Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

Iako ne volim da dupliram postove moram da dodam da je dosta urađeno na komforu putnika: prostorija za malu decu, besplatan wirelles što nema skoro nigde, self service restoran sa sjajnim menijem i veoma pristojnim cenama, totalna zabrana pušenja, odvojena i posebno sređena skrajnuta prostorija za pušače, novi free shop, novi kafići, nove stolice, nove čekaonice, novi klimatizovani i stakleni avio mostovi, izuzetan informacioni sistem za obaveštavanje putnika, poseban sistem za taksi prevoz, sređen i proširen parking, značajno poboljšan javni prevoz do i od aerodroma. Malo li je? Ako se samo setim da ni jedna od ovih stavki nije urađena od 2000 do 2007. onda je promena na bolje više nego očigledna (osim zlonamernicma, naravno)
 
442doBGD":36dar6vy je napisao(la):
belgrey":36dar6vy je napisao(la):
Iako ne volim da dupliram postove moram da dodam da je dosta urađeno na komforu putnika: prostorija za malu decu, besplatan wirelles što nema skoro nigde, self service restoran sa sjajnim menijem i veoma pristojnim cenama, totalna zabrana pušenja, odvojena i posebno sređena skrajnuta prostorija za pušače, novi free shop, novi kafići, nove stolice, nove čekaonice, novi klimatizovani i stakleni avio mostovi, izuzetan informacioni sistem za obaveštavanje putnika, poseban sistem za taksi prevoz, sređen i proširen parking, značajno poboljšan javni prevoz do i od aerodroma. Malo li je? Ako se samo setim da ni jedna od ovih stavki nije urađena od 2000 do 2007. onda je promena na bolje više nego očigledna (osim zlonamernicma, naravno)
Ček ček... prvo pričaš šta je uradio zamenik za nekoliko meseci, a sada navodiš neke stvari koje su se dešavale pre x godina? Mrzi me sada baš da tražim datum za sve što si naveo, ali avio mostovi (na C izlazima) su postavljeni još 2005 godine!!!!!
7.7.2005. su postavljeni avio mostovi. osim mostova, sve ostalo što sam nabrojao urađeno je u poslednje dve godine. Pri tom je u pripremi nabavka novih mostova za A izlaze (informacija iz oktobra ove godine). Wizz Air OZBILJNO pregovara sa aerodromom a ostatak mog teksta na tu temu su bile moje pretpostavke šta će da se desi ako dođe Wizz Air. Molim te počni malo pažljivije da čitaš i prestani više da pošto poto pobijaš iznete dokazane činjenice dok u isto vreme moje lične stavove predstavljaš kao činjenice. Zagreb je 15% skuplji za avio kompanije i to je činjenica koja NEGIRA TVOJU TEZU da je beogradski aerodrom najskuplji za druge avio kompanije.
 
aerodrom-monitor.jpg
 
442doBGD":1llvawkz je napisao(la):
belgrey":1llvawkz je napisao(la):
442doBGD":1llvawkz je napisao(la):
Ček ček... prvo pričaš šta je uradio zamenik za nekoliko meseci, a sada navodiš neke stvari koje su se dešavale pre x godina? Mrzi me sada baš da tražim datum za sve što si naveo, ali avio mostovi (na C izlazima) su postavljeni još 2005 godine!!!!!
7.7.2005. su postavljeni avio mostovi. osim mostova, sve ostalo što sam nabrojao urađeno je u poslednje dve godine. Pri tom je u pripremi nabavka novih mostova za A izlaze (informacija iz oktobra ove godine). Wizz Air OZBILJNO pregovara sa aerodromom a ostatak mog teksta na tu temu su bile moje pretpostavke šta će da se desi ako dođe Wizz Air. Molim te počni malo pažljivije da čitaš i prestani više da pošto poto pobijaš iznete dokazane činjenice dok u isto vreme moje lične stavove predstavljaš kao činjenice. Zagreb je 15% skuplji za avio kompanije i to je činjenica koja NEGIRA TVOJU TEZU da je beogradski aerodrom najskuplji za druge avio kompanije.
Pa ti si rekao da je Zagreb skuplji 50% u odnosu na Beograd (2890 naspram beogradskih 1800-2000 evra), a ja sam izračunao da je zapravo samo 15% skuplji... pa o kakvim tvojim činjenicama onda govoriš kada se sada pozivaš na moje kalkulacije!?!?

Apropo tih istih aviomostova... šta će im novi mostovi... jel su izračunali da će uštedeti novac ako nabave nove, ili neko želi da se ugradi, pa ajmo da ih zamenimo? Tako su isto ugradili 6 aviomostova na C izlazima, od kojih ove silne godine 1 NIKADA, ali baš nikada nije upotrebljen (most C1)... koliko je to stotina hiljada evra bačeno...

Što se tiče, ostalih činjenica... mislim da je ovo sasvim dovoljno ehehehehe http://3.bp.blogspot.com/_Kr82QxgCaXc/SB2ow2WcdJI/AAAAAAAAAYA/boUCOrXloSQ/s400/aerodrom-monitor.jpg
Za B737-300 (težina aviona 67t po kalkulatoru sa aerodroma u Budimpešti) - usluga korišćenja infrastrukture, prihvata i otpreme je 882 evra. Usluga landinga je 657 evra. Usluga "lightinga" je: 165 evra . Usluga po putniku je 0,69evra dakle 69 za procenjenih 100 putnika. Sve ukupno je 1773 evra. Ako kompanija želi da se parkira uz gejt i da koristi avio most plaća dodatno 160 evra. U Zagrebu je ista ova usluga za isti tip aviona sa istim brojem putnika 2890 evra i to bez avio mostova pošto ih ne poseduju. Beograd je jeftiniji od Zagreba skoro 40%.

Ako ti ponovo nije jasno ponoviću sve ovo sa dve decimale!

PS. C1 nije korišćen zato što mu je nezgodno pristupiti pošto platforme nisu spojene a on se nalazi baš na ćošku. Pošto je trenutni kapacitet aerodroma mnogo veći od njegove iskorišćenosti nema potrebe da se avion gura skroz do C1 sa kraja 32-ke kad ima pre njega slobodnih mesta koliko hoćeš. Ali kako se značajno povećava saobraćaj i kako se betonira spoj dve platforme baš na tom ćošku kod C1 siguran sam da će se uskoro i on upotrebiti. Što se tiče papirića na monitoru on ne dokazuje da monitor nije dobar ili da ne radi već da je došlo do nekakve promene za koju je sasvim sigurno odgovoran Jat čiji let se i najavljuje tim papirićem.
 
442doBGD":2n0vklyd je napisao(la):
belgrey":2n0vklyd je napisao(la):
442doBGD":2n0vklyd je napisao(la):
Pa ti si rekao da je Zagreb skuplji 50% u odnosu na Beograd (2890 naspram beogradskih 1800-2000 evra), a ja sam izračunao da je zapravo samo 15% skuplji... pa o kakvim tvojim činjenicama onda govoriš kada se sada pozivaš na moje kalkulacije!?!?

Apropo tih istih aviomostova... šta će im novi mostovi... jel su izračunali da će uštedeti novac ako nabave nove, ili neko želi da se ugradi, pa ajmo da ih zamenimo? Tako su isto ugradili 6 aviomostova na C izlazima, od kojih ove silne godine 1 NIKADA, ali baš nikada nije upotrebljen (most C1)... koliko je to stotina hiljada evra bačeno...

Što se tiče, ostalih činjenica... mislim da je ovo sasvim dovoljno ehehehehe http://3.bp.blogspot.com/_Kr82QxgCaXc/SB2ow2WcdJI/AAAAAAAAAYA/boUCOrXloSQ/s400/aerodrom-monitor.jpg
Za B737-300 (težina aviona 67t po kalkulatoru sa aerodroma u Budimpešti) - usluga korišćenja infrastrukture, prihvata i otpreme je 882 evra. Usluga landinga je 657 evra. Usluga "lightinga" je: 165 evra . Usluga po putniku je 0,69evra dakle 69 za procenjenih 100 putnika. Sve ukupno je 1773 evra. Ako kompanija želi da se parkira uz gejt i da koristi avio most plaća dodatno 160 evra. U Zagrebu je ista ova usluga za isti tip aviona sa istim brojem putnika 2890 evra i to bez avio mostova pošto ih ne poseduju. Beograd je jeftiniji od Zagreba skoro 40%.

Ako ti ponovo nije jasno ponoviću sve ovo sa dve decimale!

PS. C1 nije korišćen zato što mu je nezgodno pristupiti pošto platforme nisu spojene a on se nalazi baš na ćošku. Pošto je trenutni kapacitet aerodroma mnogo veći od njegove iskorišćenosti nema potrebe da se avion gura skroz do C1 sa kraja 32-ke kad ima pre njega slobodnih mesta koliko hoćeš. Ali kako se značajno povećava saobraćaj i kako se betonira spoj dve platforme baš na tom ćošku kod C1 siguran sam da će se uskoro i on upotrebiti. Što se tiče papirića na monitoru on ne dokazuje da monitor nije dobar ili da ne radi već da je došlo do nekakve promene za koju je sasvim sigurno odgovoran Jat čiji let se i najavljuje tim papirićem.
Ma naravno, ti pobeđuješ... samo uradi istu kalkulaciju sa Zagrebačkim aerodromom (link sam ti već dao)... ne moraš ovde ništa da iznosiš, čisto sebe radi uradi ;)

Što se tiče C1, jel ti ozbiljno pokušavaš da braniš tu odluku?!?!?!?!?!?!?! Pa zašto je onda uopšte postavljen?!?!?!?!?! Tih šest (6) aviomostova je koštalo 4.5 miliona evra!!! To znači da je svaki koštao 750000 evra (sedamstotina pedeset hiljada evra) a NIKADA (nije bitno iz kojih razloga) nije bio upotrebljen, evo već 4 godine!!!!!!!

Pa zamisli šta je moglo da bude urađeno pametnije sa tim parama...
Novi avio msotovi su postavljeni 2005. u vreme Nebojše Nedeljkovića, čoveka poznatog po aferama. Ipak avio mostovi koji su postavljeni su najsavremeniji trenutno. Povećan je značajno kapacitet C platforme na 6 aviona istovremeno (5 trenutno + 1 kada se završi spajanje platforme što je trenutno u toku), značajno je smanjen je nivo buke i zagađenja, izuzetno je podignut komfor putnika, omogućen je prihvat i otprema najvećeg aviona današnjice A380 i sve je to urađeno po veoma povoljnoj ceni (4.5 mil. evra je navodno sa 50% popusta). Uostalom aerodrom je JEDINO javno preduzeće koje NAM ne uzima pare iz džepa već nam vraća od ostvarene zarade. Imaju pravo na razvoj od para koje su sami zaradili i na način na koji sami procene da je najbolji. Što se upotrebe tiče podsetiću da će na primer Most preko Ade imati veoma skup šinski deo preko koga još dugo godina neće prolaziti metro bilo laki bilo teški, pa da li po tvojoj logici te šine treba izostaviti pošto je njihova izgradnja skupa? Postoji nešto što se zove ulaganje u budućnost ili vizija i ako se to uradi sa parama koje su zarađene ja stvarno ne vidim nikakav drugi razlog za negativnu kritiku osim zle namere.

P.S. U pravu si za Zagreb, razlika je samo 15% u korist Beograda, ponovo sam proverio i vidim da prvi put nisam dobru cenu uzeo u obzir. Ipak to i dalje jedino dokazuje da je BEG jeftiniji, dakle tvoja teza da je NAJSKUPLJI uopšte ne stoji.
 
Otvara se avio linija Beograd - Bukurešt
Autor: Tanjug | 02.12.2009. - 13:07
Rumunska nacionalna avio-kompanija "Tarom" u ponedeljak, 7. decembra počeće da leti na liniji Bukurešt - Beograd - Bukurešt, saopštio je danas Aerodrom "Nikola Tesla".

Saobraćaj će se obavljati direktnim letovima tri puta nedeljno, i to ponedeljkom i sredom, sa dolaskom na Aerodrom "Nikola Tesla" u 9.50 časova i povratkom za Bukurešt u 10.20 časova, dok će petkom dolazak biti u 16.55 časova, a povratak u 17.25 časova.

Predviđeno trajanje leta je sat i 40 minuta, a letovi će se obavljati turboelisnim avionom novije generacije ATR 42-500.

http://www.blic.rs/ekonomija.php?id=123521

:vops:
 
Jat je u prvih 8 meseci ove godine zabeležio pad broja putnika od 18,5% i bio je treća evropska avio kompanija po padu (1.Aerosvit, 2.Bmi). Pad je iznosio u proseku 15-tak hiljada mesečno. Ako bismo to uzeli i obzir ispalo bi da su ostale avio kompanije na beogradskom aerodromu ostvarile isti broj puntika ili čak blagi porast Vrlo je verovatno da se značajan broj Jatovih putnika prelio na ostale prevoznike. U svakom slučaju pad putnika na aerodromu je isključivo posledica pada putnika Jat Airways-a, bar po statistikama. Bez Jata on ipak ne bi bio značano veći, ili bi se održao na istom nivou ili bi pao tek za koji procenat. Po podacima ACI-ja svi aerodromi u Evropi su ostvarili ove godine pad od nešto preko 9%. Jedini veliki aerodrom koji je izuzetak je Cirih (+1,8%). Od manjih aerodroma Riga je čudo (+11,5%). Još nekoliko manje poznatih aerodroma koje koriste velike lcc kompanije imaju rast (Charleroi, Bergamo...)

Izvor podataka o avio kompanijama je ATW a o aerodromima je ACI. Inače po prvim podacima samo su tri avio kompanije zabeležile značajan porast broja putnika (Turkish, Air Baltic i Aer Lingus) dok je nekoliko tek prešlo 0 (Malev za 0,5, easyjet za 0,8, ryanair za 1,2 i swiss za 1,3). Podaci se odnose samo za evropske kompanije. Van Evrope čileanski LAN i Emirates rasturaju uprkos krizi.
 
moguće da će se malo popraviti rezultat broja putnika posle 19.12. ništa značajno, ali možda ukupan pad od nekih 8 do 10%, a ne 11% kao do sada
 
Hm, ali koliko sam ja shvatio najveći pad Jata je zbog davanja linija ka Crnoj Gori Montenegru? Mogla bi da se uradi zanimljiva analiza, i siguran sam da AB ima podatke za svaku kompaniju, samo ih treba iščačkati, ako neko ima neku vezu.. :)

Od manjih, mislim i da Rijeka ima povećani obim - sad je frka u Hr jer određenom broju manjih aerodroma hoće da ukinu međunarodni status..
 
Kod računanja koliko putnika koja avio kompanija ima na aerodromu uzima se u obzir isključivo avio kompanija čiji avion leti što pojedinim kompanijama statistički umanjuje broj putnika. Ako je kod šer let Jata i ČSA prema Pragu i na toj liniji leti avion ČSA onda će svi do jednog putnika biti pripisani ČSA iako je do 40% Jatovih putnika zapravo. No, ovo je samo od značaja kada se gledaju putnici određene kompanije na određenom aerodromu. Ja sam pre nekoliko godina uspevao da bacim pogled na mesečne izveštaje aerodroma o prometu pojedinačno za svaku kompaniju i svaku destinaciju i bili su veoma zanimljivi. Trenutno ne znam kako funkcioniše ta statistika i da li je uopšte dostupna mada bih veoma voleo da je vidim ovih danas. Ako uspem da je pronađem podeliću je sa vama.
 
Evo jedne vesti na koju sam slučajno naleteo.. Pa možda i nešto bude od toga... Prenosim je u originalu, mislim da potreba za prevodom nije potrebna. Ako bude bila, prevešću najbitnije.


Правительство Армении 26 ноября одобрило предложение о подписании соглашения «Об установлении воздушного сообщения между Арменией и Сербией».

По словам заместителя начальника Главного управления гражданской авиации Армении Арсена Погосяна, соглашение будет выступать правовой основой для формирования воздушного сообщения между двумя странами.

Он также добавил, что это также будет иметь положительное влияние на развитие экономических и культурных отношений между Арменией и Сербией, а также способствовать развитию туризма между двумя государствами.

/PanARMENIAN.Net/

URL: http://www.day.az/news/ armenia/183223.html
 
Znači open-sky i sa Jermenijom. Nije loše, ogromna dijaspora, Beograd dobro mesto za sipanje goriva i "skok" do Amerike. Dok odavde ima dosta ljudi koje takođe interesuje direkt do Njujorka.
 
Ту нигде не пише опен скајс већ међудржавни договор. Такав договор врло лако може да буде ограничен на одређене компаније и дестинације какви су, уосталом, били и сви међудржавни уговори Србије који су важили до пре месец-два.

Ко зна зашто то потписују.
 
OK, ne piše, ja čitam između redova opensky u smislu sličnom kao i dogovor potpisan ranije sa Emiratima (kad me terate da se razgovetno izjašnjavam)... :)

P.S. Ko mi skido bodove? ccc :)
 
Pa ja se samo plašim da ne bude kao priča sa Belorusijom (BelAviom) i JAT-om, kad je taj ugovor potpisan, al JAT opet nije nešto hteo da da belorusima da lete za Minsk.. Mada realno ako JAT neće da leti Armavia bi mogla ;). Uostalom svojevremeno je bio sličan takav dogovor sa Uzbekistan Airlinesom, a sad on leti isto za New York, samo preko Rige.
 
kakva bre Armavia, kakva Amerika? niti JAT iva avione, niti Armavia ima avione za letove do Amerike. to je neka buva
 
Sa Vikipedije:

Armavia is planning to operate direct flights from Yerevan to Los Angeles.
Takođe:

Mr. Baghdasarov expects Armavia to begin offering direct flights to and from the United States in 2010.

Under the Open Skies agreement signed between the United States and Armenia, Armavia will be able to operate flights on the domestic Los Angeles-New York corridor.
Izvor: http://www.reporter.am/go/article/2009-11-27-armavia-grows-rapidly-in-spite-of-the-global-crisis

No meni je više problem ovo:

On 3 May 2006, an Armavia Airbus A320 operating Armavia Flight 967 crashed into the Black Sea en route from Yerevan to Sochi, a resort town in Russia. The fatal crash was a CFIT accident, killing all 105 passengers and 8 crew on board. The aircraft was completely destroyed by impact with the water. The crash was caused by inadequate control inputs of the Captain following a go-around after the first attempted approach. Contributing factors to the accident were the lack of necessary monitoring of the aircraft descent parameters by the First Officer, and the improper reaction of the crew to the subsequent GPWS warning. Poor visibility and weather contributed to the crash as well.[11]
Izvor: http://en.wikipedia.org/wiki/Armavia

Ovo je relativno skora vest. Moguće je da će leteti samo za Beograd i ništa više (sve je moguće), ali ja samo procenjujem - ovo je veliko tržište za direktan let do SAD, izgleda mi tako očigledna poslovna odluka da ne znam zašto bi je propustili...
 
Vrh