Zato što je zgrada neadekvatna za takvu postavku, zato što je prvobitni projekat morao da bude menjan da bi upšte mogao da bude izveden usled čega je kranja cena daleko nadmašila prvobitnu i malo je falio da projekat bude napušten i Muzej ostane bez zgrade, zato što je gradnja trajala predugo (izvor - Časopis Muzeja "Let"), zato što je prostor ograničen, nema vezu liftom sa depoom (otud ona "vrata" spolja, naknadno ubačena u projekat, letelice - eksponati moraju da se unose i iznose kranovima i moblinim dizalicama), arhitekta nije vodio računa o temperaturi u zgradi (i leti i zimi), staklena fasada mora da bude oblepljena staklenim folijama sa ograničenim rokom trajanja, ventilacija... glavni izložbeni prostor traži izložbene panoe (usled manjka zidova) pa sve deluje sklepano.... nemogućnost proširenj azgrade za prijem novih eksponata... ali glavni problem - astronomska cena održavanja takve zgrade će uvek biti ta "omča" koja će da davi instituciju Muzeja.Што је омча?
Kad ste vec kod njega, da pitam - jel Muzej vazduhoplovstva siri svoju kolekciju kroz godine? Koji su poslednji eksponati koje su dodali i kada?
I jel radi uopste? Posto Google prijavljuje da je privremeno zatvoren.
Не треба изгубити из вида да је музеј грађен као југословенски тако да није ни било разматрано да из Београда може до њега да се дође пешке.Meni lično muzej vazduhoplovstva deluje interesantno, ali ima ogromnu manu a to je da je prilično nepristupačan. To je meni apsolutni no-go za muzej, koji inače i trebaju da budu relativno lako dostupni. A iako sam bio bezbroj puta na BEG nije mi padalo napamet da navratim do njega pošto se ne stiže najjednostavnije do njega.
Nikada mi nije bilo jasno što nisu muzej makar integrisali sa terminalom, onda bi tek bila drugačija priča.
Чак су и нама послали један, додуше, стигао је у деловима, да не кажем комадићима…Takodje im nikad nije falilo eksponata da ga popune.
Vox91, ako možeš, pročitaj članak o osinivanju Muzeja i gradnji zgrade, u časopisu LET br1 (1998, ako se ne varam) ... ja nemam skener, telefon mi je sav kljakav...Ne slažem se sa tolikim kritikama, ako ni zbog čega, ono makar zbog poštovanja prema ljudima iz tog vremena, koji su, verovatno, radili najbolje što su znali i umeli da Beograd dobije objekte koji će ga podići na svetskoj kulturnoj mapi.
Da, dvadesetak godina posle Drugog svetskog rata Bg dobija onakav objekat Muzeja savremene umetnosti, a projektuje se i zgrada Muzeja vazduhoplovstva.. Bilo je problema i nedostatka sredstava, ali na kraju su ti objekti sagrađeni. Nisu idealni, kao ni sve drugo, ali to ne znači da u današnje vreme ne mogu da se unaprede.
Pa su tako i u MSU potrebne folije za zaštitu od sunca, fali i prostora itd, što nije nešto što danas ne može da se prevaziđe.
Uostalom, eno i na Sava centru se menja kompletna staklena fasada zbog bolje energetske efilasnosti, pa ne vidim zašto ne bi mogla i na ovom Muzeju.
Ne bih sada zbog toga krivio Štrausa, koji je prvobitni projekat sačinio daleke 1969. ako se ne varam, ili Maksimovića sa planom iz sedamdesetih.
Mi danas, dvadesetak godina od kraja devedesetih, koje su po nas bile mnogo blaže od četrdesetih, nismo u stanju, odnosno jedva renoviramo važne objekte koje je sagradila bivša država, a o pravljenju novih namenskih zgrada za muzeje možemo da sanjamo.
Zato da mi prvo obnovimo i unapredimo ovo što imamo, pa jednog dana, kad ne budemo znali šta ćemo od para, da razmišljamo o građenju novog jer nam staro smeta.
U Americi je najbolji muzej vazduhoplovstva pored aerodroma Dulles daleko od grada. Ali s druge strane, imaju i muzej aero i kosmonautike u centru. Ali to je Amerika, moze im se da imaju dva muzeja i da jedan bude u centru.
Takodje im nikad nije falilo eksponata da ga popune. Dok su kod ovog naseg zadnja prosirenja kolekcija bila u vidu 43. iteracije i verzije Orla i Miga 21.
@relja, да ли поуздано знаш да је техничка сложеност самог пројекта узрок пробијања рокова, или постоји могућност да су рокови пробијени из других разлога - наша пословична неорганизованост, појачавање економске кризе (прва хиперинфлација за време владе Бранка Микулића), губитак политичке (и тиме финансијске) подршке због смена политичких гарнитура…Konkurs za zgradu je raspisan u maju 1969, rešenje je izabrano u decembru iste godine, 1972. je urađen glavni projekat.
Gradnja Muzeja je počela septembra 1975, rok je bio maj 1978.... Muzej je otvoren 21. maja 1989... kao posledica preskupog i prekomlikovanog rešenja.
То си такође имплицирао у свом ранијем посту. Како је у питању озбиљна квалификација, молим те да даш аргументе - у којим аспектима је видиш као нефункционалну?Niko nije rekao da je "zgrada zastarela"... pričamo o tome koliko zgrada zapravo ne odgovara svojoj - nameni. Kakav Koloseum i Afelova kula...
Било би поштено додати да испред музеја постоји паркинг за аутомобиле и аутобусе, и широко раскошно степениште са улазним платоом на којем може да се добацује лоптица скочица и лиже сладолед купљен у ресторану музеја у неко сунчано мајско преподне (проверено ради).A ovako izgleda jedina pešačka veza Muzeja sa aerodromom, pa tako i sa Beogradom: