Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Germanwings naplacuje 10 eura...za 10 kg. Znaci dodje ti na isto, jbg
 
hazard":c22ddtjj je napisao(la):
belgrey":c22ddtjj je napisao(la):
Ne treba biti naivan i verovati u takve gluposti posebno kada dolaze od O Lirija. Taj čovek je poznat kao bu********.
Taj covek uopste nije bu********, s obzirom da je napravio jedan vrlo uspesan multimilionski biznis, i to u avio saobracaju. Covek je pionir low-cost avijacije.

Naravno on tako nekad lupi nesto, nekad tek onako ne bi li dao publicitet svojoj firmi (jer kako kazu "no publicity is bad publicity"), a nekad da bi zaista "pustio buvu" da vidi kako ce ljudi da reaguju, kao sto je bilo s tim o naplacivanju toaleta 2 funte ili koliko vec.

I kao sto Nenad kaze, ako niko ne pokrene pricu o stajanju u avionu, nikome to nece pasti na pamet - ne znaci da to Ryanair planira da uradi za 5 ili 10 godina vec po obicaju ljudi iz te kompanije glasno krse upostavljene konvencije u avioindustriji.
Naravno da je bu****. Evo spisak njegovih dela pa procenite da li je bu****:
O'Leary has a reputation for loose talk in the airline industry and among its regulators. Many press articles have often described him as arrogant, and prone to making comments which he later undercuts.[6][7][8][9][10][11] He has been extravagantly outspoken in his public statements, sometimes resorting to personal attacks and foul language.[12][13][14][15][16][17][18][19][20][21] His abrasive management style, ruthless pursuit of cost-cutting and his explicitly hostile attitude towards corporate competitors, airport authorities, governments, unions and customers has become a hallmark.[22] He was reported to have been aggressive and hostile in dealings with a woman who was awarded free flights for life in 1988.[23][24] He recently was forced to retract a claim that Ryanair had cut emissions of carbon dioxide by half over the past five years.[25] O'Leary has been reported to have impersonated a journalist in an attempt to find information passed on to a newspaper following a safety incident on a Ryanair flight.[26] One advantage of this controversial approach is the huge free publicity it generates: the comments are often made in the context of a new route launch, or special offer. News programmes with high ratings report these often memorable and controversial statements.

In a press conference discussing Ryanair's planned intercontinental service RyanAtlantic, O'Leary jokingly described the airline's planned first class travel experience as featuring "free beds and blowjobs."[27] In 2002 he said that his company is against any long-haul transatlantic services., stating that:

The low-cost model only really works for short-haul flights [...] If we started flying farther afield, we'd have to do something stupid like introducing what I call a 'rich class' to make it pay
(Wikipedia, koga zanima ima u fusnotama linkove do originalnih izvora)

On nije pionir low cost koncepta. Ovaj koncept je nastao šezdesetih godina prošlog veka u SAD-u i razvila ga je kompanija Soutwest Airlines, prvi svetski NO FRILL avio prevoznik, koji postoji i danas. U to vreme Majkl O Liri je piškio u nošu. Ryanair je osnovao krajem osamdesetih izvesni irski biznismes Toni Rajan po kome je kompanija i dobila ime. Majkl O Liri se kasnije nametnuo kao glavni. Koncept koji on eksploatiše nije ni malo nov i originalan ali njegovo ponašanje u javnosti jeste. Stojim iza tvrdnje da se radi o budaletini i to što je uspešan ga ne abolira u mojim očima.
 
belgrey":114upret je napisao(la):
O'Leary jokingly described the airline's planned first class travel experience as featuring "free beds and blowjobs."
Koji car!!!

(ne treba sve u zivotu shvatati toliko ozbiljno).
 
belgrey":2qjjqbre je napisao(la):
On nije pionir low cost koncepta. Ovaj koncept je nastao šezdesetih godina prošlog veka u SAD-u i razvila ga je kompanija Soutwest Airlines, prvi svetski NO FRILL avio prevoznik, koji postoji i danas. U to vreme Majkl O Liri je piškio u nošu. Ryanair je osnovao krajem osamdesetih izvesni irski biznismes Toni Rajan po kome je kompanija i dobila ime. Majkl O Liri se kasnije nametnuo kao glavni. Koncept koji on eksploatiše nije ni malo nov i originalan ali njegovo ponašanje u javnosti jeste. Stojim iza tvrdnje da se radi o budaletini i to što je uspešan ga ne abolira u mojim očima.
On jeste pionir low cost koncepta (kada sam rekao to mislio sam da je jedan od pionira). Istina je da je Southwest bio prvi, i da je Ryanair svoj koncept bazirao na biznis modelu Southwesta, ali Ryanair je koliko znam bio prvi u Evropi i zapoceo je bum low cost avioprevoza na ovom kontinentu. U tom smislu i Ryanair i easyJet su pioniri low cost avijacije. Toni Rajan jeste osnovao Ryanair ali ne kao low-cost kompaniju. Pre dolaska O'Lirija Rajaner je bio regionalni neprofitabilni avioprevoznik.
 
hazard":150vs7dl je napisao(la):
belgrey":150vs7dl je napisao(la):
On nije pionir low cost koncepta. Ovaj koncept je nastao šezdesetih godina prošlog veka u SAD-u i razvila ga je kompanija Soutwest Airlines, prvi svetski NO FRILL avio prevoznik, koji postoji i danas. U to vreme Majkl O Liri je piškio u nošu. Ryanair je osnovao krajem osamdesetih izvesni irski biznismes Toni Rajan po kome je kompanija i dobila ime. Majkl O Liri se kasnije nametnuo kao glavni. Koncept koji on eksploatiše nije ni malo nov i originalan ali njegovo ponašanje u javnosti jeste. Stojim iza tvrdnje da se radi o budaletini i to što je uspešan ga ne abolira u mojim očima.
On jeste pionir low cost koncepta (kada sam rekao to mislio sam da je jedan od pionira). Istina je da je Southwest bio prvi, i da je Ryanair svoj koncept bazirao na biznis modelu Southwesta, ali Ryanair je koliko znam bio prvi u Evropi i zapoceo je bum low cost avioprevoza na ovom kontinentu. U tom smislu i Ryanair i easyJet su pioniri low cost avijacije. Toni Rajan jeste osnovao Ryanair ali ne kao low-cost kompaniju. Pre dolaska O'Lirija Rajaner je bio regionalni neprofitabilni avioprevoznik.
Majkl O Liri je bio poslat u SAD da prouči koncept low cost-a. Vratio se kada je EU maksimalno liberalizovala tržište, postavljen je za generalnog menadžera a onda je krenuo u osvajanje Evrope. Jedina stvar u kojoj je on pionir je način na koji je počeo da realizuje taj koncept. Način na koji se Ryanair razvijao od te 1992. godine je dosta daleko od svakog fer poslovanja. Zamerio se aerodromima, drugim avio kompanijama i putnicima. E, tu je pionir. U bezobrazluku! Reklama koja je trabalo da promoviše novootvorenu liniju do Brisela: Na slici je skulptura dečaka koji piški (prepoznatljiv znak Brisela) i tekst: Popišamo se na Sabenine cene! Da li mu treba odati priznanje za koncept? To je toliko ogavno. Osim originalnog i nekorektnog načina reklamiranja ništa novo nije ubacio u koncept koji je doneo iz Amerike: jedan tip letelice zbog manjih troškova održavanja, samo letenje bez dodatnih usluga, manji i jeftiniji aerodromi i veliki nalet sa što kraćim zadržavanjem na zemlji.
U trenutku kada je EU zakonodavstvom stvorila uslove za ovakve kompanije mnogi su počeli da rade istu stvar ali je Rajaner gazeći sve dotadašnje norme poslovanja pregazio konkurenciju veoma brzo. Nije on počeo ništa novo i nije počeo ništa ranije od drugih.
Ako je i pionir, nije jedini. Bila je čitava odeljenska zajednica pionira a on je bio primer odeljenskog siledžije. Pametnog doduše.
 
Ryanair je stvorio koncept letenja skoro "besplatno". Cene karata od 0 ili 20 centi sto je stvarno donelo revoluciju u avio saobracaju. Ni jedna kompanija ne moze da se pohvali tim rastom koji je imao Ryanair sto znaci da je koncept bio dobrodosao od strane putnika.
Da li je pionir ili ne, oko toga se moze raspravljati, ali Ryanair je definitivno sinonim za no frills letove. A to sto se sve sto je "dodatno" posebno naplacuje je upravo srz celog koncepta, i to sasvim opravdano!

U svakom slucaju, cak i sa svim svojim agresivnim marketingom i pricing-om, Ryanair (ili easyjet etc..) nikada nece moci da unisti konkurenciju, vec moze samo da racuna na svoj deo kolaca trzista, a da se razumemo, daj deo trzista je i te kako falio do otvaranja evropskog neba za no frills kompanije.
Business putnici koji su glavni segment mnogih kompanija retko koriste niskobudzetne kompanije i to se u doglednoj buducnosti nece menjati.
 
belgrey":1ff4f3k3 je napisao(la):
O'Leary jokingly described the airline's planned first class travel experience as featuring "free beds and blowjobs."
Michael-OLeary-Ryanair-CEO.jpg


:rolleyes:
 
Nenad":1apo9xyl je napisao(la):
Ryanair je stvorio koncept letenja skoro "besplatno". Cene karata od 0 ili 20 centi sto je stvarno donelo revoluciju u avio saobracaju. Ni jedna kompanija ne moze da se pohvali tim rastom koji je imao Ryanair sto znaci da je koncept bio dobrodosao od strane putnika.
Da li je pionir ili ne, oko toga se moze raspravljati, ali Ryanair je definitivno sinonim za no frills letove. A to sto se sve sto je "dodatno" posebno naplacuje je upravo srz celog koncepta, i to sasvim opravdano!

U svakom slucaju, cak i sa svim svojim agresivnim marketingom i pricing-om, Ryanair (ili easyjet etc..) nikada nece moci da unisti konkurenciju, vec moze samo da racuna na svoj deo kolaca trzista, a da se razumemo, daj deo trzista je i te kako falio do otvaranja evropskog neba za no frills kompanije.
Business putnici koji su glavni segment mnogih kompanija retko koriste niskobudzetne kompanije i to se u doglednoj buducnosti nece menjati.
Naravno da neće uništiti konkurenciju i da će uvek imati dovoljno putnika za ostvarivanje profita. Ali je i činjenica da ako bi uradili prosečnu cenu avio karte ona ne bi bila 0 do 20 centi već mnogo mnogo više. To što se nudi za 0 evra ili 1 evro je samo jedan manji deo. Ryanair ima karte i za 100 evra plus takse po pravcu (Maroko npr.) a najčešća cena karte do evropskih destinacija koja se može naći je 24.99 evra plus takse (od 3 do 33 evra po pravcu).
Malev ima veoma često promocije od 1 evro, Olympic takođe, Lufthansa ima karte do Italije za 6 evra, Jat je imao Štutgart za 6 evra. Razlika je u tome što Ryanair ne naplaćuje tzv YQ taksu koje druge kompanije naplaćuju i do 100 evra u Evropi. Ovo je čuvena risk taksa. Ryanair nema risk, on gasi liniju ako je popunjenost putničke kabine manja od 90%, on otkazuje veliki broj letova ako mu nešto ne odgovara bez obaveze da bilo kome vrati i jedan cent. Ryanair zastupa Economy koncept svake regularne avio kompanije uz prednosti koje mu omogućavaju snižavanje cena karata do nule. Nema šarolike flote, nema hiljade službenika, nema kancelarije i poslovne zgrade, nema odštete i penale, nema ništa što tradicionalne kompanije imaju. I tu je suština low cost a ne u formiranju cene. Jer da je obrnuto onda bi i Lufthansa i Jat bilo loukosteri a nisu. Njihovo poslovanje MNOGO košta a karte mogu i da budu jeftine i često jesu. Kod Rajana je poslovanje veoma jeftino a karte mogu da budu i skupe i to i jesu često. E, tu je razlika!
 
belgrey":182vptlo je napisao(la):
naplaćuje tzv YQ taksu koje druge kompanije naplaćuju i do 100 evra u Evropi
i posle neka kažu da je 90% taksi odlazi našem aerodromu. znači, mrzim kada treba da crtam ljudima da aerodromima, od ukupne takse, odlazi max. 50€, i to zavisi od aerdoroma do aerodroma
 
JohnnyLee":e5cx1dzn je napisao(la):
belgrey":e5cx1dzn je napisao(la):
naplaćuje tzv YQ taksu koje druge kompanije naplaćuju i do 100 evra u Evropi
i posle neka kažu da je 90% taksi odlazi našem aerodromu. znači, mrzim kada treba da crtam ljudima da aerodromima, od ukupne takse, odlazi max. 50€, i to zavisi od aerdoroma do aerodroma
Potpuno si u pravu. Meni najviše nerviraju avio kompanije koje potpuno bezobrazno u reklamama napišu "19 evra plus aerodromske takse" koje izađu i preko 100 evra a od toga dva aerodroma ne uzmu ni pola a ostatak uzme sama kompanija. Isto rade i turističke agencije i turoperatori kod nas (Kontiki redovno u svojim reklamama).

Na taj način stvaraju krivu sliku o aerodromu kako našem tako i drugim i ljudi počinju da misle kako su karte eto jeftine ali ti bezobrazni aerodromi odraše nam kožu s leđa. Viđao sam komentare na sajtovima Blica ili B92 gde kažu "Još kad bi aerodrom spustio cene taksi", "Ništa nam ne zanče te low cost kompanije kad nam aerodrom uzme 90 evra za taksu" i slično.

Da sam kojim slučajem u menadžmentu aerodroma ja bih podnosio tužbe. Imam pravnu službu, pa molim lepo: Tužba za rušenje ugleda aerodroma i kršenje zakona o oglašavanju (lažno informisanje).

Pričao sam sa ljudima koji rade na aerodromu i rekli su mi da ne znaju kako da izađu na kraj sa ovom pojavom i da je jedino što mogu da čine da koriste svaku priliku da istaknu pravu cenu taksi (U Beogradu je 19 € / 15 € i plaćaju je samo putnici u odlasku). Najstrašnije mi je kad pojedini novinari pišu pogrešno i ne pada im na pamet da pre nego što nešto napišu provere informaciju.
 
Ali cene taksi su snižene u skorije vreme, čini mi se pre desetak dana...
 
ANT ima priliku da edukuje i stanovnistvo i medije. Neka krene sa nekom mini marketinskom kampanjom i objasni koliko u stvari kostaju usluge aerodroma.
Novinari jos uvek pisu o Zirafi tako da sta ocekivati... Vazno je da su svi digli vile i metle na Izmene Zakona o informisanju, a kvalitet i bullshit im samima najmanje smeta!
 
Termin koji sam video na par bilborda je "pripadajuće takse" što je vrlo fer sročeno. Nisam još naleteo na neki bilbord gde piše "aerodromske takse".
 
Mislim da problem proističe iz 90ih, kada su jedine takse koje si plaćao bile aerodromske - i to si radio odvojeno, pa su ljudi povezali taksa - aerodrom. Mislim da AB treba jasno da istakne cene taksi na više-manje svakom mogućem mestu, pa čak ni neka kratka kampanja ne bi bila loša - uostalom, ionako se kupaju u parama (mogli bi onaj vidikovac već jednom da završe).
 
shmeksi":3vs4cyz2 je napisao(la):
Termin koji sam video na par bilborda je "pripadajuće takse" što je vrlo fer sročeno. Nisam još naleteo na neki bilbord gde piše "aerodromske takse".
Pogledaj oglase u novinama. Skoro svi koriste "aerodromske takse". Naježim se kad vidim. Inače, agencije u poslednje vreme upotrebljavaju izraz "avio takse" što je, čini mi se, isto ok.
 
Ovo sam danas primetio na nekom od bilborda po gradu, mislim da je JAT-ov i lepo je pisalo "pripadajuće takse", stvarno ne znam kako je po oglasima. Da nam je država malo uređenija aerodrom bi mogao ko od šale da tuži takve oglašivače jer je to onda širenje dezinformacija o taksama aerodroma.
 
Aegean Airlines (http://en.aegeanair.com/) od 1. januara uvodi svakodnevne letove između Atine i Beograda. Popularni Džumbolino će iz Atine (let A3 972) poletati u 07:30, a sletati u Beograd u 08:10.

Povratak za Atinu (let A3 973) je u 08:50, a sletanja u Atinu u 11:30. Sva vremena su lokalna.

Glavna konkurencija Aegean su letovi Olympic Airlines-a koji će od 1. januara obavljati i do dva leta dnevno između Atine i Beograda. Pored ove dve vodeće grčke aviokompanije, letove između Beograda i Atine obavlja i Jat Airways, i to 3 puta nedeljno.
 
Vrh