја возила, не може се увести никакав ред. једино решење је да такси удружења купе своја возила, па да возаче ангажују као запослене (као што је некада радио ГСП и стари Беотакси)
 
Vrh