Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Načuo sam da ako šine uopšte jednog dalekog dana dođu do Aerodroma Nikola Tesla nema šanse da bude direktne integracije sa putničkim Terminalom, kao što je recimo direktno integrisano u Amsterdamu ili Frankfurtu gde putnik peške i bez izlaska napolje može posle aviona otići na voz.

Možda će rešenje biti autobuski šatl između terminala i stanice voza slično kao što vozi bus do udaljenog parkinga?
 
Не видим што би био проблем да се направи топла (сува) веза до терминала?
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884150#p884150:3syzymns je napisao(la):
Прле » Pon Sep 27, 2021 7:02 pm[/url]":3syzymns]Не видим што би био проблем да се направи топла (сува) веза до терминала?
Pokaži mi na mapi gde bi bila stanica u odnosu na aerodromski terminal.
 
Мало лошије се назиру друмске саобраћајнице, па ако неко успе да оријентационо одреди позицију железничке станице ево плана.
https://postimg.cc/K4hL9fqK
 
Ако добро тумачим онај план где ће бити пруга Беовоза, она пролази у крај садашњег карго центра. Одатле је до садашљег габарите терминала 200м. Мда...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884249#p884249:2vj97vpy je napisao(la):
Прле » 27 Sep 2021 11:00 pm[/url]":2vj97vpy]Ако добро тумачим онај план где ће бити пруга Беовоза, она пролази у крај садашњег карго центра. Одатле је до садашљег габарите терминала 200м. Мда...

Trebalo bi da se gradi tako da bude u nivou pokretnih stepenica koje spajaju dolazni hol sa ček in salom. Bar bi to trebalo da bude orjentir - što bliže tim stepenicama to bolje. Stanica na cargo nivou bi značila da je komutacija zaposlenih na teritoriji aerodroma prioritet u odnosu na transfer putnika.
 
То је лоше, а још лошије је што није предвиђено да воз може да продужи ка Батајници (Новом Саду, Шиду).

Требало је урадити потпуно другачије решење, скупље али 5 пута атрактивније, са тунелом и подземном станицом на Б. Коси, прилазом аеродрому са јужне стране, станицом испред терминала и наставком и денивелисаном петљом са обилазном пругом. Крак ка Обреновцу могао је да се одваја пре аеродрома; важније је 100 пута директно повезати аеродром са Новим Садом, него са Обреновцем.
 
не знамо шта су све планирали око те станице, тако да можда буде и топла веза са аеродромом

[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=884315#p884315:30h1puei je napisao(la):
Пантограф » 28 Сеп 2021, 09:31[/url]":30h1puei]То је лоше, а још лошије је што није предвиђено да воз може да продужи ка Батајници (Новом Саду, Шиду).

Требало је урадити потпуно другачије решење, скупље али 5 пута атрактивније, са тунелом и подземном станицом на Б. Коси, прилазом аеродрому са јужне стране, станицом испред терминала и наставком и денивелисаном петљом са обилазном пругом. Крак ка Обреновцу могао је да се одваја пре аеродрома; важније је 100 пута директно повезати аеродром са Новим Садом, него са Обреновцем.

боље да су од Тошиног бунара правили крак и ка аеродрому, а не само ка Земуну
 
Kakav haos na aerodromu što se tiče taksista. Stigao sam veoma kasno nije bilo prevoza ni A1, ni GSP. U zgradi divljaci tasisti, baškare se i biraju ONI putnike. Sam pogled na njih, debele vratove, tetovaže, kajle, lica govori sve za sebe. Meni je bilo strah i da sednem u njihova vozila. Jednom paru sa malim detetom tražili su 5K do Karaburme! Komunalci su se poptuno povukli, nema ih nigde
Otišao sam gore kod spomenika pa naručio regularni taksi. Normalan taksista koji je slučajno prolazio pa svratio kada je čuo poziv. Reče da sam imao sreće, teško bi neko došao po mene.
Eto to je prvi utisak kada neko dodje u naš lepi veliki grad
 
Што се тиче пруге, ја ту видим два момента.

1. Пруга којом би ишао воз регуларно и пролазио кроз аеродром. Можда и подземно, али што ближе терминалу. Пругом би ишао регуларни воз који би могао да повеже Суботицу и Ниш (такође поред аеродрома ако се деси алетернација Београда због магле)
2. Крак те исте пруге који би дошао најближе могуће терминалу и којом би ишао трамвоз. То би била брза локална веза са Центром Београда.


Разлика између воза и трамвоза је велика, трамвоз је покретљивији, дозвољава мање радијусе скретања, и због мање масе, дозвољава мешовито кретање са обичним саобраћајем тј регулише се обичним семафором.
 
Tramvoz bi išao do Prokopa jer sve vreme pričamo o normalnom koloseku dok je naš tramvaj na metarskom.

Ili da jednostavno produžimo tramvaj iz Dr. Ivana Ribara bar za početak? To bi bilo oko 8,5 km novih šina. Sa druge strane, železnička pruga bi se mogla povući nadzemno iz TPS-a obilazeći pistu uz postojeći putni prilaz autoputu, takva pruga bi bila kraća od 8 km, ne bi imala usputne stanice pre Zemuna a kao nadzemna ne bi bila ni previše skupa niti vremenski zahteva za izgradnju, osim podvožnjaka ispod AP i stanice na aerodromu ne bi trebalo da postoje složeniji objekti. Tram train bi mogao ići do Prokopa za 20-25 minuta uz stjanja Zemun, Tošin bunar i NBG.
 
Што трамвоз до Прокопа, кад ту може прави воз? Трамвај до Блокова може и има смисла, то је придодао возу нпр. Цирих, али није баш хитно.
 
Pravi voz bi možda zahtevao više prostora za terminus. I ne bi mogao da kružno okreće. Takođe koliko minimum koloseka bi bilo prihvatljivo, uzmimo u obzir samo čeoni tip stanice. Znamo da 412/416 garnitura ima 100 metara, a ne znamo dal ćemo ikad imati dovoljno putnika kao i zaposlenih na aerodromu da opravda toliku vozinu :)

Pravi voz ili tramvoz, mislim da je površinska pruga iz TPS-a najbolje rešenje, sva rešenja sa tunelima, podzemnim stanicama i ostalim kerefekama mi ne izgleda kao nešto što smo sposobni da gradimo kraće od 20 godina...
 
ако би ишао трамвај, онда паралелно уз постојећу саобраћајницу од аеродрома до Ледина, па до нове магистрале Сурчин-Нови Београд. после средином те магистрале до Јурија Гагарина

елем, Монтенгеро Ерлајнз планира да преда захтев ДЦВ-у да добије дозволу за отварање сервисног центра за Е90/95 и Ф100. изнајмили су простор у кругу аеродрома, тако да је сада још остала дозвола ДЦВ-а. ово би битно олакшало избор и Ер Србији око избора мањег авиона, с обзиром да сервисни центар у матичној бази много олакшава посао који се тиче одржавања
 
Plan detaljne regulacije predviđa samo jednu i to podzemnu stanicu BG voza: Surčin Ledine uokvirenu žutom na mapi. Putnički Terminal je par kilometara dalje, uokviren belom bojom. Nema ništa od pešačenja između njih.

Sva železnička infrastruktura sa mape je planirana da bude pod zemljom, uključujući i dva kraka koja se razdvajaju negde oko narandžaste parcele Muzeja, jedan teretni krak koji ide pravo na levu stranu, i drugi putnički krak koji će biti ukopan ispod buduće saobraćajnice i kruznog toka. Sve se to nalazi izvan zone koncesije pa je na državi da to napravi i plati.

Tekst PDR-a konstatuje da je planirana stanica daleko od Terminala pa bi bilo lepo da se napravi još jedna stanica bliže Terminalu.

Osim lepih želja za protekle skoro dve godine nije napravljen niti prihvaćen detaljni plan te bliže stanice Aerodrom (a tek o parama za još jednu ukopanu stanicu da ne govorimo) pa su glasine da od te stanice ništa neće biti možda i istinite.

Dakle ipak samo autobuski šatl od Terminala do udaljenog parkinga i do železničke stanice Surčin Ledine?

ZeleznickaStanicaSurcinLedine.JPG
 
Ne bi me čudilo da na kraju potpuno odustanu od planova za tu prugu Nacionalni Stadion - Surčin Ledine - Aerodrom. Ogromne pare, višegodišnja komplikovana podzemna konstrukcija i kompromisno rešenje za relativno mali broj korisnika. Istekla bi koncesija dok država to napravi. Samo će prestati da govore o tome i ljudi će posle nekoliko godina zaboraviti na prugu.

Isto tako su tiho odustali od planova za proširenje muzeja, o tome Vesić u poslednje dve godine ni reč da kaže.
 
Cilj ove pruge bi bio da obezbedi 20 godina sigurnog prihoda braći po tenderu.
Ova stanica bi mogla simbolično da se nazove Jatare. Mada iskreno se nadam da od cele te pruge nema ništa.
A koje natprirodno biće je oktroisalo taj plan tako da u PDR-u imamo iskazivanje emocija 'žao nam je' umesto rešenja?
 
Vrh