Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

JohnnyLee":1kx9cam4 je napisao(la):
imam jedno pitanje za ekonomiste, ako ima takvih:
na ime, jedan islandsko/danska kompanija više ne postoji (bankrotirala), a njeni avioni su u Beogradu (na ANT i Bataji, ukupno 11, i to 2 737-800 i 9 737-700). čiji su ti avioni? tj. da li bi JAT njih mogao da otkupi?
Ti avioni koji su na Surčinu su Sterlingovi. On jeste bankrotirao ali ga je preuzeo Cimber i sad se ta nova kompanija zove CIMBER STERLING i svi ti avioni pripadaju njima. To je inače kompanija koja će od 29. marta leteti na redovnoj liniji Beograd-Kopenhagen. Ti avioni su završili u Beogradu pošto je Sterling imao ugovo sa Jat Tehnikom o redovnom održavanju aviona.

Edit: Sad sam dodatno proverio. Sterling je bankrotirao 29. oktobra 2008. a već početkom decembra ga je preuzeo Cimber Air. Avioni su otišli na doboš odnosno preuzeli su ih poverioci ali je novoformirana kompanija Cimber Sterling napravila lease za njih. E, sad ko je vlasnik registracije tj. aviona ne znam ali ih Cimber Sterling koristi!

Eh, da, nisam ekonomista ali verujem da ne smeta što sam odgovorio ;)
 
Inače danas od druga saznah (a on pak iz španske amabasade) da će u narednim nedeljama krenuti reklamna kampanja za posetu Srbiji, a sve vezano za popunjavanje Spanairovih letova BG - Barselona. Meni deluje malo čudno, ali stvarno ne vidim razlog zašto bi neko to izmišljao.
 
nije problem BEG-BCN nego BCN-BEG. lako ce se popuniti ka Barsi, dosta nasih je bilo tamo i preneli utiske drugima
 
Mislim da bi se vise isplatilo da su uveli liniju za Madrid :/
 
pa sad, mozda ce biti jednog dana. treba prvo da istraze trziste, da probiju led, lako je posle prosiriti ponudu
 
koliko sam ja cuo, JK ce leteti i za MAD i BCN iz BEG.

btw, sta radi konkurencija... Od danas NIKI leti VIE-BEG, od 58eur povratna, taxes included. Realno, jos se u februaru moze naci povratna za 80-90 eur.

AUA i JAT brze bolje obaraju cene, JATova povratna je do skoro nezamislivih 9500 dinara, AUA je isto tu negde oko 90 eur...


A TIV i TGD stoje na zakucanih 135 evra... ziveli JAT i MGX!
 
JK je IATA kod za kompaniju Spanair.

Moje iskustvo sa ovom kompanijom nije bas sjajno. Iako su clanice Star Aliance grupe, na pojedinim letovima se ponasaju kao klasicne low-cost kompanije sa naplatom obroka i napitaka, plus sto ne daju poene u okviru Miles nad More programa na codeshare letovima sa Lufthansom. Cene su im visoke cak i za lokalni saobracaj u Spaniji (u rangu su sa Iberijom), ali ih vade ceste promocije. Ne treba ocekivati da ce krajnje promo cene povratnih letova sa svim taksama za Beograd biti nize od 200 evra. Kod Alitalie i Lufthanse promo cene su prosle godine na relacijama Beograd-Madrid/Barselona bile oko 180 evra.

Ja bih se vise radovao dolasku niskotarifnih kompanija. Vueling se pre par godina interesovao za Beograd. No u skorasnjem predstavljanju novih letova za sledecu sezonu nije nista spomenuto. Ne znam i zasto je Wizzair malo posustao oko tog aviona i novih letova iz Beograda sirom Evrope. Prethodnih godina na letovima iz Budimpeste za Madrid ili Barselonu sam u proseku vidjao oko 30-ak putnika sa nasim pasosima.

No i pored svega ovo sa Spanair-om su odlicne vesti za sve nas koji zivimo i radimo u Spaniji, kao i za mnogobrojne posetioce iz Srbije. Vise nece biti maltretiranja na tranzitnim aerodromima (hladni Nemci i sumnjicavi Italijani), kao i manja verovatnoca da vam zakasni ili se izgubi prtljag. Sada ce biti mnogo lakse doci na kafu u Barselonu, kalamare u Madrid, bogati tapas u Galiciji ili Andaluziji, koktele na ostrvima. Spanija je raj za uzivanje.

Pozdrav svima na forumu
 
nove destinacije se dodaju svaki dan, tako da me ne bi iznenadilo da VY krene BCN-BEG ako JK-u bude isplatljiv let
 
JohnnyLee":298tqy1d je napisao(la):
nije problem BEG-BCN nego BCN-BEG. lako ce se popuniti ka Barsi, dosta nasih je bilo tamo i preneli utiske drugima
Pa ljudi koji putuju se i vraćaju... ali svakako treba popuniti avione, naročito što će ovo biti point-to-point linija, jer putnici neće presedati ka drugim destinacijama, osim u okviru Spanair-ove mreže u Španiji.

Da je IBERIA u pitanju, pored point-to-point, imali bi i putnike u tranzitu ka zemljama Severne i Južne Amerike (IBERIA ima veliku mrežu destinacija u Americi, dok je Spanair uglavnom španska avio-kompanija sa nekolicinom destinacija u zapadnoj Evropi).

Još treba napomenuti da finansijska situacija u Spanair-u nije najpovoljnija...
 
Mislim da je najbitniji odabir tipa aviona. Danas vecina kompanija u Evropi ima male commuter avione od 40-90 mesta (Embraeri, Dashevi, Bombardijei) koje ce verovatno popuniti bez frke.

E sad, problem je kad obim saobracaja krene uzlaznom putanjom, pa se uvedu Airbusi, tu popunjenost kabine moze da varira mnooooogo i tu su osnovni izvori gubitaka.
 
Kao što sam i mislio...


Niskotarifna avio-kompanija počela da leti iz Beograda do Beča
Prvog dana dve trećine aviona „Flaj Nikija“ prazni

Niskotarifna avio-kompanija "Flaj Niki" u vlasništvu bivšeg vozača Formule 1 Nikija Laude od juče leti svakodnevno, osim subote, na liniji Beograd-Beč, a cena karte u jednom pravcu je od 29 evra.

"Flaj Niki", koji je 76 odsto vlasništvo Laude a 24 odsto "Er Berlina", četvrta je niskobudžetna kompanija koja ima dozvolu da leti iz Srbije.
Ipak, kako nezvanično saznajemo, prvog dana leta je u Beograd doputovalo 44, a u Beč se vratilo 39 putnika. Ovo je relativno mala popunjenost aviona ako se zna da letelica tipa "embraer 190", kojom "Niki" saobraća do naše prestonice, ima 104 mesta. Iako je kampanja te kompanije prethodnih meseci bila prilično agresivna, upućeni kažu da je u pitanju tek prvi dan, te da to ne mora ništa da znači.
Osim "Nikija", dozvole za sletanje na domaće aerodrome imaju i avio-kompanije "Džerman vings" i "Norvidžan er šatl", koje lete iz Srbije već nekoliko godina, kao i italijanska kompanija "Vind džet", koja odnedavno leti na liniji Niš-Bolonja.
Savetnik za odnose s javnošću Direktorata za civilno vazduhoposlovstvo Katarina Andrić-Milosavljević izjavila je da očekuje da kompanija "Viz er" ovih dana podnese zahtev za letove iz Srbije. Kako su ranije najavili iz ove mađarske kompanije, najverovatnije će tražiti zahtev za letenje od juna, i to, kako je "Blic" ranije pisao, na relaciji Beograd-Dortmund i Beograd-London.
Milosavljevićeva očekuje da će u februaru i martu biti novih niskotarifnih avio-kompanija na domaćem tržištu. U proceduri je i zahtev španske avio-kompanije "Span er" za letove do Barselone i Madrida u letnjem periodu.

Izvor: http://www.blic.rs/Vesti/Drustvo/174765/Prvog-dana-dve-trecine-aviona-Flaj-Nikija-prazni
 
Pa po ovako hladnom vremenu putuje samo ko mora,rizik je veći tako da je to normalno :rolleyes:
 
Plus sto je, iz meni nepoznatih razloga (mada naslucujem da se umesao JAT lobi), u medijima konstantno kritikovan sistem low cost avio kompanija...te nije to ta cena koja se napise, te uvale vam tu neku babu u krilo, te nece vam dati prtljag...i slicne stvari.
Tako da se potpuno slazem sa JohnnyLee-jem, sve je od uva do uva...zazivece ono sto vredi da zazivi.
 
Kad smo vec oko toga...
Niki za Beč dva puta dnevno 2011.
2. februar 2010. | 13:40 | Izvor: Tanjug
Beograd -- Austrijska niskotarifna avikompanija “Flaj Niki” će sledeće godine uvesti i po dva leta dnevno između Beograda i Beča zbg velikog interesovanja putnika.

Vlasnik te kompanije Niki Lauda je kazao da je veoma zadovoljan dosadašnjim odzivom putnika i da će ako se to nastavi uvesti i drugi let dnevno.

"Let je bio dobar i avion je sleteo ranije, što je i normalno pošto se trudim da letim brzo", kazao je bivši šampion Forumule 1 Lauda, koji je pilotirao avionom na današnjem letu.

Niskotarifna kompanija Flaj Niki od juče je uvela letove između glavih gradova Austrije i Srbije i leteće šest puta nedeljno, svaki dan osim subote. Inače, na jučerašnjem letu iz Beograda do Beča bilo je 38 putnika, dok je danas iz Beča stiglo 58, a iz Beograda odletelo 45 putnika.

Lauda je istakao da je razlika u pristupu kompanije "Niki" u odnosu na druge avokompanije u tome što prodaja rezervisanih aviokarata počinje sa cenom od 29 evra, koja raste kako se približava dan polaska, a najskuplje karte su na sam dan polaska, ali su i tada, prema njegovim rečima, 30 odsto jeftinije od konkurencije.
Izvor: B92
 
Bio sam danas na konferenciji na aerodromu i Lauda je rekao da svaka nova linija "košta" od 1 do 2 miliona evra i da je potrebno godinu dana ili čak koji mesece više da nova linija postane isplativa. Takođe se ne može očekivati da avioni na prvim letovima budu puni. Let ka Beogradu je u skladu sa njihovim očekivanjima u kompaniji i on smatra da je linija startovala uspešno.
 
Btw, na prvom letu na liniji Beč - Sofija, bilo je oko 100 putnika (avion Airbus 319 u konfiguraciji za Niki prima 150 putnika).

Za Beograd će leteti Embraer 190, koji prima 100 putnika. Samo je na današnjem letu bio A319 jer ga je pilotirao sam Niki Lauda.

U svakom slučaju želim im uspeh, jer su zahvaljući njima i Jat i Austrian oborili cene svojih karata na liniji Beograd - Beč na 99 evra sa svim taksama.

---


Snowy Sofia Welcomes Niki Lauda
Business | February 1, 2010, Monday

photo_verybig_112628.jpg

After being ousted from Lauda Air by boardroom politics in November 2000, in late 2003 Niki Lauda bought some planes from a German airline that had gone bankrupt and started FlyNiki. Photo by EPA/BGNES


Niki Lauda, owner of low-cost carrier FlyNiki and former Formula 1 world champion, landed in Sofia aboard Airbus A 319 on Monday as his company made its virgin flight to the Bulgarian capital despite the snowy blizzard.

“I will be the pilot every time the flight is serviced by Airbus A 319,” Lauda said after being welcomed by Bulgaria's Transport Minister Alexander Tsvetkov.

Lauda pointed out that he never allows delays in the flights that his company conducts, but was forced to make an exception to that rule due to the poor weather conditions in the Bulgarian capital.

Airbus A 319, which flew nearly 100 passengers, was forced to hover over Sofia airport for over twenty minutes as the capital was in the grip of a snow blizzard.

FlyNiki will service the flights Vienna-Sofia-Vienna once a day six times a week, with Saturdays being the sole exception.

During the working days, from Monday till Friday, the FlyNIki plane will depart from Sofia airport at 1.15 pm and will land in Vienna 1.45 pm local time.

On the same days the return flight from Vienna has been scheduled for 10 am local time.

On Sundays, the plane will depart from Sofia airport at 10,30 pm and arrive in Vienna at 11 pm. The return flight from Vienna has been scheduled for 7,20 pm local time, its arrival pencilled in at 9,50 pm local time.

Prices start from EUR 29, fees included.

From Vienna passengers may switch to other destinations – including Munich, Copenhagen, Frankfurt, Paris and Zürich - benefiting from the network of FlyNiki and its partner Air Berlin.

FlyNiki is an airline owned and run by Niki Lauda. After being ousted from Lauda Air by boardroom politics in November 2000, in late 2003 Niki Lauda bought some planes from a German airline that had gone bankrupt and started FlyNiki.

It operates as a budget airline mainly from Germany and Austria.

Izvor: http://www.novinite.com/view_news.php?id=112628

(edit zbog linka)
 
Ниси навео колико је пре увођење линије Ер Никија Беч-Софија било линија аустријске и бугарске националне компаније.
 
sizif":2q44a1g1 je napisao(la):
Ниси навео колико је пре увођење линије Ер Никија Беч-Софија било линија аустријске и бугарске националне компаније.
Pa između Beča i Sofije pored Nikija (avion A319) lete i Austrian i Bulgaria Air i to pet (5) puta dnevno avionima većeg kapaciteta nego oni koji lete na liniji Beč - Beograd. Tokom 2009. godine, na ovim linijama je prevezeno 121,347 putnika. Na ovoj liniji je takođe, do njenog bankrota, letela i kompanija SkyEurope.

Zašto pitaš?
 
JohnnyLee":2ps7fypx je napisao(la):
slažem se sa tobom, osim jedne stvari, Dash je zapravo Bombardier
Mislio sam na Canadair a stavio Bombardier :) Ima ih brdo, treba se setiti svih...
 
Vrh