Šta je novo?

Aerodrom Nikola Tesla - (Avijacija)

pa svi bi onda leteli :) Nego to je maximiziranje profita, da ne bi leteo poluprazan avion bolje im je onda i da prodaju jeftinije karte da leti pun avion :)
 
Archangel":1ptyga0u je napisao(la):
pa svi bi onda leteli :) Nego to je maximiziranje profita, da ne bi leteo poluprazan avion bolje im je onda i da prodaju jeftinije karte da leti pun avion :)
Prepostavio sam da je nesto tako, ali u tekstu nije navedeno nista slicno... pise samo vikend verzija, ako je to to?! (ipak si ti bolji ekonomista, :D ja tek poceo da je ucim)
 
JohnnyLee":1ir6nu4k je napisao(la):
ta cena je verovatno da sada rezervišeš za februar, mart
Upravo sam proverio. Mesta ima u izobilju a cena karte u jednom pravcu je 1 (jedan) evro. Povratna je dva evra. Kada se dodaju takse karta na kraju košta 75 evra (preko sajta olympica) ili 6700 dinara + nadoknada za izdavanje (10-30 evra) ako se kupuje preko agencije.

Nemam pojma kako su u RTS-u došli do cene od 25 evra!
 
belgrey":3k7itw06 je napisao(la):
JohnnyLee":3k7itw06 je napisao(la):
ta cena je verovatno da sada rezervišeš za februar, mart
Upravo sam proverio. Mesta ima u izobilju a cena karte u jednom pravcu je 1 (jedan) evro. Povratna je dva evra. Kada se dodaju takse karta na kraju košta 75 evra (preko sajta olympica) ili 6700 dinara + nadoknada za izdavanje (10-30 evra) ako se kupuje preko agencije.

Nemam pojma kako su u RTS-u došli do cene od 25 evra!
a gde si tacno proverio, ja na njihovom sajtu ne mogu da nadjem rezervacije :/
 
dusan":14gynj9v je napisao(la):
belgrey":14gynj9v je napisao(la):
JohnnyLee":14gynj9v je napisao(la):
ta cena je verovatno da sada rezervišeš za februar, mart
Upravo sam proverio. Mesta ima u izobilju a cena karte u jednom pravcu je 1 (jedan) evro. Povratna je dva evra. Kada se dodaju takse karta na kraju košta 75 evra (preko sajta olympica) ili 6700 dinara + nadoknada za izdavanje (10-30 evra) ako se kupuje preko agencije.

Nemam pojma kako su u RTS-u došli do cene od 25 evra!
a gde si tacno proverio, ja na njihovom sajtu ne mogu da nadjem rezervacije :/
Pa na njihovom sajtu i u Amadeusu! Od 19. novembra ima po ceni od 1 evro po pravcu.
 
najverovatnije ništa od INI - ZRH. Švajcarci ne žele da daju Crnogorcima dozvolu, jer nisu u okviru open skies-a. znaće se u narednih mesec dana šta je sa tim letom
 
I sada ce lepo Swiss da zatrazi dozvolu za Nis - Cirih, posto oni jesu u okviru open skies...
 
Swiss ne mora da traži. treba samo da se dogovori sa upravom INI-a i može da krene da leti od 01.01.2010. inače MCA Airlines, koji je hteo da leti INI - Stokholm je bankrotirao. tako da ništa i od njih
 
eto nama niskih cena za Beč, jer postoji mogunost da Niki uvede još barem 2 leta dnevno u narednih godinu dana, što bi značilo bye bye JAT i Austrian. doduše, ne tol'ko Austrian kol'ko JAT, jer se Austrian dosta koristi za interkontinentalne letove
 
442doBGD":7hg6rq0e je napisao(la):
u celoj priči je strašno što vršilac dužnosti generalnog direktora aerodroma ne ume da broji i ne zna koliko letova za Beč će biti iz Beograda... navodi 33, a zapravo će biti 37 (sa nova 4 leta koja uvodi Austrian)... tuga :(
Ne, u celoj priči je strašno što taj vršilac dužnosti da izjavu da će kompanija NIKI imati posebne pogodnosti u saradnji sa aerodromom u odnosu na druge niskotarifne kompanije jer je eto prva ušla na tržište (to nije ovde navedeno, ali je on to rekao na konferenciji za štampu). Očigledno je da taj čovek baš ne razume poziciju na kojoj se nalazi i šta sme da kaže, a šta ne sme.
 
442doBGD":1cxltfoc je napisao(la):
Ovu vest već znamo, ali eto, danas je Lauda održao konferenciju za štampu... odlična vest, čak se spominje i mogućnost uvođenja i drugog dnevnog leta u budućnosti ukoliko se pokaže veće interesovanje... u celoj priči je strašno što vršilac dužnosti generalnog direktora aerodroma ne ume da broji i ne zna koliko letova za Beč će biti iz Beograda... navodi 33, a zapravo će biti 37 (sa nova 4 leta koja uvodi Austrian)... tuga :(
Preteruješ! Na ove lepe vesti baš moraš da ubacuješ ovako ružan komentar! Pri tom je tvoja osuda potpuno neosnovana. Prvo, ne radi se o VD generalnog već o zameniku direktora. Aerodrom ima funkciju gen. direktora na kojoj je zvanično postavljen Krišto. Kada je on podneo ostavku i sakrio se od javnosti ova funkcija je ostala bez funkcionera. "Najstariji" po funkciji je ostao zamenik direktora koji sa tog položaja rukovodi aerodromom u odsustvu generalnog direktora. Drugo, broj letova do Beča JESTE 33 nedeljno po redu letenja aerodroma. Iako je Austrian ubacio novi let onaj sa noćenjem u Amadeus, ovog leta još uvek nema u sezonskom redu letenja aerodroma Beograd. Da ne postavljam kobasicu od linka svako koga interesuje može da proveri na www.beg.aero
Gospodin za koga kažeš da ne zna da broji je za svog za sada kratkog mandata uradio više za beogradski aerodrom nego što je urađeno godinama pre. Uspeo je da prilagodi aerodrom modernim zahtevima tržišta i da se izbori sa birokratskim aždajama koji su sprečavali njegov razvoj. Smanjio je cene aerodromskih taksi, koje su sada najniže u regionu i među najnižima u Evropi. Uveo je novu opremu i novo uređenje aerodroma. Uticao je na bezobraznog zakupca ugostiteljskih sadržaja (Dufry) da obogati svoju ponudu. Nabavio je nove autobuse što je uslov da se avioni niskotarifnih kompanija parkiraju na platformama B daleko od terminala što je za njih jeftinije. Počeo je spajanje platformi A i C što će omogućiti veći kapacitet platformi. Došao je na ideju da veoma jeftino i jednostavno proširi terminal u zoni čekaonica. Uspeo je da zabrani pušenje i čak sam bio svedok kada je lično lovio pušače po terminalu. Bilo je urnebesno! Ne pamtim da je aerodrom nekada imao nekoga ko je toliko stručan i posvećen tom poslu. Čovek je veliki stručnjak i što je meni posebno drago veliki je zaljubljenik u avijaciju. Ono što je najvažnije, po meni, je to što je poslovanje aerodroma izuzetno približio medijima i javnosti. To više nije bastion komunističkog principa tajnosti kao što su to ostala javna preduzeća. Na aerodromu uvek možete naći sagovornika i oni će vam uvek dati odgovore. Kao neko ko se profesionalno bavi avijacijom, izuzetno cenim ovo javno preduzeće i veoma sam srećan zbog načina na koji se razvija.

@shmeksi
To što je najavio da će Niki imati privilegovan status je sasvim uobičajeno u celom svetu. Avio kompanije su najbitnije za razvoj jednog aerodroma. Ako imate aerodrom na koji niko ne sleće onda vam on uopte ne treba. Uvek su kompanije koje određeni aerodrom izaberu za svoj hub ili ga označe kao focus city imale brojne privilegije od samog aerodroma. Svaki aerodrom u svetu ima svoje favorite među kompanijama, to su njihove zlatne koke i to je sasvim razumljivo. Takvih kompanija može biti više.
 
belgrey":1ayv8mwp je napisao(la):
@shmeksi
To što je najavio da će Niki imati privilegovan status je sasvim uobičajeno u celom svetu. Avio kompanije su najbitnije za razvoj jednog aerodroma. Ako imate aerodrom na koji niko ne sleće onda vam on uopte ne treba. Uvek su kompanije koje određeni aerodrom izaberu za svoj hub ili ga označe kao focus city imale brojne privilegije od samog aerodroma. Svaki aerodrom u svetu ima svoje favorite među kompanijama, to su njihove zlatne koke i to je sasvim razumljivo. Takvih kompanija može biti više.
Može ANT da ima strategiju saradnje sa određenim kompanijama, ali da rukovodeći aerodroma na konferenciji za štampu kaže da će NIKI imati posebne pogodnosti na aerodromu je vrlo neozbiljna izjava (da ne kažem nešto gore).

ANT je ipak državna kompanija i mora biti nepristrasna prema svim avioprevoznicima i ne sme favorizovati određenog avioprevoznika makar on bio i JAT.
 
@shmeksi

Ne mislim da si u pravu. Profit je osnovni motiv za poslovanje. U pitanju je tržišna utakmica. Monopol bi trebalo da bude zabranjen i ništa drugo. Svaki privredni subjekt ima pravo poslovnog povezivanja na raličitim nivoima sa drugim privrednim subjektima.
Ako jednoj firmi jedan klijent donosi milionski posao a drugi siću, sasvim je logično da će prvi klijent imati poseban status.
Svaka avio kompanija na svetu ima svoj matični aerodrom, tamo čuva i održava avione, sa njega uspostavlja većinu svojih letova i na njemu ima posebne uslove. Ona te uslove zaslužuje zato što velikim prometom aerodromu ostvaruje veliki profit. Sa druge strane postoje aerodromi koji za pojedine avio kompanije nisu matični ali jesu veoma važni. Ako avio prevoznik ovde postavi minimum jedan avion da "noći" tj. da sa njega poleće onda je reč o habu (hub). Ako pak avio prevoznik veoma često sleće na neki aerodrom a na njemu nije uspostavio hub onda je u pitanju focus airport. Brojni su primeri gde avio kompanije podignu neki aerodrom na noge. To posebno radi Ryanair koji je čitav niz sporednih aerodroma napravio na veoma prometne luke. Na tim aerodromima Ryanair je najvažnija kompanija i sve druge će imati slabiji tretman. (Girona, Charleroi, Hanh, Bratislava...) Svaki aerodrom na koji sleću niskotarifni prevoznici ima nekog svog favorita. Na taj način se oni i privlače na aerodrom. Prvo dolazi jedan koji otvara liniju, dobija poseban status, širi svoje poslovanje a zatim ta saradnja deluje kao magnet na druge konkurentske kompanije (Sofija - Wizzair došao i počeo da se širi, pa onda brže bolje dotrčao i Easyjet i odmah počeo ekspanzionistički da se razvija). Ono što je dobro je to što se više niskotarifnih prevoznika na jednom aerodromu ne utrkuju na istim linijama već se gleda da se pozicioniraju na nepokrivenim destinacijama. Tako sa niskotarifnim prevoznicima dobijamo i niže cene i brojne nove destinacije.
 
mrzim da čitam kilometarske postove, ali u ovim tvojim je svaka na mestu.
inače, mogu da se kladim da će Niki već posle 6 meseci uvesti još dva leta dnevno sa ANT, jer je ipak BEG-VIE vrlo profitabilna linija, čim ima 30 letova nedeljno
 
Wizzair ima ozbiljne namere. Oni čekaju nove avione, inače bi odmah počeli da lete ali nemaju čime. Njihove namere su veoma ozbiljne. Siguran sam da su oni svesni da je BEG daleko perspektivnije tržište od Sofije a tamo su svojevremeno kada je Bugarska dospela na beli šengen i primenila otvoreno nebo postavili veoma moćnu bazu i čak registrovali Wizz Air Bulgaria. Imaju nekoliko direktnih destinacija. Mislim da se to planira i za Beograd. Kada prva sledeća low cost kompanija dođe u Beograd siguran sam da će Niki da takođe ubaci jedan avion i da krene da leti još nešto.
 
@442

Ponovo izvlačiš iz konteksta ono što sam napisao. Za Malev sam pisao da mi je čudno što nisu počeli da reklamiraju liniju, što su postavili užasno visoke cene za BEG-BUD relaciju, što su u finansijskoj krizi i krizi vlasništva i da zbog svega toga nisam siguran u budućnost najavljene linije. Za Wizz Air nisam napisao da su najavili otvaranje linija već sam izneo svoju pretpostavku o dešavanjima na beogradskom aerodromu u narednom periodu.

Što se tiče aerodroma u Beogradu ti pojedine činjenice ili ne vidiš ili ne želiš da vidiš ili namerno ignorišeš. Pre nego što nešto iskritikuješ, molio bih te da proveriš. Aerodromske takse za putnike takozvani putnički servis su svuda u regionu u rasponu od 12 do 19 evra. Razlika u cenama aerodroma u pogledu usluga koje pružaju avio kompanijama je još drastičnija i ide u prilog beogradskom. Evo ti malo činjenica: Kompletna usluga prijema aviona tipa Boing 737-300 u Beogradu košta od 1800 do 2000 evra (bez korišćenja avio mostova) dok je u Zagrebu (tamo nema avio mostova) ista ta usluga 2890 evra. Ista usluga u Budimpešti je 2350 evra. Pa ti sad razmisli da li je možda baš ta komparativna cena razlog zašto je u Beogradu ovih dana navala stranih avio kompanija a ne u Zagrebu. Kada razmišljaš o tome seti se i da na HR tržištu nikada nisu postojale prepreke poput viza ili monopola nacionalne kompanije pa je tamo oduvek mogao da dođe svako ko je imao interes a nije.
Kada je otvorenost prema medijima u pitanju tvrdim da je odnos potpuno promenjen. Pored press službe koja je veoma aktivna novinarima su dostupni i menadžeri. Međutim ovde je problem na novinarskoj strani. Upravo oni ne prenose informacije pravilno i često ne razumeju temu pa se događaju razne dezinformacije.
E, sad, prilagođavanje modernim zahtevima tržišta: prilagođavanje lowcoster-ima, aktivnosti na raznim stručnim sajmovima na prezentacija aerodroma novim kompanijama, partnerski pristup gde se maksimalno izlazi u susret svakoj kompaniji. Ako imaš kontakte sa predstavništvima stranih kompanija u Beogradu pitaj ih šta oni misle pa ćeš čuti kakav nam je aerodrom za primer. Ja sam čuo dosta ali zbog poštovanja prema izvorima mnoge stvari ne smem da iznosim u javnost.
 
Vrh