Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Croatia Airlenes ne moze dugorocno opstati pored giganta kao sto je Ryanair. Pogotovo ne uz planiranu nabavku A220. Preskup avion za njih. Vlada im ne moze pomagati zbog pravila EU. Jedino resenje je prodati deo drugoj kompaniji, kao sto je uradjeno sa JAT-om.
 
Искрено, ја не разумем то "прескуп авион", то је лансирао велики иноземни експерт Шћуриц. Нов и економичан авион у принципу никако није "прескуп авион".
 
CA je suvise mala kompanijica da bi mogla da priusti sebi potpuno nove avione. Mozda mogu kroz lizing, ali opet je i to dosta veliki izdatak. Videli smo na primeru AS kako nismo uspeli da nabavimo A32N.
 
А Ер Балтик је велика компанија из још веће земље, Летоније?

Нема ништа бесмисленије, него да се о тим стварима прича без да се ставе бројке на папир. Како знамо да је Боинг 737-300 на првом лету Београд-Аман-Београд 1985. потрошио 7 тона горива мање него што би 727, а да је ЈАТ после тога процветао, иако је гориво у другој половини осамдесетих било јефтино - а данас је скупо - постоје добри индикатори да власник трупе мажореткиња из загребачког насеља Врапче и у овом случају лупета као максим по... ескадрили.

(10 Ербаса А320 НЕО је потпуно неодговарајућа куповина за Ер Србију и добро је да се од тога одустало. Пошто А319 НЕО једва да ико купује - између осталог и јер је страховито неисплатив у односу на А220 - треба набавити А220, и то обе варијанте, јер у флоти фали стоседежник.)
 
Мени успех ербалтика никако није јасан.

Све три прибалтичке републике имају једва више од 6 милиона становника, у суштини никакво море. Шта онда генерише толики саобраћај?
 
Takodje ne vidim odakle Air Baltic uzima putnike, nemaju neku poziciju za transfere.

A220 nije 100-seater, -100 ima 125 sedista, dok -300 ima 145. A220 je pandan A319. Er Srbiji trebaju Embraeri E190.
 
Imao je i Jatov DC9 114 sedišta do uvođenja Adriatic klase, pa je bio 100-seater.

A šta ako A220-100 troši manje od E190 (pošto u Delti troši fascinantnih 20% manje od štedljivog B717), a može da poveze više putnika?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882521#p882521:19i870q4 je napisao(la):
Прле » Sre Sep 22, 2021 5:33 pm[/url]":19i870q4]Мени успех ербалтика никако није јасан.

Све три прибалтичке републике имају једва више од 6 милиона становника, у суштини никакво море. Шта онда генерише толики саобраћај?

Sve tri baltičke zemlje su članice EU i sigurno imaju ozbiljniji biznis od našeg regiona.

Pored biznis putnika privlače i ogroman broj turista. Prelepe prestonice sa očuvanim starim delovima grada a i ipak toliko jeftine za ostatak EU.

Lično sam se uverio da veliki broj Šveđana, Finaca i ostalih koji vikendom prelete Baltik u potrazi za dobrim i izuzetno pristupačnim provodom.

Ako pogledamo 2019.g Air Serbia je imala 2,8 m a Air Baltic 5m putnika. Približan broj stanovnika ali verujem da je razlika baš u ovome što sam naveo.
 
Па што кроација није направила бум? Оних што се осећају хрватима и има око 6 милиона (Хрватска+свет), што је слично са Балтиком одакле је 2 милиона отишло у Европу. Исто је ЕУ, па ено, грца...

А о економији у прибалтији не бих да говорим, јер осим главних градова, све остало је туга за гледати
 
Siromašnija je Hrvatska od svih pribaltičkih zemalja, od Estonije baš poprilično. Ali da su uz to i duduci za biznis - jesu.
 
Не знам шта да ти каже, прибалтика ме је онако, баш растужила. Не говорим о крупним градовима говорим о мањим местима. Чемер. А типа богатији су...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882547#p882547:2ldy15i9 je napisao(la):
Пантограф » Сре Сеп 22, 2021 8:09 pm[/url]":2ldy15i9]

A šta ako A220-100 troši manje od E190 (pošto u Delti troši fascinantnih 20% manje od štedljivog B717), a može da poveze više putnika?

А шта ако нема путника и возиш их 100 са тежим авионом?

Једно је апсолутна потрошња, а друго је разбијено по путнику како сад воле да покажу.
 
Прле, чини се да је А220 много економичнији и од Ембраера Е2, дакле од нове генерације чија набавка би се свакако такође сматрала "скупом", а са старим и "јефтиним" Е190 тешко да има поређења. То је авион који може да обавља прекоокеанске летове, а из Београда да досегне - уз трошак по путнику мањи него на А319 НЕО и у рангу са А320 НЕО (не поредити са постојећим, "јефтиним" Ер Србијиним А319 ЦЕО) - Новосибирск и Западну Индију.

Недавно је произвођач у техничким спецификацијама значајно повећао долет авиона, што значи да је и сам изненађен ниском потрошњом. Изгледа да су Канађани направили врашки добар авион за новог газду.

Може бити да Кроација сада ради праву ствар, ако одвећ није касно.

Гледе Ер Србије, представник Ербаса из Мадрида који је "одговоран" за нашу набавку хеликоптера, већ данима је у Београду. Прекјуче је нпр. био у СДПР-у и јасно је да се разговара и надаље о војним стварима, али се уопште не бих зачудио да се прича окрене и ка цивилном небу.
 
Da, bilo bi ok da se najzad razreši šta bi sa onom nabavkom A320 NEO, što je tako pompezno najavljena pre 6-7 godina, pa se svela na "pojeo vuk magarca".
Možda da se uradi reprogram i da uzmemo A220, da zamenimo matore ATR-ove.
 
Па да ли је појео или не не знам, у једном моменту било је објављено да је враћен новац који је био уплаћен за Ербасе. Ако је тако, никаквог репрограма не може да буде, може само нова наруџбина.

АТРове можемо да мењамо само на такве или сличне прпелерце, зато што цена њихове екплоатације са млазним авионима није упоредива.

Панто, ево гледам таблицу. У праву си з апотрошњу. А220 бије Е2190 по свим показатељима. Можда ако СДПР направи сарадњу, а утиска сам да је тај сегмент наше привреде сада у успону, можда се и договоре око нових авиона.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882531#p882531:1mvyxmya je napisao(la):
lukakaludjerovic » 22 Сеп 2021, 18:15[/url]":1mvyxmya]Takodje ne vidim odakle Air Baltic uzima putnike, nemaju neku poziciju za transfere.

A220 nije 100-seater, -100 ima 125 sedista, dok -300 ima 145. A220 je pandan A319. Er Srbiji trebaju Embraeri E190.

капацитет 221 од 100 до 125 седишта, тако да технички јесте. 319Н јесте пропао пројекат, свега 73 поручена. јбг, скуп авион за тај капацитет. Ер Србији ради посао 12 220 у комбинацији 7+5 (221+223) или 6+6 уз 3 320Н, са којима би могао да нађе своју нишу у Казахстану и другим становима, средњу Русију и друге дестинације до 6.000 км. већ за прекоокеанске летове би требао 321XLR (ако би ускотрупца)

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882684#p882684:1mvyxmya je napisao(la):
Прле » 23 Сеп 2021, 09:35[/url]":1mvyxmya]Па да ли је појео или не не знам, у једном моменту било је објављено да је враћен новац који је био уплаћен за Ербасе. Ако је тако, никаквог репрограма не може да буде, може само нова наруџбина.

АТРове можемо да мењамо само на такве или сличне прпелерце, зато што цена њихове екплоатације са млазним авионима није упоредива.

враћене су паре. планирана је замена прастарих АТР-ова са новим из серије -600. сличних више нема, Бомбардије се повукао, а Ембраер још није избацио свој, тек су почели са пројектовањем

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882659#p882659:1mvyxmya je napisao(la):
Пантограф » 23 Сеп 2021, 08:59[/url]":1mvyxmya]Гледе Ер Србије, представник Ербаса из Мадрида који је "одговоран" за нашу набавку хеликоптера, већ данима је у Београду. Прекјуче је нпр. био у СДПР-у и јасно је да се разговара и надаље о војним стварима, али се уопште не бих зачудио да се прича окрене и ка цивилном небу.

он је задужен за војни сектор, причају о набавци још Х145М и Ц295
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882684#p882684:a5sb9npw je napisao(la):
Прле » 23 Sep 2021, 09:35[/url]":a5sb9npw]
АТРове можемо да мењамо само на такве или сличне прпелерце, зато што цена њихове екплоатације са млазним авионима није упоредива.

Nikakvi propelerci ne bi bili dobro rešenje. Bolje A220 ili Embraer 190.
 
Ипак је АТР ултраекономичан авион, до Црне горе потроши ко два и по аутобуса.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=882701#p882701:3qcg5nuj je napisao(la):
DzonTravolta » 23 Сеп 2021, 09:50[/url]":3qcg5nuj]Nikakvi propelerci ne bi bili dobro rešenje. Bolje A220 ili Embraer 190.

пропелерци су закон до 700 км.

елем, ево шта је АШП данас објавио, а тиче се потрошње горива, па закључите сами:

210923a.jpg


(не змам за тачност, не знам одакле му ти подаци)
 
Водим расправу о томе с њим на његовом сајту; "пуно преглуп" тип, редак спој бандоглавости и неинтелигенције. Али вредан као мазга (такви су најопаснији)
 
ATR 72 ima break even na oko 50% kapaciteta, te gotovo uvek donosi profit. On mora biti okosnica regionalne flote AS. ATR ima smisla na letovima sve do Praga, eventualno Salzburga i Kisinjeva. Dalje od toga gubi smisao.
 
Овде иде она зграда за увећавање простора, централну КД проверу и раздвајање путника? Претпостављам да лију темеље за стубове који ће носити све то.
 
Vrh