Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Ako pažljivo pročitate intervju sa direktorom Armavie sve će vam biti jasno. Kompanija koja ima 4 aviona + 2 naručena ima biznis plan da ima 30 aviona od toga 3-4 za dugolinijski saobraćaj. Podsetiću da je stari JAT na vrhuncu imao četrdesetak aviona od kojih tri DC-10 za dugolinijski saobraćaj. JAT je do tog vrhunca rastao decenijama. Dakle Armavia kroz deset godina možda će imati direktan let za JFK, pre toga teško. Današnji Montenegro Airlines recimo ima 8 aviona trenutno i kada je planirao i najavljivao nabavku novih onda je to uvek bilo 1 eventualno 2 i to u tom i tom periodu. A ovo što ovaj simpatični brkati čikica iz Jermenije priča me podseća na sve one Jatove priče (mislim na moderni Jat). Letećemo za Ameriku i Kanadu, pa ćemo ovo i ono. Ma, super su!
Uostalom i da počnu da lete čak i do Beograda (mada ne vidim interes) ja ih neću koristiti. Sovjetska pilotska škola, neka hvala, lekar mi zabranio!
 
@442.. Ja nisam ni rekao da će Armavia da leti za NewYork preko Beograda, samo mi je palo na pamet da to može da bude jedan od razloga (pa sam navieo Uzbekistance koji su svojevremeno leteli)
 
jovanovm":7w0lfnoy je napisao(la):
@JohnnyLee

Naših u Kaliforniji ima baš dosta. http://www.laserbs.com npr... U San Francisku isto dosta mladih koji rade u digitalnoj i biološkoj industriji..
pa dobro. ali pitanje je koliko bi ljudi putovalo. znaš da su JAT-ove linije ka Americi 80ih godina bile gubitaške linije, jer je bila mala popunjenost, pa su zatržili 5th rights za neke letove tamo
 
Da se razumemo, sve procene o Armaviji su samo nagađanja, niko ništa i ne zna dok ne izađu u javnost sa više informacija. Njima se sigurno isplati linija do Amerike, jer Jermena tamo ima strašno mnogo.

Što se naših tiče, većina naših ljudi koji su u Severnoj Kaliforniji i na jugozapadu su tamo otišli 90tih, tako da mislim da bi se promenila situacija. Takođe ne treba zaboraviti činjenicu ostale exYU emigracije kojoj bi ovo bio jedini direktan let do kuće. Ne znam, naravno dok ne vidim brojke, ali valjda će to uraditi ljudi pre nego što odluče da li će uvesti liniju ili ne...
 
mozes recimo na uscu tu ti je blizu voda nikako u Kneza Milosa i sl :p
 
Ovo bi moglo da se stavi i u temu "Autobusi" i ovde. Aerodrom je nabavio autobuse najnovije generacije Cobus 3000 za prevoz putnika do pristanišne zgrade.

20ze8i8.jpg
 
Doduše ne vidim potrebu za busevima kada imamo onoliko neiskorišćenih avio mostova? Ili ekipa ATR i drugari ne mogu da se prikače na aviomost?
 
Steva":2eckafjl je napisao(la):
Doduše ne vidim potrebu za busevima kada imamo onoliko neiskorišćenih avio mostova? Ili ekipa ATR i drugari ne mogu da se prikače na aviomost?
Pojedine avio kompanije ne žele da plaćaju avio mostove (low cost, čarter) tako da se oni mogu parkirati pored zgrade ili dalje na B platformu i onda njihove putnike do pristanišne zgrade preveze ovaj bus. Takođe za slučaj vanrednih situacija, daleko bilo, ovi autobusi mogu putnike da evakuišu ukoliko se avion npr. zaustavi što dalje od parking pozicije. ovakvi autobusi su obavezna oprema svakog aerodroma, jedino što se na manjim aerodromima koji nemaju avio mostove uvek koriste. Do sada je BEG imao neke užasno ružne zarđale Ikaruse, čini mi se.

Kapacitet busa je 112 putnika.
 
e neka su nabavili ove nove buseve. ionako su potrebni, jer dosta kompanije neće koristiti avio mostove.
btw, danas je bio prvi let na liniji Bukurešt - Beograd. sleteo je danas oko 13:53, a odleteo oko 14:25
 
mozda planiraju da low cost companije koriste stajalista bez tunela, mozda cak i izlaze D koje su u prizemlju i nekada su koriscene za unutrasnji saobracaj. Tako bi mogli da naplacuju low cost kompanijama manje tako sto njihovi putnici nebi koristili ceo gornji deo terminala
 
belgrey":350b4avg je napisao(la):
Do sada je BEG imao neke užasno ružne zarđale Ikaruse, čini mi se.
Sa izrazito dobrim dizajnom, koji je bio baziran a) na pravom znaku Aerodroma Beograd (a ne ova muda za bubrege, kopirani od aerodroma u Briselu) b) bojenje autobusa je bilo bazirano na starom JAT-ovom dizajnu s kraja 80ih, ono genijalno bojenje ATR72,45 kao i B727, između ostalih (tri crte na kod nosa). Najveća zamerka aerodromu je - dizajn u svakom smislu. Što je, na žalost, za aerodrom izrazito važna stvar.
 
Oni plavi Ikarbusi su bili ekolosko zlo ... upali motor,onda drzi 10 minuta da se zagreje.Za to vreme plavicasti dim koji izlazi iz auspuha se pretvara u izmaglicu koja se zadrzava odredjeno vreme ... strasno...to cudo su poslali kada je stigao Snup dog na EXIT...smejali se ljudi
 
Ali si makar znao da si došao na AERODROM BEOGRAD, a sad ćeš pomisliti da je COBUS aerodrom..
 
Ambassador":3sjvpe6r je napisao(la):
belgrey":3sjvpe6r je napisao(la):
Do sada je BEG imao neke užasno ružne zarđale Ikaruse, čini mi se.
Sa izrazito dobrim dizajnom, koji je bio baziran a) na pravom znaku Aerodroma Beograd (a ne ova muda za bubrege, kopirani od aerodroma u Briselu) b) bojenje autobusa je bilo bazirano na starom JAT-ovom dizajnu s kraja 80ih, ono genijalno bojenje ATR72,45 kao i B727, između ostalih (tri crte na kod nosa). Najveća zamerka aerodromu je - dizajn u svakom smislu. Što je, na žalost, za aerodrom izrazito važna stvar.
Ja se plašim da je dizajn glavna boljka Srbije u svim oblastima: od ličnih dokumenata i automobilskih tablica, pa do grbova gradova i države, urbanog mobilijara, enterijera, korporativnog identiteta, robnih marki. Čega god da se setim, mogao bih da navedem bar po jedan primer iritantnog dizajna.
 
Ambassador":1r4u7upc je napisao(la):
Ali si makar znao da si došao na AERODROM BEOGRAD, a sad ćeš pomisliti da je COBUS aerodrom..
It's funny because it's true. Znači tuga.
 
442doBGD":1ir6ioy0 je napisao(la):
belgrey":1ir6ioy0 je napisao(la):
Steva":1ir6ioy0 je napisao(la):
Doduše ne vidim potrebu za busevima kada imamo onoliko neiskorišćenih avio mostova? Ili ekipa ATR i drugari ne mogu da se prikače na aviomost?
Pojedine avio kompanije ne žele da plaćaju avio mostove (low cost, čarter) tako da se oni mogu parkirati pored zgrade ili dalje na B platformu i onda njihove putnike do pristanišne zgrade preveze ovaj bus. Takođe za slučaj vanrednih situacija, daleko bilo, ovi autobusi mogu putnike da evakuišu ukoliko se avion npr. zaustavi što dalje od parking pozicije. ovakvi autobusi su obavezna oprema svakog aerodroma, jedino što se na manjim aerodromima koji nemaju avio mostove uvek koriste. Do sada je BEG imao neke užasno ružne zarđale Ikaruse, čini mi se.

Kapacitet busa je 112 putnika.
Inače koliko sam mogao videti, cena ovog autobusa je oko pola miliona dolara (530.000 USD, odnosno oko 360.000 evra po sadašnjem kursu, izvor: http://startelegram.typepad.com/sky_talk/2009/07/dfw-airport-unveils-new-people-mover-bus.html)... pa puta dva...

Jasna mi je potreba tih autobusa na velikim aerodromima, pa i relativnom manjim kao što su Beč, Budimpešta, pa čak i Bukurešt, gde jednostavno ne postoji dovoljan broj aviomostova, pa i standardne aviokompanije koriste autobuse... Ti autobusi su non-stop u upotrebi... a ovde se kupuju zbog 2-3 leta dnevno (ako i toliko)... neću da ispadnem da se stalno žalim, ali sigurno su ulaganja potrebnija negde drugde (kao krov koji prokišnjava), ili da se dovedu u red čekaonice pred ukrcavanje, ili uopšte, da se dovede u red ceo aerodrom posle pasoške kontrole (od free shop-a do aviomostova...)

Znam da će odmah biti rečeno da low cost kompanije ne vole aviomostove jer koštaju više... pa onda ponudi tim kompanijama da koriste isključivo Terminal 1, i da isključivo mogu koristi one aviomostove na kraju, sa brojevima A7, A8... i naplati im manju cenu... dok ne bude ekonomski opravdana kupovina buseva (za koje moram podsetiti je dato milion dolara - ako se nisu ugradili)...
Ne postoji aerodrom na kome je dozvoljeno bilo kakvo kretanje pešaka po platformi, osim radnika na otpremi aviona. Aerodromski autobusi su OBAVEZNA vozila na svakom većem aerodromu isto kao i vatrogasna vozila. Ja sam sam sebi postao dosadan koliko moram da opravdavam svaku NORMALNU stvar vezanu za aerodrom i da se ponašam kao da sam njihov advokat ali ti bre ne znaš da za pojas zadeneš. Da li je moguće da nisi u stanju da se obraduješ ni jednoj lepoj i pozitivnoj vesti. Neko je od svojih para a ne od tvojih kupio nešto novo i lepo i pre svega korisno i ne vidim šta je tu za osudu i kritiku.
 
Vrh