Naravno da je bu****. Evo spisak njegovih dela pa procenite da li je bu****:hazard":c22ddtjj je napisao(la):Taj covek uopste nije bu********, s obzirom da je napravio jedan vrlo uspesan multimilionski biznis, i to u avio saobracaju. Covek je pionir low-cost avijacije.belgrey":c22ddtjj je napisao(la):Ne treba biti naivan i verovati u takve gluposti posebno kada dolaze od O Lirija. Taj čovek je poznat kao bu********.
Naravno on tako nekad lupi nesto, nekad tek onako ne bi li dao publicitet svojoj firmi (jer kako kazu "no publicity is bad publicity"), a nekad da bi zaista "pustio buvu" da vidi kako ce ljudi da reaguju, kao sto je bilo s tim o naplacivanju toaleta 2 funte ili koliko vec.
I kao sto Nenad kaze, ako niko ne pokrene pricu o stajanju u avionu, nikome to nece pasti na pamet - ne znaci da to Ryanair planira da uradi za 5 ili 10 godina vec po obicaju ljudi iz te kompanije glasno krse upostavljene konvencije u avioindustriji.
(Wikipedia, koga zanima ima u fusnotama linkove do originalnih izvora)O'Leary has a reputation for loose talk in the airline industry and among its regulators. Many press articles have often described him as arrogant, and prone to making comments which he later undercuts.[6][7][8][9][10][11] He has been extravagantly outspoken in his public statements, sometimes resorting to personal attacks and foul language.[12][13][14][15][16][17][18][19][20][21] His abrasive management style, ruthless pursuit of cost-cutting and his explicitly hostile attitude towards corporate competitors, airport authorities, governments, unions and customers has become a hallmark.[22] He was reported to have been aggressive and hostile in dealings with a woman who was awarded free flights for life in 1988.[23][24] He recently was forced to retract a claim that Ryanair had cut emissions of carbon dioxide by half over the past five years.[25] O'Leary has been reported to have impersonated a journalist in an attempt to find information passed on to a newspaper following a safety incident on a Ryanair flight.[26] One advantage of this controversial approach is the huge free publicity it generates: the comments are often made in the context of a new route launch, or special offer. News programmes with high ratings report these often memorable and controversial statements.
In a press conference discussing Ryanair's planned intercontinental service RyanAtlantic, O'Leary jokingly described the airline's planned first class travel experience as featuring "free beds and blowjobs."[27] In 2002 he said that his company is against any long-haul transatlantic services., stating that:
The low-cost model only really works for short-haul flights [...] If we started flying farther afield, we'd have to do something stupid like introducing what I call a 'rich class' to make it pay
Koji car!!!belgrey":114upret je napisao(la):O'Leary jokingly described the airline's planned first class travel experience as featuring "free beds and blowjobs."
On jeste pionir low cost koncepta (kada sam rekao to mislio sam da je jedan od pionira). Istina je da je Southwest bio prvi, i da je Ryanair svoj koncept bazirao na biznis modelu Southwesta, ali Ryanair je koliko znam bio prvi u Evropi i zapoceo je bum low cost avioprevoza na ovom kontinentu. U tom smislu i Ryanair i easyJet su pioniri low cost avijacije. Toni Rajan jeste osnovao Ryanair ali ne kao low-cost kompaniju. Pre dolaska O'Lirija Rajaner je bio regionalni neprofitabilni avioprevoznik.belgrey":2qjjqbre je napisao(la):On nije pionir low cost koncepta. Ovaj koncept je nastao šezdesetih godina prošlog veka u SAD-u i razvila ga je kompanija Soutwest Airlines, prvi svetski NO FRILL avio prevoznik, koji postoji i danas. U to vreme Majkl O Liri je piškio u nošu. Ryanair je osnovao krajem osamdesetih izvesni irski biznismes Toni Rajan po kome je kompanija i dobila ime. Majkl O Liri se kasnije nametnuo kao glavni. Koncept koji on eksploatiše nije ni malo nov i originalan ali njegovo ponašanje u javnosti jeste. Stojim iza tvrdnje da se radi o budaletini i to što je uspešan ga ne abolira u mojim očima.
Majkl O Liri je bio poslat u SAD da prouči koncept low cost-a. Vratio se kada je EU maksimalno liberalizovala tržište, postavljen je za generalnog menadžera a onda je krenuo u osvajanje Evrope. Jedina stvar u kojoj je on pionir je način na koji je počeo da realizuje taj koncept. Način na koji se Ryanair razvijao od te 1992. godine je dosta daleko od svakog fer poslovanja. Zamerio se aerodromima, drugim avio kompanijama i putnicima. E, tu je pionir. U bezobrazluku! Reklama koja je trabalo da promoviše novootvorenu liniju do Brisela: Na slici je skulptura dečaka koji piški (prepoznatljiv znak Brisela) i tekst: Popišamo se na Sabenine cene! Da li mu treba odati priznanje za koncept? To je toliko ogavno. Osim originalnog i nekorektnog načina reklamiranja ništa novo nije ubacio u koncept koji je doneo iz Amerike: jedan tip letelice zbog manjih troškova održavanja, samo letenje bez dodatnih usluga, manji i jeftiniji aerodromi i veliki nalet sa što kraćim zadržavanjem na zemlji.hazard":150vs7dl je napisao(la):On jeste pionir low cost koncepta (kada sam rekao to mislio sam da je jedan od pionira). Istina je da je Southwest bio prvi, i da je Ryanair svoj koncept bazirao na biznis modelu Southwesta, ali Ryanair je koliko znam bio prvi u Evropi i zapoceo je bum low cost avioprevoza na ovom kontinentu. U tom smislu i Ryanair i easyJet su pioniri low cost avijacije. Toni Rajan jeste osnovao Ryanair ali ne kao low-cost kompaniju. Pre dolaska O'Lirija Rajaner je bio regionalni neprofitabilni avioprevoznik.belgrey":150vs7dl je napisao(la):On nije pionir low cost koncepta. Ovaj koncept je nastao šezdesetih godina prošlog veka u SAD-u i razvila ga je kompanija Soutwest Airlines, prvi svetski NO FRILL avio prevoznik, koji postoji i danas. U to vreme Majkl O Liri je piškio u nošu. Ryanair je osnovao krajem osamdesetih izvesni irski biznismes Toni Rajan po kome je kompanija i dobila ime. Majkl O Liri se kasnije nametnuo kao glavni. Koncept koji on eksploatiše nije ni malo nov i originalan ali njegovo ponašanje u javnosti jeste. Stojim iza tvrdnje da se radi o budaletini i to što je uspešan ga ne abolira u mojim očima.
belgrey":1ff4f3k3 je napisao(la):O'Leary jokingly described the airline's planned first class travel experience as featuring "free beds and blowjobs."
Naravno da neće uništiti konkurenciju i da će uvek imati dovoljno putnika za ostvarivanje profita. Ali je i činjenica da ako bi uradili prosečnu cenu avio karte ona ne bi bila 0 do 20 centi već mnogo mnogo više. To što se nudi za 0 evra ili 1 evro je samo jedan manji deo. Ryanair ima karte i za 100 evra plus takse po pravcu (Maroko npr.) a najčešća cena karte do evropskih destinacija koja se može naći je 24.99 evra plus takse (od 3 do 33 evra po pravcu).Nenad":1apo9xyl je napisao(la):Ryanair je stvorio koncept letenja skoro "besplatno". Cene karata od 0 ili 20 centi sto je stvarno donelo revoluciju u avio saobracaju. Ni jedna kompanija ne moze da se pohvali tim rastom koji je imao Ryanair sto znaci da je koncept bio dobrodosao od strane putnika.
Da li je pionir ili ne, oko toga se moze raspravljati, ali Ryanair je definitivno sinonim za no frills letove. A to sto se sve sto je "dodatno" posebno naplacuje je upravo srz celog koncepta, i to sasvim opravdano!
U svakom slucaju, cak i sa svim svojim agresivnim marketingom i pricing-om, Ryanair (ili easyjet etc..) nikada nece moci da unisti konkurenciju, vec moze samo da racuna na svoj deo kolaca trzista, a da se razumemo, daj deo trzista je i te kako falio do otvaranja evropskog neba za no frills kompanije.
Business putnici koji su glavni segment mnogih kompanija retko koriste niskobudzetne kompanije i to se u doglednoj buducnosti nece menjati.
i posle neka kažu da je 90% taksi odlazi našem aerodromu. znači, mrzim kada treba da crtam ljudima da aerodromima, od ukupne takse, odlazi max. 50€, i to zavisi od aerdoroma do aerodromabelgrey":182vptlo je napisao(la):naplaćuje tzv YQ taksu koje druge kompanije naplaćuju i do 100 evra u Evropi
Potpuno si u pravu. Meni najviše nerviraju avio kompanije koje potpuno bezobrazno u reklamama napišu "19 evra plus aerodromske takse" koje izađu i preko 100 evra a od toga dva aerodroma ne uzmu ni pola a ostatak uzme sama kompanija. Isto rade i turističke agencije i turoperatori kod nas (Kontiki redovno u svojim reklamama).JohnnyLee":e5cx1dzn je napisao(la):i posle neka kažu da je 90% taksi odlazi našem aerodromu. znači, mrzim kada treba da crtam ljudima da aerodromima, od ukupne takse, odlazi max. 50€, i to zavisi od aerdoroma do aerodromabelgrey":e5cx1dzn je napisao(la):naplaćuje tzv YQ taksu koje druge kompanije naplaćuju i do 100 evra u Evropi
Pogledaj oglase u novinama. Skoro svi koriste "aerodromske takse". Naježim se kad vidim. Inače, agencije u poslednje vreme upotrebljavaju izraz "avio takse" što je, čini mi se, isto ok.shmeksi":3vs4cyz2 je napisao(la):Termin koji sam video na par bilborda je "pripadajuće takse" što je vrlo fer sročeno. Nisam još naleteo na neki bilbord gde piše "aerodromske takse".