Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

442doBGD":i7pp38pb je napisao(la):
Od kakvih svojih para pričaš... pa to je javno preduzeće, gde baš svako troši tuđe pare... da je u privatnim rukama, mnogo bi se više vodilo računa o tome...

Lepo je što ti prodaješ aviokarte, ali molim te, uđi ponekad i u avion, i prođi kroz aerodromsku zgradu (ne ono što vidi svet do pasoške kontrole, nego posle... ) naravno da je DOSTA urađeno, ali još MNOGO treba da se uradi... ja samo pokušavam neuspešno da objasnim kako jedno preduzeće treba da funkcioniše, i kako se treba voditi računa o novcu...

A za kretanje pešaka po platformi, verovatno si mislio ono kada se uđe u aviomost, pa se odmah izađe na SPOLJNJE (?!?!?!) stepenice, pa se po kiši, snegu šeta do aviona... jel na to misliš? Da, to stvarno nigde nisam video.
Aerodrom je jedino javno preduzeće koje ostvaruje prihod i koje od tako ostvarenog prihoda finansira svoje poslovanje, ulaže u razvoj i značajan deo vraća u budžet Republike Srbije. Javno je samo po pravnoj formi ali ne i po tipičnom ponašanju javnih preduzeća u Srbiji.

Što se tiče kretanja po platformi, ja sam već pisao nešto ranije u ovoj temi. Na BEG-u postoji i takozvana B platforma. Tamo se trenutno parkiraju razne face političke kada dolaze u posetu. Ta platforma je paralelna sa A na strani ka onim hangarima i mup-ovim barakama. Sa te platforme pod pretpostavkom da se avion tamo parkira putnik može da dođe tako što će sići stepenicama iz aviona a onda pešice klaj-klaj do terminala između drugih aviona i aerodromskih vozila. Ili ga jednostavno po izlasku iz aviona ukrcaju u autobus pa onda određenim koridorom dovezu pred zgradu. Tako se radi na svim normalnim aerodromima.
Ovaj autobus se može i koristiti i ispod samog mosta, što će biti slučaj sa Nikijem. On neće koristiti mostove da bi uštedeo pare ali će se
parkirati na poslednja dva A parkinga gde inače postoje mostovi. onda će putnici sići stepenicama, ukrcaće se u bus i odvesti do zgrade.
Autobus se takođe može koristiti za, nedaj bože, da se avion vanredno spusti i da se zbog sigurnosti ostavi na samoj pisti ili rulnoj stazi što dalje od terminala. Tada se putnici koji su evakuisani mogu bezbedno i brzo prebaciti do zgrade. Namena je višestruka i autobus je jednostavno neophodan.
Ja sam se često vozio ovakvim autobusima iako je zgrada bila relativno blizu parking pozicije. Jedino gde sam odšetao do zgrade terminala su mikro aerodromi ( u smislu infrastrukture a ne broja putnika) poput Tivta, Podgorice ili Banja Luke. U BL ti treba deset koraka do terminala.
 
Bojim se da je priča o neupotrebljivosti jednog C mosta upravo pala u vodu:
view_photo.php

view_photo.php


Izvor: Mondo
Link: http://www.mondo.rs/tg2733/Foto/Vesti/Sta_ima_novo_na_beogradskom_aerodromu.html
 
Ambassador":2e2cyfos je napisao(la):
Bojim se da je priča o neupotrebljivosti jednog C mosta upravo pala u vodu:
Rekoh sebi da neću više komentarisati ovu temu, ali ljudska neinteligencija je nešto što me konstantno oduševljava...

Za te neupotrebljive mostove je dato milion evra pre 4 godine!!! 4 (i slovima: ČETIRI) godine su zujali neupotrebljivi, umesto da je novac tada uložen u nešto pametnije (a svi znamo da na tom aerodromu ima hiljade drugih stvari koje bi trebalo popraviti)... pa da su u banku novac stavili, za tih 4 godina bi dobili još nekih 40%... pa bi danas kad završavaju platformu mogli da ugrade novi most, i još da im ostane...

Jel treba da nacrtam ili?!?!?!?!
 
Цена за 8 мостова које купиш одједанпут доста је нижа него када их купујеш комад по комад. Рецимо, када их купујеш један по један за 5-6 комада ћеш дати исту количину новца као за 8 које си наручио одједном. Сад и та два која нису коришћена полако улазе у функцију као да су нови.

Можеш ли да прецизираш у шта "паметније" је новац могао да буде уложен. Ваљда ти је јасно да су средства наменски пласирана коришћењем кредита и да њихова пренамена није могућа.
 
Pa ako tako želimo da postavimo stvari... zašto nisu zamenili onda mostove na A platformi...? Mogli su da tamo da ih stave i da ih lepo koristimo sve ove godine... a ovako, jel će sada ti "novi" mostovi morati da se servisiraju? Obično kada se nešto ne koristi dugo, pre ponovne upotrebe mora ponovo da se proveri, i naravno plati...
 
ona cevka kroz koju dolaziš iz aviona do aerodromske zgrade :)
 
@Вучко

Аеродром је пре 4 године купио 8 одличних стаклених мостова који би требало да буду довољни за промет до 4 милиона путника, а због тога што тај број још увек није досегнут два се готово нису користила. По свему судећи биће у функцији од Нове године.


@442доБГД

Оних 6 мостова који су већ годинама у функцији су у беспрекорном стању, па не видим зашто то не би био случај и са ова два који ће се тек ставити у функцију.
 
cek, ja koliko znam na c1-c6 su novi mostovi. Gde ce onda jos ta dva, ako ih je nabaveljeno 8? Nemojte reci samo da ce npr a1 i a2 da budu sa novim mostovima, a a3-a10 da ostanu stari? Na sta ce to da lici???

sizif":2578lhpp je napisao(la):
@Вучко

Аеродром је пре 4 године купио 8 одличних стаклених мостова који би требало да буду довољни за промет до 4 милиона путника, а због тога што тај број још увек није досегнут два се готово нису користила. По свему судећи биће у функцији од Нове године.


@442доБГД

Оних 6 мостова који су већ годинама у функцији су у беспрекорном стању, па не видим зашто то не би био случај и са ова два који ће се тек ставити у функцију.
 
sizif":1e6u0ygh je napisao(la):
@Вучко

Аеродром је пре 4 године купио 8 одличних стаклених мостова који би требало да буду довољни за промет до 4 милиона путника, а због тога што тај број још увек није досегнут два се готово нису користила. По свему судећи биће у функцији од Нове године.


@442доБГД

Оних 6 мостова који су већ годинама у функцији су у беспрекорном стању, па не видим зашто то не би био случај и са ова два који ће се тек ставити у функцију.
Ne, aerodrom je još tada bio kupio i instalisao 6 mostova (C1-C6). Dva se nisu koristila iz razloga što je tehnički bilo neizdvodljivo da se koriste, tj. nijedan avion ne bi mogao da dođe do njih i da se sa istima priključi.

Četiri godina kasnije (znači četiri godine ta dva mosta nisu korišćena), dograđena, odnosno proširena je platforma gde staju avioni, i sada će i ta preostala dva mosta moći da se koriste... odnosne, nakon 4 godine više neće skupljati prašinu...
 
Koliko je meni poznato, jedan nije korišćen, a ne dva. Ja sam bio ubeđen da ih svi koriste, ali iz rasprava ovde sam shvatio da je jedan bilo nemoguće koristiti.
http://maps.google.com/maps?f=q&sou...291818&spn=0.001739,0.004823&t=h&z=18&iwloc=A
Dakle, to je ovaj što je totalno ispružen i desno, na C1 - avion nikako nije mogao da mu priđe, osim u slučaju da pristaje neki veći avion, kojem su potrebna dva mosta.
I nabavljeno ih je 6, a ne 8.
 
Jap, bio je neupotrebljiv samo zbog parčeta asfalta... Realno, ništa tragično ako nije bilo potrebe... Koliko vidim, sad će da spoje terminale C i A tako da će i saobraćaj biti mnogo lakši, moći će da se napravi "kružni tok" :D

Uzgred, jel neko zna na koji gejt je pristajao Boing 747 nekada davno, ako je uopšte pristajao na gejt? Sada bi jedino mogao da pristane na prostor između C1 i C2 odnosno C2 i C3 i to pod uslovom da levo i desno nema aviona :D Joj, koliko bih voleo da vidim tu grdosiju na ANTu :) Dobro, može i A380 :D :vops:
 
Pa isto tamo gde je i DC10, a to je C, s tim što je razlika ranije bila da nije postojao C1-6, već C1-3, pošto je za avion koji je bio na C bilo planirano po dva fingera, a sa ovim sređivanjem oni su osposobili da mogu da u privremenom periodu prihvate 5, umesto 3, da bi sada mogli 6. S toga, 442doBGD, mislim da je to jedna od retkih opravdanih investicija na aerodromu - postoji hiljadu i jedan veći problem u koji su ulupane besmisleno pare.
 
Моја грешка, због које се извињавам. Презубио сам, па ми је однекуд у глави остало да је у питању 8 уместо 6 нових стаклених мостова. Но, свеједно, то не мења на суштини мог поста.
 
Ja se izvinjam što ću malo da skrenem sa teme ali imam jedno proceduralno pitanje u vezi sa samom raspravom. Zašto su izbrisani mnogi postovi koje je 442doBGD postavio na prethodnim stranama. Vidim da piše da su editovani 09. decembra. Mislio sam da postoji vremensko ograničenje za edit !?!? Sada prilično grozno izgleda rasprava. Na pojedinim stranama izgleda kao da sam lud :rant: i da se raspravljam sam sa sobom. Mislim da je ova tema prilično oskrnavljena tim brisanjem.

Ako ih je izbrisao sam autor (442doBGD) pitanje za njega je zašto je to uradio?

P.S. Izvinjavam se što sad postavljam ovo pitanje. Bio sam odsutan nekoliko dana i nisam znao šta se dešava.
 
Evo prenosim jedan post sa Serbiatravellers.org user name Marko.petrovic

airBaltic počeće da leti iz Rige za Beograd 5. maja 2010 čak 4 puta nedeljno!
Karte je već moguće kupiti na sajtu www.airbaltic.com

Prilikom kupovine gledajte da izaberete dan gde je let direktan (boldovano je) u Economy klasi kako bi ste što jeftinije prošli. Ovo vam napominjem jer je kod njih moguće kupiti i kartu sa presedanjem preko Nemačke ili Austrije do kojih se prvo leti Lufthansom odnosno Austrian Airlines-om pa onda airBaltic-om do Rige što na kraju ispadne veoma skupo!

Evo jednog primera za odlazak 5.5 a povratak 10.5:

We 5/5 13:50 Belgrade 17:15 Riga BT502 Economy Class, T

Mo 10/5 11:55 Riga 13:10 Belgrade BT501 Economy Class, T

Fare Taxes and surcharge Transaction fee Passengers Total
EUR 24.00 EUR 65.19 EUR 10.00 1 Adult EUR 99.19

Total purchase amount for all passengers: EUR 99.19
 
belgrey":3vphr5lv je napisao(la):
Ja se izvinjam što ću malo da skrenem sa teme ali imam jedno proceduralno pitanje u vezi sa samom raspravom. Zašto su izbrisani mnogi postovi koje je 442doBGD postavio na prethodnim stranama. Vidim da piše da su editovani 09. decembra. Mislio sam da postoji vremensko ograničenje za edit !?!? Sada prilično grozno izgleda rasprava. Na pojedinim stranama izgleda kao da sam lud :rant: i da se raspravljam sam sa sobom. Mislim da je ova tema prilično oskrnavljena tim brisanjem.

Ako ih je izbrisao sam autor (442doBGD) pitanje za njega je zašto je to uradio?

P.S. Izvinjavam se što sad postavljam ovo pitanje. Bio sam odsutan nekoliko dana i nisam znao šta se dešava.
Pošto vidim da niko ne reaguje, ponovo ću zamoliti moderatore da srede ovu temu. Pomenuti korisnik je izbrisao skoro sve svoje postove od novembra. Tema je na prethodnih nekoliko strana potpuno uništena. Cenjeni administrator Steva je objavio 02. decembra da će biti moguće editovati postove samo 15 minuta nakon objavljivanja baš da bi se sprečile ovakve ružne stvari, a sada imamo da su 09.decembra izbrisani postovi stari nekoliko nedelja.
 
Vizer iz Beograda 20 puta nedeljno
16. decembar 2009. | 16:22 | Izvor: B92, Tanjug
Beograd -- Mađarska niskobudžetna kompanija Vizer (Wizzair) je izrazila želju da uspostavi letove između Beograda i drugih evropskih gradova.

Državni sekretar za turizam Goran Petković kaže da ta kompanija želi da u Beogradu osnuje mini kompaniju kao svoju bazu, sa jednim avionom, koji će opsluživati naše stjuardese i tehničari. On je dodao da Vizer očekuje da bi u Beograd mogao da dovede više desetina hiljada inostranih turista, a to će istovremeno biti prilika i našim ljudima da putuju po povoljnijim cenama.

Zamenik generalnog direktora beogradskog aerodoma Velimir Radosavljević je rekao da bi avion, koji bude stacioniran u Beogradu, mogao da obavlja 20 letova nedeljno, a Vizer je već izjavio da je za njih sasvim prihvatljiv Terminal jedan, koji koristi Jat za čarter letove.

On je ocenio da je aerodromska taksa od 15,3 evra sasvim prihvatljiva, jer je putnicima najvažnija brzina kojom se vrši prihvat i otprema aviona. Direktor aerodroma je priznao da je na tom terminalu nešto siromašnija infrastruktura, da se „čeking“ obavlja ručno, ali je obećao da će biti otvoreno više šaltera.

“Za aviokompanije, a samim tim i za putnike je daleko važnije po kojoj ceni, koliko brzo i koliko kvalitetno se vrši prihvat i otprema aviona. Ako su aviokompanije tim segmentom usluga zadovoljne, one će biti u stanju da daju velike popuste na karte, a to je upravo ono što naše građane najviše interesuje”, kaže Radosavljević.

Ratifikacija sporazuma o otvorenom nebu i stavljanje Srbije na belu šengen listu doprineli su da sve veći broj avio kompanija se odluči da leti iz Srbije. Posle italijanskog „Vind džeta“ i austrijskog „Flaj Nikija“, iz Srbije bi uskoro u druge evropske gradove, po niskim cenama, moglo da se leti i sa mađarskim Vizerom.
Izvor: B92

Lepo lepo...baš lepo :)
 
zhaba":1sbxmxod je napisao(la):
Jao ako Vizer dodje ima se skinem go na beogradskom aerodromu!
:kk:

Da li ćeš tako privući nove putnike ili ćeš uplašiti i ovo malo što ih ima?

Kakva navala na Beograd. Evo i Aegean stiže.

Aegean Airlines od januara leti ka Atini
Autor/izvor: SEEbiz
BEOGRAD - Grčka aviokompanija Aegean Airlines namerava da od 1. januara 2010. uspostavi svakodnevnu redovnu liniju izmedju Atine i Beograda.

Kako je navedeno u saopštenju beogradskog aerodroma „Nikola Tesla”, na zahtev tog, najvećeg grčkog avioprevoznika, za sutra je na aerodromu zakazan sastanak.

Na sastanku će, kako se dodaje u saopštenju, biti razmotreni svi tehnički i komercijalni aspekti prihvata i otpreme aviona i putnika te grčke aviokompanije.

Ka Atini već lete srpski avioprevoznik Jat, ali i grčka kompanija Olimpic, koju je nedavno kupila Marfin grupa i koja za tu destinaciju nudi karte po vrlo povoljnoj ceni od svega nekoliko desetina evra.
Pitam se šta ćeš zhabo sad da uradiš. ;)
 
Uh, šta radi liberalizacija!!! Valencia, here I come. Žabo, primaš goste za turu Barselonom? :D
 
Vrh