Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Inače na sajtu ovih koji su zaduženi da nadziru radove, možete videti slike radova: https://www.antb.rs/page/radovi
Po fotografijama koje se vide na ovom linku ispada da centralni hol terminala 2 neće biti baš u stilu većine aerodroma, sa prostorom velikog volumena, da dominira nad svim ostalim prostorima. Na kom god aerodromu da sam bio to mi je prvo upadalo u oko. Npr prošle godine sam bio na aerodromu u Hamburgu, na Malti, Larnaki, I svi su imali ovo o čemu sam napisao. Ovaj naš je imao zametak toga na T1, ali to su bile šezdesete, a sada malo drugačije izgledaju stvari po svetu.
 
Proširenje terminala 2 će biti istog visinskog nivoa po spratovima, kao što je slučaj i u starom delu zgrade. Nisko prizemlje i nešto viši plafon na gornjem nivou.
 
Na koji kvalitet radova mislis? Konketno, sta ne valja?

I kada mislis da je dizajn los, zasto to mislis i sa kojim aerodromima u regionu poredis?

Hvala na odgovoru

Ne znam da li si bio do sada na aerodromu, na stranu što je na nekoliko mesta novi deo prokišnjavao, gipsane ploče su na dosta mesta popucale i razdvojile se, a tamo gde ih je voda dohvatila su nabubrele. Pločice zaista izgledaju jeftino, kao i lajsne koje su postavljene uz sam zid. Dolasci na delu A i C se razlikuju, a gradjeni su u isto vreme, medjutim, dolasci na A se po dizajnu razlikuju i od samog dela A i spolja i iznutra, a razlikuju se i od celog novog dela C (drugim rečima ne liče ni na jedan deo aerodroma). Tepisi unutar zgrade su interesantna ideja za mesta gde postoji održavanje, za sada onako novi izgledaju zapišano, pa čak znaju i da vonjaju... Baš odaje jadan utisak.
Organizacija oko samog aerodroma je blagi užas jer do parkinga od dolazaka ljudi i automobili dele zajedno isti put, znakova skoro i da nema koji bi pomogli da se ljudi snadju.

Arhitekturu sam pominjao ranije dosta puta pa sam i sam sebi dosadio, ako te zanimaju konkretni primeri neko je podelio skoro rekonstrukciju aerodroma u Solunu, koja po fasadi podseća na naš novi, ali deluje daleko ozbiljnije i kvalitetnije. Od drugih interesantnijih arhitektonskih rešenja bih izdvojio ZAG, SPU pa čak i KVO mi spolja izgleda mnogo interesantnije, INI se sada gradi i nije mi ništa posebno rešenje, ali mi je opet bolje od BEG. Postoji i idejno rešenje za BEG koje je radio švajcarski tim kada je bio raspisan tender za koncesiju, ono takodje izgleda vrhunski.
Više nije ni tajna da je koncesionar zakinuo poprilično na materijalima, a prethodno su i arhitekturu skresali. Možda bi sve izgledalo mnogo bolje da nije samo rigips upotrebljavan u enterijeru, kao i onaj običan alu panel na fasadi terminalne zgrade.

Evo i za dodam jedan najbliži primer, ovo je arhitektura koja mi ne bi smetala

prokop-Beograd-Centar-Izlazi-sa-perona-VI-B.jpg

 
Poslednja izmena:
Bio sam na aerodromu dosta puta u 2022 (preko 15) i nista od toga nisam doziveo osim kondenza koji kaplje u kofu na C1 i haosa oko prilaska (to stoji). Jednom je smrdeo WC i dosta puta sam isao drugom trasom kroz zgradu u zavisnosti od dela godine, ali svakako se vidi da su radovi i dalje u toku. Operacije su bolje nego na svim nemačkim aerodromima zajedno, tu pre svega mislim na security, pasosku kontrolu i prtljag.

Sto se tice dizajna iznutra mene podseca na VIE i mislim da je u slicnom rangu. Spolja nije nista posebno al nije ni ruzan, sacekajmo da se zavrsi, ako se uradi park i eksponati kao na renderu ja ću biti prezadovoljan. Ne vidim poentu u kritikovanju izgleda aerodroma koji će biti zavrsen tek za 6 meseci. Putnici su u njemu samo silom prilika jer nemamo drugu zgradu.

U prevodu, mislim da nepotrebno mračiš :vops:
 
Не сећам се баш оволиких гужви код нас на безбедносној провери. Ред почиње на ескалатору:
20230112_052845.jpg

Но, оцд-овцима су можда драже слике квадратнога растера пре зоре:
20230112_052237.jpg
 
Морам да изнесем издвојено мишљење, што би рекли у Трибуналу (и још по тачкама):
  1. Ово што се тренутно догађа на београдском аеродрому није изградња новог терминала, већ реконструкција и надоградња постојећег, утолико нема смисла поредити ово са разним "пустињским цветовима", "змајевима" и сличним "замрзнутим таласима" који су грађени на ливадама, почев од Загреба па до кинеских бетонских џунгли. Мени се овај концепт реконструкције допада из више разлога:
    1. даје омаж ономе што је постојало пре њега, уместо да га игнорише и покуша да га унизи;
    2. умерено је и рационално (а за нас је велики изазов да оханемо од империјалне помпе и прихватимо обично);
    3. има фокус на сврху (и то не мислим из позиције ригидног утилитаристе) - аеродром је авионска станица, место где људи вуку кофере, плачу, деру се, журе и падају им мрве од бурека који једу у ходу; аеродром није ни опера нити галерија савремене уметности. Тим људима треба да им је сваки корак ефикасан и комфоран, и то им је битније него водопади и шуме еукалиптуса које би морали да обилазе док раде све што сам горе побројао. Ко би сад овде рекао "да, али", нека се врати на тачку 1.1.
  2. Функционалност реконструкције је прерано процењивати, напросто због чињенице да су радови још у току. Штавише, с обзиром на обим радова, и с обзиром на навику нашег живља да се не зауставља ни пред каквом оградом, него да боде роговима да прође баш тамо где им је речено да не може, мислим да протиче глаткије и складније него што сам очекивао.
  3. За квалитет радова мислим исто што и за функционалност, под тачком 2, а имајући на уму нарочито и тачке 1.1 и 1.3.
 
Све тачно, и хируршки написано. Само бих додао две алинеје, код става 3, тачка 2 (дајући омаж благој непрецизности претходне поруке):

- Рационалност је апсолутно присутна у обиму, и начину извођења радова, но динамика је, ипак, морала бити срећнија. Испада да се све истовремено и предуго ради - нарочито трпи саобраћај и пешачка комуникација испред зграде.
- Затицање онолике гужве на "секјуритију" ме је заправо обрадовало. Није ми први пут да качим овај први вал, али ни приближно са оваквим гужвама. То ми говори да ће број путника експлодирати, и да је 7М итекако достижна цифра.
 
nije prerano govoriti o kvalitetu radova jer su delovi koji su novoizgrađeni novi i završeni i u upotrebi su… Nova zgrada nema veze sa starom po pitanju stila i ne treba da ima, sve je moglo da izgleda bolje da su upotrebili bolje materijale. Na kraju, ta mantra da ahitektura iskljucuje funkcionalnost je odraz čiste nepismenosti. Da podvučem, radujemo se svi proširenju, da je dobro ispalo sve, nije, da su jeftine materijale koristili, jesu, da je moglo bolje, jeste, da je bolje nego sto je bilo, jeste i to, ali potreba da gledamo loše primere u evropi i da se tesimo jer nije tako, umesto da gledamo dobre primere i da težimo ka tome je dovela ovu zemlju do toga da smo srećni danas jer vazduh u Srbiji nije najgori baš svaki dan, jer Bože moj, u Kini zna da bude mnogo gore.
 
ta mantra da ahitektura iskljucuje funkcionalnost je odraz čiste nepismenosti.
Са овим се сасвим слажем. Међутим, треба водити рачуна да се не склизне у другу крајност, у мантру да ако зграда има прав угао, онда то и није нека архитектура. Та мантра исто није одраз велике писмености.
 
Квалитетније не сумњам. Лепше? Пример би замолио.

Имам велико искусутво као корисник аеродромских зграда, и разних терминала. Било је архитектонских вратоломија, огромних пространстава до трафика које су достоје неких наших села у коме су остали само стари људи.

За мене је аеродромска зграда само одскочна даска иважно ми је да је време проведено у њој на мене оставља најмање последица. Готово никад материјали, боје, форме нису остављали утисак, али зато брзина проласка кроз све провере, доступност ка води, храни, седењу, лежаљкама и утичницама јесте. Као и радно време аеродрома. Добар аеродром је онај који у вршно време обрађује гужву и што нема много чекања, где је навигација лака, и сваки мој корак неко већ унапред промислио и дао одговор. Аеродром се не завршава кад се из њега изађе, већ кад дођеш на дестинацију где си пошао. Дакле, саобраћајне везе са градом, такође су ми део аеродрома.
 
Poslednja izmena:
@Meyraf uglavnom se slažem sa tvojim argumentima. Voleo bi takvu racionalnost da vidim i na nekim drugim mestima.

Moja kritika se više odnosi na to da su za iste novce mogli da odrade isto tako racionalan ali možda malo reprezentativniji objekat. Npr. meni lično je ona “pukotina” no-go za front objekata, verujem da toga nema ni na objektima lidla.

Tu dolazimo i do problema sa materijalima, siguran sam da su materijali malo bolji ili ugrađeni kako treba da kritika ne bi bila toliko velika. Mada dobra strana toga je to što se to da lako zameniti i ispeglati, samo ostaje žal sto odmah nije urađeno kako treba.
 
Skadar na Bojani!

Naivno sam letos mislio "ako ne završe staze i puteve ispred do jeseni i kiša biće težak blam". Putnici sve trpe. Aerodromi od 9/11 jesu mesta za mučenje putnika prvenstveno.

Unutra znakove svih poplava i prokišnjavanja neće videti samo slep čovek.
 
Квалитетније не сумњам. Лепше? Пример би замолио.

Имам велико искусутво као корисник аеродромских зграда, и разних терминала. Било је архитектонских вратоломија, огромних пространстава до трафика које су достоје неких наших села у коме су остали само стари људи.

За мене је аеродромска зграда само одскочна даска иважно ми је да је време проведено у њој на мене оставља најмање последица. Готово никад материјали, боје, форме нису остављали утисак, али зато брзина проласка кроз све провере, доступност ка води, храни, седењу, лежаљкама и утичницама јесте. Као и радно време аеродрома. Добар аеродром је онај који у вршно време обрађује гужву и што нема много чекања, где је навигација лака, и сваки мој корак неко већ унапред промислио и дао одговор. Аеродром се не завршава кад се из њега изађе, већ кад дођеш на дестинацију где си пошао. Дакле, саобраћајне везе са градом, такође су ми део аеродрома.

Evo specijalno za tebe Prle prvo sto iskopah je iz Rusije :)
Ovde sada govorim o terminalnoj zgradi, zanemariti sve ostalo…
BE8BDD13-FD13-4A46-9CAC-D32EBC672AA0.png
 
Poslednja izmena:
Па није то баш коцка, ја се извињавам. Ово је четвртасто али није коцка. Таквих примера је много. Ја сам мислио да имаш у виду баш коцке и квадре.
 
Па није то баш коцка, ја се извињавам. Ово је четвртасто али није коцка. Таквих примера је много. Ја сам мислио да имаш у виду баш коцке и квадре.
Zapravo, nije skroz ni četvrtasto jer je staklo zakrivljeno, ako baš želiš da gubimo vreme na nijanse.
Evo ekskluzivno za tebe jedan pravougaoni primer:
Premotaj na 1:45

 
Ок, да ово је боље. Али су и материјали јавно скупљи. Французи се на овом нису потписивали.
 
Ок, да ово је боље. Али су и материјали јавно скупљи. Французи се на овом нису потписивали.

Svakako da je bolje po pitanju estetike, čak su i one ćirilične table vrh sa onakvim fontom. Francuzi su projekat predstavili javnosti tek nakon preuzimanja koncesije, nisu morali ništa da nam obećavaju, radili su ono šta su i želeli. Da dodam da provereno znam da je pravljen ogroman ustupak što se izbora materijala tiče, zato i pišem o tome. Na kraju, logično je da će se maksimalno potruditi da naprave uštedu, naročito kada je posle kovida bio ogroman pad prometa, ali oduševljavati se bukvalno minimalnim kvalitetom je već nešto drugo...
 
Zapravo, nije skroz ni četvrtasto jer je staklo zakrivljeno, ako baš želiš da gubimo vreme na nijanse.
Evo ekskluzivno za tebe jedan pravougaoni primer:
Premotaj na 1:45

Не знам да ли си пажљиво гледао, али у овом цртаном филму који си поставио они не започињу никакве радове на путничком терминалу пре него што сруше стари торањ и оперативни центар Ер Србије, да би затим са трију страна заградили Терминал 1, архитектонски бисер, и оставили му само фронт слободан. Значи, све ово за још један тржни центар, за још више Хермесових марама и Ралфлорен чарапа.
 
Francuzi prave aerodrom koji ce oni odrzavati sledecih 20 godina. Znaci po ovoj prici ako prave lose, prave sami sebi rupu u dzepu, ako se sve vec raspada pre nego sto je i zavrseno. Ne verujem da su toliki imbecili ali ok, da vidimo.
 
Не знам да ли си пажљиво гледао, али у овом цртаном филму који си поставио они не започињу никакве радове на путничком терминалу пре него што сруше стари торањ и оперативни центар Ер Србије, да би затим са трију страна заградили Терминал 1, архитектонски бисер, и оставили му само фронт слободан. Значи, све ово за још један тржни центар, за још више Хермесових марама и Ралфлорен чарапа.


prijatelju, ti uporno ignorišeš da ja govorim o estetici, a u nju se po svemu sudeći ne razumeš.
 

Ja sam odavno ove kukao zbog kompromisnih rešenja ali nema mnogo svrhe nervirati se zbog onog što je već urađeno. Ono što još nije završeno, e tu se nadam da nije kasno da se uradi bolje.

Ova slika gore, pa sve na desno prema odlaznoj pasoškoj do djuti fri šopa i Teslinog trga, je ono krupno što je preostalo da se uradi. Kad se u novu zgradu prebace ovi skeneri i odlazna pasoška, ostaće ovaj ogroman prostor sa visokim plafonima i nešto prirodne svetlosti. Ta gornja polovina Terminala 2 će biti pretvorena u mesto za hranu, piće i kupovinu.

Ako negde na aerdoromu treba da ulože u skupe i kvalitetne materijale, to je ovde! Tu jeste mesto za aerodromski šoping mol, mesto gde će VINCI da pravi pare ako mesto puca od luksuza i atrakcija. Tu mora da bude najbolji restoran u zemlji sa srpskom-balkanskom hranom, najbolje umetničke instalacije koje će ljudi da stavljaju na instagram i tviter, ekskluzivne i jedinstvene radnje na Balkanu. Samo kvalitet i dobar dizajn a ne škart i kič. Ne vodopadi kao u Singapuru i botanička bašta kao u Dohi, ali ipak mesto gde ljudi vole da borave, da prave selfi, troše pare i da presedaju. Ako urade ovaj deo kako treba to može da podigne opšti utisak o aerodromu.
 
AnadoluJet pokrece letove za Izmir od 16. februara, dva puta nedeljno, cetvrtkom i nedeljom.

16.2. - 26.3.:
TK7726 ADB1910 – 1850BEG 73H 47
TK7727 BEG1945 – 2320ADB 73H 47

26.3. - 29.10.:
TK7726 ADB1420 – 1500BEG 73H 47
TK7727 BEG1555 – 1835ADB 73H 47
 
Vrh