Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Ниједан од тих аеродрома са огромним саобраћајем нема једну писту зато што тако хоће, него зато што мора (не може да направи другу). Невероватно ми је да се то потеже као аргумент - не прави се разлика између оптималног и могућег. Па железничка пруга је оптимално искоришћена када се користи са 30-70% капацитета. Када се користи са 95%, ту су онда кашњења, нема планирања развоја, доградње мреже итд. Као интензивна нега у Милану. Исто је са аеродромима.

Беч и Пешта су правили другу писту кад су били мањи аеродроми од београдског.

А поврх свега, и Београд ће имати две писте, ал ће моћи да користи једну.

Зато ће аеродром са две регуларне писте, и са железничком везом, користити војска и њено онолико велико РВ.

Будалаштине. Ирационалности. Резултат је мање ефикасно друштво и мање друштвено богатство.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757356#p757356:1x7u6867 je napisao(la):
vstefanovic » 16 Jul 2020 03:02 pm[/url]":1x7u6867]Volim ciste stvari i ima puno dobrih razloga zasto dve piste su bolje od jedne. Ali realnost je da bi trebalo da se otkupi zemlja, napravi veliki broj rulnih povrsina (Taxiway) ukoliko se druga pista pozicionira po Master planu da bi se ostavilo mesto za buduce terminale. Znaci razlika u ceni je ogromna a realno sa jednom PSS za obim saobracaja u sledecih 10 godina LYBE je sasvim moguce izdrzati.
Geneva (LSGG) ima skoro 18M putnika i preko 186K poletanja sletanja. izvor: https://www.gva.ch/fr/Downloads/Aeropor ... t.pdf?ext=

Da se nadovežem na ovo što je razgradjevinar rekao i kad već upoređujemo:

Geneva airport, located 4 kilometers from the city is easily reachable by public transport: train and bus; taxi or shuttle. Train journey between the Airport and central railway station in the city (Gare Cornavin) takes 6 minutes, bus to downtown takes about 20 minutes. Gare Cornavin is then a hub for public transport, from where you can catch a tram or train anywhere.
http://www.geneva.info/airport/transport/


Uostalom, sa aerodroma u Ženevi do centra grada može peške za sat vremena. Jedan moj prijatelj je to isprobao sve sa prtljagom na točkiće jedne noći kada mu je avion kasno stigao (4 ujutru ako se dobro sećam), a na aerodromu u to vreme nije ni taksija bilo.
 
Dobrovece,

@pantograf koa sto kazete " нема једну писту зато што тако хоће, него зато што мора" ovde je limit ocigledno politicko-financiske volje a ne geografske / urbanisticke prirode kao za Genevu ili cisto politicke volje kao za LHR. Nije pitanje da li podzavam ili ne, nego samo faktualno posmatram stanje.

Sto se tice Rail link-a takodje podrzavam. Zivim u Parizu i putujem vise puta sedmicno sa Orlija ili CDG gde ima zeleznica ali je bez korisna. Treba i do sat i 40 minuta sa RER B. Staje se usput u naj vreliim krajevima ( Saint Denis, La courneuve, itd...) i cesto putnici budu pokradeni. Nije ni cudo sto mrze Pariske aerodrome.

Sa LHR-a ste u citi-ju za 40 minuta sa cekanjem, Sa LCY i jos brze. Frankfurt, Bec su takodje super do nekle i SVO.

Opet kad citam kakve budalastine planiraju za Beograd, sav se najezim. Ako sa BEG-a ne moze te da stigne te do Novog Sad-a za manje od 30 minuta ili 10 minuta do Novog Beograd-a pisi propalo cisto bacene pare u "podobne" djepove.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=757342#p757342:2jtuuubu je napisao(la):
razgradjevinar » 16 Јул 2020, 14:27[/url]":2jtuuubu]johny, mozes li da ukazes na neku prednost takvog resenja u odnosu na dve odvojene piste? meni kao laiku uopste nije jasno da se ispalti graditi pistu koja ce 99% vremena sluziti kao rulnica. razumem da se ovako malo ustedi na prostoru posto su ovako piste zbijenije ali ako je to sve zaista mi nema nikakve logike takva investicija

једино можда просторно, да се остане у границама садашњег простора аеродрома
 
Malo slika sa gradilišta iza aerodroma.Ogroman parking,slike ne dočaravaju koliki je prostor u pitanju.Prva slika pogled ka novom kružnom toku na ulazu u parking.

Ulaz

Pogled ka velikom hangaru

Instalacije za rampe i verovatno kućice za naplatu

Tu je i neki objekat

Veliki parking na kojem će biti i javni parking i rent-a-car i taksi,kao i celokupan prilaz dolaznim putnicima.Neki šef tu mi je rekao da će busevima tu dovoziti putnike,možda Plećko može da pojasni.

Opet pogled na kružni tok
 
parking je otprilike 230x150m (neprecizno merenje preko google eartha)

Capture.jpg
 
Da li i vama izgleda ovaj srednji deo (namenjen odlaznim putnicima) suviše nizak za jedan aerodrom kao što je BG? Kontam da je malo nezgodno praviti viši sprat zbog ostatka izlaza, ali i njih će da nadograde, a u krajnjem slučaju su mogli napraviti nagib ka spoju sa starim delom (koji bi kasnije ispravili kada na red dodje ostatak). Ovo više govorim zbog komfora, nekako je skučen prostor što se visine tiče.

pogledajte samo kako sada izgleda prosečna visina na Bg aerodromu i vidite kako u Zagrebu izgledaju izlazi. Znam, oni imaju nov terminal, drugačiji koncept itd, ali i ovo kod nas se gradi novo.

BEG
big_1560341892~~Webmaster,-Aerodrom-Beograd,-RW-poslat-08jun2019-1200px.jpg

http://www.prirucnikzaradnabrodu.rs/ves ... a-da-znate

ZAG
PXL_160317_15959099.jpg

http://hr.n1info.com/Biznis/a373693/Zag ... ometa.html
 
Како ли чисте прашину и паучину у Загребу?
 
Досад нам, ево већ 40 година, није сметао низак плафон.
 
Nije nam smetalo jer znamo da se samo nadogradjivao, sada će pretrpeti ozbiljniju rekonstrukciju. Sa druge strane, očigledno da nam ne smeta upotreba latinice na tablama, treba li i tu praksu zadržati, jer eto godinama je tako? Plafon je previše nizak za prostoriju koja se proteže nekoliko desetina metara.
 
Sentinel od juce, mestimicno oblacno ali nazire se kruzni tok + prvi sloj asfalta je skoro gotov:

Capture.jpg
 
@Гишко
Јесте. Али, са становишта Вансија, њима се фућка за осећај, тако је било, ништа горе неће бити, већа спратна висина, више цигле, бетона, више каблова, скупља стакла а потом више енергије да се све то угреје или охлади.

Што се ћирилице тиче, сматрам да ту могу да "попусте" јер ионако све табле морају да мењају, а ћирилица више не кошта...
 
Ко је икад имао осећај скучености у том ходнику? Ја сам први пут прошао њиме негде око 1983. и ево, никад на то ни да помислим.

А и мање се енергије троши кад је мања запремина, што је сад, је л` те, поприлично важно.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758679#p758679:2qlkzl9m je napisao(la):
Дошљак » Uto Jul 21, 2020 12:54 am[/url]":2qlkzl9m]Како ли чисте прашину и паучину у Загребу?

Teško. :gobb:
 
isto kao sto se cisti resetkasta konstrukcija nadstresnice Crowne Plaze u bg, isto kao i bilo koja druga mero celicna resetkasta konstrukcija.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758817#p758817:10uyhj5p je napisao(la):
Прле » Uto Jul 21, 2020 3:13 pm[/url]":10uyhj5p]@Гишко
Јесте. Али, са становишта Вансија, њима се фућка за осећај, тако је било, ништа горе неће бити, већа спратна висина, више цигле, бетона, више каблова, скупља стакла а потом више енергије да се све то угреје или охлади.

Што се ћирилице тиче, сматрам да ту могу да "попусте" јер ионако све табле морају да мењају, а ћирилица више не кошта...

To razumem, svakako da jeste skuplje podići malo nivo plafona, ali neki su dobili ceo novi terminal. Tj, sve je do nas šta smo tražili.
Što se ćirilice tiče, ja sam skeptik, ne verujem da će je biti, uz to će verovatno i srpski da im bude u fazonu; "Gejt", "Vaj-faj", "Ček in".
Ista firma je na svom sajtu prikazala Kosovo kao nezavisno, dok je naše faraone bolela patka za to. Ako pogledamo, aerodromi pod upravom države nemaju ćirilične table, što je zaista krajnje debilno. Mislim da ne treba ni od stranaca očekivati ništa bolje, samo će se integrisati u brlog. Ako išta uspe da se izdejstvuje, to će isključivo biti zalaganjem gradjana.

@Пантограф Meni recimo deluje previše nisko s obzirom da će imati poprilično veliku dužinu. Na kraju nije ni bitno, reč je o doživljaju koji ne utiče na funkcionalnost. Stvar je u tome što su neki dobili kompletne nove terminale i to arhitoktonski veoma interesantne, dok mi ne možemo ni u najobičnijoj kocki malo više vazduha da dobijemo. ALi kontam, što bi nam neko davao više od onoga što mi tražimo.
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758864#p758864:1qvs9vps je napisao(la):
gishko » Uto Jul 21, 2020 5:26 pm[/url]":1qvs9vps]

Stvar je u tome što su neki dobili kompletne nove terminale i to arhitoktonski veoma interesantne, dok mi ne možemo ni u najobičnijoj kocki malo više vazduha da dobijemo. ALi kontam, što bi nam neko davao više od onoga što mi tražimo.
Novi terminal zagrebački. Interesantna arhitektura. Ukupno 8 avio mostova. :violina:

Proširenje i obnova beogradskog aerodroma. Niski hodnici, osim za budući centralni deo. Ukupno 27 avio mostova. To je 8+8+8+3. :bubanj:
 
To razumem, svakako da jeste skuplje podići malo nivo plafona, ali neki su dobili ceo novi terminal. Tj, sve je do nas šta smo tražili.
Što se ćirilice tiče, ja sam skeptik, ne verujem da će je biti, uz to će verovatno i srpski da im bude u fazonu; "Gejt", "Vaj-faj", "Ček in".
Ista firma je na svom sajtu prikazala Kosovo kao nezavisno, dok je naše faraone bolela patka za to. Ako pogledamo, aerodromi pod upravom države nemaju ćirilične table, što je zaista krajnje debilno. Mislim da ne treba ni od stranaca očekivati ništa bolje, samo će se integrisati u brlog. Ako išta uspe da se izdejstvuje, to će isključivo biti zalaganjem gradjana.

@Пантограф Meni recimo deluje previše nisko s obzirom da će imati poprilično veliku dužinu. Na kraju nije ni bitno, reč je o doživljaju koji ne utiče na funkcionalnost. Stvar je u tome što su neki dobili kompletne nove terminale i to arhitoktonski veoma interesantne, dok mi ne možemo ni u najobičnijoj kocki malo više vazduha da dobijemo. ALi kontam, što bi nam neko davao više od onoga što mi tražimo.

Skepticno procitah tvoj post vezano za Vinci i kartu Srbije pa proverih licno na njihovom sajtu. Ne mogu da verujem da su stavili takvu kartu, a da ovi nasi pajseri nisu uopste reagovali na to. Valjalo bi proslediti medijima da objave pa da vidimo kako ce veliki vodja da se izvuce. Pisanje po sirotinji.

Setih se pre 10ak godina pre nego sto napustih zemlju otisao na biro za nezaposlene da se prijavim kako bi overio z. knjizicu. I teta me pita sta ste po profesiji, rekoh Arhitekta, au znate na birou nema bas nesto potraznje za arhitektama, rekoh znam mi smo vec izgradili sve sto nam treba :grand:
 
Ти на биро, ко у Тајванској канасти. Пробај у Музеју радничког покрета...
 
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758943#p758943:2wiqs5d5 je napisao(la):
peper.mint » Uto Jul 21, 2020 10:18 pm[/url]":2wiqs5d5]
[url=http://beobuild.rs/forum/viewtopic.php?p=758864#p758864:2wiqs5d5 je napisao(la):
gishko » Uto Jul 21, 2020 5:26 pm[/url]":2wiqs5d5]

Stvar je u tome što su neki dobili kompletne nove terminale i to arhitoktonski veoma interesantne, dok mi ne možemo ni u najobičnijoj kocki malo više vazduha da dobijemo. ALi kontam, što bi nam neko davao više od onoga što mi tražimo.
Novi terminal zagrebački. Interesantna arhitektura. Ukupno 8 avio mostova. :violina:

Proširenje i obnova beogradskog aerodroma. Niski hodnici, osim za budući centralni deo. Ukupno 27 avio mostova. To je 8+8+8+3. :bubanj:

Lepo si rekao "proširenje". Koliko nam od tih 27 mostova daje koncesionar?
Zag je u prvoj fazi dobio terminal i 8 mostova, što znači da se i tamo očekuje proširenje.

@kingmanowar Da priča bude gora, i na sajtu BG aerodroma je stajala ista mapa, sada su je zamenili, ali ne sa Kosovom u Srbiji, već samo kao tačkice sa gradovima.
 
Vrh