Dvanaest godina za redom, aerodrom "Inčon" kod Seula proglašavan je za najbolji u oblasti usluga – ujedno je i najčistiji, drugi je u svetu po prometu robe, sedmi po broju putnika. Nadležni tvrde da je prosečno vreme odlaska i dolaska na aerodrom 19, odnosno 12 minuta, što je dvostruko brže od svetskog proseka, a imaju i jednu od najbržih carinskih procedura. Međunarodni aerodrom "Inčon", sa turskim i kiparskim partnerima, ušao je u najuži izbor za kupovinu koncesije aerodroma "Nikola Tesla".
Tehnološki – aerodrom je izuzetno opremljen, ima više od 100 aparata na kojima možete da se prijavite za let, a on će vam reći kako da do njega stignete.
edna od najvećih atrakcija na aerodromu "Inčon" je i robot vodič koji vas može dovesti do željene destinacije.
Na aerodromu saobraća i magnetni voz "Magleev". Na šine je nemoguće stati dok se ne zaustavi, jer se tek tada otvaraju vrata, što je bezbedno za putnike. Vožnja je besplatna jer je u eksperimentalnoj fazi, tako da mnogi dolaze samo da bi se vozili.
Postoji i nekoliko soba u kojima vernici mogu na miru da se pomole. "Djuti fri šopovi" koji zapošljavaju tri stotine ljudi, ocenjeni su kao najbolji na svetu.
"Kupci najviše traže pića, korejsku kozmetiku koja je veoma popularna na istoku i crveni ginseng", kaže Kim Hi Jong, pi-ar "Djuti fri" lanca.
Aerodrom ima zaseban izložbeni centar u kome predstavljaju etape izgradnje aerodroma. Ekipa RTS-a gledala je promo-film o gradnji i maketu kako će na kraju izgledati.
"Dolaze nam državni zvaničnici iz stranih zemalja, diplomate i zvaničnici naše vlade. Imamo oko 800 posetilaca dnevno, a do sada ih je bilo oko 20.000. Upoznajemo ih sa istorijom našeg aerodroma od 1991. godine", kaže Von Dži Mun, pi-ar službi putničkih terminala.
Aerodromski Terminal 1 može da primi oko 54 miliona putnika godišnje, što nije dovoljno, pa zbog toga grade novi.
Terminal 2 gradi se osam godina i biće otvoren u januaru pred otvaranje Zimskih olimpijskih igara koje je dobila Južna Koreja. On je površine 39,4 hektara i kada bude bio gotov, zajedno sa terminalom broj jedan, moći će da prihvati oko 72 miliona putnika godišnje.
Novi terminal imaće prirodnu svetlost, a korišćenjem solarnih panela i geotermalnih pumpi uštedeće 40 odsto energije.
U šest kargo-centara, površine milion i po kvadratnih metara, u tri smene radi 5.000 ljudi. Stalne obuke o bezbednosti smanjile su broj povreda na radu i godišnje ih bude jedna do dve.
"Veoma sam ponosan jer doprinosim rastu nacionalnog dohodka i zadovoljan sam što od svog rada istovremeno mogu da izdržavam porodicu", kaže radnik Jang Sinhi.
U kargo-centru rade devet sati dnevno, a prosečno zarađuju od 3.500 do 4.000 dolara mesečno.
"Prošle godine kroz skladišta je prošlo dva miliona 700 hiljada tona robe, što na mesečnom nivou iznosi oko 220.000 tona. Najveći deo čine elektronska i aj-ti oprema", rekao je Daniel Kim, menadžer skladišta robe aerodroma "Inčon".
Generalni direktor aerodroma kaže da "Inčon" proširuju bez pomoći države, jer imaju velike komercijalne prihode, kakve bi obezbedili i Aerodromu "Nikola Tesla", ako dobiju koncesiju.
"Samo 20 odsto prihoda vašeg aerodroma dolazi od usluga koje ne pripadaju avio-prevozu, i to mora da se poboljša da biste stali na svoje noge i mogli sami da se razvijate. Trudićemo se da budete ekološki i zeleni aerodrom kao što je i trend u svetu i nećemo štedeti truda u toj saradnji i podršci", kaže generalni direktor Čang Iljung.
Na aerodromu organizuju i koncerte klasične muzike, a imaju i Korejski kulturni centar, koji za putnike organizuje nekoliko puta dnevno predstavu tradicionalne šetnje kralja i kraljice.
http://www.rts.rs/page/stories/sr/story ... odrom.html