Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Pa ne bi mu zatrebala folija za staklo, da nije za smeštaj muzejskih eksponata renesansni genije iz SR BiH projektovao - staklenik.

Ah, važno je da se digne brada visoko i da se zagleda u visine... Voleo bih tu sirotinjsku eSeFeRJot dekadenciju, da je gledam sa strane, ovako ne.
 
Ironija je da naravno da su znali.
To je bila drzava na o-ruk i tako je sve radjeno. Bez racionalne ekonomske racunice. Fondovi su presipani iz jednog u drugi po slobodnoj volji i potrebi.
Demagoski, za opseni prostotu su vekiki projekti najavljivani, zspocinjani. Retko zavrsavani, nikako odrzavani. A drzava debelo zaduzivala buduce generacije. Ali vazno je bilo stvoriti sliku razvoja, gradnje i uspeha tog kancerogenog sistema. Uostalom taj koncept zivimo i danas.
Да се разумемо, моји аргументи који оправдавају музеј оваквим какав је ни у ком случају не значе да оправдавам идеолошке или економске основе система који га је градио. Исто тако допуштам да су људи који су живели у том систему истовремено и веровали да је најбољи од свих могућих, и градили у складу са том вером. Мислим да не треба да судимо о естетским или функционалним аспектима њиховог рада нашом накнадном спознајом о економској неодрживости система у којем су стварали, већ покушавајући да разумемо њихову слику света, ма колико она за нас данас била искривљена.
 
@Meyraf
U redu, priznajem, Smitsonijan nije idealan... ali zašto onda ne bismo bili isto tako i realni prema zgradi "našeg" Muzeja?
Pri tome, nedostaci našeg muzeja su tek tupavi.

I čemu vređanje i etiketiranje..."provincijalno"? Ne razumem, ja nisma vređao sagovornike na ovoj temi, ako se ne slažeš sa mišljenjem, ne moraš da vređaš... ni to baš nije "urbano"... I dalje biram reči.
Zgrada ne treba da "liči i da kopira", treba da služi svrsi i da ne sputava instituciju kojoj je namenjena.

Jeste, zgrada muzeja je pravljena da bude autentična, ali nije pravljena da bude praktična za svoju namenu.
Čovek se više bavio iskorakom u arhitekturi, "ličnim pečatom" i ostvarenjem svojih ideja nego - funkcijom zgrade.
 
Мислим да не треба да судимо о естетским или функционалним аспектима њиховог рада нашом накнадном спознајом о економској неодрживости система у којем су стварали, већ покушавајући да разумемо њихову слику света, ма колико она за нас данас била искривљена.

Sud vremena je pokazao da je torusni staklenik uzdignut u odnosu na tlo - krajnje nepraktično i neracionalno rešenje za muzej ove vrste.
Bez obzira u kojem sistemu je ta zgrada nastala.
 
Da. Zgrada bi bila adekvatnija za neki ugostiteljski objekat u sklopu aeordroma nego za izlaganje letelica.

U ovakvoj zgradi se čuvaju avion braće Rajt, Duh Sent Luisa, X-1, X-15, kapsule iz Apola... imaju i oni Spitfajera, Harikena, Meseršmita... ali i još mnogo, mnogo više "običnih" eksponata nego naš muzej.. ovako izgleda glavna zgrada najvažnijeg vazduhoplovnog muzeja u svetu, koji je izgradila država koja je najdalje poslala ljude u svemiru.

Pogledajte prilog 142734

Pogledajte prilog 142737

Da se nisu naši "drugovi" malo zaigrali?
Izgleda tako zato sto se nalazi u gradu, drugi deo muzeja koji se nalazi na aerodromu izgleda hangar-asto, kao i vecina vazduhoplovnih muzeja koji se nalaze na aerodromima https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/5/56/StevenFUdvarHazy.png

Bio sam u oba vise puta, i svaka preporuka, narocito za Udvar-Hazy centar :)
 
ocelot wrote: ,,...uvek podržavam korišćenje tepiha jer doprinosi mnogo prijatnijem ambijentu,,

Ne nikako, jednostavno
tepih na aerodromu je inkubator raznih zaraza iz celog sveta.
Verujem da ipak NE podržavaš takvu opasnu estetsku zamku posebno kada smo mi i naše održavanje u pitanju
😀
IMG_20220808_180832.jpg
IMG_20220808_180911.jpg

Baš je prijatan boravak na gejtu A1, ja isto podržavam korišćenje tepiha, baš je ful ambijent...
 
Ako su nastale zbog onih stogodišnjih kiša onda je valjda rešenje da se nađe odakle je curilo i da se spreče poplave u budućnosti.
 
И флеке да оставе, да се сви сећамо тих киша.
 
Juče sam bio na aerodromu i stvarno su fleke na tepihu na sve strane. Utisak mi je da je tepih kvalitetan i nijanse dobro odabrane i svakako je ambijent na gejtovima prijatniji nego sa pločicama ali bi neko trebao da ga prokelto opere. Ne treba zaboraviti da tepih značajno popravlja akustiku prostora tako da je verovatno i to bio faktor pri izboru materijala.

Inače pada mi na pamet aerodrom u Singapuru gde je doslovce ceo ternimal pod tepihom ali tamo neko to za razliku od nas održava.

73635_20200331_133422_153067.jpeg
Changi-Airport-1-1.jpeg
 
Стање на аеродрому је нешто боље него пре неких 20ак дана када сам слетео у ову бестрагију. Ко је изашао у оно градилиште Т2 зна о чему причам.

Срећа у несрећи је што макар реновирају паралелно са Т2 и преостале А гејтове и што ће кроз неких годину дана проћи ово ужасно стање.

Међутим, ако је тренутно решење зашпараво трајно а то је да са летова на којима путнике купе бусевима са платформе а онда их/нас истоваре на приземни ниво, затим обичним ПП степеницама на трећи ниво - џаба кречење. Цели овај пројекат по правилима струке не би смео добити употребну дозволу никад!

И да, у новом Ц фингеру два од три ескалатора нису радили.
 
Nije mi jasno zasto bus putnici ne ulaze na D gejtove, dole kod pasoske kontrole kao ranije. Zapravo, to je zbog transfernih putnika, ali moglo se naci drugacije resenje za njih.
 
Post becks89 sa teme Okretnice:

Juče sam posle duže vremena išao na aerodrom, u pitanju je transfer grupe stranih turista, organizovani su minibus i autobus i onda nešto čega treba da bude sramota svakog u ovom gradu, stanje na Aerodromu, u najmanju ruku izgleda kao zemlje trećeg sveta, u kojima je razvoj samo priča i želja.
Ispostaviće se, na aerodromu nema mesta gde autobus može da sačeka da grupa završi sve aerodromske procedure, pa su se dva autobusa vozila u krug, jer ne postoji nikakvo mesto za čekanje. Po dobijanju informacije o izlasku grupe, sledi tek horor, ne postoji mesto na kome se sakupljaju putnici. Kroz gomilu radova, suženja, kanala, delova ivičnjaka, nekako se provlači do zone odakle kreće A1, na tom mestu ne može da se okrene ni minibus, a kamoli turistički autobus, oko predviđenog mesta su svuda parkirani automobili, kolica, delovi ivičnjaka, barijere. Ljudi sa stvarima tumaraju tuda, preskaču preko barijera, automobili takođe prelaze preko plastičnih barijera, apsolutna pometnja i opšti haos, da bi autobus pokupio grupu, morao je da napravi čitav kolaps, ne bi li se odnekuda pojavila komunalna policija koja je omogućila okretanje autobusa, pomeranjem parkiranih vozila. Za prestonicu i aerodrom ovakvog tipa, sa ovakvim značajem, jedna velika bruka i sramota, a ono što je najgore sve ovo se dešava u jeku sezone, kada najveći broj stranih turista upravo ovim putem obilazi našu prestonicu.
Ako je za utehu, Indijci su se verovatno osetili kao kod kuće, a Beogradu svaka čast i nadležnima na aerodromu.
Dakle, 21. vek, nema mesta za autobus za čekanje, nema mesta za autobus za prijem putnika, o nekakvim drugim pratećim sadržajima, da ne trošimo reči. Po ko zna koji put, jako smo podbacili.

 
Prilaz je generalno katastrofalan, ne samo za autobuse. Utisak je da je neko o tome razmislio 15 minuta ako uopste i toliko. Za celokupan saobraćaj postoji jedno mini proširenje nakon kružnog toka i to je to. Tu staju taksisti, privatni automobili, svi osim javnog prevoza. Odatle, ako uopšte uspete da stanete morate pešaka kroz barijere i preko ostataka gradjevinskog materijala i šuta. Ne postoji nigde mesto za zaustavljanje i ljudi parkiraju gde god stignu da sačekaju nekoga pa čak i u sred tog jedinog kružnog toka. Dva saobraćajca bi bila u stanju da reše celu stvar ali to nažalost nije slučaj.

Činjenica je da je u toku najzahtevnija i najkomplikovanija građevinska faza ali bol u onoj stvari da se stvari privremeno organizuju je očigledan.
 
Причали смо скоро на овој теми о систему ETIAS, обавезној електронској регистрацији путника ка ЕУ за држављане земаља којима не треба виза, па ево најновије вести:
Европска Комисија је одгодила примену система ETIAS за новембар 2023, након којег ће почети шестомесечни пробни период у којем регистрација неће још увек бити обавезна.
 
Besplatan tip za uspavane vazalne diplomatije zemalja EU kandidata: IZBORITE SE DA ZA KANDIDATE ETIAS NE VAŽI.

Eto prilike i za EU da (skoro) besplatno pokaže kako status kandidata ustvari nešto i znači u realnosti. Čak iako su ga sebi pre par meseci iskomplikovali više nego dupliravši broj ljudi na koji se isti odnosi.
 
Kada se spuste u "rupu", prođu lavirintom kroz gradilište i na kraju stignu do "terminala" :) ljudi stanu, gledaju se međusobno i smeju se od blama i od muke....
 
Kada se spuste u "rupu", prođu lavirintom kroz gradilište i na kraju stignu do "terminala" :) ljudi stanu, gledaju se međusobno i smeju se od blama i od muke....
@Реља друже, без љутње, али мислим да мало претерујеш. Па побогу обимни су радови, а то да се људи смеју, да смеју се и гунђају, нажалост углавном наши људи!, али странци не, разумеју ситуацију кад су грађевински радови у питању. Шта ћеш, тако је и тако ће бити до марта/априла следеће године. Гунђају колико сам видео и осетио највише због паркирања, а ето ја сам у гаражи пронашао место за паркирање без проблема, иако је била гужва.
 
Moj utisak je bio da je na dolaznom "terminalu" :) za divno čudo poprilicno uredno. Čak je i sve porpisno obeleženo. Problem su više ljudi koji ulaze u zgradu iako je jasno obeleženo da je zabranjeno i blokiraju hodnik širine 2m koji je jedini izlaz za sve dolazeće putnike. Čuveno srpsko "samo da pitam".

Što se mene tiče dolazci su koliko toliko prihvatljivi s obzorom na fazu u kojoj je gradilište ali je zato kolski prilaz, kao što sam već pomenuo katastrofalan. Pogotovo imajući u vidu da kod nas 90 posto ljudi dolazi kolima.

Bildschirmfoto 2022-08-12 um 08.26.06.png
Bildschirmfoto 2022-08-12 um 08.26.14.png
 
Vrh